Hírek

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában


Mivel nem találtam semmilyen témát, ahová írhattam volna, gondoltam létrehozok egy újat.

Újfajta "pókhálós" jegyellenőrzési rendszert vezetett be a BKV

Nagy a csend és a titkolózás a BKV új "pókhálós" jegyellenőrzési rendszere körül, melyben nem csak a társaság ellenőrei, hanem biztonsági őrök, közterület felügyelők és rendőrök is részt vesznek. Bár a BKV évek óta hangoztatja, hogy a fokozott ellenőrzésekkel nem az a céljuk, hogy minél több embert megbüntessenek, hanem, hogy az utasokat a jegy és bérletvásárlásra ösztönözzék, az új rendszer most rácáfol erre.

A BKV-ellenőrök, a közterület-felügyelők, a biztonsági őrök és a rendőrök minden nap más és más végállomást látogatnak meg. A leszállóhelyeket körbekerítik, így aki a buszról leszáll (mert hát a végállomáson sok választás nincs, ha nem száll le az utas akkor lerángatják), az egyből az ellenőrök és a rendőrök karjaiban találja magát, és ha nincs az utasnak jegye vagy bérlete, nem menekülhet.

Maga a rendszer ötletes, mert amikor a bliccelő felszáll, nem tudhatja, hogy lesz-e ellenőrzés a végállomáson. A hátránya az egésznek, hogy nagy torlódásokat okoz, hiszen az utasok egyáltalán nem számítanak rá. A BKV nem csinált ennek akkora reklámot, sőt, még a buszokon se mondják be, hogy "készíccsékelő'". Volt olyan kisiskolás a Hűvösvölgyben, akit azért rángattak meg a biztonságiak, mert nem találta a bérletét, ami később persze meglett.

Értem én, hogy az egész a meglepetés erejére épít, de a korrektség kedvéért a BKV már napokkal korábban felhívhatná az utasok figyelmét, hogy a végállomásokon ellenőrzések lehetnek, és a járműveken is felszólíthatnák az utasokat a jegyek és bérletek előkészítésére.

Vicces lenne, ha a BKV ezek után is ki merné jelenteni, hogy nem a pótdíjazásra mennek, hiszen az egész rendszer arra épül, hogy a bliccelőket beletereljék az ellenőrök karjaiba. Ezzel önmagában nem is lenne probléma, ha a járműveken vagy a megállókban lehetne jegyet venni, de a BKV láthatóan erre szarik, a nagy pénzek továbbra is a pótdíjakban vannak.

Januártól a vasút teljes területén tilos a dohányzás

2012. január elsején szigorodik a nemdohányzók védelméről szóló törvény, így jövőre tilos rágyújtani a közforgalmú vasúti szolgáltatás nyújtására szolgáló létesítményekben és területeken, azaz a pályaudvarokon, a vasútállomásokon, megállóhelyeken és azok peronjain valamint  az összes személyszállító vonat fedélzetén. A dohányzási korlátozással érintett, valamint a dohányzásra kijelölt területet, helyiséget továbbra is megfelelő felirattal vagy piktogrammal kell ellátni. 

Jelenleg a vasúti járművek 15 százalékán, a 100 km-nél hosszabb távon közlekedő belföldi távolsági vonatokon gyújthatnak még rá az utasok. A törvénymódosítás értelmében azonban 2012. január elsejétől egyetlen vonat fedélzete sem lesz kivétel a dohányzás tilalom alól. A 2011. december 31-ig még dohányzóként közlekedő kocsik átalakítása folyamatban van, megközelítőleg 400 járműről kell a hamutartókat eltávolítani. A kocsikon matrica hívja majd fel az utasok figyelmét a nemdohányzók védelméről szóló törvénymódosítás előírásaira.

A jövő év elejétől hatályos jogszabály új feladatokat és kötelezettségeket ró a jegyvizsgálókra is. A dohányzási tilalmat megszegőket felszólíthatják a szabálysértés azonnali abbahagyására. Amennyiben ez nem történik meg 8.000 forintos pótdíj kiszabását is kezdeményezhetik, illetve a dohányzót leszállíthatják a vonatról. A törvénymódosítás külön rendelkezik arról is, hogy a vonaton szolgálatot teljesítő személy, miután igazolta intézkedési jogosultságát, felszólíthatja az utast személyazonosságának igazolására, amelynek az utas köteles eleget tenni.

A legjelentősebb változást a törvény módosítása a pályaudvarok, állomások, megállóhelyek utasforgalmi területeire vonatkozóan hozza, hiszen ezeken, illetve 5 méteres körzetükben teljes mértékben megtiltja a dohányzást. A nemdohányzók védelméről szóló törvénymódosítás ezen területek tekintetében is a személyszállító vonatokhoz hasonló eljárást ír elő, tehát az arra kijelölt vasúti dolgozók a dohányzási tilalmat megszegőket felszólíthatják a szabálysértés azonnali abbahagyására, ennek elmaradása esetén pedig a vasúti terület elhagyására, illetőleg kezdeményezhetik az egészségügyi államigazgatási szerv törvényben előírt eljárását. A törvénymódosítás további új rendelkezése, hogy a kijelölt vasúti dolgozók, miután igazolták intézkedési jogosultságukat, a vasúti területeken felszólíthatják a dohányzási korlátozást megsértő utast személyazonosságának igazolására, amelynek az utas köteles eleget tenni.

A témával kapcsolatban érintett vasúttársaságok folyamatosan dolgoznak a törvény által előírtak megvalósításán. 2012. március 31-ig kell valamennyi érintettnek így a MÁV Csoportnak is felkészülnie a változásokra, eddig tart ugyanis az átmeneti időszak, amely a szükséges intézkedések életbeléptetésének végső határideje.

A törvénymódosítás életbe léptetése után Magyarország azon európai országok közé tartozik majd, ahol a legszigorúbb előírások óvják majd a nemdohányzókat.

MÁV-START Zrt.

Forrás: elvira.hu

Ez sztem eleg durva. Nemetorszagban vannak kijelolt dohanyzo zonak a pu.-on vmit a vonatokon mindenhol tilos.Sztem ez is eros mar,nemhogy a magyar eljaras. Nemregiben fustologtem egy nemet vonaton-mentsegemre legyen mondva,hogy 3oras ut volt-es egy utas bearult a kalauzholgynek. O elmondta,hogy vki neheztel ram emiatt es megkerdezte,hogy ugye tudom,hogy ezt  nem szabad? Igenlo valasz utan szepen megkert,hogy birjam ki a hatralevo idoben,hiszen ugyis csak 3 megallora van a celallomasom(5perccel elotte eppen beszeltem vele).En udvariasan megigertem neki es megkoszontem az elnezo kedvesseget. ;) Mikor lesz ilyen jelenet a mavnal? En az"-Ugye tudja,hogy ezert 8eFtra is megbuntethetem?!! Na oltsa el ,de kurvagyorsan!" jellegu mondatokat sokkal valoszinubbnek tartom.

Idézetet írta: demi Dátum december 20, 2011, 19:38:31
Ez sztem eleg durva. Nemetorszagban vannak kijelolt dohanyzo zonak a pu.-on vmit a vonatokon mindenhol tilos.Sztem ez is eros mar,nemhogy a magyar eljaras. Nemregiben fustologtem egy nemet vonaton-mentsegemre legyen mondva,hogy 3oras ut volt-es egy utas bearult a kalauzholgynek. O elmondta,hogy vki neheztel ram emiatt es megkerdezte,hogy ugye tudom,hogy ezt  nem szabad? Igenlo valasz utan szepen megkert,hogy birjam ki a hatralevo idoben,hiszen ugyis csak 3 megallora van a celallomasom(5perccel elotte eppen beszeltem vele).En udvariasan megigertem neki es megkoszontem az elnezo kedvesseget. ;) Mikor lesz ilyen jelenet a mavnal? En az"-Ugye tudja,hogy ezert 8eFtra is megbuntethetem?!! Na oltsa el ,de kurvagyorsan!" jellegu mondatokat sokkal valoszinubbnek tartom.

itt (romániában) basznak rá olyasmira, hogy vonaton kijelölt cigizőzónát vagy kabint létesíteni...mindegy milyen hosszú az út, pedig itt az ország egyik feléről átutazni a másikra 15 óránál is több. váradról ugyanannyi idő eljutok pestre ami 250 km kb mint kolozsvárra ami 150...

Feltalálták a másnaposság elleni tökéletes szert?

Brenna Haysom pénzügyi szakon végezte el a Harvard Egyetemet, s ezen a területen is dolgozott sokáig. Aztán berobbant a gyógyszeriparba: állítólag feltalálta a másnaposság tökéletes ellenszerét.
A Blowfish elnevezésű gyógyszer állítólag mindenkinél hatásos 15 percen belül. Az Amerikai Egyesült Államok Élelmiszer- és Gyógyszerbiztonsági Hatósága (FDA) már jóvá is hagyta a szert, és az országban már árusíthatják is. A tervek szerint a gyógyszer jövőre kerül a brit piacra.

A Blowfish 1000 mg aszpirint, 120 mg koffeint és antacidot, valamint további adalékanyagokat tartalmaz, melyek védik a gyomrot a savasodástól.

,,Egy tényleg nagyon komoly reggelen, mely egy jól sikerült éjszakát követett, azon kezdtem el gondolkodni, hogy muszáj léteznie egy módszernek, mely révén egy fantasztikus éjszaka után egy nagyszerű napot élhessek át" – magyarázta Brenna Haysom. Elmondása szerint mivel az eddig használatos szerek és praktikák nem váltak be, így maga próbált megoldást találni a másnaposság problémájára. ,,Kicsit kutakodtam, és megtaláltam azt a kombinációt, mely tökéletesen működik. A gyógyszert beadtam barátaimnak, és ők kérték a következő adagot" – állítja.

A barátai bíztatták, és a másnaposság elleni szer már az Egyesült Államok piacára került.

újév napjára jól jönne pár darab  :)

Aszpirin + kávét szoktam én is használni.

25 éve nem látott havazás jöhet
Az előrejelzések szerint az igazi tél csak most kezdődik. Mától a hőmérséklet sehol sem emelkedik 0 Celsius fok felé, de éjszakánként akár mínusz húsz Celsius fok is lehet.

A napokban még hidegebb lesz!!!
A Tiszán már jégtáblák úsznak, a tavak befagytak. A szakember szerint egyes területeken nagyon nehéz helyzetbe kerülhetnek az időjárás miatt.

- Aki teheti, vásároljon be néhány napra előre élelmiszert, különösen a Tiszántúlon, ahol erős havazás várható! – tanácsolta Pártai Lucia, az eumet.hu vezetője. - A tavakat egyre vastagabb jégpáncél borítja. Nyugat-Dunántúlon és az Alföldön erős északi szél várható, ez hóátfúvásokat okozhat.

- 1987 telére mindenki emlékszik: a legtöbb megyében járhatatlanok voltak az utak. Az emberek órákon át mászkáltak a farkasordító hidegben, hogy kenyeret szerezzenek - idézte fel az időjárást szenvedélyesen kutató amatőr meteorológus, Rácz Ferenc. -  Most ugyanazok a ciklonok és anticiklonok alakítják hazánk időjárását, mint 25 éve, így minden esély megvan az ítéletidőre.

Emlékezetes, 1987. január 12-én reggelre a főváros megbénult, a legtöbb megyében járhatatlanok voltak az utak, leállt a tömegközlekedés, és az autókkal sem lehetett haladni a néhol 77 centiméteres hóban. Az emberek órákig bolyongtak kenyérért, a Bakonyban a honvédek helikopterről dobtak le élelmiszert.

----- péntekre szombatra mondanak erős havazást 25-30 cm, na de majd meglátjuk

Csak egy kis információnk, az előbbi hírhez:

Szászrégen, tegnap: -17
Csíkszereda, tegnap: -27
Brassó, tegnap: -27

Szibéria RULEZ!!!  ;D

Csikba szerintem volt tobb is  :D

Kolozsváron is jelenleg -19 fok van , pedig ez nem székelyföld  :D

Nálunk a Balaton környékén, Látrányban  -13fok van    ;D

Idézetet írta: András Dátum január 31, 2012, 08:19:22
Nálunk a Balaton környékén, Látrányban  -13fok van    ;D

Én meg fizetem a drága b.lellei szállást...  ;D  ;)

Havi 10 ezer forintos útdíj Budapesten?

Szerdán tárgyalja a kormány Tarlós István javaslatát a BKV finanszírozásának megoldásáról. A számítások szerint az eddigi támogatásokon felül 21 milliárd forintra van még szükség, hogy a cég idén ne legyen veszteséges. A főváros kész befizetni az összeget, ha a kormány jogszabálymódosítással lehetővé teszi a bevételeinek növelését. Tarlós nyolc lehetőséget tárt a kormány elé, amelyből a gazdasági tárca csak egyet (a legbrutálisabbat) támogat: a havi tízezer forintos úthasználati díjat.

Az úthasználati díjat a főváros területén minden közutat használó gépkocsira meg kell váltani, papíralapú matrica formájában, ára a BKV-bérlethez hasonlóan havi 10 ezer forint lehet, meglétét pedig a rendőrség ellenőrizné, áll abban az anyagban, amit a kormány szerdai ülésén tárgyal. A dokumentumban lévő számítások szerint a bevezetést követően a 600 ezer fizetésre kötelezett gépkocsi tulajdonosa - 50 százalékos fizetési hajlandóságot és 10 százalékos autóletételt feltételezve - egy év alatt 32 milliárd forintot fizetne be a kasszába.

Csakhogy az anyag számol a kockázatokkal is: az ellenőrizhetetlenség miatt még az 50 százalékos fizetési hajlandóság is kétséges, jelentős felháborodást vált ki a közvéleményből, és igazságtalan a keveset autózókkal szemben.

Tarlós (lapunk birtokába került) levelében kifejti a kormánynak, hogy a fővárosnak nincs több pénze, a hiányzó 21 milliárd forintot csak úgy lehet előteremteni, ha a parlament jogszabálymódosítással lehetőséget biztosít a fővárosnak a bevételei növelésére. Felvázol számos lehetőséget erre: a kerületek-főváros forrásmegosztás arányainak módosítását úgy, hogy az átcsoportosítást csak tömegközlekedésre lehessen költeni, az agglomerációs települések bevonását, a parkolási bevételek átcsoportosítását a fővároshoz, az iparűzési adó emelésének lehetőségét, vagy éppen a tömegközlekedés 27 százalékos áfájának 5 százalékosra csökkentését.

A főváros javaslatai közé bekerült - információink szerint az egyik kerületi polgármester javaslatára - az úthasználati díj bevezetése is, amelyet az anyag eleve úgy tálal, mint a legkevésbé reális lehetőséget. A gazdasági tárca azonban a kormány elé kerülő véleményezésében épp ezt tartja támogathatónak, a többi lehetőséget nem. Hozzáteszik még, hogy a főváros a BKV-tarifák emeléséből is forráshoz hozzájuthatna. (Ezzel egyébként már elkésett Budapest, az éves bérleteket eladták, egy évközi emelés alig hozna többletet, sokakat viszont a bliccelés karmaiba taszajtana.)

Mennyi? 73! Mi 73? Mi mennyi?
A BKV idei vesztesége 73 milliárd forint. Ennek a felvállalásáról kell megegyeznie a fővárosi önkormányzatnak és a kormánynak valahogyan, mert ha nem sikerül, csődbe mehet a vállalat. A két fél más-más filozófiával tekint a finanszírozási hiány elhárításának módjára.

A főváros álláspontja szerint a legutóbbi közgyűlésen elmentek a végső határig: kilenc milliárd forintos gyorskölcsönt nyújtottak a BKV-nak, valamint hatmilliárd forintos támogatást. A kölcsönről már rég eldöntötték, hogy 2-3 hónap múlva támogatássá konvertálják, a BKV amúgy se tudná visszaadni. Ez eddig 15 milliárd forint, amihez a főváros vállalta, hogy kiszorít a BKV-ból még valahogyan ötmilliárd forintos költségmegtakarítást, ami így már 20 milliárd forintot tesz ki.

Az önfeláldozó tettért cserében a főváros vezetése azt várja, hogy a kormány oldja fel az egyébként évek óta normatívaként járó 32 milliárd forintos idei állami támogatás zárolását, és segítse hozzá a maradék 21 milliárd forint előteremtéséhez. Ehhez lett volna a sok fentebb vázolt Tarlós-féle verzió, amiből végül csak az úthasználati díj maradt támogatható (a gazdasági tárca szerint).

A gazdasági minisztérium ezt máshogy látja. Örülnek, hogy a főváros januárban előteremtett 20 milliárdot, ezért a zárolt 32 milliárdos állami támogatásból ők is feloldanának, de csak 20 milliárd forintot. 20 meg 20 az 40, sommázhatja magában Matolcsy György gazdasági miniszter. A BKV veszteségének hiányzó 33 milliárdját is fele-fele alapon képzelik el kifizetni, azaz az állami teher így 16,5 milliárd lesz. Erre fedezetet ad a még zárolásban maradt 12 milliárd forint, amihez hozzácsapnak az általános tartalékból négymilliárdot, és az állam részéről a feladat kipipálva, így a minisztérium.

A fővárosnak a saját 16,5 milliárdos részét a tárca szerint Budapestnek magának kell megoldani: felemeli a jegyárakat, és/vagy bevezeti saját hatáskörben az úthasználati díjat, legalábbis ez áll a tárca birtokunkba került jelentésében. Emellett Budapest refinanszírozhatja a lejáró hiteleket állami garancia mellett, és szoríthat még egyet a BKV-n, hátha még ez eddigieken túl is lehet spórolni.

A finanszírozás kérdésében a főváros javaslatainak és a gazdasági tárca véleményezésének alapján szerdai ülésén dönt a kormány.

Forrás: index.hu

"A BKV idei vesztesége 73 milliárd forint." Biztos én jöttem másik bolygóról, de hogyan lehet az, hogy ennek a BKV nevű bűnbandának a vezetője ezért a kiváló teljesítményért minden évben markolja fel az arcátlanul nagy fizetése mellé a 10-20 millás "jutalmakat".  :o Szeretnék én is úgy vezetni egy céget, hogy ne basszanak szájba, ha ilyen veszteséget csinálok, hanem még meg is jutalmaznának! Állami húsosfazék, gyerehozzám! :D ;D

Idézetet írta: fcbayern Dátum január 31, 2012, 23:04:48
"A BKV idei vesztesége 73 milliárd forint." Biztos én jöttem másik bolygóról, de hogyan lehet az, hogy ennek a BKV nevű bűnbandának a vezetője ezért a kiváló teljesítményért minden évben markolja fel az arcátlanul nagy fizetése mellé a 10-20 millás "jutalmakat".  :o Szeretnék én is úgy vezetni egy céget, hogy ne basszanak szájba, ha ilyen veszteséget csinálok, hanem még meg is jutalmaznának! Állami húsosfazék, gyerehozzám! :D ;D

Ebben szerintem tuti van valami simli, hiszen 73 milliárd forintnál szerintem már kivégzésnek kéne jönnie.. Nem pedig jutalomnak :)