Rali-világbajnokság 2023

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában


Hihetetlen ez a szezon.
Szardínia rali: Tanak vezet, utolsó szakasz, erromlik a kormány, oda a biztos első hely és visszacsúszik az ötödik helyre. Ezzel elbukott 15 pontot, Ogier ráadásul egyet sem szerzett. Jól sakkozott az észt a portugál ralin, mikor azért fékezett le a célba, hogy hátrébb csússzon a power stage-n. Ezzel a francia kezdhette meg olaszban a "takarítást" az etapokon, meg is szívta rendesen. Neuville navigátora rosszul mondott be egy kanyart, de amúgy sem volt formában. Ez óriási lehetőség volt a két kihívónak. Az a Sordo nyert, aki nem is akart annyira indulni és formában sem volt idén...


WRC: A Hyundai utolsó esélye?

Andrea Adamo nem viccelt, teljes mellszélességgel beálltak Thierry Neuville világbajnoki álmai mögé! Olvasd tovább


WRC: A hurrikán is közbeszólhat!

A törökországi futam előtt azt lehetett gondolni, eldőlt a világbajnoki cím, de a címvédő Ogier nem adja fel! Az észt Tanaknak oda kell tennie magát.  Olvasd tovább


Tanak világbajnok lett ma. :D Végre nem francia.

Idézetet írta: buszberlet Dátum október 27, 2019, 19:12:31
Tanak világbajnok lett ma. :D Végre nem francia.
Nem hittem volna, hogy ilyen korán megtörik az egyeduralom, de én is nagyon örülök, kell a változatosság, mert már unalmas volt.  ;D  Megérdemelte Tanak, érdekes lesz a következő szezon, mert Ogier nem igazán tudja elengedni ezt a WRC dolgot, pedig visszavonulhatott volna "veretlenül". Jövőre új versenyek (Japán és Kenya), kíváncsi leszek. Januárban meg Dakar (szaudiaknál..), Fernando Alonsóval és Marc Comával (erős páros a Toyotánál).

Alonso eddig a rallyban többet van tetőn mint keréken. :D Szerintem nem fog tudni végigmenni a Dakaron első alkalommal.

Idézetet írta: buszberlet Dátum október 27, 2019, 21:34:19
Alonso eddig a rallyban többet van tetőn mint keréken. :D Szerintem nem fog tudni végigmenni a Dakaron első alkalommal.
Ámen.  ;D


 ;D Van még hova fejlődnie. Toyota nagyon rápörgött a dolgokra, kapóra jön nekik Alonso, mindenáron akarja a Triple Crownt... Plusz, ahogyan én látom, újabb mérföldköveket is, tuti ezért megy a Dakarra is, mert az is egy olyan lenne, hogy F1-es bajnokként szerintem még senki sem nyert Dakart.. Utána aztán jön a WRC stb., meg sem lepődnék rajta, de azért a ralizás más világ (kicsit komolyabb tudás kell oda).

Ott Tanak a vb-cím után egyből ment is át a Hyundaihoz. Azért ez nagyon erős csapat: Tanak, Neuville, Loeb és Sordo. Csapatvilágbajnoki cím szerint biztos, de nekik már egyéni kéne.

Nyiregyhazan voltal Pozzato?

Idézetet írta: buszberlet Dátum november 10, 2019, 19:15:59
Nyiregyhazan voltal Pozzato?
Nem, de ahogy látam mi részünkről pozitív végkimenetelű volt a dolog, hogy Turán nyert.  :beerchug:
Te? Ha igen, milyen volt? Szakadó eső gondolom megkavart mindent és mindenkit.

Ez a Del-afrikai futam melto lezarasa volt a rallycross vebenek.  :beerchug: barcsak az F1 is hasonlo (ahhh, eleg lenne a fele is) izgalmakat tartogatna...

Idézetet írta: RedMunchen Dátum november 10, 2019, 19:53:27
Ez a Del-afrikai futam melto lezarasa volt a rallycross vebenek.  :beerchug: barcsak az F1 is hasonlo (ahhh, eleg lenne a fele is) izgalmakat tartogatna...
Emlékszem, hogy mekkora volt körülötte a botrány még tavalyi év végén:
Idézetet írta: Pozzato Dátum december 17, 2018, 22:40:32
A ralikrossz befulladni látszik, nem tettek jót neki az elektromos átállás pletykái. Gyakorlatilag gyári csapat nélkül maradt a sportág, jövőre nagy valószínűséggel nem lesz vb (helyszínek pedig már megvannak..), ami érintheti a többi sportágat is. Loeb átigazolt a WRC-be hat futam erejéig, elvileg Solberg is visszatér a PSRX által támogatott VW-vel pár futamra (vagy teljes egészében, ez nem világos még). Nem tudom, hogy ez megvalósul-e, ahogyan az sem, hogy mi lesz például Mattias Ekström sorsa. Ő azért eléggé komolyan alázgatta Schumit és Loeb-öt is a 2000-es évek második felében a ROC versenyeken. Mégis csak két sportágban lett bajnok, elvileg visszavonul (pedig még csak 40 éves..), pár futamot vállal már csak, kérdés, hogy melyik szakágban.

Én az idei szezont nem követtem, mindössze első versenyt minimálisan, arról talán a Speedzone is mutatott pár dolgot, aztán valahogy elsikkadt ez nálam, pedig Szabó Krisz nagyon jó versenyző. Nem hittem, hogy képesek a szervezők összehozni az idei évet, főleg úgy, hogy ennyi sztár váltott, alig maradt valaki a tavalyi szezonról. Kicsit csalódás volt, mert ez egy nagyon izgalmas szakág, rendkívül jók a versenyek, de ha nincsenek igazán nagy húzónevek, akkor nehéz. Azért a tavalyi szezon erős volt: Solberg, Kristoffersson, Loeb, Ekström, Bakkerud, Timerzyanov és két futamon még az egykori F1-es Alexander Wurz is elindult. Annak viszont örülök, hogy nélkülük is akkor jó szezon volt (lehet érdemes visszanézni?).

Ami elsőre nekem pozitívumnak tűnik, hogy már meg is van a jövő évi naptár, plusz egy versennyel. Jövő év megint egy átmenet lehet, mert 2021-re már megvan a terv, miszerint a WRX kategória teljesen elektromos lesz. Elvileg a beszállító is megvan, csomagok pedig 300 ezer euró környékén vannak. 600 lóerő feletti autók várhatóak, ha jól értettem, akkor jövőre már pár futamon kaphatnak szerepet ezek a járművek.

En nem vagyok rali parti, gyerekkoromban pedig a szulovarosom rendre OB helyszin volt, de a lenyeg, hogy itt gyors lefolyasu futamok vannak, s megtalalhato minden boritas egy koron, ugyhogy nekem ez nagyon bejott.

Itt vissza lehet nezni a dontot: https://mobile.twitter.com/FIAWorldRX/status/1193595947370057728.