Sportvilág és nem csak > Még több sportág

F1 - Pit Stop

(1/40) > >>

Milan:
F1 - Pit Stop

Ebben a témában a F1-ről lehet beszélgetni: hírek, pletykák, érdekességek stb.

A futamoknak külön témák lesznek nyitva, úgyhogy azokról ott kell majd beszélgetni!

Sok sikert.  :ok:

benson:
Az új Ferrari, az F150-es mutatkozott be elsőként

Pénteken Maranellóban megkezdődött a 2011-es Forma-1-es bemutatók sora, a Ferrari leleplezte vadonatúj F1-es versenyautóját, amely az olasz függetlenség 150. évfordulójának tiszteletére az F150-es kódjelet kapta. Az olasz istálló 62. F1-es idényére készül.

A maranellói központban tartott ceremóniára több illusztris vendég is meghívást kapott, így jelen volt a Fiat (a Ferrari is az olasz konszernhez tartozik) elnöke, John Elkann és menedzser-igazgatója, Sergio Marchionne, valamint az istálló egyik legnagyobb szponzora, a spanyol Santander Bank elnöke, Emilio Botin is. Rajtuk kívül például a fékeket gyártó Brembo elnöke, Alberto Bombassei is a helyszínen tekinthette meg a leleplezést.



A Ferrari iránt mindig nagy a médiaérdeklődés is, az eseményre tizenhárom ország több mint száz újságírója nyert bebocsátást.

Stefano Domenicali csapatfőnök rövid felvezetése után az istálló két versenyzője, Fernando Alonso és Felipe Massa lerántotta a vörös leplet az új Ferrari-modellről, az F150-esről.

Az új autó motorborításán a korábban már bemutatott új logó díszeleg, és ahogyan azt ígérték, az olasz történelmi évforduló miatt az olasz zászló is hangsúlyosabb lett: a hátsó légterelő hátsó lapjára festették fel a piros, fehér zöld színeket.



Ami a karosszériát illeti, a szabályváltozások miatt értelemszerűen több alapvető változtatást is el kell végeznie a Ferrari mérnökeinek az új autó tervezése során. Lényegében a teljes autót áttervezték, az autó eleje, a pilótafülke és a hátsó rész is új tervezés. Az orr-rész magasabbra került, és a pilóták is a tavalyinál magasabb pozícióban ülnek majd, mindez azért, hogy minél több levegő jusson az autó alá, ami a szívóerőt növelheti. Az autóról eltűnt az elmúlt években alkalmazott cápauszony-szerű motorborítás, amit tavaly továbbfejlesztettek F-csatornává. A hátsó szárny az idei évtől kezdve állítható, annak kialakítása is elüt a tavaly látottól. Az autóban 2009 után ismét helyet kapott a KERS, a kinetikus energia-visszanyerő rendszer. Az autó hátuljáról eltűnt a duplafedeles diffúzor is, amit betiltottak az idei évtől, az így elvesző leszorítóerőt más aerodinamikai megoldásokkal igyekeztek pótolni a tervezők.

A most bemutatott modelltől biztosan jelentősen eltér majd az, amivel az olasz csapat rajthoz áll az első versenyen, március közepén Bahreinben, addig ugyanis még 15 tesztnap hátra van, így rengeteget fejleszthetik a jelenlegi aerodinamikai elemeket.



Az időjárás függvényében a csapat már ma délután pályára viszi az új autót Fioranóban, egy film-forgatás keretében Alonso tehet meg néhány kört. Az igazi debütálásra február elsején kedden Valenciában kerül sor, ahol az idei első hivatalos teszten már a Ferrari is részt vesz. Az első két napon Alonso vezet majd, Massa pedig csütörtökön kezdheti meg az ismerkedést az F150-essel.

A csapat vezetősége és versenyzői azt már az elmúlt hetekben is többször megfogalmazták, feltett szándékuk, hogy idén mindkét bajnoki címet megszerzik - elmondásuk szerint mivel ők a Ferrari, más céljaik nem is lehetnek.

http://www.youtube.com/watch?v=iCy9rNI9jFo


Az F150-es Ferrari technikai paraméterei
            
A Ferrari a bemutató után közzétette 2011-es Forma-1-es versenyautója legfőbb paramétereit.

Karosszéria jellemzői:
- Szénszálas és méhsejt szerkezet
- Ferrari gyártmányú hosszanti elrendezésű, félautomata, gyorskapcsolású, elektronikus vezérlésű szekvenciális sebességváltó, hét sebességi fokozattal, plusz hátramenettel
- Önzáró differenciálmű
- Brembo gyártmányú szellőztetős, szénszálas féktárcsák
- Független, torziós rugókkal ellátott nyomórudas kerékfelfüggesztés elöl és hátul
- Minimális súly hűtőfolyadékkal, kenőanyagokkal és pilótával együtt: 640 kg
- BBS gyártmányú 13 collos felnik elöl és hátul

Motor jellemzői:
- Típusnév: 056
- Hengerek száma: 8
- Hengerek elrendezése: V-alakban, 90 fokban, alumínium blokkban
- Szelepek száma: 32
- Pneumatikus szelepvezérlés
- Lökettérfogat: 2398 köbcentiméter
- Dugattyú-furat: 98 mm
- Súly: > 95 kg
- Elektronikus gyújtás és befecskendezés
- Üzemanyag: Shell V-Power
- Kenőanyag: Shell Helix Ultra


forrás: f1hirek.hu

Cesc18:
Kubica súlyos sérülést szenvedett egy raliversenyen

Raliversenyen szenvedett súlyos sérüléseket a Formula–1-es lengyel pilóta, Robert Kubica. Egyes beszámolók szerint a Renault versenyzőjének több csontja is eltörött, sőt az is elképzelhető, hogy az egyik kezét nem tudja majd többé rendesen használni.

A Renault pilótája Olaszországban, a Ronde di Andora elnevezésű versenyen szenvedett súlyos balesetet egy Skoda Fabiával – egy templom falának ütközött –, amely után helikopterrel azonnal a genovai kórházba szállították, ahol jelenleg vizsgálják állapotát.

A Renault megerősítette, hogy Kubica nem vesztette el az eszméletét sem a balesetnél, sem utána, továbbá azt is, hogy a navigátor, Jakub Gerber épségben megúszta a karambolt.

Az olasz Gazzetta dello Sport értesülései szerint Kubicának több csontja is eltörött, sőt az is elképzelhető, hogy egyik kezét soha többé nem tudja majd rendesen használni. Egyéb források viszont arról számolnak be, hogy a lengyel komolyabb sérülés nélkül megúszta, és ott lehet a március 13-i vb-nyitányon.

A Formula–1-es Renault csapat várhatóan délután ad ki hivatalos közleményt az ügyben.

forrás: NSO
_________

Remélem, hogy nem súlyos a sérülése. Szeretem ahogy versenyzik, elég színes egyénisége az F1 mezőnyének, nem lenne jó ha kidőlne. Hátha csak túloztak, bár nem hiszem, hogy csak kitalálnának egy csonttörést vagy bármi hasonló komolyabb dolgot. Na majd kiderül...

rosco:
A Renaultnál délután 2 órára ígérnek egy sajtótájékoztatót, akkor talán kiderül mi a pontos diagnózis.

Alex10:
 :'(

http://www.youtube.com/watch?v=rpnOz5X9xzc




Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

Teljes verzió megtekintése