2016-os kerékpáros szezon

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában


Bahrein-Meridával kapcsolatban felmerült pár név:

Akik eddig biztosak: Vincenzo Nibali, Giovanni Visconti, Borut Bozic, Konstantin Siutsou, Manuele Boaro

Érkezhetnek: Sonny Colbrelli (99%), Alessandro Vanotti, Valerio Agnoli (mindkettő szinte 100%), Tsgabu Grmay, Merhawi Kudus, Matej Mohoric, Louis Meintjes, Sergey Lagutin, Antonio Nibali és Sergio Luis Henao.

Ami érdekes lehet, az Henao és Meintjes. Henaora ugye emlékezhetünk, ő volt az, aki a Touron Froomenak segített és ment hatalmasat, ahogyan Poels. A hollandot sikerült megtartania a Skynak, így megint kicsit sokan lesznek a GT-kre (Froome, Landa, Poels, Nieve, König?). Henao már eléggé szeretne magának egy komoly státuszt kiharcolni, ami szerintem minimum az egynaposokra, de lehet egy GT-re is vonatkozik. Magyarán vezér akar lenni. Ez ebben a bahreini csapatban összejöhet, mert Nibali nem biztos, hogy vállalni fog két GT-t, szóval a maradék kettőt ki kell valakikre osztani. Plusz Nibali azt hiszem anno belebbentette, hogy megpróbálná pályafutása vége felé az egynaposokat is, így Henao előtt tér nyílna, egy-két háromhetesen.
Meintjes a másik hasonló eset. A Lampréban nem kapott szinte semmi segítséget és így lett 8. a Tour de France-on. Rui Costa mindig a saját pecsenyéjét sütögette és nem igazán fér meg két ilyen versenyző egy csapatban. Meintjesben hatalmas potenciál van, egy komoly segítséggel és jó fejlesztéssel simán top5-ös versenyző lehetne egy GT-n. Jó segítőt kaphatna majd Henao és Meintjes is (Visconti, Lagutin stb.), így lehet valamelyikük aláír az arabokhoz.
A sztárok már egyre inkább fogynak és szerintem a bahreini csapat nem azért jött létre, hogy egyedül Nibali legyen nagy név.

Pár versenyző, akiknek még nincs szerződésük jövőre:
Bryan Coquard: Nincsen róla semmi sem... Az egyik legtehetségesebb francia sprinter, de ha még egy évet marad Kontinentális szinten, akkor neki szerintem vége. Majdnem szakaszt nyert a Touron, 13 szakaszgyőzelem kisebb versenyeken, annyira látszik, hogy kinőtte azt a szintet. Kell elé egy komolyabb vonat vagy rutinos segítő, csak kérdés hová mehetne.... Francia csapatok közül csak az Ag2r jöhet szóba szerintem.
Domenico Pozzovivo: Egyik kedvencem volt, de nagyon kiégett. Sérülésektől kezdve minden volt nála, de még elit segítő tudna lenni simán. Bahrein?
Rui Costa: Katushát mondják, de a Lampre is próbálja győzködni, hogy maradjon.
Rafal Majka: Bora vagy Katusha, nála ez a kérdés.
Wilco Kelderman: Gianttel szignózzák a szerződést elvileg
Matteo Trentin: Nem tudom mi folyik a háttérben, de szinte semmi pletyka róla...
Gianni Meersman: Nyert két szakaszt a Vueltán, elvileg a konti ligába megy, Coquard "helyére"
Elia Viviani / Andrea Guardini: Az olaszok két sprinterreménysége. Elvileg Guardini megy majd a Lampréba, de nagy kérdés, hogy a friss olimpiai bajnok Vivianit megtartja-e a Sky. Van egy olyan érzésem, hogy valamelyikük kiköt a bahreini projektben.

Olyan nevek meg még szóba se kerültek, mint Haussler, Elmiger, Trofimov, Polanc, Küng, Zubeldia stb.

Trentin jöhetne hozzám rögtön ha lenne egy csapatom:-) Tökéletes felvezető ember, de még annál is több, egy-egy szakaszgyőzelemre is simán jó lehet a Girón pl.
Coquardot szintén szívesen leigazolnám.


Pár hír az elmúlt időszakból:
- Jövőre Norvégiában lesz a kerékpáros világbajnokság és most bemutatták az időfutampályát, ami finoman fogalmazva sem könnyű. Utolsó 4 kilométeren az a majd 10%-os emelkedő nem fog tetszeni a klasszikus kronósoknak. Jövőre tehát Froome és társai dominálhatják az időfutamot, idén még élni kell a lehetőséggel a Dowsett, Malori vagy épp Bodnar féle versenyzőknek.



- Jövőre nem lesz egyetlen olasz csapat sem a legmagasabb osztályban (World Tour), amire eddig még nem volt példa (legalábbis visszaemlékezésem szerint). A Lampre csapatát ugyanis megvette a kínai szponzor a TJ. További érdekesség, hogy a kínaiak eléggé komolyan gondolják a projektet, mert rögtön egy 120 millás büdzsét jelentettek be a következő négy évre, aminél csak a Sky költ többet. Ez alapjaiban változtathatja meg a kerékpársportot, hiszen így létrejöhet két szupergárda, mert biztos vagyok benne, hogy a kínaiak nem véletlenül szálltak be a sportágba.

- Ugye a Tinkoff és az IAM megszűnik jövőre, a TJ és a Bora (Sagan új csapata) megkapta a WT licenszet, viszont a Bahrein Cycling Team még nem. Lehet izgulnak Nibaliéknál, mert eléggé kellemetlen lenne, ha ezt nem tudnák elintézni. Közben Colbrelli is hozzájuk szerződött (ahogyan Pibernik is), és szó van még Tosatto és Marangoni szerződéséről.

- Szépen zajlottak az átigazolások, viszont amit nem igazán értek, hogy Alberto Contador Trek-be szerződését miért nem erősítik meg. Furcsa az egész, hogy miért nem hivatalos még az üzlet, közben már Pantano is bejelentette a szerződést a Trek csapatába... Azt sem tudni, hogy Contador mennyit keres majd, sőt szinte semmit nem lehet tudni.

- Jövőre bekerült 10 új verseny a WT naptárba, de egyelőre semmit se tudni még a jövő évi lebonyolításról. Nagy a kavar a UCI háza táján... Lehet innentől nem lesz kötelező minden első osztályú csapatnak indulni a legrangosabb sorozat összes versenyén. Kicsit olyan, mintha visszamennénk a 2000-es évek elejére, akkor volt ilyen rendszer. Kaotikus is volt, az biztos.

Átigazolások:
- Rafal Majka > Bora    Talán ez a legnagyobb hír, így Sagan mellé érkezett még egy nagyágyú
- Gianni Meersman > Fortuneo   Ezt már lehetett tudni a Vuelta előtt
- Jarlinson Pantano > Trek     Már a Touron lehetett tudni, hogy a Trekbe megy az IAM-ból a szökéseiről híres kolumbiai
- Heinrich Haussler > Bahrein    Colbrelli mellett ő is az arabokhoz ment, ahogyan Bole is.
- Moreno Hofland > LottoNL    Gondolom Greipel mögé vagy mellé, de nem értem, hogy minek, mert Hofland nem nyerő típus

Továbbra sem értem, hogy a Bahrein kinek készíti elő a terepet a klasszikus egynaposokra, mert gyakorlatilag van 4-5 kiváló segítőjük ezekre a versenyekre (Bozic, Haussler stb.), de nincs egy első számú emberük. Az ilyen jellegű versenyzők közül, aki képes vezér lenni, már csak Matteo Trentin és Martin Elmiger szabad.

További pletykák:
- Laurens Ten Dam > Giant   Dumoulin segítője lenne
- Leopold König > Bora    König visszatérhet volt csapatába. A Sky nem igazán jött be neki, nem is értem, hogy miért ment oda. Simán lehetne egy GT-n top5-ös vagy dobogós versenyző magától is. Ezt megkaphatja a Boránál és Majkával kiváló párost alkothatnának.

Olimpián is trollkodott egy Wiggins, most Froome Tour de France-os futása volt a célpontja.  :great: :great:
Hatalmas figura.  ;D

www.youtube.com/watch?v=54UJrlbPmDA

Véget ért a Vuelta és a kanadai egynaposok is. Előbbit Quintana, utóbbiakat pedig Sagan és Avermaet nyerte. Azonban most nem rájuk térnék ki, hanem egy fiatal olasz bringásra.

Alberto Bettiol

Körülbelül egy éve figyelmet fel rá, a brit körön. Jól ment, amolyan all-round versenyzőnek tűnt. Év elején vártam tőle jobb eredményeket, de nem igazán akartak jönni. Azt hittem, hogy ő is el fog majd kallódni, aztán jött a lengyel kör. Összetett harmadik lett, jól ment a borzasztó időjárási körülmények között. Utána következett három World Tour egynapos (Plouay, Quebec, Montreal), és mindegyiken első tízbe került. Hatalmas teljesítmény, pláne 22 évesen. Jól ment a szökésekben, ugyanakkor sprintelni is tud, és a dombokat is jól bírja. A komolyabb emelkedőkkel problémája van, de ez még tanulható. A pavékon szintén átlag körül mozog, de azt majd 28-30 éves korára megtanulja. Időfutamon akár lehetnénk is pozitívak vele kapcsolatban, hiszen 8. lett a lengyel körön a kronón (25 kilométeren). Ami hozzátartozik az igazsághoz, hogy ott 3-4 kiváló kronós volt csak, a többiek a futottak még kategória. Ebben a számban is kell majd fejlődnie, de van benne potenciál.
Szóval összegezve van egy kiváló alapja a srácnak, amire bőven lehet építeni és egy nagyon jó versenyző lehet belőle. Érdemes lesz rá jövőre párszor fogadni, főleg ha szökésben van, illetve kisebb egyheteseken vagy egynaposokon.

Olaszoknak külön üröm, hogy most Formolo top10-es lett a Vueltán, van rajta kívül egy Gianni Moscon nevű kiváló egynapos menőjük, illetve jövőre vége első osztályban szerepel majd Sonny Colbrelli, akitől én sokat várok. Fiatalok közül még ott van Mareczko (sprinter), Bonifazio (sprinter), Fedi (egynapos menő), Ciccone (hegyimenő) és a vuelta szakaszgyőztes Conti.

Vajon a Sky elveszíti Swift, König és Roche után Landát is? Bahrein csapata megkereste Landát, hogy csatlakozzon Nibaliékhoz. Egyre több pletyka röppen fel arról, hogy a Skynál nem elégedettek a versenyzők, a csapatban betöltött szerepükről. Ezért távozott König és Swift is. Persze érthető lenne, hogy Landa távozik, mert Froome továbbra is egy, de minimum két GT-re első számú opció, és akkor még ott van Poels, aki most már vezér szerepet követel magának. Sőt, elvileg úgy hosszabbított, hogy ha vezér lesz valamelyik GT-n. Gondolom, akkor meg is kapta ezt az opciót. Lopez és a többiek simán belemennek a segítői szerepbe, de egy nagyobb potenciállal rendelkező versenyző, mint Landa, König, Henao vagy épp Poels már nem. Ezért is lehet, hogy elbukta Froome a Vueltát, mert König nem segített neki sokat, csak a saját érdekében tekert. Viviani is komolyabb csapatot akar magának, ő is a Bahrein csapatával tárgyal, Nordhaug is távozik, és Henao sem hosszabbított még.

Úgy vélem, jót tett a bahreini csapat és a kínaiak beszállása a kerékpársportnak, mert így nem csak egy (max kettő az Etixx csapatával együtt) gazdag csapat lesz az első osztályban. Treknél is lett pénz, Etixx és a BMC sem szegény, így újra egyensúlyba jöhetnek a nagyobb csapatok.

Ion Izagirre és Igor Anton bahreini szerződése is a levegőben lóg, végre komoly segítőket kaphatna Nibali.

Sagan közben fantasztikusan megy az Enecon, nehéz jelzőt találni rá. Remélem, hasonló karriert fut be, mint Laurent Jalabert (és valami csoda folytán lesz esélye egy GT-n egy dobogóra).

Nem csodálom hogy aki valamire való versenyző az egy idő után le akar lépni a Sky-tól. Ott minden Froome-ról szól, mindent neki rendelnek alá. A Sky részéről persze ez érthető hiszen szállítja Froome a Tour győzelmeket, de azért egy olyan kvalitású versenyző mint mondjuk Henao, Landa vagy König érthetően nem nyugszik bele, hogy még annyi szabadságot sem kap, hogy egy-egy szakaszgyőzelemre rámenjen a Touron, márpedig ezek a versenyzők arra bőven alkalmasak lennének, sőt, némelyik simán lehetne más csapatokban kapitány.
Megfizetve nyilván meg voltak a Sky-nál, de nagyon úgy tűnik a pénz nem minden még manapság sem. Létezik becsvágy és önbecsülés is.

Közeledik a VB, egyre több a viszály a nemzetek versenyzői között. Németek kapitánya Greipel lett, míg Kittel szabad opcióként versenyez majd. Szerintem ez egy abszolút rossz döntés. Mindössze hatan vannak a németek, és ezek szerint csak négy ember jut Greipelre, ami kevés egy ilyen verseny során, egy olyan kaliberű versenyzőnek, mint Greipel, akit szó szerint el kell vinni az utolsó 200-300 méterig (olyan sprinter, mint Kittel vagy Cavendish). Bármelyik versenyzőt választották volna első opciónak, akkor a másikat otthon kellett volna hagyni, mert ez így egy ember mínusz jelent a verseny során. Képtelenségnek tartom, hogy Kittel beálljon Greipelnek segíteni (még akkor is megkérhetik erre, ha szabadkezet kapott a versenyre), ugyanez fordítva is igaz lenne.

Franciáknál is hatalmas volt a balhé, mert Demaré és Bouhanni megy a VB-re, míg Coquard kimaradt a keretből. Érthetetlennek tartom, mivel Coquard-t sosem viszik el a VB-re, pedig a legjobb francia sprinter, akinek lenne bőven esélye a végső győzelemre. A másik érthetetlen döntés, hogy pont az a Demaré-Bouhanni kettős lesz a vezér, akik nem is bírják egymást. És akkor még finoman fogalmaztam... 3-3 segítőt kap maga mellé mindkét versenyző, szerintem nagyon megosztott lesz a csapat.

Summázva, se a német se francia versenyzőkre nem tennék, mert láthattuk az elmúlt években (lásd spanyolok például), hogy a belviszályok és az átláthatatlan helyzetek, illetve a rossz csapatfelépítés egy VB címbe is kerülhet.

Érdekes egy VB volt.

Valahol biztosra vettem, hogy se a német se a franciák bringások nem lesznek sehol, ami be is jött. Ilyen csapatokkal nem is lehet VB-t nyerni. Nagy csalódás még az ausztrálok versenyzése is. Mit akart mégis Luke Durbridge, mikor 50-60-as tempónál megáll a mezőnyben? Persze, hogy hatalmasat bukott miatta Mezgec és Gavíria sem úszta. Sajnálom a kolumbiait, mert rá is tettem és reális esélye lett volna VB-t nyerni ebben a mezőnyben. Nagyon szerencsétlen volt.

Egyrészről örülök, hogy Sagan nyert, mert ez jót tesz a kerékpársportnak. Ő most egy etalon a mezőnyben, aki könnyedséget áraszt, ráadásul fiatal kora ellenére, nagyon taktikusan és éretten versenyez. Másrészről viszont örültem volna Boonen győzelmének, hiszen így pályafutása végén megérdemelte volna a győzelmet. Nem értem, hogy a hat belga miért hajtotta szét magát és miért nem csináltak inkább akciókat. Nizzolo bebizonyította, hogy továbbra sem tartozik a sprinterek szűk elitjébe és Kristoffban is megtört valami idén, pedig egy ilyen versenyen ilyen segítőkkel, minimum a top3 a cél.

Nemsokára vége a szezonnak (pár konti verseny maradt hátra), jövőre újabb izgalmak várhatóak. Rengeteg új versennyel és csapattal. Szimpatikus csapat az új igazolások miatt a Bora (Majka, Sagan, König), de a jövő évi keretekről, esélyekről és hogy kitől mi várható majd, december-január környékén írok egy elemzést.

Egy kisebb lista azokról, akik idén visszavonultak:

Fabian Cancellara: Ő a legnagyobb név. Nélküle más lesz a tavaszi klasszikusok. Legendássá vált a Boonen-Cancellara csata, hihetetlen mennyiszer hajtottak egymás ellen és mennyire tisztelték egymást. Fabian kezdetben nem volt a szívem csücske (főleg miután leverte Bodrogit az időfutam VB-n), de aztán megkedveltem. Legnagyobb bringások egyike, kár hogy a mezőny VB-cím nem jött neki össze.

Jean-Christophe Peraud: Azzal a bizonyos Nibalis TDF 2. hellyel vonult be a történelem könyvekbe. Több már nem igazán volt benne, de hatalmas küzdő volt és jó háromhetes menő. Ha egy kicsivel korábban érik be, lehet most lenne egy újabb GT-győztese a franciáknak.

Frank Schleck: Ő emelte fel újra a luxemburgi bringázást. Azérrt TdF 3. hely, szakaszgyőzelmek, Amstel Gold Race győzelem nem cseng rosszul. Utóbbi években már túl volt pályafutása csucsán, de még az Il Lombardián nyertem vele egy keveset búcsúzóul.

Ryder Hesjedal: Giro győzelme Purito ellen azóta is egy tüske bennem.... Én nem tartottam soha sem GT-győztes alkatnak, de akkor és ott a szerencse mellé állt. Az utóbbi években inkább hosszabb szökései révén lehetett rá emlékezni, ami viszont szimpatikussá tette őt.

Jesse Sergent: Sajnálom, hogy sérülése után nem tudott visszatérni arra a szintre, amire szeretett volna. Kár ilyen fiatalon befejezni, főleg mert tehetséges kronós volt sérülése előtt.

Jerome Coppel: Benne is lehetett volna még 2-3 év, pláne mert rögtön csúcsévei után hagyta abba, de elmondása szerint kiégett. Tavalyi VB-bronzérme volt szerintem pályafutása csúcsa.

Dominik Nerz / Linus Gerdemann: A két német tehetség, akikben jóval több lett volna. Gerdemannról úgy gondolták, hogy ő lesz a következő Ullrich, aztán szép lassan eltűnt a süllyesztőben, pedig ígéretesen indult a karrierje. Nerz pedig a sok bukás következtében (gyakorta fájt a feje és szédült) vonult vissza ilyen fiatalon. Kár érte, pedig benne is meglett volna a potenciál.

Yauheni Hutarovich / Matthew Goss: A két rutinos öreg sprinter. Hutarovichot bírtam, mert sose volt egy klasszis, viszont azt az évi 3-4 szakaszgyőzelmét szinte mindig hozta. Ráadásul nem mindig kis konti versenyekről, hanem nyert szakaszt lengyel körről vagy épp Vueltáról. Tette ezt úgy, hogy sprintervonata nem is nagyon volt és csak a zavarosban halászott. Goss pedig.... Nagyon ígéretesen indult a karrierje (új McEwen), Milano-Sanremo győzelem, Giro győzelmek, aztán valami megtört nála. Gyorsasága nagyon hamar megkopott és nála előkerülhet a dopping téma is szerintem, mert érdekes módon a HTC-ben rohadt jó volt, utána pedig teljesen eltűnt... (gondolom első Oricás szezonjának felénél elfogyott a lendület...)

Olyanok vonultak még vissza, mint Johan VanSummeren (Paris-Roubaix győztes) vagy épp Vicente Reynes.

Eddig is zajlott a kerékpársportban a nyitás az arab és egyéb piacok felé, de azt hiszem ez szép lassan rossz irányba fog dőlni.
Ha jól emlékszem most lesz az első olyan év, amikor az első osztályban nem lesz olasz csapat (.....), de mára eljutottunk oda is, hogy olyan nagy múltú versenyek, mint a 85 éven folyamatosan megtartott Criterium International megszűnik.
Jövőre ugye már ez sem lesz, helyette majd jönnek (még nagyobb számban) a Tour of Dubai-ok és társaik. Elhiszem, hogy az ASO-nak jobban megéri, de például egy Korzikai verseny összehasonlíthatatlan egy sivár, kihalt tartott sík etaphoz képest.

Egyfelől jónak tartom, hogy bahreini és egyéb illetőségű szponzorok beszállnak, és így nem megy tönkre a kerékpársport, másrészről ideje lenne már változtatni, mert ez így eléggé rossz jövőképet vetít elő.

Nem tanulnak a hibáikból a szervezők, és újra lesz Kínában WT körverseny. Legalábbis a tervek ezek, hogy jövőre év vége egy Pekingi körhöz hasonló verseny lesz. Anno az megszűnt a légszennyezés és egyéb problémák miatt, de mivel a kínaiak sok pénzt tolnak a bringázásba, inkább kockáztatják a szervezők versenyzők épségét, minthogy kevesebb money-t keressenek.

Megszületett a döntés: Jövőre a három GT-n (Tour de France, Vuelta, Giro), kilenc fő helyett, csak nyolcfős csapatok lesznek, illetve több egynapos és egyhetes versenyen nyolcról hét főre csökken a csapatok létszáma.

Azt hiszem, hogy ez mindenképpen a sportág fejlődését szolgálja majd. Egyrészt kevesebb lesz az olyan nagy dominancia, mint a tavalyi Touron a Sky részéről (vagy anno az Astana részéről a Giron), illetve izgalmasabb versenyekre is kilátás van, mivel a kisebb létszámú csapatok kevésbé tudják kontrollálni a versenyeket. Így változni fognak a sprintek is, mivel egy csapat most már nem engedheti meg, hogy 4-5 fős külön szekcióval menjen a hegyekre és a sprintekre ugyanazzal a gárdával.

Jóval inkább előtérbe fognak kerülni az egyéni képességek, ami szintén kedvezhet a versenyeknek. Sagan és Quintana szintű versenyzőknek ez külön örömhír lehet.


Másik hír, hogy 17 csapat már végleg megkapta a jövőévi World Tour licenszet, már csak a TJ Sport (Lampre utóda) vár az elfogadásra.


Jó, persze én is tudom, hogy a mai modern technológiával már szinte bármire képes az ember, de ez a nyilatkozat akkor is érdekes:

A Ruandai Körverseny utolsó szakaszán bukott hatalmasat a kenyai-ausztrál Kenyan Riders Down Under csapatának versenyzője Samwel Mwangi, aki olyan szerencsétlenül törte el combcsontját, hogy bal lábának alsó részét amputálni kellett. A sérülés súlyossága miatt a harminckét esztendő kerékpáros femorális artériái is sérültek, melyek teljesen elzárták a vérkeringést a lába alsó részében.

,,A körülményekhez képest a Samwel jól van – mondta Nicholas Leong a csapat tulajdonosa. – Köszönjük a támogatást, és bízunk benne, hogy a versenyzőnk minél hamarabb felépül, és a lehető leghamarabb újra kerékpára szállhat."

Pár hír:
Hosszú idő óta lázban tartja a kerékpáros közvéleményt, hogy vajon milyen gyógyszer lehetett az, amit a Sky csapata egy titokzatos csomagban megkapott a 2011-es Criterium du Dauphine szakaszversenye során. Az ügy tisztázása végett a csapat vezetőjét Sir Dave Brailsfordot egy külön létrehozott parlamenti bizottság idézte maga elé. Szeptember végén ütötte fel a nemzetközi sportsajtóban a fejét az orosz Fancy Bear nevezetű hekkercsoport által kiszivárogtatott dokumentum, melynek alapján a brit kerékpársport élő legendája Sir Bradley Wiggins több külön engedélyezett kúrán is átesett, miközben korábban megjelent önéletrajzi könyvében azt írta, hogy sohasem kapott ilyen kezeléseket.

,,Dr. Richard Freeman tájékoztatása szerint a csomagban a Fluimucil nevű készítmény volt, melyet Bradley Wiggins kapott – mondta a meghallgatáson Brailsford. – Annak idején nem voltam tisztában a csomag tartalmával, az én feladatom ezt követően vált világossá, méghozzá, hogy megpróbáljam összegyűjteni a tényeket, annak kapcsán, hogy szükséges-e bármi féle fegyelmi eljárás lefolytatása a csapaton belül. Mindenkivel egyeztettem, akivel kellett. A Flumiucil egy olyan készítmény, ami segít megszabadulni a lerakódásoktól. Legfőbb hatóanyaga az acetilcisztein, melynek használata bizonyos feltételek mellett megengedett, enyhíti a köhögést és segíti a légzést. A csapatom és a versenyzőim nem szegték meg a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség szabályzatát.


Wiggins:




Kicsit örülök annak kapcsán, hogy Wout Poels nem kapta meg a kapitányi szerepet a Giron (pedig gondolom emiatt is hosszabbított idén, hogy jövőre valamelyik GT-n kapitány lehessen). Szerintem ezek a döntések a Skynál szép fokozatosan egyre több ellentétet szülnek majd a csapaton belül.

Kínaiak megint alkottak, hiszen megvették a Lampre licenszét, végül a TJ Sport néven akartak WT csapatot, ami nem jött össze, mire az arabok segítettek így most már a Bahrein mellett még egy arab gárda lesz, UAE Abu Dhabi néven. Véleményem szerint lesznek még problémák ennél a csapatnál és jó pár versenyzőjük jövőre azért fog tekerni, hogy valamelyik másik gárdától ajánlatot kapjon.