Filmek

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában


Pár film, amiket láttam mostanság:

Rendes fickók
Olvasgattam a fórumokat és a kritikákat, az emberek többségének a film eleje tetszett, nekem meg inkább a közepe/vége. Jó pár poén volt benne, nem vártam túl sokat a filmtől, de engem így meglepett. Kellemes egy estét kikapcsolódás. A kislány (Angourie Rice) szerintem nagy karriert fog befutni. Lehet azért mert jó szövegei voltak, de feldobta a filmet abszolút. Gosling-Crowe páros nem rossz, lehetnének néhol még lazábbak.  A sztori egy kicsit katyvasz, de vannak benne olyan poénos részek, amikért érdemes megnézni. Kim Basinger még 62 évesen is jó nő.  :ok:  Nálam egy 7,5/10-et megér.

Suicide Squad
Nem olvastam el a kritikákat mielőtt beültem volna rá a moziba, pedig el kellett volna... Divat mostanság szidni a DC-s filmeket, de szerintem ez nem véletlenek. Ezek borzalmasok. Olyan, mintha egy 10-14 éves rendezné őket, akinek csak az a feladata, hogy a nulla IQ-val rendelkező embereknek megfeleljen a film. Ez a tipikus blockbuster bukás. Azt hiszem, hogy valahol 8,5-9 között nyitott a film IMDB-n még a trailerek megjelenésénél, aztán jött az első vetítési nap és megkezdődött az esés. Most már 7,4-nél tartunk 2-3 nap után, de szerintem ez lemegy 6 környékére is. Nézhetetlen és akkor még finoman fogalmaztam. Sajnálom azt a két órát, plusz a mozipénzt rá. Történetileg szinte nulla, szereplők abszolút érdektelenek, visszatekintések is unalmasak, egyedül Margot Robbie teste ami miatt nézhető a film.  b]4,5/10[/b] de ez a maximum. Sajnálom, pedig az alapkoncepció jó volt és ebből többet ki lehetett volna hozni, de rábízták sajnos David Ayerre. Nem értem a Warner miért dolgozik ilyen rendezőkkel, mint ő vagy épp Snyder. Nagyon hektikusak és egy jó alapötletet se tudnak továbbvinni vagy olyanná tenni, amilyen valójában kéne hogy legyen.


Demolition
Nem voltak nagy elvárásaim a filmtől, de szerintem az év egyik legjobbja. Nagyon hangulatfüggő a film, ugyanis inkább olyanoknak ajánlom, akiknek szó szerint elegük van mindenből, a hajtásból, munkából, kapcsolatukból, vagy az életükből. Akkor szerintem maximálisan át lehet érezni ezt a filmet. Jake Gyllenhaal kiváló színész. A film elején meghal a felesége és utána kezdődik az igazi összeomlás. Lakásszétveréstől kezdve lesz itt minden, de ne egy akciófilmet várjunk, hanem egy kőkemény drámát. Egy olyat, amin aztán az ember elgondolkozik, hogy tényleg megéri-e hajtani, úgy hogy közben nem figyelünk oda a környezetünkre, a társunkra vagy épp saját magunkra. Számomra ilyen egy Oscar-díjas alakítás, amit most Gyllenhall művelt. Az érzelmi mélységek társulnak egy kis gúnyos humorral. Azok akik nem szeretik az ilyen típusú filmeket, bele se kezdjenek. Jelen állapotban nekem ez egy 10/10-es film, de reálisan nézve egy 8/10.


Idézetet írta: secretariat Dátum április 10, 2016, 21:49:44
...
de ehhez nagyban hozzátesz, hogy ritkán megyek moziba, így a 3D is megadja azt a plusz 1-2 pontot,...

Ezzel régebben én is így voltam. Az évi 1-2 mozinál elégedetten távoztam, hisz úgy éreztem, hogy megérte a pénzt a film. Kb 1 éve gyakorlatilag minden filmet láttam moziban, ami érdekelt, de már csak 7/10-re tudom azokat is értékelni, amiket régóta vártam: Deadpool, Amerika kapitány, Star Trek...
Egyetlen kivétel a Star Wars, ami szerintem nézhetetlen volt. Jó indulattal nálam 5/10  :noway:

Idézetet írta: Pozzato Dátum augusztus 05, 2016, 13:13:52
Suicide Squad
Nem olvastam el a kritikákat mielőtt beültem volna rá a moziba, pedig el kellett volna...

Nekem elvették a kedvem a kritikák, kizárt, hogy elmenjek moziba. Öcsém mazochista, ő tervezi, hogy holnap beül rá, de lehet addig beesik 7 alá, és meggondolja ő is magát.  ;D
Ha már Robbie, akkor a Wall Street Farkasa, ott gyanítom amúgy is többet mutat magából.  :smitten:

Egyébként tényleg nem értem, hogy lehet ezeket a blockbustereket ennyire elk*rni. A nép egy része kajálja az agyatlan filmeket, de szerencsére annyian azért nem, hogy egy 200 millába kerülő szar árát visszatermeljék. :redchug: Még egy tizedennyibe kerülő fos amerikai vígjáték hozhat némi hasznot, de a szar blockbusterek többsége idén is rohadtul megbukott.  8) És még ezek után is gyártják őket, eleve gyenge forgatókönyvvel, megbízhatatlan rendezőkkel...  :-X Ki érti ezt... Persze itt is érvényes, hogy a gyenge, vagy a hülye elbukik, de valahogy mostanában nem hallottam róla, hogy csődbe ment egy stúdió.  :redchug: Vagy ezeket is megmentik, mint a bankokat?  ::) ;D

Idézetet írta: secretariat Dátum augusztus 05, 2016, 21:37:51
Persze itt is érvényes, hogy a gyenge, vagy a hülye elbukik, de valahogy mostanában nem hallottam róla, hogy csődbe ment egy stúdió.  :redchug: Vagy ezeket is megmentik, mint a bankokat?  ::) ;D
Szerintem inkább utóbbi, egy Warnert senki se hagyna csődbe menni, legyenek bármilyen rosszak a filmek, de például a BvS is profitot termelt. Sajnos idáig jutott a filmipar, hogy sorra termelik ki a gagyibbnál gagyibb filmeket. Mivel a következő években egyre többi ilyen film lesz (szuperhősös), ezért lehet jobb felkészülni rá, hogy nem sok minőségi mozizásban lesz részünk.

A jó filmek egyre kevesebb promót kapnak és szó szerint öntik a nyakunkba a rosszabbnál rosszabb mozikat. Ezért is lett most egy listám az elmúlt 15-16 év európai és ázsiai és kevésbé ismertebb amerikai filmjeiből, amiket tervezek majd megnézni (minimum 6,5 feletti imdb osztályzat).

Szerintem ezt így nem lehet kijelenteni, hogy rossz filmek lesznek. Amíg megvan a célközönség, addig ütni kell a vasat, ezt be kell látnotok. Legfeljebb nektek nem fog tetszeni az alkotás. Megmondom őszintén, hogy én speciel kizárólag a látvány (másodlagosan meg a humoros jelenetek) miatt megyek moziba. Nekem itt nem célom, hogy komoly alkotást nézzek vagy 2-3 óráig elgondolkodtató filmet nézzek, az élet ad elég "fejtörőt" és váratlant, így nekem csak a pihenés és "élvezet" a célom a moziban. Nem mondom, hogy hanyatt vágtam volna magam az elmúlt 1 év filmjein, de kifejezetten látványosak voltak, különösen a Star Trek :)

Rendes fickók
Pont úgy voltam vele, mint Pozzato néhány hozzászólással feljebb. Végre nem egy idegesítő kislány, jó szövegek, és két jó színész főszerepben. A történetet mintha részegen írták volna, de összességében nekem is kellemes csalódás volt. Russell Crowe egyébként szerintem nem színészkedett a filmben, mert hogy tippre ő ilyesmi lehet valójában.

Warcraft
Ez pont olyan gagyi volt, mint amire számítottam. Egy hétig néztem, több részletben. Nekem az volt az érzésem, hogy a CGI egy 10 évet elkésett, és az sem segített rajta, hogy egy nőt zöldre kentek, hogy félig ogre, vagy mi a szar legyen. A történet, a párbeszédek, minden ratyi volt. Kiszívták az emberekből az energiát, hogy azzal nyissanak egy átjárót a világok között. Az emberben lévő energia levegőben szálló fehér valami, ha eddig nem tudtad, és ha kiszívja belőled a gonosz bácsi, akkor megöregedsz és meghalsz.

Idegpálya
A kiindulása a filmnek nagyon mai volt, tehát arctalan emberek adnak kihívásokat, önbizalom hiányos, figyelemre vágyó tiniknek. Például csókolj meg egy idegent, vedd fel videóra, és akkor jön a lájk. Egész jó is lett volna, de pillanatok alatt hitelét veszti az egész, amikor egy csaj, aki addig még a pasiknak köszönni sem mer, hirtelen egy motoron hátul ülve irányítja a bekötött szemű, 20 perce megismert pasiját. Illetve a nincs a játéknak szervere, mert a "résztvevők közösen alkotják a szervert" hülyeséget még mindig nem sikerül feldolgoznom.

Az ember, aki mindent tudott
Ez annyira elvont film, hogy a végén kerestem a saját nevem is a készítők között. Sokféle módon feldolgozták már a fingós poénokat, de itt egészen új szintre emelik. Egy ponton le is kellett állítanom a filmet, mert annyira röhögtem. Ezen túljutva amúgy csupa olyan témáról szól, amin minden ember sokat gondolkodik, de igazán senki nem beszél róluk. Tabudöntögetés, fingós hullával. A Pareto-elv aránya keményen működik ennél a filmnél: 80%-nak baromság lesz, 20%-nak bejön.

A zátony
Szerintem van Halivúdban egy klisé bolt, ahova ennek a filmnek a készítői bementek, és vettek 5-10 jól bejáratott klisét. Próbált amúgy nagyon mai lenni, folyton a telóját nyomkodta a hosszúcombos szőke, még egy GoPrót is kihalászott. Ezeknek a kütyüknek hála, költséghatékonyan össze lehetett hozni, a tök felesleges, és értelmetlen érzelmi szálat. Ha a cápák is osztanak ki Darwin-díjat maguk között, ennek a hülye cápának kijárna egy. Sok mindent bemutatott már David Attenborough, de valószínű hogy még ő sem tudta, hogy ha egy madár szárnya eltörik, az olyan, mintha egy ember válla kiugrana, és vissza lehet rakni. Legalábbis Blake Lively szerint. A film után megnéztem újra a 127 órát, hogy helyre libbenjen a monodrámákba vetett hitem.

Snowden
Szerintem ez a mélyebb történet annál, amit ebben a filmben kapunk. Itt leegyszerűsített, kontrasztos panelekkel mondanak el annyit, hogy megfigyel minket valami gonosz csúnya hárombetűs szervezet, és ezt pakolják körbe játékfilmes elemekkel, például hogy az elhanyagolt feleség új kolbász után kacsingat. Lehet hogy volt ilyen Snoweden életében, de annyira jelentéktelen esemény a leleplezéshez képest, hogy banálissá válik az egész az ilyen vergődések miatt. A főszereplő Gordon Lewitt játéka is kettős, a Citizenfouros jeleneteket jól utánozza, de amikhez nem volt filmes alapanyaga, ott már máshogy játszik, máshogy gesztikulál. A többi színész is ótvar gyenge, kár ennél több is volt ebben a dologban.

Sully
Ebben a történetben nem volt annyi, hogy teljes filmet megtöltsön, ezért itt is hoztak pár könnyen érthető és azonosulásra alkalmas panelt. Tom Hanks jól hozza ezeket a helyzeteket, de például nekem egyszeri magyar nézőnek nehéz azonosulni azzal a családi problémájukkal, hogy ha a főhős vakmerő landolása miatt megszűnik a munkája, akkor elvesztik a nyaralót. Mivel a pilóta sztorija lényegében 5 mondat után kifullad, ezért megnézhetjük a landolást kb háromszor, és az utasok közül néhány random kiemelt történettel is valahogy együtt kellene éreznünk. Például megmenekül mindenki, de apa nem találja fiát, mert őt egy másik kórházba vitték. Vagy hogy mit vegyen az öreg mammer az unokának a tranzitban. Az tetszett egyedül a filmben, hogy itt van egy csodába illő landolás, és egyből felmerül az emberekben, hogy valójában hibázott a pilóta, mert volt jobb megoldás. Némi kritika a mai kor emberének.

Egy őrült pillanat
Vincent Cassel haverjával és lányaikkal közösen elmegy nyaralni. Egy este némi alkohol után az öreg Vincent meghúzza a tengerparton ezt a csajt itt, és ebből lesz néhány bonyodalom. Tipikus francia "vígjáték", szóval nem lesz belőle ilyen túl fiatal csajt dugott meg az idősebb dráma. Volt egy-két jó jelenet, bár nem jártam jól vele hogy megnéztem a barátnőmmel, mert arra a kérdésre, hogy te is azt tetted volna, mint az öreg Vincent, én gondolkodás nélkül rávágtam, hogy naná, többször is. Utólag kiderült, hogy ez nem a helyes megfejtés erre a kérdésre ;D

Vademberek hajszája
Wes Anderson valószínűleg sírt örömében, amikor ezt a filmet látta. Végre egy egyedi film, tele remek ötlettel, jó zenékkel és humorral. Menekülős történet, erős szürreális beütéssel. Engem végig lekötött, a látvány, a helyszín pedig egészen gyönyörű. Új-Zélandon élni egészen király lehet.

Egyetértek TiB két film kapcsán.

Én nagyon vártam a Sullyt, mert anno olvastam is róla meg izgalmas téma lett volna, de a film nem igazán fogott meg. Jó pár hete láttam, de már lassan azt se tudom mi volt benne. Egyik tanárom mondta, hogy az a jó film, ami nyomot hagy benned és emlékszel belőle valamire hónapokkal évekkel később. Hát ez szerintem nem olyan lesz. Most is már homályos a dolog, de például a végén Hanks érvelése jó volt, illetve a vívódása is, hogy vajon tényleg lehetett-e volna másképp csinálni.

Egy őrült pillanat.... Ez annyira gyenge volt, hogy én kénytelen voltam a végére tekerni. Szegény Cassel sok gyengébb filmben kell játszania (hazája miatt, illetve mostani lakhelye Brazília miatt is, mert ott is felkérik szereplésre pár ottani filmre), ez is ilyen volt. Két kiscsaj érzelmi vívódása egy rakás szar volt (főleg a szöszié) és akkor még finoman fogalmaztam. Számomra értékelhetetlen a film, ahogyan Bad Moms is. Tudom főleg nőknek ajánlott, kedves férfi társaim, bele se kéne néznünk. Tipikus idiótáknak való film (és itt most elnézést kérek az értelmes nőktől), így lehet jó pár férfi is viccesnek fogja találni. Próbáltam keresni benne a poént, a vicces dolgokat, de egyedül a párkapcsolati terápia volt jó benne, az is azért mert kicsit elgondolkoztató volt. Mila Kunis egy B-kategóriás (vagy lehet még gyengébb) színész, aki egyedül képtelen elvinni egy filmet a hátán, de mellékszereplőnek (csak a szépsége miatt) beválogatnám egy filmbe. Miről is szól a film? Anyukákról, akik sokat foglalkoznak a gyerekeikkel, de egy idő után beleunnak és élni akarnak, bulizni, szórakozni, pasizni. Nem akarnak mintaanyák lenni, mert amúgy sem mindig megy ez nekik.

Láttam még olasz filmet is, a Suburrát. Ez egy maffia film, amit Sollima rendezett (Gomorra). Itt felcsillanhat az ember szeme, mert végre minőséget kap, hát ez rohadtul nincs így. Pedig én próbáltam pozitívan hozzáállni, de ez is kevés. A film nagyon hosszú, ugyan vannak benne jó érzelmi részek, illetve jobb akció jelenetek (egyik maffiózó srác és haverjai meggyilkolása), de ez is kevés. Kicsit beleviszik a politikát is, ugyanis a képviselőknek kell megszavaznia egy pályázatot, amiből a maffia sokat kaszálhat. Különböző vesztegetések, fenyegetések vannak benne, illetve a szokásosnak nevezhető Sollima klisék. A maffiavezér szemüveges teljesen átlagos ember (mint a Gomorrában), legnagyobb riválisa egyik embere , aki kopasz fiatal és feltörekvő (szintén Gomorra). Olyan az egész, mintha egy Gomorrát látnánk, csak megfilmesítve és rosszabb minőségbe.

Az ember, akit Ovének hívtak: Lassan építkező svéd film, ami nagyon sok embernek nem fog tetszeni. Ez nem egy Vasember vagy Halálos iramban, hogy ömlik az akció. A magányos öregúr miután elbocsájtják (felesége már régebben meghal) megpróbál mindenáron öngyilkos lenni, ami különböző okok miatt nem sikerül. Már itt akadnak vicces jelenetek (fekete humor mindenhol), de a film közepétől és végétől inkább elgondolkodtató, mint vicces. Egy mogorva öregemberre hogyan hat a frissen beköltöző félig arab család. Hogyan bánik egyre jobban a családdal, és válnak egyre fontosabbá számára.

A martfűi rém: Egyre jobb a magyar film és sorozatgyártás. Most előbbiből kapunk egy érdekes filmet. Nagyon sok kérdést feszeget a film. Egyrészt a régi korszak hibáit: mindenáron elkapni egy gyilkost, így olyat is bebörtönözni, aki nem is bűnös. Eltitkolni, hogy komoly bűnesetek történnek, netalán sorozatgyilkos van az országban. Persze ezek mostanában is előfordulhatnak, de régebben még inkább jelen voltak (legalábbis idősebbek elmondásai alapján). A színészek kiválóak, a belső harcuk is, hogy vajon tényleg újra nyissanak-e egy nyomozást, elképzelhető-e, hogy tévedtek. Sokszor kézzel tapintható a feszültség a filmen, többen a moziban meg is ijedtek jó pár jelenetnél (bár szerintem egyáltalán nem félelmetes).

Hell or High Water: Kénytelen voltam megnézni, hogy milyen filmek voltak idén a moziban, mert nem tudtam miből válogassalak az idei legjobb kapcsán. Kicsit ironikus, hogy egy olyan filmet tartok én az év legjobbjának (persze nem láttam még a La La Landet, az Érkezést és A szobalányt), amit ha jól tudom nem is vetítettek magyar mozikban. Engem a hangulata fogott meg, az a kilátástalan helyzet, amiben a két rabló van, amilyen világot lefest elénk a film. A semmi közepén vannak, ahol két ember számára csak a bankrablás marad az utolsó esély. Jól néz ki a film és egy üde színfolt volt az idei filmes felhozatalban.

Kilenc Élet
Nem tudom, hogy láttam-e ennél rosszabb filmet valaha. 30 millió dollárból készült, és pluszban zárt. Azt még megértem, hogy Jennifer Garner bevállalta, mert ez kb az ő szintje, de Kevin Spacey és Christopher Walken miért akart ebben szerepelni? A 30 misi nagy része egészen biztosan az ő zsebükben landolt, mert kb 3 helyszínen játszódik a film, és az animáció rémes, de ennyire rá lehettek szorulva a pénzre, hogy ilyen szintre lemenjenek? Nem az a baj ezzel, hogy gyerekfilm, hanem hogy egy rakás szar az egész, ahogy van.

Jack Reacher 2
Tom Cruise nem öregszik, nem tudom mennyibe kerül ez neki, de rohadtul megéri :D Az első rész nagyon tetszett, ez gyenge folytatás lett, köszönhetően annak, hogy két nő került be a sztoriba. Nincs baj a nőkkel, de Jack Reacher kúlságát totálisan kinyírták, ami egyébként a film húzóereje lehetett volna, mint az elsőben.

Hell or High Water: Tényleg érdekes volt az idei felhozatal (értsd igen gyenge). Nemrég néztem meg én is, és abszolút pozitív csalódás. Látható, hogy az amcsiknál sincs mindenhol aranyélet, sőt. Jó színészi játék, erős hangulat. Ben Foster-t már a Robbanékony tinédzser óta bírom, az ő játéka nem lepett meg, Chris Pine viszont egyértelműen élete legjobbját nyújtja, kellemes meglepetés. 8,5/10

Az ember, akit Ovének hívtak: Hasonló filmet vártam, mint A százéves ember, aki kimászott az ablakon és eltűnt. Annak voltak jó poénjai, szórakoztatott, de ez sokkal komorabbra sikerült, a fekete humor nem volt olyan erős. 6,5/10.

Rendes fickók: Nagy volt a hype körülötte, a páros jó, sőt, mindkét színészt bírom is, még a kiscsaj jelenetei is szórakoztatók voltak (ahogy TiB írta nem idegesítő), valamiért mégsem jött át annyira. 7/10.

Sully: Hanks hozza a szokásosat, de nem egy kiemelkedő film. Az, amit a pilóta véghezvitt, az előtt emelem kalapomat, de hasonló témában nekem a Denzel Washingtonos Flight jobban bejött, hangulatosabb volt, és ott Denzel színészi játéka is hozzátett a filmhez. 7/10

Captain Fantastic: Voltak dolgok amik nem jöttek be, például az mellett nem tudtam szemet hunyni, hogyan lesz az erdei kommunában nevelkedett gyerekek mindegyikéből zseni, de ettől függetlenül egy érdekes, elgondolkodtató film, nagyon jó imdb értékeléssel. Konzervatív gondolkodásúaknak nem ajánlott, vallásos emberrel pedig még véletlenül se nézd. ;D Aki esetleg a meztelen Aragornra kíváncsi, itt megkapja. ::) 7,5/10

Dont Breathe:
Kisebb spoilerek vannak benne, az olvassa, akit ez nem zavar, vagy már látta. :redchug:

Lehet velem lesz a baj, de megint egy olyan film nem jött be túlságosan, amiért tavaly nagyon rajongtak. Már a nézése közben azon kezdtem agyalni, hogy ez a vak fickó nem csak vak, de konkrétan süket is. ;D Nem vártam, hogy a házába betévedő rablókat egy szamurájkarddal fél perc alatt lemészárolja, de olyan dolgokat nem hallott meg, amik már zavartak (zihálás, beszélgetések stb.). Filmzenét kellett volna halkabbra venni, hogy szegény tata meghallja a gyerekeket. ;D Persze szaglás után megállapítja, hogy többen vannak a házban, az orrával legalább nem volt gond. :D A nagy kérdés, hogy tud egy vak ember elrabolni bárkit is? Elviteti magát taxival a címre, kér egy kísérőt a házhoz, becsenget, ha mázlija van az nyit ajtót akit vinni akar, leüti, hív egy taxit és hazaviszi? Vagy éjjel követi szagminta alapján? ::) ;D

A sort tudnám még folytatni, de összességében azért nézhető volt. Pozitívum a vakot játszó Stephen Lang, és az egész jó atmoszféra, de sok újdonságot nekem nem adott. Ha már házban rekedt emberekről és horrorról van szó, akkor például a Rec-en sokkal jobban szórakoztam (paráztam), igaz, ha jól tudom, az spanyol film volt. Valahogy úgy reklámozták, hogy az utóbbi 20 év legjobb amerikai horrorja. Ha ezt komolyan gondolták, akkor egyhamar amerikai horroron nem fogok félni. :redchug: 6/10

90-es és 2000-es évekbeli filmeket tervezgetek nézni mostanság (legalábbis azokat, amiket eddig még nem láttam, nincsen túl sok, ami érdekelne is ;D), meg is volt az első gyöngyszem.

Armageddon

4 Oscar jelölés és egy 6,6-os IMDB értékelés alapján egy közepes körüli filmre számítottam. Szóval nekivágtam egy 2,5 órás szenvedésnek, ahol a végén a sírás fojtogatott. Michael Bay rendezés volt, amitől alapjáraton nem kéne sokat várnom (egyedül a Bad Boys értékelhető film tőle), de azért adtam egy esélyt. Míg a sorozatoknál a rendező szerepe irreleváns (ezért nem is értem, hogy lehet jó sorozatproducer Bay..), addig a filmeknél nagyon meghatározó. Ez látszik is a filmen, hiszen tele van teátrális jelenetekkel, nagy robbanásokkal, töménytelen hanghatással és pocsék színészi játékkal. Pedig Billy Bob Thornton eléggé jó színész és Bruce Willis sem gyenge (szegény Ben Affleck csak forgatókönyvíróként jó), de még ebbe a filmben ők is gagyik. Próbáltam az akkori szemmel nézni ezt a művet, illetve a technikát (ami szerintem nem volt rossz, bár azért a becsapodó bolygón forgatott jelenetek szánalmasak), viszont így sem voltam tőle elragadtatva. Tipikus amerikai erőltetés, végén próbált az emberek érzelmeire hatni a nagy zárással, illetve közben is a lassított felvételekkel, de ez inkább egy gyér próbálkozás volt, mintsem zseniális húzás. Kiszámítható, tele klisékkel. Pozitívum ugyanakkor, hogy ennél csak jobb IMDB értékelésű filmek vannak készenlétbe állítva.
3/10 és az is csak Thornton szerepeltetése



Film után felmerül bennem a kérdés, hogyan is kaphat Michael Bay ilyen nagy volumenű filmeket? Mármint amik ennyire ígéretesnek tűnnek forgatókönyv alapján? Mert azért az Armageddonnak sincs olyan olyan rossz alapsztorija, de mondhatnám ezt a Pain and Gain-ről vagy a Pearl Harborról is.

Első két rendezésével közel félmilliárd dollárt keresett, aminek ötödéből készült a két film. Ezután jött az Armageddon, ami 140 millió dollárból készült, a bevétele pedig 553 millió dollár volt. Nyereséges volt a Pain and Gainnel is, ami 26 millió dollárból készült, és bevétele 86 millió dollár volt. A szigetnél és a Bengázi katonás filmjénél rezgett egyedül a léc, de még azok is pluszosak voltak. A Transformers filmek pedig nagyon komoly pénzgyárak volt, több millliárdot hoztak. Nagyjából ezért kaphat meg bármit, amit csak akar.

Érdekes amúgy, hogy miért pont ő lett ennyire sikeres akciófilm rendező, hiszen elég sokan vannak még rajta kívül, akik meg el-el buknak a pénztáraknál, pedig ugyanúgy agyatlan robbanósban utaznak, mint ő. Szóval amellett, hogy minőségtelen szarokat csinál, mégis nagyon ügyes, mert pontosan tudja, hogy a nép milyen minőségtelen szarra kíváncsi. Ezzel amúgy most nem védeni akarom ;D

! No longer available

Idézetet írta: TiB Dátum január 27, 2017, 23:39:06
Első két rendezésével közel félmilliárd dollárt keresett, aminek ötödéből készült a két film. Ezután jött az Armageddon, ami 140 millió dollárból készült, a bevétele pedig 553 millió dollár volt. Nyereséges volt a Pain and Gainnel is, ami 26 millió dollárból készült, és bevétele 86 millió dollár volt. A szigetnél és a Bengázi katonás filmjénél rezgett egyedül a léc, de még azok is pluszosak voltak. A Transformers filmek pedig nagyon komoly pénzgyárak volt, több millliárdot hoztak. Nagyjából ezért kaphat meg bármit, amit csak akar.

Érdekes amúgy, hogy miért pont ő lett ennyire sikeres akciófilm rendező, hiszen elég sokan vannak még rajta kívül, akik meg el-el buknak a pénztáraknál, pedig ugyanúgy agyatlan robbanósban utaznak, mint ő. Szóval amellett, hogy minőségtelen szarokat csinál, mégis nagyon ügyes, mert pontosan tudja, hogy a nép milyen minőségtelen szarra kíváncsi. Ezzel amúgy most nem védeni akarom ;D

Sajnos a pénz nagy úr, pedig nála sokkal jobb rendezők nem csinálhatnak normális filmeket, de hát ez van. Szerencsére következő években ha jól tudom "csak" a Transformers készíti, mint rendező. Mondjuk számomra az is mérvadó vele kapcsolatban, hogy például a Black Sails ötlete kiváló volt, jó is volt a kezdés, aztán mikor Bay kiszállt a sorozatból (azt hiszem talán a második évad felénél), akkor megindult egy meredek emelkedésnek a sorozat és egészen parádés részeket szállított onnantól és láthatóan javult a minőség. Addig se volt rossz (sőt), de sokkal jobb lett, így simán el tudom képzelni, hogy az általa forgatott filmek is lehetettek volna sokkal jobbak egy másik rendezővel.

Paterson

Próbáltam keresni a rosszat, a gyengeséget, de Jim Jarmusch filmje nagyon jól sikerült. Egyre ritkábban járok moziba, de erre megérte kifizetnünk a jegyárat, mert egy minőségi filmélményt kaptunk. Elöljáróban annyit, hogy ez is véleményem szerint egy réteg film. Nagyon kevés embernek fog tetszeni, de azoknak nagyon. 
Jó volt látni egy olyan filmet, mely az életről szól, amikor nem a hatalmas drámaiság, vagy a mérhetetlen erőszak dominál egy filmben, hanem a kellemes hangulat. Jó érzésekkel telve jöttünk ki a moziból, bár pár emberen látszott, hogy nem igazán erre számítottak. Szóval a főszereplő Adam Driver (Paterson) lubickol a szerepében, fantasztikusan játszik, nálam ilyen egy Oscar-díjas alakítás. Ahogy örül az élet mindennapi szépségének, ahogy csodálja egy kislány versét, amilyen egyszerűen él és ahogyan a barátnőjére tekint. Arra a nőre, akinek megvannak a maga álmai, céljai, de ezek folyamatosan változnak és nem igazán találja önmagát. Mindenáron híres akar lenni, vagy ha ő nem, akkor legalább a férje legyen az. Szerencsére hagy teret Patersonnak megvalósítani önmagát, így nem válik idegesítővé a vásznon. Paterson is elviseli a mindennapi dolgait a nőnek. Szó szerint érződik a szerelem a filmvásznon, ahogyan mindketten elfogadják a másikat és örülnek a másik legapróbb sikereinek (mikor a lány egy új recept szerint pitét süt Patersonnak, majd ahogyan Driver fogadja azt, az zseniális). Különféle karakterek is feltűnnek a filmben még, a mindig panaszkodó és az életben semmi jót nem találó munkatárs, vagy a hős szerelmes férfi, aki bármit megtenne élete nőjéért. Néhol olyan érzésem támadt, hogy valami rossz fog történni a filmben, vagy valami erőszakos, aztán jön a fordulat.
A Paterson egy jól összerakott film, mely az élet szépségeire hívja fel a figyelmet, illetve a mindennapi dolgainkra. Elsőre unalmas tűnhet a film (moziban például 1-2 ember el is aludt..), ezért nem mindenkinek ajánlom a filmet, de akit tényleg érdekel az üljön be rá, mert nem fog csalódni.

9/10