Idézetet írta: oakland23 Dátum március 26, 2020, 13:19:51
Én arra leszek kíváncsi, hogy mondjuk a profi fociban mi lesz, vagy például a kerékpársportban, amely megint csak nagyon instabil lábakon állt, ott is minden a szponzorok vadászatáról szólt, ami eddig sem volt könnyű, hát majd mi lesz most...
A bringa lesz az a sportágak közül, amely az egyik leginkább megszenvedi majd a helyzetet. A kerékpáros topicban írtam
róla kicsit, annyival bővíteném az ottani gondolataim, hogy a szponzorok még kevesebb pénzt fognak ölni a sportágba, ez által klubok tűnnek el, de ami még veszélyesebb lehet: eltűnhetnek az út mellől a szurkolók. Nem arra gondolok, hogy senki sem lesz kint, hanem arra, hogy minimalizálódik a nézősereg. Nem fognak annyit utazni a versenyek miatt a drukkerek, ez által pedig még inkább csökken a szponzorok "támogatási kedve" is. Abban is biztos vagyok, hogy a ballaszt teljesen eltűnik majd, tehát az alibiző, éveken át nagy szerződésért pihengető versenyzőket kilöki magából a sportág. Csak a legjobbakra lesz pénz a legmagasabb szinten. Valószínűleg csökkeni fog a mozgásterük a csapatoknak, nem lesz pénz 28-30 bringásra, hanem mondjuk 18-21 fővel vágnak neki a szezonnak.
Én úgy számolok, hogy az arab szponzorral rendelkező csapatoknál továbbra sem lesz gond, ahogyan az INEOS-nál sem. A kazah kirakatcsapatnak szintén nem kéne, hogy gondot okozzon a helyzet. A többiek számomra óriási kérdés, mivel a Movistar már idén is alaposan megvágta a költségvetést, mondván Unzuével elszállt a ló, nem akarnak ők ennyit költeni. A szerencse az, hogy a csapat szponzora a spanyol telekommunikációs cég, elvileg őket nem fogja olyan mértékben érinteni a válság. Az viszont biztos, hogy ilyen Landa - Quintana - Valverde sorokat már nem láthatunk náluk. A francia csapatok közül szerintem a Cofidis lehet gondban (hiába az óriási tőkeinjekció idén), ahogyan az AG2R is, mindkettő biztosító cég, utóbbi azt hiszem nyugdíjalapokkal is foglalkozik. A frissen felkerülő Israel helyzete sem 100%, ahogyan a Sunweb is. A főszponzor egy utazásokat szervező cég...
A Jumbo-Visma rendben lehet, mivel olyan szponzoraik vannak (hipermarketek), amikre most óriási a szükség. A két amerikai csapat (Trek-Segafredo és EF) közül az olasz szállal rendelkező Trek lehet gondban. A Segafredo nem valószínű, hogy megtartja majd a státusztát, Trek meg önmagában kevés, EF-nél nem valószínű, hogy gondok lesznek. Maradt a Bora, CCC, Quick Step, Lotto Soudal, Mitchelton-Scott és az NTT. Utóbbinál rendszerint gondok voltak, már tavaly úgy döntöttek, hogy spórolósra veszik (kitették a nagy fizetési igényű versenyzőket), jó hír lehet a versenyzőiknek, hogy telekommunikációs cég a csapat névadója. Quick Step abszolút sötöt ló, Lefevere mindig szponzorok után kuncsorgott, hiába a legsikeresebb csapat. Lotto rendben (nemzeti lottótársaság áll mögöttük, illetve a Soudal révén egy biztos hátterű cég), CCC-nél kérdés, hogyan oldja meg Dariusz Milek a vásárlói kiesést. Elvileg jól ment a lengyel cégnek, de mivel az olasz piacról importáltak, ezért akadhatnak problémák. A Bora a "serpenyős" csapat, főzni kell, velük szerintem nem lesz gond. Mitchelton elvileg biztos lábakon áll (borokkal foglalkoznak), bár az ausztrál tűzvészek nem biztos, hogy jót tettek a cégnek.
Akiknél tehát probléma merülhet fel szerintem: AG2R, Cofidis, CCC, Trek, Sunweb, Israel. Ha ez nem lenne elég, akkor prokonti szinten nincsen olyan tőkeerős csapat, akikkel őket pótolni lehet, sőt, ott leginkább napról napra élő klubok vannak, szezonra kiszámolt költségvetéssel. Elvétve gondolkodik egy-egy klub 2-3 éves periódusokban.
A bérigényből vissza kell majd venniük a versenyzőknek, egy Michael Matthews nem kereshet majd milliós tételt, főleg nem a Sunweb versenyzőjeként. Amint a versenyzők létszama csökken, úgy kell csökkenteni a versenyeket is, hiszen túl nagy lenne a terhelés, nem fér bele heti folyamatos 2-3 verseny, mert nincs meg rá a keret (21 versenyző esetén maximum két csapat fér bele, mert kellenek a helyettesek, ha 14 ember foglalt, plusz valakinek edzőtáborozni is kell...). Ha ez így folytatódik, visszább kell vágni a World Tour naptárt is, mivel a csapatok nem bírják majd pénzügyileg a helyzetet.
Ez a jelen alapján a prognózisom, remélem egyáltalán nem lesz igazam és semmi gond nem lesz a bringás csapatoknál, de ahogyan tolódik (törlődik?) a szezon, egyre nagyobb az esélye egy kedvezőtlen forgatókönyvnek.