Kerékpár fogadások

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában


Idézetet írta: Pozzato Dátum március 07, 2018, 14:32:43
Ahogyan a politika és a marketing, úgy ezek a dolgok sem viszik előre a sportágat.
Amellett, hogy ezúttal is nagyon egyetértek az általad írtakkal, még a következőket is hozzátenném (igaz, ez már nem konkrátan a kerékpársportról szól, viszont arről a jelenségről, amiről írsz és amire felhívtad a figyelmet, sajnos igenis szól):

A politika és marketing és sportágfejlesztés szempontjából érdemes visszanézni arra is, hogy a sportágak előrevitele helyett milyen irdatlanul hatalmas rombolást végzett Magyarországon az úgynevezett látványsportágaknál a TAO-nak nevezett akármicsoda!
Szerintem elegendő csak a focit és a kézilabdát említeni. És azt, hogy már nem csak a klubcsapatok kezdőjátékosai vagy cserejátékosai, hanem még a kispadon helyet sem kapó - és így meccslehetőséghez egyáltalán nem jutó - játékosai is számukra kényelmesen hatalmas fizetéseket kapnak! És mivel a semmi teljesítményért számukra megfelelő fizetést kapnak, teljesen elkényelmesednek és immár semmi sem ösztönzi őket a jobb teljesítményekre.

Példa a TAO pénzre-támogatásra (persze, ez nem jellemző mindenkire a következő példa, viszont cserében nagyon elterjedt dolog és nagyon sokan "művelik"):

Valamelyik sportág vagy sportegyesület kap például 300 millió forint TAO-támogatást. Az XY politikus tudatára adja az illető sportegyesület képviselőinek, hogy 300 millió forint TAO-támogatásból 200 millió forintot azonnal vissza kell adniuk zsebbe a támogatást megítélőknek vagy pártjuknak, és az illető sportegyesület pedig legyen boldog a maradék 100 millió forint támogatással.
Azért kell zsebbe és diszkréten visszaadni a sok-sok-sok millió forintot, mert így nem marad semmi nyoma, hiszen tudvalevő dolog, hogy a szó elszáll, de az írás megmarad.
A kívülállók (szurkolók, stb.) azt látják, hogy kedvenceik kaptak 300 millió  forint támogatást, és ennek nyilván örülnek. A kedvencek pedig nagyon jól tudják, hogy az a mindenki által látható-hallható 300 millió forint TAO-támogatás nekik VALÓJÁBAN mindössze csak 100 millió forint támogatást jelent. De hát még ez a 100 millió is több a semminél!
Abból a 300 millió forintból - ugyebár - a 200 millió forint "alkotmányos költséget" máris azonnal átadták az illetékes elvtársaknak, és nekik mindössze a maradék 100 millió forint maradt.
Ennek ellenére nekik az eredeti 300 millió forintos támogatást kell költségelés módjával "lepapírozniuk", hogy minden rendben legyen, de kaptak-kapnak egy olyan szóbeli ígéretet a politikusoktól, hogy nem fogják őket zaklatni az adóhivataltól, amíg ők kormányoznak és ők vannak hatalmon.
A sportegyesületnél nagy boldogság van, hiszen kaptak 100 millió forint támogatást. Ennyire sok pénzből vásárolhatnak dán-francia-spanyol-német-norvég-holland kézilabdázókat vagy szerb-bosnyák-akárkicsoda (stb.) focistákat, és nem csak ezeknek, hanem még a cserepadra leültetendő vagy még oda sem férő - olykor magyar válogatott - játékosoknak is adhatnak hatalmas pénzeket!

Elvileg mindenki jól jár, hiszen van pénz dögivel. Maximum csak a sportszerető drukkerek szentségelnek és káromkodnak majd az éppen soron következő nemzetközi torna miatt, amikor azt látják, hogy a kedvenc klubcsapatukban játszó légiósok bucira verik azt a magyar válogatott csapatot, amelyiknek játékosai nagyrészt éppen a szurkolók kedvenc klubcsapatánál kispadoznak vagy még oda sem férnek!

Vincenzo Nibali nyerte a Milánó-San Remot a sprinterek előtt!
Nagyon nagy győzelem volt a Cápától.
Remélem hasonló pozitív meglepetései lesznek az idén... :)

A Cipressán éreztem, hogy akar valamit a szakasztól, mert két emberrel a legelején helyezkedett, és kontrollálta a történéseket. Bíztam benne, hogy a Poggion megpróbálja, és úgy is lett... :)

Én verseny előtt raktam rá pár eurót, asszem 125-ös szorzón, persze még volt mellette két győztesre fogadás, de temettem is a tippet, mikor láttam, hogy jó idő lesz a befutónál. Aztán sajnos az utolsó 20 km-t már nem tudtam élőben nézni, így jöhetett a felvétel, addig meg se néztem, hogy ki nyert / nyertem-e. Két dolog zavarta meg szerintem az ellenfeleket:
- Előrejött a Bahrain, három emberrel, üldözték Druckert, de senki sem gondolta, hogy ez csak egy állüldözés, mert közben Colbrellit is beáldozták, hogy készítse elő a szökést Nibalinak. Felmérték, hogy Sonny nincsen olyan formában, hogy versenyt nyerne, ezért döntöttek a Cápa mellett. Így viszont egy győzelem és egy 9. hely jött össze. Érdekesség, tavalyi Kwiatkowski szökés győzelem után a 9. helyen egyik csapattársa, Viviani végzett.
- A lett bajnok támadása a Poggión. Neilands szinte a semmiből robbantott, igaz nem tudott érdemben nagy előnyt kicsikarni, de Nibali szépen vitte tovább a támadást. Ekkor jött az, hogy elől volt még a Bahrain, indult Neilands, rögtön lassítottak és ment utána Nibali, majd volt egy olyan 2-3 mp-es kihagyás, amikor a mezőny élén szinte megállt a Bahrain, hogy Nibali el tudjon szakadni. Zseniális taktika volt.

Idézetet írta: Pozzato Dátum március 19, 2018, 09:40:35
Én verseny előtt raktam rá pár eurót, asszem 125-ös szorzón, persze még volt mellette két győztesre fogadás, de temettem is a tippet, mikor láttam, hogy jó idő lesz a befutónál. Aztán sajnos az utolsó 20 km-t már nem tudtam élőben nézni, így jöhetett a felvétel, addig meg se néztem, hogy ki nyert / nyertem-e. Két dolog zavarta meg szerintem az ellenfeleket:
- Előrejött a Bahrain, három emberrel, üldözték Druckert, de senki sem gondolta, hogy ez csak egy állüldözés, mert közben Colbrellit is beáldozták, hogy készítse elő a szökést Nibalinak. Felmérték, hogy Sonny nincsen olyan formában, hogy versenyt nyerne, ezért döntöttek a Cápa mellett. Így viszont egy győzelem és egy 9. hely jött össze. Érdekesség, tavalyi Kwiatkowski szökés győzelem után a 9. helyen egyik csapattársa, Viviani végzett.
- A lett bajnok támadása a Poggión. Neilands szinte a semmiből robbantott, igaz nem tudott érdemben nagy előnyt kicsikarni, de Nibali szépen vitte tovább a támadást. Ekkor jött az, hogy elől volt még a Bahrain, indult Neilands, rögtön lassítottak és ment utána Nibali, majd volt egy olyan 2-3 mp-es kihagyás, amikor a mezőny élén szinte megállt a Bahrain, hogy Nibali el tudjon szakadni. Zseniális taktika volt.
En ebbol nem sokat ertettem , de jo volt olvasni.  :ok:

Ez a mai Harelbeke olyan volt, mint egy oktatófilm. Lehet úgy is versenyt nyerni, ahogyan a Sky nyeri, hogy végig az élen mennek és bedarálnak mindenkit úgy, hogy szétunja magát a néző, és lehet úgyis, ahogyan a Quick-Step teszi. Mindketten a maguk területén a legjobbak (Sky a háromheteseken, Quick-Step a pavékon), de utóbbi mindig tud valami váratlant húzni. Tavaly ez Gilbert flandriai hatalmas szökése volt, amiről napokig beszéltek, most erre jött Terpstra sikere.

Több, mint 60 kilométerrel a vége előtt megindultak Lampaerttel (csapattársa), folyamatosan 30-40 mp volt az előnyük az üldözőkkel szemben. Az látszott, hogy a belga nem fogja bírni végig, kisebb emelkedőkön rendre lassítania kellett miatta a hollandnak, de a síkon jól jött a nagy tempója. A két Quick-Stepes versenyzőt üldözte Benoot, Avermaet és Gilbert (utóbbi csak pihent, mert csak nem akart rosszat az elől lévő csapattársainak), de végül ők is elfáradtak. Jött a "főmezőny", ahol három BMC-s mellett dolgozott még Vanmarcke, Trentin és a többiek, de ez sem volt elég az addigra már egyedül maradt Terpstrával szemben. És itt jön a kulcs: ahelyett, hogy összedolgoztak volna a verseny végéig, 15 mp-es különbségnél elkezdtek támadni a BMC-sek (Avermaet majd Roelandts), jött Trentin is, de mindent olyan szépen reagált le Gilbert és Stybar, hogy öröm volt nézni. Okosan "védték" az elől lévő csapattársukat, aztán olyan 1,5 km-el a vége előtt fel is adták az üldözést a többiek és a holland megnyerte a versenyt. Egy forintot nem nyertem ezen a versenyen, de mégis jó volt nézni.

Azt pedig már csak halkan teszem hozzá, hogy Valverde 38 évesen egy lábtörésből visszatérve oktatja a mezőnyt és megnyeri a katalán körversenyt a fiatalokat alázva. Szegény Bernal, nagy tehetség, de esélye sincs ilyen szintű rutin ellen.


Mario Cipollinivel készült interjú, öreg Cipo mondott pár hatalmasat megint:
Riporter:Lehetett hallani rólad egy olyan pletykát, hogy anno hetvennel fotóztak le edzés közben. Az autópályán...
Cipo: Volt az kilencvenöt is. 2003-ban történt az eset, Lucca közelében.

Riporter: Mindig is szeretted az extrém dolgokat. Honnan jött az ötlet, hogy olyan mezbe öltözz, amin az emberi test izmai láthatóak?
Cipo: Sokat jártam konditerembe, és ott láttam egy ilyen posztert. De ezt csak viccnek szántam. Volt olyan is, hogy római légiósnak öltöztem, és szereztem magam mellé egy saját Kleopátrát. Aki amúgy sztriptíztáncosnő volt. De én voltam az első, aki a stucnira felrakatott egy fotót Pamela Andersonról, vagy aki kimondta: szívesen lenne pornós, ha nem tekerne profiként.

Cipo: A kilencvenkettes Touron a San Sebastian rajt előtt, kiszúrtam magamnak egy baszk újságíró hölgyet. Feszes ruha, bomba alak, nagyon rendben volt a csaj. Beszélgetni kezdtünk, majd egyszer csak hallom a rádión, hogy valaki már szökéssel próbálkozik. Elindult a verseny... Gyorsan elköszöntem, vettem a kerékpáromat, és hatvannal felértem a sorra.

Riporter: Igaz, hogy annyi hölggyel volt dolgod, ahány győzelmed van?
Cipo: Ha csak 198 lánnyal lettem volna együtt, egy vesztesnek tartanám magam

Cipo: A mostani olasz sprintereket fél év edzés után lenyomnám. A nagy részüket akár most is. De neveket ne kérdezzetek, nem akarom zavarba hozni őket. Még felbontanák a szerződésüket...

Ripoter:Mit gondolsz: halálod után a mennybe vagy a pokolba kerülsz?
Cipo: Remélem oda, ahol sok csajjal tudok találkozni.


Top interjú  :great: :great:

Teljes itt: http://hosszabbitas.hu/kerekpar/es-bringa/cipollini-tobb-csajom-volt-mint-gyozelmem

Pont most akartam belinkelni a Cipollini interjút, de beelőztél.
Pantani mellett ő volt a gyerekkori kedvencem, így a sík és a hegyi szakaszokon is volt kiért izgulni.
Emlékszem akkor még nem volt folyamatosan kiírva a távolság a mezőny és a szökevények között, csak néha, illetve figyelni kellett, hogy mit írnak a motorosok a táblán. Én viszont minden útmenti tárgyhoz viszonyítva számoltam a különbséget, és drukkoltam, hogy a Saeco vonat elkapja a szökevényeket, és láthassak egy újabb győzelmet "Hagymácskától" (cipolla - olaszul hagyma)
Mióta visszavonult, és nincs sprinter kedvencem, azóta a szökevényeknek drukkolok. :)

A Harelbeke tényleg oktatófilm volt. Szeretem a holland-belga egynaposokat. Nem olyan dögunalom, mint a Tour, hogy a hegy utolsó kilométeréig felvonatoznak a sky mögött.
Apropó, végre eldönthetnék már hogy eltiltják Frommeot, vagy nem, de állítólag a Giroig nem lesz meg. :(

Igen, régebben még nem volt ilyen modern közvetítés, izgalmasabb is volt a nézőnek, jobban kellett figyelni. Na meg akkor még Sipi közvetített.... utána még Székely Dávid volt minőség, azóta senki.

Az a Saeco nagyon komoly volt... Ciponak olyan emberei voltak, mint Petito, Commesso, Scirea, Traversoni, Celestino, Pieri, Sacchi és néha Frigo is tempót ment. Utána volt Sanyinak a szintén legendás Fassa Bortolo vonata.

2005-ös csapat eszembe jut párszor, pedig fiatal voltam, de az meghatározó bringás élmény volt, azt a sort látni. Baldato, Bossoni, Bruseghin, Chicchi, Petito, Ongarato, Sacchi, Tosatto és Velo. És ott volt még Frigo, Kirchen, Aug, Flecha, Larsson. És még két név: Cancellara és Nibali. Abban az évben volt Petacchi 25 győzelem körül, Vueltán és Girón nyert összesen 9-et, meg behúzott egy Milano-Sanremót is...

A ma induló Vuelta al País Vascóra van valami ötlet? Landát gondolom nyerőnek, Alaphilippet is írják, de szerintem nála kérdéses mennyire akar itt bármi komolyat vagy inkább csak egy felkészülési versenynek veszi.

Nekem ez egyelőre inkább Roglic. Tavaly is már eléggé szépen ment, ha jól tudom most lesz egy teljesen sík 20 km-es kronó ott ő azért adni fog a Landa-Alaphilippe párosnak. Elnézve a Quick-Step idei formáját, szerintem a francia inkább az LBL-re készül, illetve a Fléche-re (egynaposokon mindenkit bedarálnak ilyen kerettel). Landa meg nekem hatalmas talány. Azért 30-40 mp sok a szlovénnal szemben, még ha hoz is belőle vissza az emelkedőkön (bár eddig nem úgy tűnik), akkor is ott az időfutam és Landa is csak addig volt jó kronós, míg két éven át a Sky-ban ment.

Olvastam pár fórumon, hogy szidják a Quick-Stepet, mert ugyanúgy dominálnak, mint a Sky. Mondjuk szerintem csak annyi a differencia, hogy a belgák ezt úgy érik el, hogy versenyt csinálnak (folyamatos támadások), míg a Sky az élre áll és tempót megy. Kicsit rátérve a Cápára, élete első Flandriáján 24. lett  :o  Remélem 1-2 éven belül átáll a GT-kről az egynaposokra és Valverdével együtt mennek a pavés versenyekre, mert érdekes lenne, ha ott tudnának lenni a top10-ben (véleményem szerint erre bőven van is esélyük). Igaz, Nibali 65 kg, míg Valverde 60-61, de egy megfelelő helyen indított támadással meglephetnék a mezőnyt. A Roubaix-n már nincsen annyi esély, mert oda nagyobb testalkat kell. Utoljára Knaven volt az elmúlt 20 évben 70 kiló, általában 75-78 kiló körül vannak a győztesek (oké, Backstedt volt vagy 90-95  ;D). Aki érdekes lehet majd az idei Roubaix-n, az Geraint Thomas. Ő testalkatilag sem rossz, lehet összehoz majd egy top30-at.

Számomra az elképesztő az, ahogyan Patrick Lefevere felfedezi a tehetségeket. Pavékra már ott a Terpstráék utáni generációja (Sénéchal, Lampaert, Cavagna, Jakobsen), sprintekre (Gavíria és Hodeg) és akkor még olyanokról, mint Asgreen, Schachmann, De Plus, Enric Mas és Narvaez még nem is beszéltük. Amúgy Jungels is csak 25 éves...

Egészen elképesztő, hogy idén tavasszal mit művel a Quick-Step.

Nem tudom mit szednek, de ez már tényleg nem semmi. Bár, hogy őszinte legyek, ennek többsége inkább taktikai győzelem, ami elsősorban Lefevere zsenijének köszönhető, illetve egy hosszú évek óta együtt drogozó dolgozó magnak. Szinte minden versenyek ott vannak a top5-ben, rengeteg győzelem és ebben az a durva, hogy a 24-ből 9 WT versenyen és 7 HC kategóriában történt, ami a két legmagasabb osztály.. Az elmúlt öt évben zsinórban ők nyerték a legtöbb szakaszt (szinte mindig 50 fölé jutottak). Idén talán esély van a legendás 2009-es HTC 79 győzelmének a megdöntésére.

Az a gárda is mennyire erős volt, jó néha így nosztalgiázni (Cavendish, Greipel, Boasson Hagen, Albasini, Hincapie, Kirchen, Tony Martin, Rogers és olyan felvezetők, mint Pinotti, Rabon, Renshaw, Sieberg, Reynes, Henderson, Eisel és Burghadt...). Nem hiába nyert 2009-ben Cavendish 24 szakaszt, Greipel 20-at és Boasson Hagen 13-at.

Visszatérve a Quick-Stepre, jó látni, hogy minden versenyre valami speciálissal készülnek és folyamatosan mozgatják a mezőnyt. Ők megcsinálják a versenyt, míg Sagan rinyál. Bírom a szlovákot, mert nagy zseni, de mostanság egyre többet sír a sajtóban, Boonen be is találta őt.

Amúgy Roglic szép csendben megnyeri a baszk kört..

Idézetet írta: Pozzato Dátum április 06, 2018, 18:41:20
Nem tudom mit szednek, de ez már tényleg nem semmi. Bár, hogy őszinte legyek, ennek többsége inkább taktikai győzelem, ami elsősorban Lefevere zsenijének köszönhető, illetve egy hosszú évek óta együtt drogozó dolgozó magnak. Szinte minden versenyek ott vannak a top5-ben, rengeteg győzelem és ebben az a durva, hogy a 24-ből 9 WT versenyen és 7 HC kategóriában történt, ami a két legmagasabb osztály.. Az elmúlt öt évben zsinórban ők nyerték a legtöbb szakaszt (szinte mindig 50 fölé jutottak). Idén talán esély van a legendás 2009-es HTC 79 győzelmének a megdöntésére.

Az a gárda is mennyire erős volt, jó néha így nosztalgiázni (Cavendish, Greipel, Boasson Hagen, Albasini, Hincapie, Kirchen, Tony Martin, Rogers és olyan felvezetők, mint Pinotti, Rabon, Renshaw, Sieberg, Reynes, Henderson, Eisel és Burghadt...). Nem hiába nyert 2009-ben Cavendish 24 szakaszt, Greipel 20-at és Boasson Hagen 13-at.

Visszatérve a Quick-Stepre, jó látni, hogy minden versenyre valami speciálissal készülnek és folyamatosan mozgatják a mezőnyt. Ők megcsinálják a versenyt, míg Sagan rinyál. Bírom a szlovákot, mert nagy zseni, de mostanság egyre többet sír a sajtóban, Boonen be is találta őt.

Amúgy Roglic szép csendben megnyeri a baszk kört..
Egyetértek! Egyelőre én is Patrick Lefevere zsenijének "tudom be" mindazt, amit a Quick-Step művel ebben az évben.
Azért írom, hogy egyelőre mert az utóbbi években sajnos hozzá kellett szoknom ahhoz, hogy kétségekkel fogadjak mindenféle sikert a kerékpársportban. Sajnos! Pedig nyilván nem így kellene ennek lennie, de olyan nagyon sok minden történt már ebben a kerékpársportban, hogy olykor talán már jobb félni, mint megijedni.
Viszont a jelenlegi állás szerint az tutira biztos - legalábbis nálam az -, hogy ez a Quick-Step nagyon-nagyon mást csinál, mint a Sky, s a két csapat sikerei nem hasonlíthatók össze.
Ez a Quick-Step tényleg elképesztő!

Ui.: Szerintem is Roglic fogja megnyerni a baszk kört.

Az a helyzet, hogy szerintem a Sky és a Quick-Step összehasonlíthatatlan. Utóbbi évtizedek óta neveli ki a legendákat. Lefevere 22 éve kezdte az egészet, akkor még a Mapeiben, ahol már olyan embereket fedezett fel, mint Tafi, Bortolami vagy Museeuw. Igaz utóbbi is már előtte azért nevesebb volt, de Lefevere csinált belőle egynapos legendát. Ugyanígy Knavenből, Boonenből, Terpstrából, de ide lehet venni Cancellarát, akit ő fedezett fel, vagy épp Bettinit, aki ha nem kerül a Mapeibe, akkor jó eséllyel egy tucat GT-menő lett volna, de 2000-ben Lefevererel nyert egy LBL-t és ráment az egynaposokra, aminek hála két vb-t nyert, két lombardiát, Milano-Sanremót és még lehetne sorolni.

Úgy gondolom, hogy ennek az embernek nagyon sokat köszönhet a kerékpársport. Anno a 90-es évek végén látszott, hogy a Mapei az nem az ő szája-íze szerint alakul, mert többségében olasz-spanyol versenyzőkre épített és nem sikerült átvinni azt a folyamatot, hogy teljesen egynapos menőkre építő csapatot hozzon össze. Létre is hozta a Domót, majd ebből illetve a megszűnő Mapeiból jött létre a Quick-Step, ami uralta a 2000-es évek egynaposait. Visszaemlékezve és végignézve a kereteket, olyan 4-6 világbajnokságpt és 15 Roubaix győzelmet a tanítványai nyertek.

Ami nagyon mérvadó vele kapcsán számomra: 2001-ben létrehozta a Domo-Farm Frites csapatát és a következő két évben ők nyerték a Paris-Roubaix-t, pedig addig a Mapei dominálta, de amint elment onnan Lefevere, csak a vert mezőnyben voltak. 2001-ben például a Roubaix dobogóján három Domós volt (Knaven, Museeuw és Vainsteins), míg 2002-ben Museeuw 3 perc előnnyel nyerte a versenyt. Azóta sem tudtak 2 percnél többel nyerni.

És ha ez nem lenne elég, akkor nem csak pavés versenyzőket, sprintereket és egynapos menőket fedezett fel, hanem neki "köszönhetjük" Michael Rogerst, aki háromszor nyert időfutam vb-t és kiváló segítő volt, de még lehetne sorolni a versenyzőket. Számomra csak Unzué közelíti meg Lefevere munkásságát, de ő mostanság annyira nem villog a saját szegmensében (háromhetesek). De azért ő is olyan neveket adott a kerékpársportnak, mint Indurain vagy Valverde. Amúgy Unzué tesója a Celta Vigo edzője, csak egy kis érdekesség még.

Vajon Pozzovivo képes lesz-e nagyon jól szerepelni - vagyis az 1-3. helyezések valamelyikét megszerezni - a Giro d'Italián?