Filmek

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában


A professzor az istenkirály!  :beerchug:

Csúcsra viszi Tom Cruise Mavericket?

A nyolcvanas éves egyik legismertebb filmjének folytatása a legesélyesebb a Betfair kínálatában, hogy idén a legjövedelmezőbb film legyen. Olvasd tovább!



18+ Részvételi feltételek érvényesek! Játssz felelősen! BeGambleAware.org

Mindent egy lapra

Jó volt az egész film, de egy ponton azt éreztem, hogy túlságosan hollywoodi alkotás, tehát minden tökéletesen jóra fordul, a szokásos klisék mentén. Viszont kevés, minőségileg is jó filmet látni, ezért tetszett mindenképp.

Az Adam-projekt

Vicces volt és korrekt, szintén egy pontig. Amikor elkezdődik az ilyen harcolgatás az ilyen típusú filmekben, valahogy veszít az értékéből nálam, de nyilván kellett harcolniuk. Ez is klisétenger, de egész jó, egy-egy poénnal.

Searching (2018)

A film, amely meglepett. Nem voltak elvárásaim, készítőket sem ismertem, kritikát se olvastam. Az elképzelés nagyon tetszett, miszerint mindent digitális eszközökön látunk, klasszikus "mozis" jelenet nincs is. Érdemes végig figyelni, okkal mutatnak képeket hosszabb ideig. Ez egy jó kis esti krimi, vannak benne csavarok, végére már egész szépen beindult a történet.


Láthatatlan vendég / The Invisible Guest / Contratiempo (2016)

IMDB: 8.0 (173000 szavazat)
Emlékszem, hogy én ezt már láttam korábban, de most újból megnézve felerősödött bennem, ilyen egy jó krimi. Oriol Paulo (rendező és író) ritkán szokott hibázni, stabilan hozza a 7.0 feletti filmeket/sorozatokat, ha minőségi spanyol alkotást akarsz nézni, akkor ő egy kiváló opció. Rengeteg a csavar, folyamatos figyelmet igényel, tényleg pörgős a 100 perc, leültet a képernyő elé. Egy eset (és egy másik, szoros összefonódásban), több megoldási lehetőség, de vajon melyik az igaz?


Kipchoge: Az utolsó mérföld (Kipchoge: The Last Milestone)




Elérhető: HBO Max
Megjelenés éve: 2021
Időtartam: 1 óra 27 perc
IMDB értékelése: 7,5
Besorolás: Dokumentumfilm


Kipchoge korunk legendája, szerintem egy méltatlanul alulértékelt sportoló. Olyan eredményeket ér el, mint a legnagyobbak (Brady, Jordan stb.), minden idők legjobb hosszútávfutója. A doku az ominózus 1:59 Challenge megvalósításáról szól, amikor a történelemben először futottak 2 órán belül maratont. Emlékszem, szombat reggel keltem, néztem, pedig "csak" egy futás. Bemutatja a felkészülést, milyen aprólékos munka áll mögötte, mennyi mindennek kellett működni, hogy 2 percet lecsípjenek az időből.

Olyan apróságokra kellett figyelni, amit mi el sem tudunk képzelni (ne fusson túl gyorsan, mennyit igyon, milyen szögben legyenek az irammenők stb.), tényleg egy komplett tervezést igényelt. Számomra ez egy szimbolikus esemény is volt, amely egyetlen dolgott bizonyított: ha összefogunk, akkor bármire képesek lehetünk. A világ legjobbjai segítették Kipchogét, igazi csapatként dolgozva össze. Bőrszíntől, nemzetiségtől függetlenül, küzdöttek, hogy meglegyen a rekord.

Lehetséges, hogy az alkotás megtekintése után, kedvet kapsz a futáshoz, esetleg még olvasnál is róla. A dokuban Kenyáról van szó, míg Michael Crawley könyvében Etiópia kerül terítékre (címe: Felhők felett futni). A könyv 238 oldal, viszonylag könnyen olvasható (nagyobb betűk, "hézagosabb", mondhatni lazább szerkezet). Érdekes témát érint, hiszen ahogyan a dokuban a kenyaiak felkészülését feszegették, addig a könyvben az etióp futókét, mennyire másként gondolkoznak, mint az európaiak.


Rákay Kálmán és Szente Vajk vezérletével készül a valaha volt legdrágább magyar film. John Wick beütéssel, Petőfi elintéz mindenkit, ablakokon ugrál ki, mondjuk ha én lettem volna a készítő és ilyen "akciódúsra" vesszük a témát, akkor felhívtam volna Scott Adkins urat egy főszerep miatt (Yuriy Boyka megformálója).


Jennifer Lawrence legújabb filmjébe belenéztem (A kiút), elérhető az Apple TV+-on, szerintem nem kiemelkedő darab, felejtős. Érdekes, hogy jó színész, aztán mennyire nem tud filmeket választani magának. Ott van a tavalyi Ne nézz fel! c. alkotás, mely ugye a Netflixen futott, abban sem volt rossz, de ott önmagában a film elhibázott.

Rendkívül rosszul választották meg abban a filmben a célközönséget. Az a republkinánusoknak készült (itthon fideszesek), hogy nyissák ki végre a szemüket, gondolkodjanak, de őszintén, erre pocsékolni egy halom pénzt meg egy csomó sztárt? Ők ezt úgysem fogják megérteni (érezhető is a kommentekből), míg a demokráciában gondolkozók számára ez inkább elkeserítő és idegesítő alkotás (bemutatva benne az emberi hülyeséget), mintsem jó kis görbetükör.

Pozitívum ugyanakkor, egyelőre még nem erős az Apple a filmekben, de ha ebben is úgy fejlődnek, mint a sorozatokban, akkor 3-4 év és kapaszkodhatnak a nagy stúdiók. Sorozatokban ugye minden második (esetleg harmadik) alkotásuk jó, ami azért eléggé erős. A kevesebb több elvet alkalmazzák.


Idézetet írta: curpy82 Dátum november 12, 2022, 09:48:38Ezekről vélemény egy kicsit bővebben?

https://port.hu/cikk/stream/az-5-legjobb-es-az-5-leghitvanyabb-film-a-netflixen/article-88786?utm_source=rss%3Futm_medium%3Dhirkereso

Az Insider megnézte az RT statjait, majd utána csinált egy listát, amiben az almát összehasonlította a körtével. Amikor filmről beszélünk, akkor mindenkinek a mozis és a tv-s jut eszébe (még néha készítenek ilyet is), de a top5 legjobb közül 4 dokumentumfilm van, magyarán nem klasszikus alkotás "mozis" alkotás. Egyik sem kiemelkedő alkotás, de dokuban könnyebb olyat csinálni, ami közelebb kerül az ember szívéhez, mert ugye igaz történet.

Ha vették volna a fáradtságot, hogy listázzák a Netflix elérhető filmjeit, akkor egy teljesen más rangsort kaptak volna. A streamingszolgáltatók jelenleg még nem tartanak ott, hogy folyamatosan kiemelkedő filmeket készítsenek. Ennek egyszerű az oka: Universal és társainak is évtizedekbe került a recept, most a Netflix nem fog csodát csinálni 3-5 év alatt azért, mert hozzájuk "igazolt" Scorsese papa és egy halom sztár.

Az is igaz, hogy a Netflix is fejlődik, hiszen Adam Sandler sokadik filmje már tényleg eléggé jó volt a platformon (Hustle), szóval vannak pozitívumok, illetve ott vannak a független filmesek, akik a Netflixnek végül eladták a jogokat, ilyen a háromszoros Oscar-díjas Roma (IMDB: 7.7), ami egy eléggé kiemelkedő alkotás, valószínűleg ők már Netflix Original-ként kerülnek be, mintha saját gyártás lenne.

Paolo Sorrentino legújabb filmjénél is hasonló volt a helyzet (Hand of God), ez ugye a Maradona-féle nápolyi időszakról szól, hogyan élte meg ezt egy nápolyi kisfiú. Sok filmfesztiválra vitték, sok díjat nyert, 7.3-as értékelés jobb kategóriába sorolható. A The Power of the Dog szintén Oscar-díjat nyert, ha jól emlékszem ez is független volt, majd a Netflix vette meg végül a jogokat.

És talán a két legjobb "Netflix-film", ahol így fejből meg nem mondom, hogy függetlenként kezdték-e (de sejtéseim szerint igen), viszont az biztos, hogy már Netflix alkotásként hivatkoznak rájuk: Marriage Story (IMDB: 7.9-es pontszám, amivel épphogy kiesik a top250-ből, Oscar-díjas alkotás) és a The Trial of the Chicago 7 (IMDB: 7.7-es értékelés, Aaron Sorkin a rendező, 6 Oscar-jelölés).

Aki az Insider cikkét írta - amire a Port hivatkozott -, az szimplán felületes volt és nem értett hozzá, de mivel lájkvadász mindkét írás, ezért nagyot futott.

Ray (HBO Max)
HBO Max kínálatában szemezgettem, sok-sok éve láttam már, de zeneileg ez top film, meg azért Jamie Foxx is ezért kapta egyetlen Oscar-díját, szóval újranézős volt. Ennyi év távlatából is érdekes film, hogyan zsákmányol ki mindenki, ha mondjuk látássérült vagy. Aztán ott az érem másik oldala, miszerint elkezdesz kicsiben cuccozni, hogy ez csak azért kell: és jönnek a kifogások... Zseniális tehetség vagy, de nem bírja el a tehetséged a szervezeted. És pontosan emiatt megosztó személyiség Ray Charles. Kiemelkedő tehetség, de emberileg erősen megkérdőjelezhető. Tetszett az a koncepció, ahogyan az ikonikus Hit the Road Jack című számot felvezették, hogyan íródhatott.


Majd itt egy kis felkészülés a filmre Jamie és Ray között, pár hónappal a film bemutatója előtt hunyt el Ray Charles.


Selena Gomez: My Mind & Me (Apple TV+)

Nem gondoltam, hogy valaha Selena Gomez dokut fogok nézni, de érdekelt. Annyian írtak róla már ajánlót a magyar felületeken, szóval rövidre fogom. Vannak benne klisék - de ez alap -, viszont érdekes. Selena ugyanis az a személy, akiben ott rejlik a tehetség, akiben jóval több van holmi Disney-sztár besorolosnál, számomra ezt az Only Murders in the Building sorozatban bizonyította (és a Charlie Puth-tal közös számában). A másik ok, amiért megnéztem, nekem is van bipoláris ismerősöm (emiatt is olvastam Rados Virág könyvét, amit innen is ajánlok). Ez kemény betegség, de ahogyan kiderül, Selena még nagyon sokféle betegséggel küzd, kijutott neki, az már biztos. Látjuk a csillogást, hogy ott egy vonzó nő a színpadon, majd bepillantunk az életébe (igaz, csak töredékekre, irányítottan), ahol szinte folyamatosan küzd. Nehéz élete lesz, ebben sajnos biztos vagyok, ha megfelelő személyek állnak majd mellette, akkor reméljük, hogy eljut majd 50-60 éves koráig... És miért jó, hogy beszélt ezekről a problémákról? Mert világszinten ismert énekes/színész, aki nem akar (és nem is tud) tökéletes lenni, viszont sokaknak segíthet elfogadni magát, küzdeni önmagáért. Minden bizonnyal anyagilag nem érte meg ez a kitárulkozás (hiába gondoljuk azt, hogy sokat szakított a dokuval, ugyanennyi elment azon, hogy problémás sztárral, akinél bármikor előfordulhat egy összeomlás, nem dolgoznak majd együtt), de meg kellett lépnie.


Két nap és lehet nézni