Szerencsejáték Szabályozás

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában


Idézetet írta: SPF Admin Dátum október 06, 2016, 19:03:06
Van egy pár szerencsejátékkal foglalkozó oldal. "Picivel" több, mint online fogadóiroda, így van vele munka.  ;D

Gondolom most azon gondolkodnak, hogy pl. a spanyol bajnoki mérkőzések alatt, hogyan töröljék a képernyőről a bet365 feliratokat a reklámtáblákról.  :D  ;D


Unibet elég zavartalanul tudja a magyar játékosait kiszolgálni, ez nem hiszem, hogy ennyire véletlen lenne. :D
Több magyar sporteseményen is látható volt a hirdetése. ;)

Idézetet írta: slices Dátum október 06, 2016, 19:28:32

Unibet elég zavartalanul tudja a magyar játékosait kiszolgálni, ez nem hiszem, hogy ennyire véletlen lenne. :D
Több magyar sporteseményen is látható volt a hirdetése. ;)

Remélhetőleg ez nem változik a jövőben, sőt hátha egyre több eseményen ott lesz.  :cya:

Szerencsejáték szabályozás magyarosan


Most akkor fogadhatunk vagy sem online a külföldi irodáknál? Aktuális helyzetjelentés a magyar szerencsejáték-piacról. Olvasd tovább

Végigolvastam, csak éppen semmi újat nem tudtam meg belőle.

Az aggódás nem ugyanaz, mint a rinyálás vagy holmi parázás.

Idézetet írta: Debra Dátum október 19, 2016, 14:14:27
Végigolvastam, csak éppen semmi újat nem tudtam meg belőle.

Az aggódás nem ugyanaz, mint a rinyálás vagy holmi parázás.

Lehet, hogy számodra nyilvánvaló a helyzet, de vannak egy páran akiknek nem, és folyamatosan paráznak.
Ezen kívül az online sajtó, szándékosan vagy sem, félrevezető módon ír az aktuális magyar szerencsejáték-piacról, valahogy így: "a külföldi gonosz, a külföldi csak itt élősködik, nem fizet adót stb."

Nem hiszed? Akkor olvasd át a következő cikket és nézd mi van kiemelve (kék háttérrel):
http://www.origo.hu/gazdasag/20160324-szerencsejatek-zrt-sportfogadas-online-fogadas.html

Csakhogy az igazság az, hogy nem is engedik őket adót fizetni!  :redchug:

A manipuláció folytatódik...

Idézetet írta: SPF Admin Dátum október 19, 2016, 14:32:04.
Ezen kívül az online sajtó, szándékosan vagy sem, félrevezető módon ír az aktuális magyar szerencsejáték-piacról

De leginkább a Fidesz-közeli online sajtó, mint amilyen az általad linkelt origo is. Ez választ is ad arra, hogy szándékos-e vagy sem a mellébeszélés :)
A pártfüggetlen vagy félig-meddig független sajtóban azért születik néha korrekt hozzáállású cikk.

Szerintem derék dolog a kezdeményezésetek, ám mégis hiábavalónak tűnik.

Félreértés ne essék: NEM miattatok tűnik hiábavalónak mindez, hanem azért, mert jelenleg olyan világban élünk, amilyenben. És mivel van összefüggés az élet számtalan területén megélt és tapasztalt dolgok között, úgy a magyar szerencsejáték-piac tekintetében is megkerülhetetlen szót ejteni a politikáról. Vagyis arról, hogy jelenleg milyen helyzetben van Magyarországon a szerencsejáték-piac.

Tudatában vagyok annak, hogy a www.sportfogadas.org portálon nem számít "jó pontnak" a politikát emlegetni. Ezért nem is írok többet a magyar szerencsejáték-piacról, hiszen a tágabb értelmezhetőség hiányában számomra felesleges időpazarlásnak tűnik a dolog. Viszont mivel sokan mondják, hogy őket nem érdekli a politika és nem is politizálnak, plusz rühellik a politikusok zömét, megemlítek egy példát arról, hogy sokan úgy politizálnak és nyilvánítanak véleményt, hogy nem is tudnak erről a politizálásról. Vagy nem akarnak tudni róla.

Valaki-akárki elmegy a boltba, vásárol kenyeret, majd pedig a kasszánál - amikor közlik vele, hogy drágább lett a kenyér - káromkodik egy hatalmasat! Hazaérvén közli a családtagjaival a hírt, miszerint a szokásosnál többet kellett fizetni a boltban, ugyanis megdrágult a kenyér! Azzal a hírközléssel, hogy "drágább lett a kenyér" még nem politizált, viszont, ha azt is kérdezték tőle, hogy miért lett drágább a kenyér, ő pedig elmagyarázta, hogy az előző hetekben többször is drágult az üzemanyag ára, sőt a gáz és a villanyáram ára is emelkedett, így a pékségek már csak a korábbiaknál drágábban bírják előállítani a termékeket, és ráadásul az üzemanyagárak emelkedése miatt még az áruszállítók is drágábban fuvaroznak, s mindezen drágulások miatt már a kenyérért is többet kell fizetni a boltban, nos, ha mindezeket elmondta, akkor ő bizony politizált.

És ugyebár nem is gondolt arra, hogy ez politizálás, hiszen csak annyi történt, hogy megdrágult a kenyér, s ő pedig válaszolt a "miért lett drágább a kenyér" kérdésre. Úgy vélheti, hogy élelmiszerről beszélt, s nem pedig politizált. Pedig igen: a kenyér árának emelkedése kapcsán ő márpedig politizált!  :)

Zárásként visszatérve egy picit a magyar szerencsejáték-piacra: szerintem azoknak, akik jelenleg Magyarországon élnek, jobbára nyilvánvaló a helyzet, míg azoknak, akik jelenleg nem Magyarországon élnek, éppen azért tűnhet nehezen érthetőnek ez a helyzet, mert jelenleg nem Magyarországon élnek. Azok pedig, akik jelenleg Magyarországon élnek, de paráznak a magyar szerencsejáték-piac miatt, azok addig parázni is fognak, amíg saját maguktól nem veszik a fáradtságot, hogy próbálják megérteni és megfelelően értelmezni azt a világot, amelyikben élnek.

Egy dolog biztos szerintem: semmilyen Magyarországon bejegyzett és ebben az országban készülő online és nem online sajtóterméktől nem várható el, hogy az eddig írtaknál többet vagy mást írjon. Jobbára minden infó elérhető, még a törvények is, amiket ugyebár politikusok készítettek.

Például ezen a portálon is számtalan információ van a magyar szerencsejáték-piacról. Akik meg akarják érteni a helyzetet, azoknak ezek az infók bőven elegendőek, viszont akik parázni akarnak, azok további 20-30 infó után sem fognak mást csinálni, mint azt, hogy parázni fognak! És mivel szerintem Magyarország már jó ideje letért a demokrácia útjáról és öles léptekkel az autokrácia felé halad, értelmetlen és felesleges dolog azt gondolni, hogy mindez ellenére továbbra is úgy működik, mintha demokrácia volna.


Kíváncsi lettem volna az állítólagos felmérés pontos számaira, de persze sem az origo, sem az idézett Magyar Idők nem tüntet fel forrást.
Az viszont ránézésre is "apró" csúsztatás, hogy a címben a sportfogadás piacot említik, a szövegben meg már a fogadások ÉS lottózások szerepelnek.
Nem tudom, az utóbbi hogy jön ide, de a kettőt együtt kezelve  azért könnyebb jó eredményt felmutatni, mivel az online lottó egyébként sem volt soha túl népszerű, ezen a piacon itthon eleve 90% feletti lehetett a SzZrt. részesedése a blokkolások előtt is.

A felmérés  módszertana is izgalmas lehet, mivel biztosan csak a Szerencsejáték Zrt-nél elköltött pénzt ismerik, ez mellett a játékosok önbevallása és néhány iroda esetleges adatszolgáltatása adhat képet arról, mennyit költünk "illegálisan online". Ebből piaci részesedést számolni csak saccolással lehet.
Persze a hazai forgalom biztosan növekszik, ez tény.


Idézetet írta: csabax Dátum október 19, 2016, 16:22:27
Szerintem derék dolog a kezdeményezésetek, ám mégis hiábavalónak tűnik.

Zárásként visszatérve egy picit a magyar szerencsejáték-piacra: szerintem azoknak, akik jelenleg Magyarországon élnek, jobbára nyilvánvaló a helyzet, míg azoknak, akik jelenleg nem Magyarországon élnek, éppen azért tűnhet nehezen érthetőnek ez a helyzet, mert jelenleg nem Magyarországon élnek. Azok pedig, akik jelenleg Magyarországon élnek, de paráznak a magyar szerencsejáték-piac miatt, azok addig parázni is fognak, amíg saját maguktól nem veszik a fáradtságot, hogy próbálják megérteni és megfelelően értelmezni azt a világot, amelyikben élnek.

Egy dolog biztos szerintem: semmilyen Magyarországon bejegyzett és ebben az országban készülő online és nem online sajtóterméktől nem várható el, hogy az eddig írtaknál többet vagy mást írjon. Jobbára minden infó elérhető, még a törvények is, amiket ugyebár politikusok készítettek.

Például ezen a portálon is számtalan információ van a magyar szerencsejáték-piacról. Akik meg akarják érteni a helyzetet, azoknak ezek az infók bőven elegendőek, viszont akik parázni akarnak, azok további 20-30 infó után sem fognak mást csinálni, mint azt, hogy parázni fognak! És mivel szerintem Magyarország már jó ideje letért a demokrácia útjáról és öles léptekkel az autokrácia felé halad, értelmetlen és felesleges dolog azt gondolni, hogy mindez ellenére továbbra is úgy működik, mintha demokrácia volna.

Az illető cikkel csak összefoglalni akartuk a dolgokat. Nyilván aki akarja az külön rákereshet az eseményekre/törvényekre, de ez egy összefoglaló cikként íródott, hogy legyen minden egy helyen.
Nem is feltétlenül a Sportfogadas.org rendszeres olvasóinkat született, hanem inkább azoknak akik kevésbé vannak képben. S véleményünk szerint van ilyen ember.
Ha csak egy személyt is felvilágosítunk vele, már számunkra az is jó.

Azért az egy picit erős kijelentés, hogy aki Magyarországon él az mindent tud a dolgokról. Ezzel nem értek egyet. Sőt, a külföldön élő, bár nem direkt részese a mindennapi magyarországi politikának lehet jobban átlátja a dolgokat, mint egy agyonmanipulált "belsős".

Ami szomorú, hogy az egész szerencsejáték-piacról a törvényhozóknak halvány lila fingjuk sincs.

Idéznék egy kedves kommentelőt a korábban említett fosrigó cikkből:
"még jó. szerencsejáték csak állami kézben lehet, különben a maffia teszi rá a kezét, mert azzal annyit lehet keresni nagyságrendileg, mint mondjuk kábítószer-kereskedelemmel vagy prostitúcióval.
ha vannak olyan szerencsétlenek, akik szerencsejátékra szórják a pénzüket, akkor az legalább kerüljön be a költségvetésbe, ne bűnözők nyerészkedjenek rajta."


;D ;D ;D

ui. Egyébként Knapp teljesen jól látja a dolgokat. Fogalmuk sincs, hogy mi van a teljes magyar piacon, de azért jól mutat ez főoldali cikként, hogy mennyire működik a SzarRt.

A sportfogadás nem minősül önálló tevékenységnek, így abból egyéb jövedelem keletkezik. Az adóköteles jövedelmet úgy kell megállapítani, hogy a bevételt csökkenteni kell az Szja törvény szerinti elismert költségekkel. Fontos megjegyezni, hogy ügyletenként (fogadásonként) kell a bevételt és a költséget elszámolni. Ez azt jelenti, hogy például a vesztes fogadások költsége nem számolható el a nyertes fogadások bevételével szemben.

A személyi jövedelemadó kötelezettségen túl – mivel nincs kifizetőnek minősülő személy – a játékosnak be kell jelentenie és meg kell fizetnie a 27%-os mértékű egészségügyi hozzájárulást is. Itt ki kell emelni, hogy az Szja tv. 29.§-a alapján, mivel a játékos kötelezett az eho megfizetésére, így az előbbiekben felvázolt módon megállapított jövedelemnek csupán a 78%-át kell jövedelemként figyelembe venni.

Most olvastam el a jogászvilág.hu cikkjét,amiben sok újdonság nincs.Komolyan,volt már olyan ember,aki a szerencsejáték-szabályozás után végigjárta a procedúrát és bevalott,fizetett be adót? :D Én a sportfogadás piacát elég jól ismerem,de az adózásról elég keveset tudok,azon kívül,hogy itt néha olvasok egy-egy cikket."A mulasztási bírság pedig 200.000-500.000 Ft-ig terjedhet."Azért,amikor ilyeneket olvasok akkor elbizonytalanodok kicsit.Érdemes ilyen jogi és adókövetkezményektől tartani,vagy inkább keressünk egy legalizált országot?

Idézetet írta: Maestro90 Dátum október 20, 2016, 13:20:45
A sportfogadás nem minősül önálló tevékenységnek, így abból egyéb jövedelem keletkezik. Az adóköteles jövedelmet úgy kell megállapítani, hogy a bevételt csökkenteni kell az Szja törvény szerinti elismert költségekkel. Fontos megjegyezni, hogy ügyletenként (fogadásonként) kell a bevételt és a költséget elszámolni. Ez azt jelenti, hogy például a vesztes fogadások költsége nem számolható el a nyertes fogadások bevételével szemben.

A személyi jövedelemadó kötelezettségen túl – mivel nincs kifizetőnek minősülő személy – a játékosnak be kell jelentenie és meg kell fizetnie a 27%-os mértékű egészségügyi hozzájárulást is. Itt ki kell emelni, hogy az Szja tv. 29.§-a alapján, mivel a játékos kötelezett az eho megfizetésére, így az előbbiekben felvázolt módon megállapított jövedelemnek csupán a 78%-át kell jövedelemként figyelembe venni.

Most olvastam el a jogászvilág.hu cikkjét,amiben sok újdonság nincs.Komolyan,volt már olyan ember,aki a szerencsejáték-szabályozás után végigjárta a procedúrát és bevalott,fizetett be adót? :D Én a sportfogadás piacát elég jól ismerem,de az adózásról elég keveset tudok,azon kívül,hogy itt néha olvasok egy-egy cikket."A mulasztási bírság pedig 200.000-500.000 Ft-ig terjedhet."Azért,amikor ilyeneket olvasok akkor elbizonytalanodok kicsit.Érdemes ilyen jogi és adókövetkezményektől tartani,vagy inkább keressünk egy legalizált országot?

GazembR elég sokat írt arról a nyáron, hogy milyen lépéseket tett a tízmilliós nagyságrendű profitja "leadózásának" érdekében, állítása szerint becsülettel meg is fizette az előírt közterheket.
Mondjuk - tudtommal - ő sem tételesen fizette meg minden nyertes fogadása után az adót, hanem a realizált, kiutaltatott profitját vallotta be, így ha gecik, akkor abba is bele lehet kötni.

#2786 október 21, 2016, 22:25:27, Penguin11
Tehát "keleten" a helyzet változatlan. Birka népnek (tisztelet a kivételnek) oligarcha kormány. Ha rajtam múlna, már a lábuknál fogva, lámpavason lógnának egy kis fejszellőztetés céljábol ezek a potrohos oligarchák. Lehet adózni nekik a netes nyeremény után, de előtte már legyen szíves a NAV is átvilágítani az összes korrupt politikust. Szinte egy se tudna elszámolni a több százmilliós, milliárdos vagyonával, főleg, úgy, hogy hivatalosan csak képviselői állásuk van. Nevetséges bohózat ez az egész. Ki a Nav vezetője? Az ősfideszes Tállai. Ki a legfőbb ügyész? Az a Polt Péter, akinek a felesége csúcsfizetést kap állami pozícióban, együtt parolázik Orbán Viktorral. Ezeknek adózni? Hagyjuk.

Én ezt kaptam akkoriban, a témával kapcsolatban :

IdézetA felvetett problémára a következő tájékoztatást adom:
Tekintettel arra, hogy Ön információi szerint külföldi internetes szerencsejátékból
szerzett jövedelmet, így az nem tartozik az 1991. évi XXXIV tv hatálya alá ezért nem
alkalmazható rá a személyi jövedelemadó törvény 76.§-ban írt alábbi szabályozás
sem.
Szja tv 76. § (1)1 A nyeremény esetében - ha az nem tartozik a kamatjövedelemre vonatkozó
rendelkezések hatálya alá - a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvényben
(a továbbiakban: Szjtv.) meghatározott engedélyhez kötött sorsolásos játékból, az
ajándéksorsolásból, a fogadásból, valamint az Szjtv. 29/Q. §-a szerinti külföldi jackpot
rendszerből származó nyeremény (a továbbiakban együtt: adóköteles nyeremény) címén kapott
bevétel egészét jövedelemnek kell tekinteni.
(4)2 Nem számít jövedelemnek a jogszerűen szervezett, az Szjtv. 16. §-a alapján engedélyhez
nem kötött sorsolásos játékból, a sorsjátékból, a játékkaszinóból, a bukmékeri rendszerű
fogadásból, a lóversenyfogadásból, a bingójátékból, a kártyateremben szervezett
kártyajátékból, a távszerencsejátékból valamint - az Szjtv. 29/Q. §-a szerinti külföldi jackpot
rendszerből származó nyeremény kivételével - az online kaszinójátékból származó nyeremény.
Ezért az ilyen jövedelmek adózására vagy az önálló tevékenységből származó
vagy az egyéb jövedelmekre vonatkozó szja törvény szerinti szabályozást kell
alkalmazni. Attól függően kell a lehetséges adózási szabályok alkalmazása között
választani, hogy a jövedelemszerző tevékenység melyik jogszabályi meghatározásnak
felel meg.

1

Megállapította: 2015. évi CXCII. törvény 32. §. Hatályos: 2016. I. 11-től.

2

Megállapította: 2015. évi CXCII. törvény 32. § (2). Hatályos: 2016. I. 11-től.

Az szja törvény 16. §3 (1)4 bekezdése szerint Önálló tevékenység minden olyan
tevékenység, amelynek eredményeként a magánszemély bevételhez jut, és amely e törvény
szerint nem tartozik a nem önálló tevékenység körébe. Ide tartozik különösen az egyéni
vállalkozó, a mezőgazdasági őstermelő, a bérbeadó, a választott könyvvizsgáló tevékenysége,
az európai parlamenti, valamint a helyi önkormányzati képviselői tevékenység.
A 28.§. (1) bekezdés szerint: Egyéb jövedelem minden olyan bevétel, amelynek
adókötelezettségére e törvény eltérő rendelkezést nem tartalmaz, azzal, hogy - a
költségelszámolásra vonatkozó rendelkezéseket is figyelembe véve - a bevételnek nem része a
megszerzése érdekében a magánszemély által viselt szabályszerűen igazolt kiadás.
A szerencsejáték során történő fogadásokat a jelenlegi joggyakorlat nem tekinti az szja
törvény 16.§ szerinti jövedelemszerző tevékenységnek. (érzékkelhető is, hogy a
fogadási tevékenység némileg elüt a jogszabályban adott példálózó felsorolásban
megjelölt tevékenységektől egyéni vállalkozó, őstermelő, bérbeadó stb.) A NAV is ezt
a jogértelmezési gyakorlatot folytatja ezért az online fogadásból származó
jövedelmeket az szja törvény 28.§-ban meghatározott egyéb jövedelmek körébe
sorolja. Ebből következően minden az e körbe tartozó bevételt jövedelemnek kell
tekinteni, azzal, hogy nem számít bevételnek a megszerzésére fordított
szabályszerűen igazolt kiadás.
Mindez praktikus módon az Ön esetében azt jelenti, hogy bevételenként, azaz
fogadásonként kell vizsgálnia az elért jövedelmét. Vagyis ha egy fogadás díja
mondjuk 2 pénz volt, a nyeremény 5 pénz, akkor az adott fogadásból elért jövedelme
3 pénz lesz, mert az 5 pénznyi bevételből ( nyereményből ) 2 pénz, a fogadás díja
(költsége) nem számít bevételnek, így csak a maradék 3 pénznek megfelelő összeget
kell bevételként figyelembe venni, mely viszont teljes egészében jövedelem. Ha az
előbb említett fogadás nem volt szerencsés és nem sikerült semmit nyerni, akkor a
helyzet a következő, volt 2 pénz fogadási díj, a nyeremény összege 0 pénz. Így a
bevétel összege is 0 pénz lesz, ebből lehetne a 2 pénznek megfelelő fogadási díjat
nem bevételnek tekinteni, de mivel a bevétel összege 0 pénz ez tovább nem
csökkenthető, a negatív bevétel fogalmát ugyanis nem ismeri az szja törvény. Ebből
az következik, hogy amennyiben egy adott fogadás nem hoz nyereményt a fogadás
díja az adózás szempontjait tekintve is veszteség, mert a fogadás díját csak az adott
fogadásból származó nyeremény esetében lehet bevétel csökkentő tételként
figyelembe venni későbbi fogadásokból származó bevételekkel szemben nem.
Mindezekre tekintettel, annak érdekében, hogy a szerencsejátékból származó
jövedelme tételesen igazolható legyen fogadásonként kell nyilvántartani a
ráfordításokat és az elért nyereményeket, és az ezekből számított jövedelmeket.
Csak így van lehetőség arra, hogy a fogadási díjak levonhatók legyenek a bevételből
és nem lehet védhető módon összemosni a fogadási díjakat és az elért
nyereményeket. Ennek hiányában a teljes nyeremény (bevétel) jövedelemnek számít.
További feltétel a fogadási díjak bevételből történő levonásának, hogy a díj
megfizetése hiteltérdemlő módon igazolható legyen pl. banki utalás stb.
Az adózás szempontjából fontos körülmény, hogy az szja törvény szerint mind a
költségeket, mind a bevételeket forintban kell meghatározni. Az erre vonatkozó
szabályozás lényege, hogy az átváltásra a bevétel megszerzésének, illetve a kiadás
3

Megállapította: 1996. évi LXXXIII. törvény 7. §. Hatályos: 1997. I. 1-től.

4

Megállapította: 2014. évi XVIII. törvény 1. §. Hatályos: 2014. V. 16-tól.

teljesítésének napján érvényes MNB árfolyamot kell alkalmazni. Az MNB árfolyamok
az alábbi linken elérhetők: https://www.mnb.hu/statisztika/statisztikai-adatokinformaciok/adatok-idosorok/arfolyamok-lekerdezese/lekerdezheto-arfolyamok
A bevétel megszerzésének, kiadás teljesítésének napjaként pénzbeli teljesítés
esetén a bevétel jóváírásának illetve a kiadások terhelésének napját kell figyelembe
venni. Az idevonatkozó jelenleg hatályos részletes szabályokat ide másoltam:
5. §5 (1) A jövedelem megállapítása során a bevételt és a költséget forintban kell
meghatározni.
(7) A külföldi pénznemben keletkezett bevételt, felmerült kiadást, valamint bármely
bizonylaton külföldi pénznemben megadott, az adó mértékének meghatározásához felhasznált
adatot a 6. § rendelkezéseinek figyelembevételével a Magyar Nemzeti Bank (a továbbiakban:
MNB) hivatalos devizaárfolyamának, olyan külföldi pénznem esetében, amely nem szerepel az
MNB hivatalos devizaárfolyam-lapján, az MNB által közzétett, euróban megadott árfolyam
alapulvételével kell forintra átszámítani.
6. §6 (1)7 A külföldi pénznemről történő átszámításhoz a (2)-(4) bekezdésben foglalt
eltérésekkel
a) bevétel esetében - ha e törvény másként nem rendelkezik - a bevételszerzés időpontjában,
b) kiadás esetében a teljesítés időpontjában
c) dolog, pénzügyi eszköznek nem minősülő vásárolt jog, vásárolt követelés átruházása esetén
a szerzési érték tekintetében a megszerzéskor,
d) értékpapír átruházása esetén a szerzési érték tekintetében az értékpapír tulajdonjogának
megszerzése, a dematerializált értékpapír értékpapírszámlán történő jóváírása napján,
e) a d) pontban nem említett pénzügyi eszközre kötött ügylet esetén - az a)-b) pont
rendelkezésétől függetlenül - az ügylet teljesítésének (lezárásának) időpontjában,
f) a külföldi pénznemben megfizetett adó esetében - a magánszemély döntése alapján - a b)
pont szerinti vagy az adóév utolsó napján
érvényes árfolyamot kell alkalmazni.
9. §8 (1) Az adókötelezettség a bevételszerző tevékenység megkezdésének vagy a bevételt
eredményező jogviszony keletkezésének napján kezdődik és fennáll attól függetlenül, hogy
(2) A bevétel megszerzésének időpontja
a)9 pénz esetében az a nap, amelyen azt a magánszemély vagy javára más személy birtokba
vette (átvette) vagy amelyen azt a magánszemély javára fizetési számlán jóváírták, ha azonban
a kifizető a magánszemélyt megillető, az adóelőleggel csökkentett összeget átutalással vagy
fizetési számláról történő készpénzkifizetés kézbesítése útján küldi el, a bevételt az átutalás,
illetve a kifizetés napjával kell megszerzettnek tekinteni, feltéve, hogy a magánszemély javára
5

Megállapította: 2009. évi CXVI. törvény 3. §. Hatályos: 2010. I. 1-től. Ezt követően megszerzett
jövedelemre és keletkezett adókötelezettségre kell alkalmazni. Lásd: 2009. évi CXVI. törvény 144. §
(1).
6

Megállapította: 2009. évi CXVI. törvény 3. §. Hatályos: 2010. I. 1-től. Ezt követően megszerzett
jövedelemre és keletkezett adókötelezettségre kell alkalmazni. Lásd: 2009. évi CXVI. törvény 144. §
(1).
7

Megállapította: 2010. évi XC. törvény 16. § (1). Hatályos: 2010. VIII. 16-tól.

8

Megállapította: 2008. évi LXXXI. törvény 3. §. Hatályos: 2009. I. 1-től. A 2009. I. 1-jétől megszerzett
jövedelemre és keletkezett adókötelezettségre kell alkalmazni.
9

Módosította: 2009. évi LXXXV. törvény 90. §.

azt az adóbevallása benyújtásáig, a munkáltatói adómegállapítása érdekében szükséges
nyilatkozata megtételéig fizetési számlán jóváírták, illetve azt a magánszemély vagy javára más
személy az említett időpontig birtokba vette (átvette);

Amennyiben ilyenformán sikerült meghatározni a jövedelmet számíthatók az azt
terhelő kötelezettségek. Ezek alapesetben, ahogy megkeresésében is jelezte szja és
eho fizetési kötelezettséget jelentenek. Amennyiben a jövedelem 2016-ban
keletkezett az szja mértréke a jövedelem 15%-a, az eho mértéke az szja alap 27%a.
DE!!! Tekintettel arra, hogy az egyéb jövedelem is az összevont adóalap része,
alkalmazható az szja törvény 29.§-a, mely a következők szerint rendelkezik:
29. §10 Az összevont adóalap az adóévben adókötelezettség alá eső valamennyi önálló, nem
önálló tevékenységből származó, valamint egyéb bevételből megállapított jövedelem, továbbá
átalányadózás esetén az egyéni vállalkozói, a mezőgazdasági kistermelői bevételből az
átalányban megállapított jövedelem. Ha a jövedelem után a magánszemély kötelezett a
szociális hozzájárulási adó, a 27 százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás megfizetésére
(kivéve, ha az költségként elszámolható, vagy azt számára megtérítették), a megállapított
jövedelem 78 százalékát kell jövedelemként figyelembe venni.
Mivel a szerencsejátékból származó jövedelem egyéb jövedelem és ez esetben az
eho megfizetésére Ön kötelezett és azt költségként nem számolhatja el, az Ön
számára ezt nem térítik meg, ezért Szja törvény 29. §-a értelmében az adóelőleg
– és az adó alapja a jövedelem 78 százaléka. Ez praktikus módon azt jelenti, hogy
a fentiek szerint megállapított jövedelemnek nem a 100% -a, hanem csak a 78%-a
után kell a 15% személyi jövedelemadót megfizetni. Vagyis, ha a jövedelme egy
millió forint akkor csak 780.000.-Ft után kell 15% szja-at fizenie.
További kedvező lehetőséget jelent az alábbi szabályozás:

1998. évi LXVI. törvény
az egészségügyi hozzájárulásról11
3. §12 (1)13 A kifizető, - kifizető hiányában, vagy ha a kifizető az adó (adóelőleg) alapját
képező jövedelem után adót (adóelőleget) nem köteles megállapítani - a jövedelmet szerző
magánszemély 27 százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulást fizet az adóévben kifizetett,
juttatott, a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (a továbbiakban: Szja tv.)
szerinti

10

Megállapította: 2012. évi CLXXVIII. törvény 9. §. Hatályos: 2013. I. 1-től.

11

Kihirdetve: 1998. XI. 14.

12

Megállapította: 2005. évi CXIX. törvény 143. §. Hatályos: 2006. I. 1-től. Alkalmazására lásd: ugyane
törvény 202. § (6)-(7).
13

Megállapította: 2011. évi CLVI. törvény 220. § (1). Hatályos: 2012. I. 1-től.

a) összevont adóalapba tartozó jövedelemnél az adó (adóelőleg) alap számításánál
figyelembe vett jövedelem,
után
E szabályozás az Ön számára a gyakorlatban azt jelenti, hogy mivel az szja alapja a
megállapított jövedelem 78%-a, ezért az eho alapja is ez az összeg lesz. Vagyis a
27% eho-t sem a jövedelem 100%-a, hanem csak 78%-a után kell megfizetnie. Az
előbbi példát alapul véve egymillió forintos jövedelem esetén 780.000.- Ft 15%-át azaz
117.000.-Ft-ot kell szja címén és 27%-át, azaz 210.600.-Ft-ot eho címén megfizetni.
Viszont kedvezőtlen hír, hogy a 27% -os eho esetében nincs felső határ, ezt a
lehetőséget az eho törvény 3.§ (3) bekezdése csak a 14% eho fizetési kötelezettség
esetében biztosítja 450.000.-Ft felső határ figyelembevételével.
Az előleg fizetési kötelezettség mindkét kötelezettség tekintetében fennáll.
Mindkét esetben a negyedévenként a tárgynegyedévet követő hónap 12-ig kell
teljesíteni a fentiek szerinti számítás alapulvételével. A befizetéseket az alábbi NAV
számlaszámokra kell teljesíteni: NAV szja számlaszám: 10032000-06056353
NAV egészségügyi hozzájárulás számlaszám: 10032000-06056212. Fontos, hogy
az átutalás közlemény rovatában meg kell jelölni a befizető adóazonosító jelét.
Bevallási kötelezettség évközben nincs, a negyedéves kötelezettségekről is utólag
az éves szja bevallásban kell számot adni.


Sziasztok! Van valakinek infoja az új szerencsejáték-törvény módosításával kapcsolatban? Azt olvastam, hogy a be és kifizetéseket is tiltani akarják a bankoknak. Én az Otpn keresztül bonyolítom a dolgokat, de semmi változást nem vettem észre. Simán tudtam befizetni még a múlt héten is , a nyeremény meg 1 nap alatt megjött. Várható a tiltás valamikor, vagy ez is csak olyan ijesztgetős szöveg?Ha valakinek van infoja megköszönném.