Sorozatok

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában


Emlékeim szerint, mindkét sorozat szerepelt a Netflix felkapott listáján, de hátha tavaly lemaradt róla valaki.

A diplomata / The Diplomat

Elérhető: Netflix
Részek: 8 epizód (50 perc/rész)
IMDB: 8.0 (58 ezer szavazó)
Díjak/jelölések: 2 Golden Globe és 1 Emmy-jelölés

Ez egy Veep-szerű, de annál azért komolyabb politikai sorozat, amely viszont mégsem veszi magát teljesen komolyan, így jó pár poén akad. Mondhatnánk szatirikusnak is, olykor laza, de mindenféleképpen reflektál az aktuálpolitikai helyzetre, sztori lényege röviden annyi: van egy nő, aki inkább a tettek embere, amolyan megoldóként, de olyan munkakörbe jelölik (nagykövetnek), ahol teljesen idegenül mozog, miközben ő csak meg akar oldani egy hadihajót ért támadást. Számomra kellemes 8 rész volt, könnyedén ment, nem kell ezt túlgondolni, több ilyet kéne csinálnia a Netflixnek. Keri Russell pedig tökéletes a szerepre.





Balhé / Beef

Elérhető: Netflix
Részek: 10 epizód (30 perc/rész)
IMDB: 8.0 (133 ezer szavazó)
Díjak/jelölések: 3 Golden Globe-díj és 8 Emmy-díj

A tavalyi év "overhype" sorozata, amit alaposan megszórtak díjakkal. Nem spóroltak, mutatja a 2023-as silány kínálatot, hogy a Beef ennyi díjat húzott be, de most tényleg, mennyire jó sorozat? Az alapkoncepció jó, sok-sok mondanivalóval és olyan szituációval, amin elgondolkozol. A végkifejlet sem rossz, illetve nagyon valóságos az emberek reakciója, ez pozitívum. A félórás részek ellenére, ez el lett húzva, 6-8 részben megoldható simán. Én azt gondolom, hogy a 8.0-as pontszám helyénvaló, nem kimelkedő, de egy stabil sorozat, ami esetében magyarázható a sok díj a tavalyi gyengébb évvel a sorozatok terén. Az alapkoncepció, hogy két ember majdnem karambolozik, miközben az életük szép fokozatosan összeomlik, majd a körülöttük lévő emberek élete is. Egyszerűen csak felszínre tör a feszültség, amit évek óta elnyomnak. Ezek után pedig szó szerint átváltoznak, olyan emberek lesznek, akik bármire képesek, elborul az agyuk.



Összességében azt mondanám, hogy ez a két alkotás, ha a sorozatok aranykorszakában készül, akkor csak egy középszer lenne, de amikor már egyértelműen leszállóágban van az ipar, akkor meg kell becsülni ilyen korrekt iparosmunkákat!

Ripley

Elérhető: Netflix
Részek: 8 epizód (40-50 perc/rész)

Egyelőre 1000 alatti szavazat, átlagban 8.0-nál járunk, ez a sorozat gyönyörű, fényképezés zseniális, igazából, ha nem lenne hang és stori, akkor is nézném.  ;D  Nagyon egyetértek a Sorozatjunkie kritikájával, én is ugyanezt írtam volna. Mai korban felüdülés egy ilyen sorozat, igaz, hogy a sztori nem extra (filmből már az alapokat tudjuk), de Adam Scott játéka kiemelkedő, ez utóbbi és a képi világ pedig elviszi magával a sorozatot. Én sem tudom elhinni, hogy manapság a Netflixre ilyen alkotások kerülnek, pár hete a Wes Anderson-féle Oscar-díjas Henry Sugar csodálatos története (mely egy 40 perces rövidfilm), most pedig ez. Még a végén a Netflix elindul egy jó irányba.



Biztos, hogy az egyik legemlékezetesebb sorozat Mihail Tyimofejevics Kalasnyikov nevéhez fűződik.
Az pedig teljesen érthető, hogy Kalasnyikov sorozatfüggő lett.
 :beerchug:  :beerchug:  :beerchug:

Úriemberek / The Gentleman

Elérhető: Netflix
Részek: 8 epizód (60 perc/rész)
IMDB: 8.2 (69 ezer szavazó)

Ahogyan a Blöff esetében is, úgy itt is a film után jött a sorozat (igaz, itt nem kellett másfél évtizedet várni), de ahogyan a Blöffnél a sorozatot, úgy itt is kicsit soknak érzem. A részek nagyon elnyújtottak, ez a 60 perc rendkívül sok egy olyan cselekménynek, amit 40-ben meg lehetne oldani. Már a film sem volt önmagában annyira erős, de ott a sztárparadé sokat segített (McConaughey, Hunnam, Strong, Farrell stb.), itt viszont csak egy Vinnie Jones van. Aki azért már erősen kiöregedőben, az pedig sokat elmond a sztoriról, hogy a sorozat eleje a legerősebb, nem sikerült utána emelni a szinten. Ez azért bántó, mert lett volna amúgy ebben potenciál, de érezhetően megrekedt egy szinten Guy Ritchie. Ez a szint az átlagos rendezőkhöz képest még mindig rendkívül magas, de már nem ad újdonságot, nem tud megújulni, hanem ugyanazokat a sztorikat mondja el, csak más köntösben, ugyanaz a képi világ. Ez a jelenlegi helyzetben megéri a 8.2-es pontszámot és a nagyobb nézettséget, de ha ez 2010 közepén készült volna (mint a Blöff sorozat), akkor a 7.0-7.5 környéke lenne. Nem mondanám egyértelműen lassúnak és pörgősnek sem, tipikus Ritchie-alkotás. Engem a casting kifejezetten idegesített, szereplők jelentős része nem illik a sorozatba, talán csak Kaya Scodelario állja meg a helyét.


American Crime Story 1. évad

Ma elhunyt O.J. Simpson. Az eset, amiről mindenki számára híres korábban kapott egy kiváló sorozatot, melyet több díjjal is honoráltak. Méltattam én is anno (már ennek is 8 éve...), nálam benne van a valaha volt legjobb tíz sorozatévadban. Kiemelkedő volt ahogyan ábrázolták az ügyet, tökéletes korrajz, minden stimmelt és végig megmaradt a feszült hangulat, színészek játéka is kiemelkedő volt. Lehet újra is nézem.


3-test-probléma

Elérhető: Netflix
Részek: 8 epizód (60+ perc/rész)
IMDB: 7.7 (71 ezer szavazó)

Egy újabb Netflix-sorozat, melybe a jogokat birtokló személye olyan sikert látott, mint a Star Wars esetében. Van egy nagy sikerű könyv, amit adaptáltak, de megosztja az embereket. Hogyan lehetséges az, hogy van egy 90% környékén teljesítő könyv, mely mindenhol kiemelkedő értékelést kap, majd kap egy adaptációt, amelynél még a 7.7-es pontszám is eléggé szenvedős. Mi csúszott félre? A válasz egyszerű: David Benioff és D.B. Weiss.

Ők készített a Trónok harcát, szintén kiemelkedő könyv, de a sorozat a vége felé erősen hanyatlott, ekkor jöttek Benioff és Weiss saját ötletei, mert a könyv még nem volt készen... Ekkor látszott, hogy ennek a két tagnak ötlete sincs a sorozatok készítéséhez, csak abban jók, ha van egy aprólékosan leírt forgatókönyv, azt adaptálják kellően monumentális látványvilággal.

Itt viszont hiába volt nagyon erős alap, úgy érezték, majd ők variálnak benne, megkavarták a szálakat, aminek az eredménye a 7.7-es pontszám. Vannak ilyen pontszámban jó sorozatok, melyeket alulértékeltek, de ez nem olyan. Kár érte, mert maga a sztori sorozatért kiállt, de nem ilyenért. A történetről nagy vonalakban annyi: két idősík, fizikusok halnak meg az egyiken különös módon, míg a másikon megpróbál a kommunista Kína az 1960-as években kommunikálni az univerzum többi élőlényével. Ez az alaphelyzet, innen jönnek a "rejtélyek", ergo az idegenek (nyugi, semmi spoiler). És amit írtak kritikában:
"Végső soron azt is ki lehet jelenteni, hogy közel sem annyira jó a sorozat, mint a forrásanyagok, mert legjobb esetben is csak könnyed popcorn szórakozás az egész."

Kritika:
- https://www.sorozatjunkie.hu/2024/03/22/3-body-problem-az-1-evad/
- https://telex.hu/after/2024/03/27/3-body-problem-3-test-problema-netflix-kritika-tronok-harca
- https://hu.ign.com/the-three-body-problem/94387/review/kritika-a-3-test-problema-early-bird-jegyek-a-vilagvegere
- https://www.puliwood.hu/kritikak/evadkritika-a-3testproblema-1-evad-354242.html

Szándékosan különböző kritikákat hoztam, mert az egyik magasztalja, hiszen, ha nem gondolkodsz, akkor nem érted ezt a sorozatot és nem fogod szeretni. Ez nem így van, megnyugtatlak benneteket. Elvileg a sorozat első évada egy alapozás, mert kapott még 2-3 évad berendelést, ha jól tudom. Az alapok viszont nem erősek, ez pedig jelentős problémákat vet fel. Pozitív része, hogy a tudományos dolgokat könnyedén és érthetően magyarázzák, ugyanakkor néha már-már túl könnyed a sorozat egy ilyen témához. A látványvilág szintén kiemelkedő, mint ahogyan az első négy rész tempója is pörgős, itt hamar beszívhatja az embert, majd utána jön a lassítás. Olyan szintre, hogy azt gondolhatjuk, más sorozatot nézünk (mintha megfordították volna a könyvet...).

"Ám innen ered a sorozat fő problémája is. Minden, ami egyedivé, különlegessé tette a könyvet, abból hol kicsit, hol pedig sok mindent feláldoztak Benioffék vélhetőleg a nagy nézettség és befogadhatóság reményében. Kezdjük rögtön azzal, hogy a készítők nem igazán hagytak időt az alapozásnak és a történet elmélyítésének."