Január 19, 2018, 02:48:14 am CET

Szerző Téma: Kerékpár  (Megtekintve 24810 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Pozzato

  • Tősgyökeres
  • ****
  • Hozzászólások: 4458
Re:Kerékpár
« Válasz #390 Dátum: Október 08, 2017, 11:45:36 am CEST »
Szerintem Kwiatnak a Skyban semmi esélye a vezér szerepre. Minimum hárman vannak előtte a hierarchiában (Froome, Thomas, Poels). A másik tényező, amiről vélhetően nem beszéltek a műsorban (angol közvetítést néztem), hogy Kwiat fiatalkorában GT-menőnek készült.

Anno, mikor a Quick-Step felfigyelt rá, Kwiatkowski a RadioShackben tekert, olyan versenyzők oldalán, mint Armstrong, Horner, Klöden, McEwen. Már újonc évében is voltak kiváló eredményei, ekkor került Lefevere látószögébe. Ahogyan pár éve Jungelsszel tette, őt is vitte a belga szupercsapathoz. Első évében már WT versenyen volt dobogón, illetve top10-ben is, szakaszt nyert, majd jött az a bizonyos második év, amikor mindenki csak rosszabb lesz. Kwiat viszont 23 évesen csak jobb lett. Élete első Tour de France-án 11. lett. Legjobb fiatalnak járó fehér trikós versenyben 3. lett, megelőzve a vele egyidős Romain Bardet-t, illetve Tom Dumoulint.

Akkor, szinte mindenki elkönyvelte (ahogyan én is), hogy itt egy szupersztár van születőben, aki a többi GT menőt be fogja árazni, mert kronókon már jó volt, hegyeket is bírta. Aztán jött a feketeleves. Élete második TdF-jén fogalmazzunk úgy, hogy felsült. Itt jött ki, hogy nincs meg benne még az a plusz, amivel bírná a háromheteseket. Az utóbbi nagyon fontos tényező, ugyanis az elmúlt években megváltozott a GT-k szerepe. Anno a Vuelta egy lesajnált háromhetes volt. Angel Casero (2001) és Aitor Gonzalez (2002) ma már biztosan nem nyernének GT-t, ahogyan Cobora is jobban figyelnének. Bírom Laurent Jalabert, de azért az durva volt, mikor ő nyert háromhetest. Hogy tudjuk hova helyezni a dolgokat, olyan, mintha most Peter Sagan nyerné a Vueltát. Legjobb példa a Vuelta akkori értékére, hogy Ullrich vigasztalódni akart 99-ben, mióta sérülés miatt kihagyta a TdF-et, így gondolta elindul és akkor nyer egy nagy körversenyt megint. Simán be is húzta, utolsó kronón, majd 3 percet vert a második Züllére (aki időfutam világbajnok volt..), utána 8-10 nappal pedig időfutam vb-t nyert Ullrich. Ennyire nem volt megerőltető számára a Vuelta.

Szóval, mióta változott a Vuelta, nagyobb lett a presztízse, ami köszönhető az útvonal változásának is, azóta már nagyon nehéz GT-t nyerni. Persze voltak még érdekes győzelmek, de lássuk be: ha nem indul Froome, akkor jó eséllyel Contador, Nibali, Quintana trióból kerül ki a győztes. Az elmúlt 15 GT 80%-át a fent említett négyes nyerte. A wattmérős korszaknak hála, hozzájuk nőtt fel Dumoulin. Nagyon nehéz lesz bekerülni a GT-győztesek sorába, szerintem ezt fel is mérte Kwiatkowski.

A másik probléma, hogy Kwiatkowski nagyon hektikus versenyző. Óriási talentum, talán a mezőny egyik legkomolyabb taktikusa, de nem érdekes, hogy sohasem nyert még egyhetes WT versenyt sem? Egyik kedvencem a lengyel, de el kell ismernem, ő jelenleg inkább egynapos menő. Ezekből a következő 2-3 évben jó párat be is gyűjthet, akár még egyszer világbajnok lehet (sőt, akár időfutamban is nyerhet), de szerintem, ha váltani akar GT-re, akkor 30-31 éves kora felett fogja tenni. Addigra kimegy a Froome féle korosztály, marad Nairo és Dumoulin, illetve mögöttük egy fiatal mag (Lopez, Kamna, Oomen stb.), plusz egy másodvonalas mezőny. Kwiat rutinjával és képességével, egy megfelelő csapat támogatásával (ami nem a Sky lesz, gondolom nem hiába kötöttek több éves szerződést Sivakovval vagy Bernallal) nyerhetne egy Girót vagy Vueltát, ha lesz benne kronó, kedvező rövidebb emelkedők és pavék. Óriási együttállásnak kéne tehát jönnie, mindezt úgy, hogy addigra megtanuljon három héten át stabilan menni, vezérként viselkedni.

Saganról is sokan azt mondták, hogy tudna ő nyerni GT-t, ha kicsit lefogyna, illetve gyakorolná a hegyeket. Őszintén, el tudjuk képzelni, ahogyan Sagan három héten át fegyelmezetten versenyez, küzd a sárga trikóért? Mindezt olyan 67-68 kilósan? Én kétlem. Azt mondta, hogy ne higgyünk az adatoknak, ő nem 73-74 kiló, hanem 77-80. Minimum 8-10 kilót kéne leadni, ami azért durva lenne.

A jövő tehát a GT-ken a Dumoulin-féle wattmérős srácoknak kedvez, ezért is lehet nagy karrierje Mosconnak vagy Kamnának. Lesz persze utánpótlása a Bardet-féle érzésből tekerőknek is, hiszen Lopezben nagy potenciál van (főleg, ha tengerszint feletti 2000 méter fölé mennek), de én Egan Bernalra hívnám fel a figyelmet. A srác óriási tehetség, kiváló hegyimenő (kolumbiai, micsoda meglepetés). Ha nem kallódik el a Skyban, akkor nagy karriert futhat be. A wattmérők mellett tehát a kolumbiai kerékpársporté a jövő, hiszen ilyen tehetséges generáció egy országból ritkán jön létre:
GT: Quintana, Lopez, Chaves, Bernal, A. Reyes, D. Quintana
Egynaposok/Egyhetesek: S.L. Henao, Daniel Martinez,
Sprint: Gavíria, Restrepo

Nem elérhető Pozzato

  • Tősgyökeres
  • ****
  • Hozzászólások: 4458
Re:Kerékpár
« Válasz #391 Dátum: Október 18, 2017, 12:27:38 pm CEST »
Tegnap végre hivatalossá vált, amit már eddig is lehetett sejteni: Aru > UAE

Érdekes keret jött össze az "araboknál", hiszen három vezér lesz: Aru, Dan Martin és Kristoff.

Elvileg megígérték Martinnak, hogy kap egy GT-t (ezért jött el a Quick-Stepből, mert ott Jungels lesz favorizálva), illetve minőségi segítőket. Hívta őt a Sky is, de Martin le akarja győzni Froome-ot, így nem áll be neki segítőnek (ez a tökösség). Az pedig külön érdekesség, hogy a Sky jó pár minőségi segítőt akart még a keretébe, de már senki sem akar odamenni. Most már mindenki Froome-ot akarja megverni (ezért ment el Landa is).

Aru idei éve nekem csalódás, de ez betudható több tényezőnek (sérülések, Scarponi halála). Talán most újra magára talál, ahogyan Kristoff is. A norvég kap végre egy kiváló felvezetőt (Ferrari), aki jól előkészítheti neki a hajrákat. Elvileg komoly tervek vannak az UAE-nél, kíváncsi vagyok, hogy mi sül ki belőle.

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető Pozzato

  • Tősgyökeres
  • ****
  • Hozzászólások: 4458
Re:Kerékpár
« Válasz #392 Dátum: November 28, 2017, 09:21:53 am CET »
Egyre több helyen rebesgetik, hogy jövőre Chris Froome megpróbálja a duplát: Giro-Tour. Elvileg miatta növelnék meg az időfutam hosszát, kapna egy kis plusz pénzt is zsebbe, ha indul. Ma vagy holnap kerül pont az ügy végére, az biztos, hogy érdekes lenne, ha bevállalná.

Jön nemsokára a Giro prezentáció, lesz elvileg Zoncolan is, közben a Movistarnál egy három kapitányos rendszerben gondolkodnak a Tourra (Landa-Quintana-Valverde). Érdekes szezon lesz, Kittelnek egy orosz csapatban német anyanyelvű felvezető sora lesz (Martin-Mathis-Politt-Zabel-Haller).

Nem elérhető oakland23

  • Régi motoros
  • *****
  • Hozzászólások: 9672
  • majom
Re:Kerékpár
« Válasz #393 Dátum: November 28, 2017, 09:24:58 am CET »
Froome girhes teste nem nagyon igényli a Girót  ;D Szerintem nem megy, mert ha megy, maga alatt vágja a fát, aztán lehet két szék (Giro és Tour) között a padlóra ülne.

Nem elérhető Pozzato

  • Tősgyökeres
  • ****
  • Hozzászólások: 4458
Re:Kerékpár
« Válasz #394 Dátum: November 28, 2017, 09:42:47 am CET »
Én is valami hasonló véleményem vagyok, szerintem csak PR-fogás. Ha mégis elindulna, akkor viszont alaposan megváltozna a Giro és Tour mezőnye. Gondolom Aru most már nem változtatna (Giro), viszont szerintem sokan átnyergelnének a Tourra, mert most lenne esélyük hosszú évek után a sikerre. Meg amúgy is, végre pávék lesznek, a bukás esélye megnő, szóval vissza nem térő alkalom lenne pár kevésbé reflektorfényben lévő versenyzőnek egy dobogóra (Martin, Yates, Meintjes).

Apropó jövő évi TDF, azért kíváncsi leszek, hogy az ilyen apró termetű hegyimenők, hogyan mennek a klasszikus szakaszokon. Quintanának, de még Landának se fog ízleni ez az egész. Tom Dumoulin így Giro után akár francia körversenyt is nyerhet.

Nem elérhető Pozzato

  • Tősgyökeres
  • ****
  • Hozzászólások: 4458
Re:Kerékpár
« Válasz #395 Dátum: November 29, 2017, 22:12:42 pm CET »
Kijött az útvonal a Girora, Froome is indul. Az összesen közel 45 km egyenkénti időfutam táv meggyőzte őt, hogy indulni kell. Így végre izgalmas lehet a Tour is. Landa-Froome-Aru-Kelderman a Girón (esetleg Nibali vagy Dumoulin), míg a Touron Quintana-Pinot-Bardet-Uran-Froome stb. Most sajnálhatja Contador, hogy visszavonult, nagy esélye lett volna egy TdF dobogóra.

Így viszont teljesen biztosra veszem, hogy jövő év végén komoly távozók lesznek a Skynál. Froome ugye kapott két nagy körversenyt, így csak egy marad a tarsolyban a többieknek. Erre négyen pályáznak: Poels, Thomas, Rosa és Kwiatkowski. Utóbbi kettő szerintem nem lesz elégedetlen egy segítői szereppel sem valamelyik nagy körön (mindkettőjüknek van még ideje), viszont Poels vagy Thomas közül az egyik biztosan távozik majd, mert továbbra sem kapja meg a lehetőséget a csapattól (a hollandnak hosszútávú szerződése van, szóval jó eséllyel Thomas fog menni). És akkor még nem beszéltünk olyanokról, mint Intxausti, Henao-testvérek, vagy a feltörekvő fiatalok (Bernal, Sivakov, De La Cruz).
« Utoljára szerkesztve: November 30, 2017, 12:47:23 pm CET írta Pozzato »

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető Pozzato

  • Tősgyökeres
  • ****
  • Hozzászólások: 4458
Re:Kerékpár
« Válasz #396 Dátum: December 01, 2017, 10:33:26 am CET »
Érdemes kicsit jobban megvizsgálni ezt a Froome Giro-Tour duplát.

Ugye útóljára Marco Pantaninak sikerült 1998-ban a dupla. Il Pirata a világ legjobb hegyimenője volt, legendás képességekkel. Egy olyan évben tudott nyerni, ami amolyan átfutási év volt az Indurain-Armstrong korszak között. Ha megnézzük az ellenfeleket a Girón, akkor rájövünk, hogy három komolyabb riválisa volt: Tonkov, Savoldelli és Zülle. Tonkov jó munkásember volt, de sosem ért fel Pantani hegyimenő képességeihez, kronón pedig minimálisan volt jobb nála. Savoldelli akkoriban egy feltörekvő fiatal volt, aki hegyre még nem igazán tudott menni. Maradt tehát Zülle, akinek azok voltak a prime évei. Az egyik legjobb kronós volt, viszont hegyekben akadtak problémái. Az volt élete első Girója, meg is látszódott: 14. hely, igaz nyert három szakaszt, de alaposan visszanyalt a fagyi neki. Kik voltak még ellenfelek? Paolo Bettini (klasszikus egynapos menő, 7. lett), Oscar Camenzind (egynapos menő, 4. lett), Gianni Faresin (egynapos menő, 6. lett). Úgy képzeljük azt a Girót, mintha most Froome egy Alaphilippe-féle mezőnyben (ahol a francia első ötben végez), nyer egyet.

A jó felkészülésnek hála (Hosszú Katinka módszer), egy átmeneti évben nyert egy Tourt. Imádom Pantanit, de ez az igazság. Tökéletesen kihasználta, hogy a többieknél voltak gondok (Telekomnál vezetésbeli problémák voltak Riis és Ullrich között, ahogyan a Cofidisnél Julich és Rinero között). Amikor Boogerd 5. egy Touron, ott azért el lehet gondolkozni, hogy mennyire is volt acélos a mezőny. Boogerd parádés egynapos menő volt (Amstel Gold Racet nyert), de utána is mindössze egyszer végzett tízben egy GT-n (2001-es gyengébb TdF-en). Axel Merckx 10. helye a 98-as Tourról pedig egy rossz vicc.

Annak ellenére, hogy nagyon nagyra tartottam Pantanit (egyike kedvenceimnek), el kell ismerni, egy kiváló csillagállás is kellett ehhez a duplához. Lássuk Froome helyzetét.

A britnek még 1-2 évig tarthat a prime korszak. Contador és Quintana után tehát ő is megpróbálkozik a duplával, mert ha a TdF-Vuelta összejött, akkor ebben is lehet ráció. A különbség az, hogy a Vueltára mindenki fáradtan megy, így nem hiába próbálják meg többen azt a duplát, mert ott sokaknak lehet esélye egy jó eredményre. A Giro más tészta.

Hiába Froome zseniális képessége az erejének beosztásával (hála a Wattmérőnek), ez nem egy 98-as év. Itt most jóval több a minőségi versenyző. A Movistar három zsenivel rendelkezik, közülük is Landa a mostani mezőny legjobb hegyimenője, Quintana sem szabad leírni, míg Valverde bármikor képes meglepetésre (plusz majd egy fél évet pihent, ami ilyen korban rengeteget számít). Dumoulin tavaly bebizonyította, hogy a hegyekben is képes menni, időfutamon pedig 1-2 perccel jobb, mint Froome. Bardet már az elmúlt években is odakerült a dobogóra, míg Urán nagyon jól tudja tenni a kereket. Nibali mindig veszélyes, pláne, ha pavés GT-ről beszélünk. Porte-ra is érdemes figyelni, ha nincs valami bukása, akkor ő is komoly fenyegetés. Rajtuk kívül is még ott van Aru, Zakarin, Martin, Pinot, Kelderman, Kruijswijk, Chaves és a feltörekvő Lopez. Egészen komoly fenyegetés ez Froome-nak.

A másik dolog az útvonal. A Giro teljesen más verseny, mint a Tour vagy a Vuelta. Itt előfordul nagyon hideg és rossz idő is (Vueltán is beletört ebbe a bicskája 1-2x a britnek), illetve a hegyek is kegyetlenebbek. Mivel nyerhet mégis? A Sky felteszi a teljes szezonját a duplára. Beáldozzák a Vueltát (ez Poelséknek nem fog tetszni), beáldozzák a tavaszt is, csak hogy Froome megcsinálja. A két nagy versenyre rakják össze a csapatokat, nem tartalékolnak, bevetik a legerősebb sorokat:
Kwiatkowski, Thomas, Poels, Rosa, Castroviejo, De La Cruz, Henao, Intxausti, Kiryienka, Moscon, Puccio, Stannard, Van Baarle. Elfigyelve a Sky idei igazolásait, felépítését, készülhettek erre. Elküldték az évek alatt a sprintereiket, szinte csak GT-ken tapasztalt emberekkel építették fel a csapatot. A távozók ellenére is bivalyerős ez a gárda, akik csak Froome-ért fognak dolgozni. Ha a csapat tagjai hat héten át teljes egyetértésben összedolgoznak, akkor van esélye a duplára a britnek. 

Miért nem nyerhet? Mert a többi csapat is elkezdett ilyen szisztémában építkezni. Movistar is hasonlóan gondolkozott, az AG2R és az Orica is. Ami még közbeszólhat, az a túlhajszoltság. Froome idén TdF-Vuelta duplát csinált, plusz után bemutatóversenyek, szereplések. A TdF útvonala sem éppen kedvező (pavék). Jövőre 33 éves lesz, ő sem fiatalodik, lassabban regenerálódik, ez pedig nehezítheti a dolgát a fiatalokkal szemben. A mezőny közel sem olyan ideális, mint 98-ban. Mégis, ha egy valakit kéne mondani Contadoron kívül, akinek érdemes megpróbálnia ezt az elmúlt 10 évből, akkor az ő. Neki még lehet is rá reális esélye. Majd pár éve múlva Dumoulinről fogunk így beszélni.

Mi miatt fog elmenni a dupla? Landa és Aru. Két nagyon kellemetlen ellenfele lesz Chrisnek, akik folyamatosan támadnak majd, nem adják fel, plusz a spanyolt a bizonyítási vágy is fűti. Presszingelik őt egész végig, nem Urán stílusban tolják, így már a Girón gondban lehet és alaposan ki fogják fárasztani.

Nem elérhető Pozzato

  • Tősgyökeres
  • ****
  • Hozzászólások: 4458
Re:Kerékpár
« Válasz #397 Dátum: December 13, 2017, 09:54:31 am CET »
Chris Froome fennakadt egy doppingteszten. Nem egy óriási meglepetés, vagyis azért mégis. Furcsa, hogy nem szóltak neki előre, hogy ne tolja a cuccot.

Nem elérhető firgabácsi

  • Haladó
  • ***
  • Hozzászólások: 431
Re:Kerékpár
« Válasz #398 Dátum: December 14, 2017, 00:03:24 am CET »
Chris Froome fennakadt egy doppingteszten. Nem egy óriási meglepetés, vagyis azért mégis. Furcsa, hogy nem szóltak neki előre, hogy ne tolja a cuccot.

Elég nagy bajban van úgy néz ki.
https://www.theguardian.com/sport/2017/dec/13/chris-froome-team-sky-reputation-abnormal-drug-test?CMP=Share_iOSApp_Other

Lehet érdemes tenni egy Dumoulin vagy Porte outrightot a Tourra:-) Amíg még lehet, legtöbb helyen kivették már a hír hallatán.
Annyi a gond, hogy nagyon messze van az még és addig hagyni a pénzt egy 3x oddsszban nem biztos hogy nagy üzlet.
« Utoljára szerkesztve: December 14, 2017, 00:07:54 am CET írta firgabácsi »

Nem elérhető Pozzato

  • Tősgyökeres
  • ****
  • Hozzászólások: 4458
Re:Kerékpár
« Válasz #399 Dátum: December 14, 2017, 01:18:43 am CET »
Egyfelől ez a sportág szemszögéből nagyon nem jó. Egy éra legjobbja bukott meg, aki éppenséggel a dopping elleni küzdelem élharcosa volt. Ő mondta, hogy minél több vizsgálat legyen, a csalókat pedig el kell ítélni.

Természetesen azóta már nyilatkozta is, hogy ő semmilyen szabályt nem hágott át, nem történt dopping. Ez ilyenkor normális, de ha valaki dupla akkora mennyiségű anyaggal megbukik, mint a maximálisan megengedett, az több, mint érdekes. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy asztmásnak vallja magát és arra kellett a szalbutamol. Ezt már írtam régebben is, hogyha Froome tényleg asztmás (ami könnyen megeshet), akkor ő a világ legfurább asztmása. Mivel az asztma nagyobb igénybevétel esetén folytonos köhögést okoz és nehéz légzést, ezért a bringázást sem könnyíti meg. Nyáron még inkább felerősödik az asztma, ami épp nem kedvezne egy TDF idején a britnek (nála viszont az a furcsa helyzet áll elő, hogy meleg időjárás esetén jobban, megy mint hidegben, pedig neki az asztmája miatt utóbbi lenne az ideális, de azt meg nem szereti, wtf?). Persze külön válfajai vannak az asztmának de még a legenyhébbnél is előjönnek ezek a köhögési tünetek. Mivel ő elvileg krónikusban szenved, erre jó a gyógyszer. Az is tény viszont, hogy a szalbutamol félék (Ventolin) nem hiába kerültek a WADA-nál is látótérbe. Még ha nem is olyan a hatásuk, mint az EPO-nak vagy a CERA-nak, azért nagy segítséget nyújtanak a bringásoknak és nem hiába tiltólistásak. Szalbutamolt használnak például rövidtávon úszók (25 és 50 méteres sprinterek), ott szinte mindenki asztmás (szegények  :'( ). Nagyban megkönnyíti a légzést, nem csak az asztmások számára. Egy hegyi szakaszon nagyon is jól jön egy ilyen alkalmazása.

Persze, az ártatlanság vélelme Froome-ot is megilleti, de megmondom őszintén, hogy az idei évet elnézve, nagyon is érett ez a dolog. Egyrészről Wiggins révén is felmerült a Sky neve a doppinggal kapcsolatban 2017-ben. Ott is voltak érdekességek, illetve, ha jól emlékszem, akkor volt valami probléma a brit állammal is (nem biztos, hogy teljesen velük, de a régi főhadiszállásukról el kellett költözni).

Ami nekem még inkább furcsa, hogy aki a Sky-ba megy, abból elit bringás lesz. Elhiszem, hogy ez a rengeteg speciális edzés valamilyen formában megtérül, de nekem kicsit irreális az egész. Olyan bringásokból lesz a legszűkebb elit tagja, akik amúgy nem alkalmasak erre. Illetve vannak akik sztárként jönnek, még sikeresebbek lesznek (König) és végül kiégve távoznak. Ott van Fenn és Nordhaug esete, utóbbi vissza is vonult, mert Sky-os távozása után semmit sem ért el. 

Én nagyon bírom Kwiatkowskit, Landát, de amit ebben az évben csináltak, az embertelen volt. Főleg Kwiat. Mikor berobbant, már akkor írtam róla, hogy ő lesz a jövő nagy bringása. Így is lett, de azért azt ne mondja nekem senki, hogy egy erős tavasz után (Milano-Sanremo, LBL, Strade Bianchi), nyom egy olyan segítői szerepet a Touron, mint amilyet Heras nyomott Armstrongnak. Mindezek után utolsó tét nélküli kronóján hulla fáradtan második lesz, majd hét nappal később San Sebastiant nyer. Aha, oké.

Tényleg olyan érzése van a Sky kapcsán az embernek, mintha a US Postalt látná. Borítékolható volt, hogy lesznek onnan lebukások, de titkon lehetett reménykedni, hogy mégsem, már csak a kerékpársport miatt. Így is borzalmas volt a megítélése a 2000-es években a sportágnak, sok szponzor párolt el, legendás klubok szűntek meg, országok szálltak ki a sportból. Most végre elkezdődött a fejlődés (Németeknél újra lesz WT verseny), erre jön ez a hír.

Még akkor is, ha Froome-ot végül felmentik, milyen fogadtatásban részesül majd? Az embereknek akkor megint az lesz a véleménye, hogy megint egy doppingos nyer, ha netalán győzne valahol.

A másik kérdés pedig az eltiltás. Volt akitől mindent elvettek kevesebbért is, volt olyan, aki egy évet kapott, kíváncsi vagyok az ítéletre. Én a reálisnak a következőt tartanám: 1 év kihagyás (esetleg kettő), ebből az évből pedig minden eredményét törölnék.

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető Pozzato

  • Tősgyökeres
  • ****
  • Hozzászólások: 4458
Re:Kerékpár
« Válasz #400 Dátum: December 19, 2017, 13:26:28 pm CET »
Végre egy jó hír is: 3 prokontinentális csapat már jelezte részvételét a jövő évi Tour de Hongrie-n.
- CCC: Innen került fel az Astanába Jan Hirt, tavalyi 12. helyezett a Giróról. Tratnik lehet ismerős, aki idén 10. lett az időfutam-vb-n.
- Androni: olasz Giro résztvevő csapat
- Novo Nordisk

Szerintem ez csak a kezdet, lesznek itt World Tour csapatok is, mivel a Vuelta szempontjából ideális felkészülési versenynek. A spanyol kör 25.-én kezdődik, a magyar pedig 14-19.-ig tart. Elvileg lesznek emelkedők (Mátra), meg sík etapok, így ez egy jó egyveleg lehet. Elnézve a naptárat, WT felkészülési verseny előtte csak az Eneco Tour lesz és a Lengyel kör. Utóbbi túl korán van, míg előbbi ugye a klasszikus egynapos menőknek kedvez, onnan ritkán mennek a Vueltára.

Europe Tour naptárból az alábbiakat szűrtem le:
Burgos körverseny: spanyol viadal, nagyon előtte van (15 nappal ér véget a Vuelta kezdése előtt), itt indulnak jó eséllyel a Movistarosok, meg még pár nagyobb csapat
Norvég körverseny: nem mennek a hidegbe azok a bringások, akik a Vueltára készülnek
Cseh körverseny: kicsit dombos, de nem megfelelő felkészülés a Vueltára
Tour du Limousin: Pont ideális időszakban van, viszont valamiért nem szeretik a nagyobb csapatok, nincsen annyi emelkedő sem

America Tour: két verseny lesz, pont jó időpontban (Colorado és Utah), legmagasabb kontinentális besorolásúak, viszont oda meg annyira nem szeretnek utazni az európai csapatok. Tavaly például a Utah körverseny is feltűnően gyenge volt.

Summázva a dolgokat, mivel van pár variálás a naptárban (Tour de l'Ain átkerült májusra augusztus közepéről például), ezért jó esély nyílik, hogy színvonalas versenyt csináljanak itthon, amire érdemes kilátogatni. Persze nem egyből Nibali-Quintana csatát kell várni, de lehet pár feltörekvő csillag eljön, ahogyan WT csapatok is. Én ebben nagyon bízom.

Szóval nagy gratula a magyar szervezőknek, végre egy jó döntés és egy tökéletes időpont.

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető Pozzato

  • Tősgyökeres
  • ****
  • Hozzászólások: 4458
Re:Kerékpár
« Válasz #401 Dátum: December 23, 2017, 11:58:14 am CET »
Meglepően gyors és hatékony döntés az UCI-tól. Jön a videóbíró a kerékpársportban is!
http://hosszabbitas.hu/kerekpar/es-bringa/jon-a-videobiro


Nem elérhető Pozzato

  • Tősgyökeres
  • ****
  • Hozzászólások: 4458
Re:Kerékpár
« Válasz #402 Dátum: December 28, 2017, 22:35:37 pm CET »
Holtszezonban is vannak érdekes események, ilyen például a legendás Riccardo Ricco, alias Il Cobra nyilatkozata:
http://hosszabbitas.hu/kerekpar/es-bringa/ricco-elobb-vagy-utobb-visszaterek

Zseniális a pali, 12 éves eltiltást kapott, de lehet visszatér (40 évesen). Tanulságos interjú, főleg amit a doppingos évekről és Ferrariról mond. És pár nagyon fontos kijelentés tőle:
Pedig pont a sportigazgatód az, aki tud mindenről, és ő küld el a megfelelő helyekre. Álszent világ ez, és elég undorító. Ha lebukás van, csak a versenyző fizet. Én kiterjeszteném a felelősséget a csapatmenedzserekre is. A szabályok soha nem fognak egyenlően vonatkozni mindenkire.

Gondoljuk el, hogy olyan csalók, mint Vino, majd nem fogja doppingolni a versenyzőit (Aruék..).

Nem elérhető peshark

  • Haladó
  • ***
  • Hozzászólások: 481
Re:Kerékpár
« Válasz #403 Dátum: Január 07, 2018, 11:40:20 am CET »
Chris Froome fennakadt egy doppingteszten. Nem egy óriási meglepetés, vagyis azért mégis. Furcsa, hogy nem szóltak neki előre, hogy ne tolja a cuccot.

Gyógyszertanból most veszem az asthmás szereket és érdekes a dolog, főleg a salbutamol, mert ezt leginkább az akut rohamok kivédésére használják, és nem pedig prevencióként, mert ahhoz túl gyorsan (3-6 órán belül) lebomlik. Ismert asthmásoknál a rohamok megelőzésére salmeterol és formoterol a használt szer. Szóval, Froomera vagy éppen rátört egy óriási asthmás roham és ezért kellett betolnia a salbutamolt, hogy azért még emellett is meg tudja nyerni a Tourt vagy nagyon sántít az asthmás történet... ;D

Nem elérhető Pozzato

  • Tősgyökeres
  • ****
  • Hozzászólások: 4458
Re:Kerékpár
« Válasz #404 Dátum: Január 13, 2018, 18:55:27 pm CET »
Teljesen igazad van, ez egy nagyon sántító sztori. Ebből sehogy sem lehet jól kijönni. Ha tisztára mossák és indulhat a Touron, akkor a franciák nem csak vizelettel öntik majd le.. (pláne, hogy Bardet volt mögötte második is)

Személy szerint nekem az a problémám Froome-mal, hogy persze, sokan doppingolnak, de nekik megvan egy alapvető tudások és tehetségük, amire még kicsit rásegít a cuccos. Ezt honnan lehet leszűrni? Onnan, hogy valaki fiatalabbként is istenadta tehetség volt. Az elmúlt 30-40 év Tour de France győzteseiből pár ilyen:
Andy Schleck: 12. összetettben az első TdF-án 23 évesen
Jan "Der Kaiser" Ullrich: 2. összetettben az első TdF-án 23 évesen
Greg Lemond: 3. összetettben az első TdF-án 23 évesen
Marco Pantani: 3. összetettben az első TdF-án 24 évesen
Laurent Fignon: 1. összetettben az első TdF-án 23 évesen!!
és a végére Bernard Hinault: 24 évesen Tour-Vuelta dupla elsőre, úgy, hogy előtte nem indult GT-n. Igen, ők a zsenik, de ide sorolnám még Cadel Evanst és Carlos Sastrét is, ahogyan Alberto Contadort és Vincenzo Nibalit is. Utóbbi kettő fiatalon egy roppant kemény mezőnyben ért el jó teljesítményeket, mindezt 23-24 évesen.


Chris Froome, Lance Armstrong és Miguel Indurain nem az.
A fent említett négy embert felépítették, ahogyan például Bradley Wigginst is.
Froome első Tourján 23 évesen 83. lett. Utána évekig semmi, majd jött a Sky és egyből TdF esélyes lett. Lance sztorija is hasonló, de ott ugye volt a rák betegség faktora is. Amit kevesen tudnak, hogy előtte Armstrong egynapos menő volt (nem hiába nyert vb-címet). Ebből lett egy parádés kronós és jó hegyimenő párosítás (olyan, mintha Sagan vagy Avermaet Tourt nyerne 2-3 év múlva). Jesszusom, hát ez senkinek nem tűnt fel?
Ott volt Bjarne Riis is, aki maga a dopping. A faszi 30-31 éves koráig nem csinált semmi emlékezeteset sem, majd megtanult hegyre menni és kronózni? Ne már...

Legérdekesebb az ő akkori legnagyobb riválisának, Indurainnak az esete. A spanyolok nem voltak rossz bringás nemzet, de az igazán klasszikus GT-menő hiányzott tőlük (Bahamontes anno inkább volt hegyimenő, mint összetett menő, míg Delgado csak egy kezdetleges projekt volt). Aztán jött a Reynolds csapatának megalapítása (mai Movistar). Kezdetben Delgado és Angel Arroyo fémjelezte kis klubot nem érték akkora sikerek, aztán jött Delgado Tour győzelme, majd az Indurain korszak. Egy kis spanyol klubból lett egy etalon csapat, ami kisebb nagyobb szponzori változtatások után, folyamatosan ott volt az elitben. Indurainból pedig úgy lett Tour győztes, hogy előtte komolyabb eredményei nem voltak. El voltak ájulva, hogy a spanyol percenként 7,8 liter oxigént be tud lélegezni (majd duplája egy átlag ember kapacitásának). Mindezt úgy, hogy asztmás volt, ahogyan Froome is. Soha nem bukott le doppinggal, de az orvosa Conconi volt, akinek számtalan páciense volt dopping témában. Ő amolyan Fuentesként szolgált a 90-es években, sokan vették tőle az anyagot (szerencsére Indurain nem).

Sok a párhuzam a három bringás között:
- elit csapatok, amolyan franchiseként felépítve a semmiből.
- kiváló segítők hada és páratlan utánpótlásbázis. Movistar: Gorospe, Delgado, Mauri, Chava Jimenez stb. Us Postal: Heras, Hincapie, Landis, Zabriskie, Ekimov stb., Sky-t pedig ismerjük.
- mindegyik versenyző, szinte a semmiből lett szupersztár és egy olyan országnak értek el nagy eredményeket, akiknek addig nem volt részük ilyen GT sikerekben.
- mindegyikük időfutamban volt elsősorban jó, nem éppen háromhetesmenő testalkattal rendelkeztek

Érdekes dolog, hogy mind a 90-es mind a 2000-es és 2010-es évek elejére jött egy ilyen szupersztár egy kiváló csapattal. Kíváncsi vagyok, hogy a 2020-as évek milyen "zsenit" szülnek, de elnézve a tendenciákat én arab vagy ázsiai bringást várok. Esetleg afrikait mondanék még: DD (Meintjes és Debesay), illetve ott van még az ausztrál piac is (Orica: Power és Howson). Nehéz megjósolni, hogy melyik régióból, de biztos vagyok benne, hogy lesz megint egy ilyen brand felépítve a semmiből.

Sportfogadas.org

Mi ezt ajánljuk neked:
« Válasz #404 Dátum: Január 13, 2018, 18:55:27 pm CET »