OW indexkép

Hogyan fogadjunk Overwatch-ra?

2023 márc 10. 11:12 Szólj hozzá!

E-sport fogadás fps Overwatch Hero Shooter

Az esportok világában egyre elterjedtebbek az úgynevezett kevert stílusú játékok. Esetünkben is megfigyelhetünk olyan jellemzőket, amiket más zsánerű játékokból emeltek át részben, vagy egészben. A végeredmény pedig magáért beszél, a pörgős, színes, és akciódús játékmenet hatalmas rajongótáborokat mozgat meg világszerte.

Az Overwatch, mint FPS játék

Az Overwatch nem újította meg az FPS (First Person Shooter) műfajt, inkább csak elmélyítette a Team Fortress 2 által felépített hős központú játékmenet elképzelését az esportok körében. A Hero Shooterekre jellemzően (akár csak a MOBA játékok esetében), a választott hős hatással van a játék egészére, egyedi játékstílust követel meg és fontos szerepet tölt be a csapaton belül. Mindemellett az FPS-ekre jellemzően a reflexek és a taktikai készség megléte, végeredményül egy komplex elegyet vár el a játékosoktól. 

Az Overwatchban két 6 fős csapat mérkőzik meg egymással, a játék célja pedig az adott térkép által meghatározott cél teljesítése. Ez lehet például az ellenséges terület elfoglalása (Assault), pont tartása (Control),  szállítmányos kocsi (Payload) eljuttatása A-ból B-be, vagy ezek keveréke (Hybrid). A versenyeken az alábbi négy játékmód használható.

Assault
A támadó csapatnak el kell foglalnia számos területet, mely ha sikerül, tovább haladhatnak a végső pont felé. A védekező csapatnak természetesen vissza kell szorítani a támadó csapatot, és ha szükséges kontesztálni az adott területet (azaz ha a támadó csapat a foglalandó területen belül tartózkodik, annak megszerzését a védekező csapat legalább egy tagja megakadályozhatja úgy, hogy ő is a ponton áll, ezzel pedig befeljeződik a foglalási folyamat).
Control
Ebben a játékmódban nincs védekező-, illetve támadó csapat, ugyanis mindketten egyazon pont elfoglalásáért, illetve megtartásáért küzdenek. A terület elfoglalását követően egy százalékos számláló kezd el növekedni. Az a csapat nyer, amelyik előbb tudott két területet 100%-ra feltölteni.
Escort

Ahogyan az a nevéből is adódik, a támadó csapatnak egy szállítmányt kell A-ból B-be eljuttatni az idő lejárta előtt. A tolás folyamatához a támadó játékosoknak nem kell mást tenniük, csak közel maradni az objektumhoz. Ehhez elég akár egy ember is, így általában a mozgékony-, illetve a szívósabb karakterek szokták ezt a feladatot ellátni.

Amennyiben a védekező csapatnak sikerül megakadályozni a tolás folyamatát, akkor a szállítmányos kocsi (payload) elkezd szép lassan visszagurulni. Minden Escort pályán összesen 3 checkpoint (ellenőrzőpont) található, melyen ha áthalad a szállítmányos kocsi (payload), akkor attól a ponttól hátrébb már nem gurulhat.

Hybrid
A Hybrid játékmód az Assault és az Escort mód keveréke. A támadó csapatnak először el kell foglalnia a szállítmányos kocsit (payload), majd azt el kell juttatniuk a célterületre, mindezt pedig védők próbálják megakadályozni.

Izgalmas arénaküzdelmek a jövőből

Jelenleg 28 térkép van a játékban, ezek pedig úgy vannak kialakítva, hogy akár több mód is játszható legyen rajtuk. A játék karakter központúsága miatt a fejlesztők úgy alkották meg a legtöbb játékteret, hogy egy-egy létező ország városának részét, vagy fiktív részét ábrázolja a közeli jövőből kiszakítva. 

A térképek számánál valamivel több választható hős, összesen 32 felett vehetjük át az irányítást. Minden hős rendelkezik 1 passzív, 3 aktív, és egy ultimate képességgel. Ezen felül, a csapatban elfoglalt szerepük szerint, három egymástól jól elkülöníthető karakter osztályt különböztet meg a játék: Tank, Damage, Support.

Minden osztályból 2-2 hőst szoktak a csapatok választani. Meccs közben van lehetőség a karakter cserére amit a játékos halála után a kezdőn való újraéledéssel tehet meg (ez persze az ultimate pontok nullázódásával jár).

Tank
A Tank típusú hősök feladata az előrenyomulás, képességeik révén jól bírják a gyűrődést, ugyan kisebb a sebzésük mint a Damage osztályú karaktereknek, így főként egy Supporttal a hátukban képesek jól érvényesülni.
Damage
Korábban volt egy úgynevezett Specialist csoport is, mely mára már egybeolvadt a Damage kategóriával így annak felhozatala, nem csak megnőtt, hanem a legsokoldalúbb is mind közül. Fő feladatuk a sebzés kiosztása, legyen szó közvetlen, vagy közvetett módokon, akár egy csapda révén.
Support
A támogató szerepe elengedhetetlen, jelenlétük az életben maradás szempontjából fontos, így védelmük fokozottabb odafigyelést igényel. A támogatás ebben a játékban a gyógyítást ,a ponton túli pajzs generálását, és az újraélesztést jelenti.

Az Overwatch League működése

A versenyek terén az Overwatch League jelenti a fő vonulatot a játék számára. A versenynaptárat tekintve pedig a liga mérkőzései szinte az egész évet le is fedik. Szervezése mutat némi hasonlóságot az amerikai major ligákhoz, azzal a különbséggel, hogy csak részben zárt rendszerről beszélhetünk.

A liga 20 szereplőre van korlátozva (10-10 csapat: Pacific Conference  - Atlantic Conference), bejutni pedig egy 4 lépcsős rendszeren keresztül tudnak a feltörekvő csapatok (Open Division -> Contenders Trials  -> Contenders -> Overwatch League).

Overwatch fogadási lehetőségek 

Fogadások terén nem találkozhatunk sok egyedi lehetőséggel. Mindez főként annak tudható be, hogy az egyes játékmódok célrendszerük tekintetében gyakran eltérnek egymástól, azaz nincs-, vagy csak ritkán van olyan, amiben közös pontot találhatnánk körről-körre.

Az objektív központúságnak köszönhetően pedig kevéssé számít az ellenfél kiiktatása, így a skalpok gyűjtésére sem tehetünk, mint mondjuk más Kill orientált játékoknál.

Mérkőzés győztese

Az Overwatch esetében a Bo5 formátumot alkalmazzák, azaz 3 győzelemig játszanak egy találkozót. Ennek eredményeképp, itt sem találkozhatunk az abszolút győztes megtippelésénél a döntetlen opcióval. Tehetünk hazai-, illetve a vendég csapat győzelmére, sőt akár hendikepet is alkalmazhatunk.

Térkép (map) piaca

A térkép (map) fogadásoknál az Overwatch esetében sem óriási a kínálat. Ennek oka az, hogy a sokféle pálya és a váltakozó játékmódok kevés olyan történést eredményeznek ami minden körre jellemző lenne, így viszont csak a térkép (map) győztesére, azaz az adott kör nyertesére tehetünk.


Szólj hozzá

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned. Nem vagy fórumtag?

100% befizetési bónusz akár 300 RON-ig + 200 ingyenes pörgetés

  • Az új Unibet játékosok akár egy 300 RON értékű befizetési bónuszban, valamint 200 ingyenes pörgetésben is részesülhetnek.

Unibet útmutató
Unibet regisztráció
18+ Részvételi feltételek érvényesek. Játssz felelősségteljesen! BeGambleAware.org
hirdetés

Előzetesek