Sepang, szezonzáró, Michelisz, világbajnoki cím...
Hétvégén jön az utolsó WTCR verseny, felemás idény volt ez Norbi számára, de a vége felé - talán 2017 után újra - ott a bizakodás, hogy első helyről megcsinálja a vb-címet. Megcsinálhatja?
A csapatán nem fog múlni, Tarquini és a többiek mindent megtesznek majd, hogy segítsék, de ez önmagában kevés. Guerreri (összetett második, nyolc pontra tőle) nincsen jó formában. Ki verhetné akkor meg?
Az a két ember, akivel amúgy is megy a rivalizálás évek óta: Thed Björk és Yvan Müller. Utóbbi élő legenda, magyar szurkolók kevésbé kedvelik, illetve a svéd épp 2017-ben győzte le Norbit.
Müller bármilyen eszközt be fog vetni, hogy nyerjen, ebben teljesen biztos vagyok. A forma kiváló, ahogyan a svédnél is.
Egy kiváló cikk a kínai csapat és Müllerék javulásáról:
https://index.hu/sport/motorsport/2019/12/12/turaauto-vilagkupa_wtcr_lynk_co_varatlan_segitseg_bajnoki_esely_yvan_muller/Idézet belőle:
A Lynk & Co előretörése persze nem véletlen: a gyártó szempontjából hazai, kínai WTCR-hétvége előtt váratlan módosítást közölt a verseny technikai hátterét ellenőrző WSC (World Sporting Consulting). Bejelentették, hogy az addig már 3 futamgyőzelmet és további 9 dobogós helyet gyűjtő, tehát egyáltalán nem gyengén teljesítő Lynk & Co autók motorjait újravizsgálták, és az alacsonyabb, illetve a 6200 fordulatszám fölötti tartományokban is nagyobb turbónyomást, tehát nagyobb teljesítményt engedélyeztek nekik.Az ominózus kínai verseny óta Müller négyszer végzett első helyen (addig mindössze három darab 2. helyet tudott felmutatni a 18 futamból..), míg Björk az elmúlt 9 futamból 7 alkalommal volt első ötben. A Lynk & Co tehát dominál, hála a kínai befolyásnak, amivel a szervezőkre hatnak. Az biztos, hogy a feltételek nem egyenrangúak, persze ezzel még az Audi és a VW is jól jár, de ők irrelevánsak a végső győzelem szempontjából. A kínaiak gyakorlatilag ez által szórakoznak a mezőnnyel, mivel a szervezők nem akarnak elveszíteni egy ilyen értékes márkát, ezért minden engedményt megkapnak.
Ez lesz élete legkeményebb három versenye Norbinak és még egy kiváló teljesítmény sem garancia arra, hogy bajnok lehet, mert útközben kedvezhetnek Müllerék javára, valamilyen módon, ahogyan ebben a szezonban már nem először. Félreértés ne essék, ez nem előre magyarázkodás, inkább csak a tények, amik egyelőre rohadtul nem Norbinak kedveznek. Ha ilyen helyzetből képes megcsinálni, akkor az nem csak a magyar motorsport legnagyobb sikere lesz, hanem ott lesz a legszűkebb elitben a nagy sportsikereink sorában.