Kerékpár fogadások

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában


#450 május 07, 2018, 18:44:00, Pozzato
Ez tényleg egy összetett kérdés, de ha levesszük amolyan sportmanager játékok szintjére, akkor már jóval kezelhetőbb. Ugye ott van a Football Manager, ami értékek szerint próbál kategorizálni, ilyen a bringában a Pro Cycling Manager. A játéknak is vannak bőven hibái, ugyanis olyan alapvető dolgokat nem vesz figyelembe, mint a helyezkedés. Ők csak a végső sebességre és gyorsulásra koncentrálnak, de én ehhez még hozzávenném a helyezkedést is.

Vegyünk egy teljesen átlagos szakaszt: 180-200 km között, ideális időjárás mindenki számára (20-21 fok), tökéletes felvezetés kapnak. Mindenki csúcsformában.
Ekkor a jelenlegi mezőnyből, ha minden klappol, akkor az alábbi hármas csatáját nézhetnénk az első helyért:
Kittel - Cavendish - Gaviria.

Jelen helyzetben, ha hozzávesszük, hogy nem a bringások prime korszakát kell számolni, hanem a jelenlegi életkorát, akkor ez lenne a reális. Közülük a leggyorsabb Kittel. Ez lenne az én első hármam.

Utána viszont én nálam ilyen sorrend alakulna ki:
4. Sagan
5. Ewan
6. Viviani / Groenewegen
7. Greipel
8. Kristoff
9. Coquard
10. Cort Nielsen / Démare

Ahogy már mondtam, ez egy soktényezős dolog. Ott van Viviani, aki kapott maga alá most egy kiváló csapatot, akikkel sikert érhet el. Például ott van Coquard, aki jóval tehetségesebb nála, de még mindig Pro Konti szinten szenved, mert hűséges a honfitársaihoz. Ha ő ilyen Sabatini-féle sort kapna maga elé, akkor rommá nyerné magát (+ megtanítanák helyezkedni..).

Azt is fontos ilyenkor megemlíteni, hogy milyen szakaszról beszélünk. Oldalszeles, kicsit dombos, szűk kanyarok a végén vagy nyíl egyenes út. És ott van még az össztáv fontossága. Ha 240 fölé kerül a km, akkor Kittel bajban lenne, viszont akkor élne igazán Sagan vagy épp Viviani. Oldalszeles szakasznál Ewannek nem sok esélye lenne, mint ahogyan Kittelnek sem. Ott Cavendish vagy a Boonen tipusú versenyzők lennének elől. Szűk kanyaroknál viszont épp Ewan, Cort Nielsen vagy Sagan lenne jó, de említhetném Gaviriát is. A másik tényező, amivel nem számoltunk, mi történik, ha mindenki csúcsformában van és valaki hosszút nyit. Kristoff és Gaviria ilyenben jó eséllyel verhetetlen lenne.

Természetesen nem sorolható a klasszikus sprinterek közé Sagan vagy épp Cort Nielsen, de minden olyan tulajdonsággal rendelkeznek, amivel sprinternek tekinthetjük őket. Kiváló gyorsulásuk van és jól találják meg a réseket.

És a legfontosabb dolgot a végére hagytam: felvezetők.

Úgy gondolom, hogy sok esetben ez dönt a hajráknál. Lehet itt bárki bármennyire gyors, ha nincsen egy jó felvezetője. Anno mindenki Mark Renshawról beszélt, neki nagyon sokat köszönhetett például Cavendish. Rendkívül gyors volt, akár önerőből is nyerhetett volna hajrákat (igaz nem ennyit, mint Cav), de ő inkább beállt segíteni. Cav ennek hatására (is) sorra nyerte a szakaszokat.

Emlékezhetünk rá, hogy pár évvel ezelőtt, szinte minden Kristoffról szólt. Mára visszaesett a teljesítménye, pedig csapatot is váltott a norvég, hogy megtörje a rossz éveket. Mi lehet a háttérben? Luca Paolini lebukott doppinggal, így kitette őt a Katusha. Kristoff teljesítménye ezek után pedig rohamosan esett vissza. A Katusha sprinter taktikája a következő volt: Paolini kontrollálta az utolsó 1,2-1,5 km-t, hatalmas tempót ment, amit a többi csapat felvezetői sem bírtak. Olyan 400 méterrel a vége előtt kiállít Kristoff elől, aki bedarálta az egész mezőnyt a nagy tempós sprintből. Paolini kiesett előle, Kristoff azóta sem találja a helyét.

Érdemes megnézni még Sagan helyzetét is. A Cannondale-s időkben sorra nyerte a hajrákat, aztán jött a változás. De miért? Előbb Oss volt a felvezetője, majd utána Sabatini, akik végül elkerültek mellőle. Sagannak így önerőből kellett megoldani a hajrákat. Így sem vallott szégyent (tegyük hozzá, hasonló esetben Cavendish, Kittel, Greipel és a többiek eltűntek volna a süllyesztőben), mert megtanult helyezkedni, még jobb lett a taktikában és az egynaposokon. Idén még nincsen annyi győzelme, de visszakapta Osst (éveken át elpocsékolta tehetségét a BMC-ben azaz ember...), így jöhetnek tőle újra a jó sprintek.

Greipel is eltűnt, ennek is megvan az oka. A jó öreg Greg Henderson már nincsen, aki kiválóan tudta helyzetbe hozni őt. Most sincsen rossz csapata, de már a német sem fiatal, így neki nagyon meg kell majd szenvednie a sikerért. Kittelnek az lesz a szerencséje, hogy kis Zabel beáll elé (ezért nyert a Tirrenón).

Amit még érdemes megfigyelni, hogy miért ennyire jó a Quick-Step. Jelen legjobb felvezető emberek közül ott van: Sabatini, Richeze, Keisse, Terpstra, Stybar. Plusz megszerezték melléjük Morkovot és Senechalt. Csodálkozunk, hogy ennyire jók?

Rátérve Richezére és Sabatinire, fontos elemei jelenlegi kerékpársportnak. Richeze a Lampréból jött, ahol 2013-ban kezdték őt átnevelni felvezetőemberré. Modolóval rakták őt "párba", aki hirtelen 14-ben (első teljes közös évükben) elkezdett dominálni. Ha nincs az a török körös problémája, akkor a Girón is odatette volna magát. Ekkor nyerte élete első WT szakaszát, majd következő évben jött a legjobb szezonja. Tanultak az előző évi hibából, nem vitték túlzásba a Giróra való felkészülést, így az olasz körön két szakaszt tudott nyerni, hála az argentinnak. Utána Gaviria első embere lett Richeze, láthatjuk, hogy azóta hol tart a kolumbiai.

Sabatini a másik zseni. 2014-ig a Liquigas/Cannondale csapatát szolgálta. Ott Viviani és Sagan jövőjét alapozta meg, majd utána átkerült előbb Gaviria/Cavendish később pedig Kittel vonatába. Mennyire sikerült ez jól? 2017-ben öt szakaszt nyert a Touron a német, majd 2016-ban mind a Giróra, mint a Tourra elvitték Sabatinit, ahol Kittel szakaszokat nyert.

És ha már Viviani.

Hétvégén V4 verseny lesz Magyarországon (Budapest-Pannonhalma, szombaton). Egy kis kedvcsinálónak annyit, hogy ott lesz Attilio Viviani, Elia öccse. Ő januárban volt olasz válogatott is, ugyanúgy sprinter, mint a bátyja és 21 éves. Nem ő lesz a legnagyobb név, hanem az a Paterski, aki anno katalán körön nyert szakaszt, de volt 9. Amstel Gold Racen. Ő a mezőny legerősebb versenyzője egyértelműen. Idén a három V4 versenyből kettőt megnyert, egyiken pedig második helyen ért célba.

Lesz ott még másodosztályú csapat is (Pro Kontinentális): CCC. Talán ismerős lehet a lengyel gárda, sok tehetséget neveltek ki (péládul Hirt, aki most az Astanában szerepel a Girón). Kíváncsi vagyok a keretükre, mert rajtlistát nem láttam, de Taciak, Sisr, Kurek, Owsian, Kump és Tratnik mind jól csengő név a bringás körökben. Utóbbi pár napja 9. volt egy WT versenyen Frankfurtban, kontintentális versenyen nyert időfutamot és a tavalyi vb-n 10. volt az egyenkéntin.

Nagyon úgy tűnik, hogy Froome volt a mai nap nagy nyertese, míg Dumoulin, Pozzovivo és Pinot lettek a nap vesztesei.

Sajnos lemaradt róla, de majd playeren visszanézem. Akkor gondolom Froome saját tempóban ment, míg a többiek csak erőlködtek, Dumoulin meg nem volt eléggé tökös? Ahogyan látom a Michelton tényleg jó, ahogyan írtam, viszont amivel nagyon mellélőttem, az Meintjes, ő abszolút formán kívül. DD-nél tényleg elszúrták ezt a szezont. Boasson Hagen nem hiába nem nyert még idén szakaszt sem (sőt top3-ban sem volt). Kicsit árnyalja a képet Ben O'Connor, rá a jövőben is érdemes lesz figyelni, ahogyan olvasgattam róla anno, nagy tehetség a srác. Mondjuk nem ezen a Girón fogja megváltani a világot.

Idézetet írta: Pozzato Dátum május 10, 2018, 19:13:18
Sajnos lemaradt róla, de majd playeren visszanézem. Akkor gondolom Froome saját tempóban ment, míg a többiek csak erőlködtek, Dumoulin meg nem volt eléggé tökös? Ahogyan látom a Michelton tényleg jó, ahogyan írtam, viszont amivel nagyon mellélőttem, az Meintjes, ő abszolút formán kívül. DD-nél tényleg elszúrták ezt a szezont. Boasson Hagen nem hiába nem nyert még idén szakaszt sem (sőt top3-ban sem volt). Kicsit árnyalja a képet Ben O'Connor, rá a jövőben is érdemes lesz figyelni, ahogyan olvasgattam róla anno, nagy tehetség a srác. Mondjuk nem ezen a Girón fogja megváltani a világot.
Az történt, hogy - a látottak alapján - Dumoulin, Pozzovivo és Pinot le tudták volna "szakítani" Froome mestert és akár 10-20-30 másodpercet is "adhattak" volna neki, ám ahelyett, hogy ezt tették volna, jó alaposan elbénázták a dolgot és így Froome a kisebb problémái ellenére mégis együtt bírt maradni velük.
Ezzel Dumoulin, Pozzovivo és Pinot azt "érték" el, hogy helyzetelőnybe tették legnagyobb riválisukat.
  :) :) :)

Mondjuk az Etna közel sem olyan meredek, ahol szignifikáns különbségeket lehetne kialakítani, azon is meglepődtem, mikor láttam az eredmény, hogy Yatesék el tudtak menni. Kíváncsi vagyok, de az az érzésem, hogy Froome beállt wattozni és ilyen 5-7%-os emelkedőn átlagban simán tudja tartani a Pinot-féle támadásokat.

Beleolvastam pár fórumba, ott írták, hogy a Sky csapata sehol nincsen. Ez a következő 2,5 hétre lehet érdekes, mert így Froome új taktikát kell, hogy virítson. Plusz, lesznek ott 10-12%-os emelkedők, ott már nem elég a wattozás, így ott kifizetődhet a sok támadás a többiek részéről.

Jelen helyzetben (mondom ezt az Etna megnézése nélkül), ez a Giro nem a britnek áll. Az ilyen emelkedőn senkit sem szabadna elengednie és az is mérvadó, hogy a csapattársai nem tudják megfelelően kontrollálni a versenyt. Ha ez így folytatódik, akkor a meredekebb emelkedőkön komoly bajban lesz Froome.

Dumoulin viszont kényelmesen meg tudja így oldani a Girót, ha ezeket a differenciákat tudja tartani, mert olyan 2-2,5 (esetleg 3-4) percet rá tud verni a riválisokra a kronón (Froome pedig nem fog tudni hozzá közelebb jönni). Ő szerintem elsősorban a Sky vezérét figyeli majd, hogy vele azonos idővel megérkezzen, illetve a Pinot-Pozzovivo-Yates triótól ne kapjon sokat. Ha ezt megtudja oldani wattmérőzéssel, akkor jöhet egy újabb Giro győzelem. Esküszöm, hogy nagyon okos versenyző lett belőle. Neki jelen pillanatban felesleges támadnia, mert azzal csak magát fárasztaná ki.

A Michelton-Scott lehet az, aki majd felrázza ezt az élbolyt két támadószellemű versenyzővel. Pozzovivónak az igazán meredek szakaszok kedveznek majd, ahol nyergek vannak, Pinot pedig a hosszú meredeket kedveli, plusz tőle a harmadik héten várok sokat. Ha addig tudja tartani azt a 1-1,5 perc hátrányt (amit erősen kétlek), akkor még meg is tréfálhatja a mezőnyt.

Ja, tényleg jól sejtetted: Froome simán beállt wattozni és egyáltalán nem foglalkozott másokkal.

Belenézegettem a szakaszba közben, ami feltűnt, hogy Yates mennyire könnyedén mozog. Pinot is jó, de kicsit még nehézkes. Szép gesztus volt az angoltól, hogy átadta a győzelmet Chavesnek.

Froome tényleg nehézkes, elnézve nagyon a határon tekert. Badarság volt, hogy ezt Pozzovivóék nem használták ki, de lehet ők is felmérték, hogy max 5-10 mp-et tudnak neki adni, így ezért nem erőltették. Vasárnap Gran Sasso, ott közé lehet tenni 20-30 mp-et is, sőt akár többet is.

Visszatérve a Sky idei szezonjára, szerintem valami nincsen rendben. Először is, eddig minden évben nyertek egynapost a Giróig. Idén nem. Mindössze egy Tirreno győzelmet tudnak felmutatni a többnaposokon, pedig az elmúlt években rendre dominálták a Paris-Nice-it, Romandiát, Trentinót is. Ez azért mérvadó lehet a későbbiekre nézve is. Momentumokon például első nyolcba se tudtak kerülni, ilyen sosem fordult velük elő.

Hasonlóan gyenge évük a 2014-es és 2011-es volt, egyiken se nyertek GT-t. Még nincs vége a Girónak, Froome is simán nyertek, de én továbbra is azt mondom, hogy ez nem volt bölcs döntés tőle, hogy megpróbálta a Girót. Oké, az a 2 milliós rajtpénz nagyon csábító, ahogyan a tripla is (már ha egyáltalán megtarthatja a Vuelta sikerét), de a Giróba már sokan belebuktak az elmúlt években. Ide speciális felkészülés kell, plusz nem elég előtte felmérni nagyjából az olasz hegyeket. Froome ugyan ott élt két évet fiatalon, de azóta telt az idő és versenyeken sem nagyon erőltette Olaszországot. Most "hirtelen" jött a váltás, pedig a Tourt most egy Kwiatkowski - Kiryienka - Thomas - Castroviejo - Moscon - Stannard - Rowe / Van Baarle csapattal lazán hozhatták volna.

A másik dolog, hogy szinte hagyományosan nem mennek jól a Sky-os versenyzők az olasz körön. Utoljára Urán volt dobogós, de tudjuk, neki se felkészülés, se csapat nem kell. Ő amolyan önjáró gépezet. König volt még top10-ben, de összességében nem remekeltek.

Véleményem szerint a Giro jóval összetettebb verseny a Tournál. Itt még nincsen az a meleg, mint a franciáknál, sok esetben még hó is lehet a hegyekben, amiket annyira Froome nem kultivál. Plusz az olaszok össze tudnak rakni egy olyan három hetet, ahol 10-15%-os emelkedők tömkelege van. A franciák azért ezeket annyira nem erőltetik. Az ilyen rövid nyergek pedig nem a britnek valók. Nem hiába nem nyert Fléche Wallonet (és nem is fog). 

Ami még lényeges, hogy most először méri össze erejét Froome és Dumoulin, de nekem valahogy olyan érzésem van, mintha a holland okosabb és kompletebb versenyző lenne a britnél. Időfutamon egyértelműen jobb (fél, de inkább egy-másfél perccel, ez távtól és formától függ), hegyekben inkább Froome, de annyival nem jobb a hollandnál. Rövidebb emelkedők Dumoulin (mivel ezt tanulta fiatalkorában is a hazájában), lejtmenet az Froome. Ami viszont fontos, hogy Dumoulin jobban bírja a szélsőséges időjárást, ami Froomenak nem az erőssége.

A következő két hétben választ fogunk kapni arra, hogy mennyire jó stratéga Froome és Brailsford. Egy olyan szituációba kerültek, ami bőven kívül esik a komfortzónájuk. Itt jön ki, az hogy valójában ki mekkora klasszis is. Láthattuk, hogy anno Nibali vagy Contador (fénykorában) is jól tudott az ilyenekre reagálni, míg a brit most került először ilyen nehéz helyzetben. Nincs meg a csúcsforma közeli állapot, kevés időfutam, nincsen lejtmenetes befutóval tarkított hegyi etap és a csapattársak sem erősek.


Giro alatt van a bringasmezek oldalon kedvezmény, minden nap más csapat mezére kapsz 20% kedvezményt. Felnézek, és meglepődve látom, hogy egy nyári szett alapára 14.990 Ft  :o Amikor úszónadrágokat nézegettem anno, ott ilyen 70-80 ezerért is ajánlottak speedo gatyákat, itt meg replika mezeket kantáros gatyával, mezzel 15-ért, amiből még lejön 20% is, aki teker rendszeresen, annak érdemes most szétnéznie, igaz, hogy már egy hét letelt, de egy hétre előre ki vannak írva, hogy melyik nap melyik csapat meze akciós. Én egy AG2R-es szettre pályázom, viszont nem tudom, hogy ők már lementek-e az első pár napban amikor még nem néztem, vagy az utcsó héten lesznek akcióban.. Na mindegy, várok még egy hetet, aztán hátha :D

Vissza a versenyhez: Yates hatalmasat megy, tényleg olyan könnyen teker, mintha meg sem kottyanna neki ez a 220km hegy, Froomenak meg eddig köze nincs a versenyhez, nem is bánnám, ha nem lenne ott az elején, már annyira róla szólt minden mostanában, mint amilyen Gerwen egyeduralmat élünk át a dartsban.... :bash:  ;D

Ma Chaves elszállt, mint a madár, viszont a szlovén Matej Mohoric teljesítménye nagyon tetszett.
És mivel Froome eddigi gyengébb szereplése miatt szerencsére már kezd emelkedni a rá adott szorzó (az 1-3. hely már 3.25, a végső győzelme pedig már 9.00), azon gondolkozok, hogy még a Monte Zoncolan előtt talán érdemes lesz rá is fogadni.

Így már talán van benne érték, mármint a britben. Chaves.... Első hét pazar, majd egy kamu allergia? Senki sem tudja, hogy mi lehet pontosan a háttérben. Azért remélem a Mitcheltonnal sem gondolják, hogy ezt az allergiát bárki is elhiszi.

Froome esetében az eddigi haloványabb forma miatt arra gondolok, hogy egyelőre csak "túlélni" akar, nála valószínűleg csak formaidőítésről van szó, s ő majd erre a hétvégére, valamint a jövő hétre tartogatja a nyerő formát.
Hiszen, mint már régóta oly nagyon jól ismeretes, az ilyen fontos hosszabb versenyeknél azt szokták tenni a favoritok, hogy viszonylag gyengének látszanak az elején, majd pedig fokozatosan beleerősítenek a közepétől és így végül jól tudnak majd teljesíteni a versenyek végén.
Ami, ugyebár, a csapatsportoknál általában a döntőt vagy az elődöntőt jelenti. Például iyenkor - sokan mások mellett - gondolni lehet az olasz focistékra és arra, hogy Olaszország labdarúgó válogatottja hogyan szokott teljesíteni a jelentős nemzetközi tornák elején, majd pedig utána általában mégis ottan van a legjobbak között a torna végén.

(Ilyenkor nekem mindig a olasz fociválogatott 1982-es foci VB-s teljesítménye jut eszembe. Amikor az olaszok nagyon-nagyon bukdácsolva az elején nulla győzelemmel és 3 meccsből 3 döntetlennel, a csoportharmadik Kamerunnál csakis az 1-gyel több szerzett góllal jutottak tovább (Olaszországnak 2-2, míg Kamerunnak pedig 1-1 volt a gólaránya), majd onnantól kezdve megtáltosodtak, legyőzték előbb a világbajnok Argentínát és a focitörténelem egyik legjobb brazil válogatottját, majd végül az elődöntőben túlléptek a későbbi bronzérmes Lengyelországon, a döntőben pedig legyőzték a németeket. Úgy lettek világbajnokok az olaszok, hogy előzőleg alig bírtak továbbjutni a csoportjukból.)
:beerchug:

Az elképzelés teljesen jó, hiszen ez Nibalira vagy Quintanara teljesen igaz. Froome eddig mindig az első két hetet nyomta meg és az utolsó héten védekezett. Lehet épp erre az évre változtattak a Giro-Tour dupla miatt. Azt is el tudom képzelni róla, hogy simán csak a rajtpenzert ment (ami rajta kívül másnak nem jár), aztán rutinból hoz egy top10-et és továbbra is a TDF a prioritás (a 2 millát akkor is megkapja, ami jóval több, mint ami a győzelemért jár).

Oké, ez így kezd lefőni Froomenak. Most is 40 mp, ami normális esetben 5-10 mp lenne (Pinot-val együtt jött volna meg, ha Touros formában van). Ott lesz még az időfutam az is igaz, lehet megbánom amit most leírok, de elnézve az eddigi formáját, nemhogy győzelem vagy dobogó, de még egy top5 is erősen kérdéses. Hosszú még a vége, de a mozgása is nagyon gyenge. Rögtön elsőként szakad le a favoritok közül. Benne van az is, hogy a harmadik hétre időzíti a formát, de nekem az abszolút mérvadó, hogy a csapatából senki sem képes tartani a tempót a legjobbakkal. Ilyen erős csapatból azért szokott lenni legalább egy-két ember, aki nem marad a kapitány mellett, de a mostani Skyból szinte mindenki szakad le.

Az egyik lehetőség ilyenkor, hogy mindenki nagyon tartalékol és kivárnak az időfutamig és utána robbantanak, de inkább azt tartom esélyesnek, amit már eddig is leírtam, hogy elment bezsebelni a rajtpénzt (ő is pénzből él), aztán egy amolyan felkészülésnek szánja az egész Girót és mellé összehoztak egy borzalmas formaidőzítést is. Idén akkor nem megy a Dauphinéra, lesz előtte 40 versenynapja, amiből egyet sem nyomott meg rendesen.

Van még egy opció, de az mindenkinek jobb, ha nem igaz...

Ezúttal azon gondolkozok, hogy a jövő hét elején Tom Dumoulin valószínűleg felkerül majd az 1. helyre, rózsaszín trikós lesz, s így természetesen csökkenni fog a jelenleg rá kapható szorzó. Vajon a Monte Zoncolan előtt vagy utána lehet érdemes a végső győzelmére fogadni?
Szerintetek?