Rali-világbajnokság 2023

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában



Monzában fejezik be a WRC-s szezont!

Ez szerintem nagyon jó hír, eléggé csonka volt az idei naptár a járvány miatt, gyakorlatilag már a belga futam előtt eldőlt volna a vb-cím, így viszont lehet egy kiváló utolsó verseny, ha Neuville érvényesíti a papírformát hazai pályán. Monza azért is különleges, mert az egyik uralkodó rajta, Valentino Rossi. Hét alkalommal nyert, összemérheti most az erejét a WRC-s mezőnnyel. Remélem sok-sok sztár részt fog rajta venni, Loeb vagy Solberg részvételére is számítok.

Ogier... hihetetlen, de behúzta. A rutin ennyit számít, de kellett az óriási szerencse is. Csonka szezon volt ez, de milyen lesz a következő? Eddig 2 gyártó jelentette be az indulást, de annyi pozitívum van, hogy a naptár izgalmasan alakult. Ha normálisak lesznek a körülmények, akkor lehet kinéz egy április horvát utazás, mert a WRC mezőnye a szomszédokhoz jön (Zágráb és környéke).

Volt azért sajnos bőven rossz hír is, Audi felszámolta a Formula-E részleget, míg a BMW és a VW gyakorlatilag mindent, ami motorsport. A BMW-nél még maradt az Európán kívüli piac, de ez már nagyon karcsú egy olyan nagymúltú gyártótól, mint ők (Viszlát Schnitzer...  :o  :-\).

Eléggé bajlósak a jelek a szakértők is, miszerint egyre nagyobb a gond a motorsportban. Jelenlegi modell nem fenntartható, ha így folytatódik, akkor több szakágnak is befellegzett.  :-\

Remélem Jean Todt valamit előhúz a kalapból...


Olvastam egyes oldalakon, hogy ebben az évben a legerősebb a mezőny a Dakaron. Lehetséges, de azért a '80-as évek végén, '90-es évek elején is voltak komoly versenyzők: Ari Vatanen, Jacky Ickx, Juha Kankkunen (aki első indulására nyerte a versenyt), Hubert Auriol, Kenjirō Shinozuka, Björn Waldegård, Timo Salonen. Csomó világbajnok, de mondjuk a mostani se piskóta. Idén ugye az egyik legnehezebb versenyt sikerült összehozni, de Kris Meeke úgy gondolta, ideje indulni. Az ember, aki imád full gázon menni, féket nem ismeri, rengeteg nagy bukása volt és épp azon a Dakaron indul el, ahol a biztonság, lassú tempó és megfontolt versenyzés számít. Majd azt nyilatkozza, jó volt a dűnék között, olyan, mintha megint gyerek lenne.  ;D


Láttam tegnap este a Top Gear új videóját, amibe a '80-as évek végén Dakar-ralin induló Porsche mintájára építettek egy modernebb változatot, nem semmi.
https://www.youtube.com/watch?v=cjN79k2SupA


Én mondjuk egyre nagyobb teret adnék az ilyen "műhelyeknek", mert jó példa a Polestar térnyerése, hogy mennyire minőségi cuccokat képeseket csinálni. Totalcar tesztelte is az autót (tudom, van egy ilyen Speedzone vs Totalcar dolog, de szerintem fontosabb, hogy mindkét csatornán vannak minőségi tartalmak, érdekes tesztek, nem egymással kéne viaskodni a hozzászólóknak...):
https://www.youtube.com/watch?v=RbZQ1WgI6KI


A Cupra is ebbe a szegmensbe tartozik, remélem még lesz jó pár ilyen fejlesztői csapat, aki önállósodik. Ez már ugyan nem egészen rali téma, de mikor nézegettem az idei új autókat, azért elkeserítő volt látni, hogy mindegyik ugyanabba a formatervezési irányba megy, alig vannak újdonságok. Én a gyártók helyett inkább abba az irányba mennék el, hogy régi platformokra építenék akkupakkokat. Linkeltem ezt már másik topicba, vannak próbálkozások, jobban örülnék, ha a régi autókat mentenék meg ilyen módon. Sokkal szebb egy Lancia Fulvia, egy Mercedes SL 230, vagy mondjuk anno csak Brazíliában gyártott Volkswagen SP2.
https://www.autoevolution.com/news/retro-modern-volkswagen-sp2-looks-like-as-good-as-a-ruf-porsche-135630.html#agal_0

Így nem lenne az autók tömkelege az enyészeté, de mondjuk ott az érem másik oldala, hogy fogyasztói társadalom, valamiből el kell tartani a gyárakban lévő embereket is. Mondjuk szerintem ők is jobban élveznék azt a munkát, mikor egyedileg kéne átszabni az autókat, modernizálni a belsőt, illetve a régi külsőt karbantartani.

Idézetet írta: Pozzato Dátum január 02, 2021, 11:40:41
Idén ugye az egyik legnehezebb versenyt sikerült összehozni, de Kris Meeke úgy gondolta, ideje indulni. Az ember, aki imád full gázon menni, féket nem ismeri, rengeteg nagy bukása volt és épp azon a Dakaron indul el, ahol a biztonság, lassú tempó és megfontolt versenyzés számít. Majd azt nyilatkozza, jó volt a dűnék között, olyan, mintha megint gyerek lenne.  ;D
Meeke nem igazán megy jól, több okból is, lényeg, hogy 54-ből 53. helyen áll jelenleg, közel egy nap hátránnyal. Vannak, akiknek hasonlóan nehéz napjaik voltak, de akkor is mentek tovább:
https://www.youtube.com/watch?v=Bmt90Oq2FOM

Ami meglepő számomra, hogy Sainz nem bírja úgy a tempót, Peterhansel pedig stabil. Sok van még hátra, de ha Al-Attiyah így folytatja, behúzhatja a versenyt. Szalay Baluék ha jól látom, akkor az utolsók az autósoknál, de több meglepő eredmény is van.

Nem hittem volna, hogy Stephane Peterhansel végig ennyire stabil lesz, vagyis inkább arra nem számítottam, hogy Edouard Boulanger elsőre ennyire jó lesz navigátorként. Ez volt valószínűleg az utóbbi évek legnehezebb versenye navigátori szempontból (10-15 perccel a szakasz előtt kapták meg az itinert, míg az elmúlt években szakasz előtti este, volt, aki bemagolta az egészet), de Boulanger szinte nulla tapasztalattal hozott fantasztikus teljesítmény. Mondjuk még mindig benne van, hogy elbukják, de végig minden szakaszon ott voltak az első négyben, egyszer sem hibáztak.

Ahogyan várható volt, Loeb nem szerepelt jól, de ő is elmondta, hogy így neki nem fekszik a Dakar-rali. Alig kellett vezetéstechnikai szempontból valamit hozzátennie, de mondjuk lássuk be: mit várt? Mikor kijöttek az új szabályok, lehetett tudni, ez a navigátorok versenye lesz. Loebnek szerintem jót tenne, ha navigátort cserének. Tudom, szinte összenőttek már Elenával, de jókorákat hibázott Daniel az elmúlt időszakban (mostani Dakaron is az elején az egyik szakasz rajta ment el, mert rosszul értelmezte az itinert).

Óriási dícséret még Nani Romának is, ha tartja ezt 5. helyet, akkor ilyen előzmények után (navigátorcsere közvetlen a verseny előtt, teljesen új autó), nem semmi eredmény lesz. Neki mondjuk hendikep volt, hogy még tudott versenyezni az igazi Dakaron, jó tapasztalat volt számára.




Az oddsok a bet365 fogadóirodától származnak, s a következő időpontban voltak érvényesek: június 3., 11:00CET


Az oddsok a bet365 fogadóirodától származnak, s a következő időpontban voltak érvényesek: június 3., 11:00CET

#102 július 08, 2021, 11:31:58, Pozzato
Bútor Robi mindig korrekt és őszinte ember. Májusban volt vele egy interjú, ahol megkérdezték tőle:
És ha mégis megnyer egy versenyt?
– Az utolsó beíróban leadom a menetlevelet és kiállok. Nem szeretném befolyásolni a bajnokság végkimenetelét, nem akarok beleszólni a pontokért zajló csatába úgy, mint tavaly a Mikulás ralin – csak szeretném megosztani az élményt.

https://www.nemzetisport.hu/egyeb_auto_motor/rali-ez-az-auto-valosagos-csoda-butor-robert-2824801
Az első verseny a Mecsekben volt, Robi összetett második volt, de utolsó szakasz előtt leadta a menetlevelet, így Hadik jött be második helyre Östberg mögött. Aki az eddigi négy versenyen négy második helyet hozott, ha jól számoltam ő vezet összetettben.

Végre megkapta azt a kocsit Bútor Robi, amit megérdemel, egy kiváló WRC-t, amit anno Ogier vezetett 2019-ben. Az első versenye:
https://www.youtube.com/watch?v=e22Jn8skYBY


Itt pedig a beszerzési sztori:
https://www.youtube.com/watch?v=cuBFWgD42e8


Azért is nagy dolog ez, mert egy ilyen kocsi 150-250 millió forint környékén van, én legalábbis ennyit olvastam külföldi oldalakon, de akadnak olyanok is, akik 300-350 milliót írnak (természetesen alkatrészekkel mindennel együtt).


Engem meglepett, hogy a sajtóban alig esett róla szó:
"Biztonsági problémák miatt elvették Magyarországtól a rali Eb-futamot"
Forrás: https://24.hu/sport/2021/12/16/biztonsagi-gondok-nem-lesz-magyarorszagi-rali-eb-futam/


Lényege az, mind oly sok magyar rendezés kapcsán az elmúlt évekből (tenisz stb.), hogy nem figyelnek a biztonságra, félmunkákat végeznek és miegymás. A tenisz (ATP és WTA) végül elkerült a magyaroktól, most egy évre elvették az ERC futamok rendezését is, holott, már Simon Larkin (WRC rendezvényigazgatója) azt is előrevetítette, pár éven belül világbajnoki futamok (WRC) is lehetnek Magyarországon. Ahogy az élet oly sok más területén, óriási lendülettel fog bele a kormány az adott dologba, de a megvalósítás hagy kívánni valót maga után (mint ahogyan minden más esetben is).