Rali-világbajnokság 2023

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában



Ez az, Neuville hogy kiakadt  ;D

https://www.youtube.com/watch?v=7Wg_aKk8Zyk

Ez pedig az IRC-s, pedig már akkor is 31 éves volt. Nem lennék a navigátora. Olyan, mintha nem érezné a féktávokat  ;D Kíváncsi vagyok, hogy egy ilyen versenyen mire menne:
https://www.youtube.com/watch?v=bZhXoFPYCwI

Kicsit csalódott vagyok, ugyanis nem lesz harmadik autója a Citroennek, így nem áll össze akár egy futam erejéig sem a Loeb - Ogier páros a WRC-ben. Az pedig már csak hab lett volna a tortán, hogy Lappi is ott van, így a múlt (Loeb), jelen (Ogier) és a jövő (Lappi) sztárjai mehettek volna egy csapatban. Jövőre csak a Dakar van a franciának, szóval érdekes lesz Loeb helyzete. Egyetlen megoldás maradt, amiről már írtam is, ez pedig a WTCR. Elvileg a Peugeot jövőre indít minimum két 308 TCR-t (maximum négyet indíthatnak), lenne hely a franciának, aki elvileg nyitott a tárgyalásokra.

Közben a Hyundai is kiadta, kik vezetik majd jövőre az I30-at. Tarquini és Michelisz alap volt (ami nagy szó), de távozott Björk és Müller (saját fejlesztésű csapat), helyettük pedig jött Catsburg és Farfus. Ez a csapat továbbra is a legerősebb lesz, hatalmas csaták lesznek házon belül is.

WTCR:
Ez erős lesz. Szóval jött a Lynk & Co, hoztak egy elvileg fullos kocsit két világbajnokkal (Yvan Müller és Thed Björk), majd gondoltak egy merészet. Mivel két csapat indítható négy versenyzővel, ezért hozták melléjük Andy Priaulx-t. Háromszoros világbajnok, egykori legenda, 44 éves "csak", szinte tini.  ;D Ott lesz Yann Ehrlacher (nagybátyja ugye Müller), aki szintén nagy spíler lehet a jövőben. Bomba csapat lesz. Megvan a naptár is, lehet ebből lesz egy Hungaroring.
Április 7. - Marrakesh
Április 28. - Hungaroring
Május 12. - Szlovákiaring
Május 19. - Zandvoort
Június 22. - Nordschleife
Július 27. - Vila Real
Szeptember 15. - Ningbo
Október 27. - Suzuka
November 17. - Makaó


A ralikrossz befulladni látszik, nem tettek jót neki az elektromos átállás pletykái. Gyakorlatilag gyári csapat nélkül maradt a sportág, jövőre nagy valószínűséggel nem lesz vb (helyszínek pedig már megvannak..), ami érintheti a többi sportágat is. Loeb átigazolt a WRC-be hat futam erejéig, elvileg Solberg is visszatér a PSRX által támogatott VW-vel pár futamra (vagy teljes egészében, ez nem világos még). Nem tudom, hogy ez megvalósul-e, ahogyan az sem, hogy mi lesz például Mattias Ekström sorsa. Ő azért eléggé komolyan alázgatta Schumit és Loeb-öt is a 2000-es évek második felében a ROC versenyeken. Mégis csak két sportágban lett bajnok, elvileg visszavonul (pedig még csak 40 éves..), pár futamot vállal már csak, kérdés, hogy melyik szakágban.

Szóval a végére maradt, hogy a sportág legjobbja, Johan Kristoffersson jövőre lehet megméretteti magát a WTCR mezőnyben egy VW volánja mögött. Erős lenne egy Huff - Kristoffersson páros. A mezőny már így is parádés, megkockáztatom, hogy minőségben bőven veri az F1-et, újabb sztárokkal még kiszámíthatatlanabb lenne.

Dakar-rali: Megtörik a francia hegemónia?

Vasárnap kezdődik a Dakar-rali és mi az esélyekkel foglalkozunk, kik nyerhetik a világ egyik legnehezebb versenyét! Olvasd tovább


1 hét és indul a Monte is. Jó lenne ha valamelyik irodán végre lehetne tolni WRC-t akár szakasznyertesre is. De gondolom minden hasonló jog a OneBet-é, az meg nem megy itthonról. :(

WRC:
Jó lenne, bár szerintem ehhez csoda kéne. Nagyon periférián van a sportág, pedig amúgy lehetne jó fogadásokat adni rá. Most is csak az összetettre adnak, majd gondolom jövőhéten a nyitóversenyre, meg top3 és pár H2H.

Azért nem lesz rossz ez az első két állomás a WRC-ben. Erős mezőny: Ogier, Tanak, Mikkelsen, Suninen, Neuville, Lappi, Evans, Sordo, Meeke és Latvala. És jön a két legenda Sebastien Loeb és Marcus Grönholm. Előbbi ugye szerződést kötött a Hyundaijal, több versenyen is részt vesz idén, míg Grönholm 9 év után tér vissza a svéd hétvége erejéig egy Yarisszal.

WTCR:
Jó hírek, komoly esély van rá a Honda révén, hogy Tassi Attila idén induljon egy gyári autóval. Nagyon megvoltak vele elégedve a japánoknál, Tiago Monteiro alap, mellé kell még három pilóta, ebből az egyik Guerrieri lehet, de elvileg van még két kiadó hely. Elvileg a következő hetek folyamán számtalan komoly bejelentés lesz, sok bajnokot akarnak bemutatni.

Elnézve a naptárat, azért a WTCR-ben egy Hungaroring ilyen mezőny mellett kötelező, WRC-ben talán az olasz vagy német hétvége lehet reálisabb, kilátogatás szempontjából.

Idézetet írta: Pozzato Dátum január 19, 2019, 12:52:54
WRC:
Jó lenne, bár szerintem ehhez csoda kéne. Nagyon periférián van a sportág, pedig amúgy lehetne jó fogadásokat adni rá. Most is csak az összetettre adnak, majd gondolom jövőhéten a nyitóversenyre, meg top3 és pár H2H.

Azért nem lesz rossz ez az első két állomás a WRC-ben. Erős mezőny: Ogier, Tanak, Mikkelsen, Suninen, Neuville, Lappi, Evans, Sordo, Meeke és Latvala. És jön a két legenda Sebastien Loeb és Marcus Grönholm. Előbbi ugye szerződést kötött a Hyundaijal, több versenyen is részt vesz idén, míg Grönholm 9 év után tér vissza a svéd hétvége erejéig egy Yarisszal.

WTCR:
Jó hírek, komoly esély van rá a Honda révén, hogy Tassi Attila idén induljon egy gyári autóval. Nagyon megvoltak vele elégedve a japánoknál, Tiago Monteiro alap, mellé kell még három pilóta, ebből az egyik Guerrieri lehet, de elvileg van még két kiadó hely. Elvileg a következő hetek folyamán számtalan komoly bejelentés lesz, sok bajnokot akarnak bemutatni.

Elnézve a naptárat, azért a WTCR-ben egy Hungaroring ilyen mezőny mellett kötelező, WRC-ben talán az olasz vagy német hétvége lehet reálisabb, kilátogatás szempontjából.

WRC-ben milyen fogadási ajánlatokat látnátok szívesen? Mire lehessen fogadni?

Nézegettem a jelenlegi Unibet kínálatot, ott ugye szerepel az összetett VB-győztese és a végső dobogósok, illetve párosítások. Ezzel kapcsolatban, ami eszembe jutott:
- Konstruktőri világbajnoki cím
- Hány futamot nyer egy pilóta az év során

Versenyhétvégékkel kapcsolatban, ha jól emlékszem, ott is összetett győztes, top3 és H2H fogadások mennek. Kibővíteném az alábbiakra:
- Első hatban végez
- Ki a legjobb az adott gyártótól egy hétvégén (mondjuk ki az, aki a Toyotától a legjobb helyen végez)
- Hány szakaszt nyer mondjuk Ogier vagy Tanak a hétvégén
- Befejezi-e a hétvégi versenyt? Ez olyan bizonytalanabb versenyezőknél, mint Meeke, Latvala stb.

Hirtelen ezek jutottak eszembe.

Igen ezek jók lennének. Max. még egy olyan, hogy ki nyeri a Power Stage-et (utolsó gyorsasági a versenyen). Arra sokan rámennek a plusz pontok miatt.

WRC: Új világbajnokot avatunk?

Visszatért Sebastien Loeb, címvédő Ogier új csapatban, de Ott Tanak a legnagyobb favorit. Indul a rali-vb! Olvasd tovább


Ez így nagyon erős kezdés volt, jó év lesz ez.  8)

Monte-Carlo végeredmény:
1. Ogier
2. Neuville +2,2 másodperc!!
3. Tanak

Három favorit a vb-címre ott a dobogón, tényleg nüanszokon múlott Ogier sikere. Loeb azért egy Dakar után alig 1-2 hét teszttel (lehet még annyi sem volt..) negyedik lett. Szerintem idén is be fog húzni egy futamot. Számomra Meeke és Latvala teljesítménye meglepetés. Konstruktőri szempontjából szerintem a Ford irreleváns, ha Lappi nem kapja majd össze magát, akkor ez Hyundai - Toyota csata lesz.


WTCR:
Honda is végre elkezdte a bejelentéseket, két csapat és négy autó lesz idén a felállás. Első csapatban Girolami - Guerreri páros lesz, míg a másodikban Tiago Monteiro mellé keresnek valakit. Természetesen így Tassi Attila esélye továbbra is él, hogy jövőre WTCR csapatban szerepelhessen, Monteiro csapattársaként, de azért véleményem szerint nem ő a favorit a pozícióra, de nagyon örülnék, ha bekerülne. 14 versenyző neve ismert (még kéne ugyanennyi..), lesznek még bőven bejelentések.

Végül összejött az, amiben reménykedtem, Tassi Attila gyári Hondát kapott, így jövőre Michelisz Norbi mellett egy másik magyart is láthatunk egész szezonban!  :ok:
Mezőny egyre erősebb, elvileg még két Cupra várható (Zengő vagy a Campos Racing), nem tudni, hogy a Renault Megane melyik sorozatban indul majd a ráncfelvarráson átesett autóval, illetve elkészült az új Lada Vesta is.
Egyelőre bizonytalan, hogy mi lesz a sorsa a Peugeot projektnek. A DG szóvivői szerint ők nem fogják finanszírozni teljesen privát csapatként a 308-as TCR-ket, szóval ha más nem karolja fel a francia kocsikat, akkor idén nem lesz Peugeot a mezőnyben, ez a projekt kihült. Egy privát csapatnak gyári támogatás nélkül esélye sincsen, márpedig a francia gyártó teljesen feladta a WTCR szálat.
Ahogyan számoltam, az alábbi helyek "kiadóak":
- Cupra: 3 versenyző
- Renault: 4 versenyző ??
- Lada: 4 versenyző ??
A Lada két kocsit biztosan indít véleményem szerint, nem hiába csinálták a teszteket, elvileg az Alfa Romeo is megelégszik két hellyel, szóval olyan 5-11 közötti azon szabad autók száma, ahová még "beférnek" pilóták. Március végén jön a hivatalos teszt Barcelonából (28-29.).