Kerékpár fogadások

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában


Én örülök neki, hogy a fiatalok nyernek, Wærenskjold is egy óriás, úgy tűnik, végül csak rámegy a sprintekre, aminek örülök. Arnaud De Lie pedig ott folytatja, ahol tavaly abbahagyta, elképesztő a srác. Külön örülök, hogy ugyan a Lotto már nem WT-csapat, de ennek ellenére De Lie ott lesz a Paris - Nice, Milano - Sanremo, Paris - Roubaix, Gent - Wevelgem. Én is őt tartom a következő Boonennek, kiváló adottságai vannak.


Mai Etoile de Bessèges szakasz meg elképesztő volt, neutralizálták is.


Mekkora verseny volt! Van der Poel: fáj a hátam, idén nem megy úgy, nem tudok úgy készülni. Aztán az a sprint...  :o


Pogacar naptárja változik:
Elmarad a várt összecsapás Evenepoel és Pogacar között az UAE Touron, ugyanis a szlovén kihagyja a versenyt. Az UAE legnagyobb sztárja kihagyja az UAE fő versenyét, eléggé fura, de mondjuk ott van Yates a csapatban, ő lesz a vezér. Mindenesetre most Spanyolországban rejtegetik a szlovén a bélfertőzése után. Eddig sajnálatos módon messze nem ideális a felkészülése, bár elmondása alapján kiváló formában van.

Tarling bemutatkozása:
Pár hete írtam róla:
Idézetet írta: Pozzato Dátum január 22, 2023, 13:18:34Joshua Tarling: Imádom a következő éveket, ahol most még űrgyereknek számító Evenepoel oktat a felnőttek között kronókon, miközben már lassan érkezik Segaert, illetve a még nála is nagyobb kronós tehetség, Joshua Tarling. A brit srác mindent megnyert korosztályában időfutamban, ahol elindult kronó, ott nyert. Idéntől már az Ineos felnőttcsapatának tagja, a srác szó szerint óriási (194 cm és 88 kg).

A már majdnem 19 éves srác első felnőtt versenyén 2. helyen végzett időfutamban, nem volt ez rossz mezőny, Mads Pedersen győzött, Tarling jót ment: https://www.procyclingstats.com/race/etoile-de-besseges/2023/stage-5
Nem tudom a programját, de valószínűleg ilyen ad hoc indítják majd ott, ahol lesz kronó, érdemes lehet majd rá fogadni.

Jaén Paraiso Interior
Nem tudom, hogy közvetíti-e ezt a versenyt az Eurosport, emlékeim szerint én tavaly ezt valami spanyol streamen néztem, az volt az első kiadása. Eléggé különleges, mert Spanyolországban van ugyan, de földúton zajlik, jó készülés ez mondjuk olyan versenyekre, mint a Strade, de még talán a Flandriára is. Dombos és olykor technikás, szóval nem véletlen, hogy Pogacar ezt választotta (készülés a belga pavés egynaposokra is), rajta kívül, akire még felhívnám a figyelmet a rajtlistáról, az nem más, mint Lennert Van Eetvelt. A 21 éves belga bringás jól kezdte a szezont, két spanyol dombos egynaposon is dobogón végzett. Tavaly is voltak jó eredményei (u23-as Giro és LBL második hely), de szerintem idén kifejezetten jót fog tenni neki, hogy nem rögtön World Tourban kell bizonyítania, de indulhat olyan versenyeken is, mint a Strade vagy LBL, ezeken már ott a neve a rajtlistán.

Tavalyi verseny pedig ez volt:

Ezen az alábbin nagyon nagyot nevettem.
Félreértés ne essék: nem Mark Cavendish személye miatt volt hatalmas a nevetés, hanem amiatt, mert éppen Alexander Vinokourov és az Astana voltak az őszinteségi roham kiváltói.
Alexander Vinokourov és az Astana. 😊

CAVENDISH KEMÉNY ŐSZINTESÉGE: VÉGRE EMBER LEHETEK, NEM CSAK EGY ÁRU
https://www.eurosport.hu/kerekpar/mark-cavendish-oszinte-interju-astana-vinokourov-ember-es-nem-aru_sto9376078/story.shtml?fbclid=IwAR15_s9sGwTTn_jggDqrVd3bOLg-52oTGcAsS8gDaGEy2GjNxldpEex-QBc

Amellett, hogy Cavendish egy kiváló sprinter, sokszor szurkoltam neki, de emberileg eléggé megkérdőjelezhető.

A lehetőséget Lefevere adta neki, hogy egyáltalán esélye legyen a rekordra. Ha ott a QS nem igazolja le, már rég a gyerekeivel játszana otthon (ezt ő maga is elmondta). Lefevere egyetlen ok miatt nem hosszabbított vele: a pénz. Cavendish ugyanis annyit kért, amennyi pénze nem volt a QS-nek (állítólag euró milliós tétel). Amikor a csapatodban van a világ legjobb sprintere (Jakobsen), van egy feltörekvő brit, aki már WT-szakaszt nyer (Vernon), illetve leigazolsz egy top belga sprintert, aki évente hoz egy-két GT-győzelmet (Merlier), akkor hova férne még be Cavendish milliókért?

Lefevere elmondta, megtartaná, de nem egy kiemelt összegért, ugyanis Cav elmúlt 37 éves, nem szokott 37 éveseknek milliókat fizetni, még a nagy kedvence, Boonen sem kapott milliós szerződést, pedig utolsó szezonjaiban majdnem vb-t és Roubaix-t nyert.

A dolog egyik része ez, a másik, amiről Cavendish jótékonyan elfelejtkezik, hogy ő miként bánt Richezével és a többiekkel? Fel se hívta őket, miután meglett az Astana deal... A harmadik, ha jobban megnézzük, akkor milyen vonatai is voltak Cavendishnek, hogy dominálni tudott:
- 2008-2012 között: Renshaw, Boasson Hagen, Tony Martin, Hincapie, Goss, Eisel, Rogers, Ciolek, Burghard, Grabsch, és Pinotti.
-2013-2015 között: Renshaw, Stybar, Tony Martin, Terpstra, Steegmans, Trentin és Kwiatkowski. 
- 2016: Renshaw, Boasson Hagen és Eisel
- 2021: Morkov, Asgreen, Declercq, Ballerini és Cattaneo

Most nem azért, de ezek a világ legjobb felvezetői, kis túlzással, de ebből még lehet én is nyertem volna egy-két szakaszt.  ;D Mindig a legjobbakkal dolgozhatott, ráadásul ezek nem olcsó versenyzők, nem úgy van, hogy leakasztok egy Tony Martin - Eisel - Boasson Hagen - Renshaw vonatot fillérekért. Ez milliós tétel így összességében, ha nem több, hiszen Tony Martin például világbajnok volt, Asgreen Monumentum-győztes, de lehetne még sorolni.

A végére, mit kellett neki bizonyítani? Semmit, hiszen Lefevere is leigazolta, pedig elmondta, korábban Cavendish sok-sok pénzt akart, majd ott könyörgött, hogy nyerni szeretne még, visszajön ingyen is, csak nyerjen. Rendesen a végére felbosszantottam magam.  ;D

Idézetet írta: Pozzato Dátum február 10, 2023, 12:27:09a végére felbosszantottam magam.  ;D
Ilyesmin nem érdemes felbosszantani magadat. Csakis maximum mosolyogni érdemes az emberi gyarlóságon. Az általad írtakból eléggé jól lehetséges tippelni Cavendish néhány emberi tulajdonságára.
Az tutira biztos, hogy nálam nem lenne barátkozás vele. Még véletlenül sem. Sőt, gyakran még a társaságát is kerülném.
Ettől függetlenül az van, hogy ha emberileg olyan, amilyen, attól még tényleg kiváló sprinter.
Helyes a felvezetőinek felsorolása. Rengeteg érdem tulajdonítható nekik. Természetesen Cavendish nélkülük is nyert volna sokszor, ám az is biztos, hogy nem lenne meg az a rekordja, ami jelenleg van.
Morkov esetében, például, Cavendish azt is megemlíthetné, hogy több esetben úgy nyert ő, hogy Morkov dobogós lett több másik csapat első számú sprintere előtt.

Idézetet írta: csabax Dátum február 10, 2023, 13:26:02Morkov esetében, például, Cavendish azt is megemlíthetné, hogy több esetben úgy nyert ő, hogy Morkov dobogós lett több másik csapat első számú sprintere előtt.

Pontosan, Morkov bárkiből kihozta a  győzelmet, olyan érzéke van hozzá. Jakobsen, Cavendish, Viviani és a többiek... Viviani is, azóta mennyit is nyert, mióta eljött a Morkov-féle vonatból? Konkrétan World Tour mezőnyben nem nyert azóta szakaszt, csak ilyen kisebb konti versenyeken.

Renshaw? A faszi többször végzett 2. helyen Cavendish mögött felvezetés után, volt, hogy neki is vissza kellett fognia magát, mert legyőzné Cavet. A 2014-es TdF-en, mikor Cavendish korán kivált, magára maradt Renshaw, új csapatban (akkor igazolt a QS-hez), 5. lett a pontversenyben, több szakaszon top5-ben volt úgy, hogy nem is keszült rá, ilyen Kittel, Kristoff, Greipel, Sagan-féle sprinterek között, akik akkoriban prime korszakukban voltak. Ha ráment volna a szakaszközi hajrákra meg jobb formában van, simán második a zöld trikóban, de akár még Sagant is megszorongathatta volna.

A jó vonat mindig nagyon sokat jelent, erről szerintem leginkább Viviani mesélhetne, aki 2018-19-ben kapta meg a QS-vonatát, mindent rá építettek. Eredmény: 2 év alatt 19 WT-szakaszgyőzelem, közte 4 Giro, TdF stb., szóval mindent megnyert. Ugye azóta semmi, előtte meg 8 év alatt nyert 8 etapot, ami nem rossz, de nem világklasszis sprinter kategória.

Ezért is van az, hogy Lefevere hosszú évekre igazol felvezetőket, amint öregszik ki az egyik, jön a következő, akit lehet betanítani. Morkov már megkapta az utánpótlást, hiszen jött télen Casper Pedersen, akiből szerintem top felvezető lesz (2024-ig írt alá). Meg azért ott van még Sénéchal és Ballerini.

Tour of Oman első szakasza amolyan erődemonstráció volt a Cavendish és az Astana felé, Quick Step mutatta, elmentél, helyedre igazoltunk, de ő vele is nyerünk. Merlier nagyon simán behúzta a hajrát, jó felvezetést kapott a Warlop - Van Lerberghe párostól, míg Cav a 21. helyen ért célba, nem sikerült Boarónak a megfelelő felvezetés.

Idézetet írta: Pozzato Dátum február 11, 2023, 15:11:15Tour of Oman első szakasza amolyan erődemonstráció volt a Cavendish és az Astana felé, Quick Step mutatta, elmentél, helyedre igazoltunk, de ő vele is nyerünk. Merlier nagyon simán behúzta a hajrát, jó felvezetést kapott a Warlop - Van Lerberghe párostól, míg Cav a 21. helyen ért célba, nem sikerült Boarónak a megfelelő felvezetés.
Peák Barna is megelőzte.

Idézetet írta: Pozzato Dátum február 11, 2023, 15:11:15Tour of Oman első szakasza amolyan erődemonstráció volt a Cavendish és az Astana felé, Quick Step mutatta, elmentél, helyedre igazoltunk, de ő vele is nyerünk. Merlier nagyon simán behúzta a hajrát, jó felvezetést kapott a Warlop - Van Lerberghe párostól, míg Cav a 21. helyen ért célba, nem sikerült Boarónak a megfelelő felvezetés.

Patrick az LR alapítója készített egy fain kis videót az esetről, pontosan amiről én is írtam, hogy Boarónak mennyire nem sikerült a felvezetés. Azért tegyük hozzá, Boaro sosem volt felvezető. A videón 4 perc után látszódik a lényeg, hogy ez a QS-féle rutinos felvezetés, nem állunk be az egyszem "értelmetlen" kívülálló fokális pont mögé, mert ha az kiáll, akkor összeomlik a vonat és rádkerülnek. A Quick Step ezért hagyott helyet a Cofidis versenyzője mögött, hogy utána rákerüljenek.

A saját csapattársától, Laastól kapta a blokkot Cavendish a helyezkedésnél, így nem tudott váltani vonatot, mert Laas nem úgy gondolkodott, hogy mögöttem van még az emberem, hagy menjen, majd megoldja, nem, majd én... tipikus sprinter felfogás. A másik oldalon is az UAE egyből rájuk került, azért Gibbons is rutinos felvezető. Ennyit számít, milyen felvezetőd van. Az szó szerint győzelemkben mérhető. Cavendish elment egy olyan csapathoz, ahol Martinellin kívül, még senki sem volt felvezető. Martinelli pedig hol tanulta a szakmát? A QS-ben.

Bőven van még ideje Cavnek nyernie idén, de nem lesz egyszerű dolga, lehet egyszerűbb lenne, ha nem saját vonatban gondolkodna, hanem tenné a kereket. A QS-nél meg nagyon megy a sprinterek képzése, Merlier kapott pár versenyt idén, kíváncsi leszek rá, főleg a tavaszi klasszikusokon, mert elvileg ő egy MVDP-féle pavés/cyclós versenyző.


Søren Wærenskjold

Korábban már párszor írtam róla, fogadás szempontból majd érdemes lesz a srácra figyelni.

Idézetet írta: Pozzato Dátum december 12, 2022, 18:48:01A 2023-as évben robbanthat, ahogyan Søren Wærenskjold is, aki u23-as TT-világbajnok, illetve korosztálya egyik legjobb sprintere. Egy óriás, viszont nagyon gyors, szóval pár World Tour versenyen meglepetést okozhat majd.

Idézetet írta: Pozzato Dátum augusztus 22, 2022, 17:51:19- Søren Wærenskjold: Ő lehet a "rémálom" a többiek számára. Talán ismerős a neve, ugyanis idén (22 éves) már ProSeries versenyen is top10-ben végzett, hatalmas bringás (191 cm), nagy testömeggel, viszont nagyon jól sprinter, fellökni nem lehet, de ami miatt még veszélyes, mert kiváló tempómenő, egyenkéntiken is elit, illetve pavékon is jó. Ha lehetne hasonlítani, akkor olyan mint egy Cancellara és Boonen egyben, aki ráadásul a szökéseket is érzi. Hegyre nem tud menni, de neki nem is az lesz a dolga.


Idén megszerezte első felnőtt szakaszgyőzelmét kontinentális szinten. Mint írtam korábban, tud sprintelni, szökni és kronót is menni. Az Uno-X egy érdekes sort hozhat össze sprintekre, amivel már kísérleteznek: Blume-Levy - Skaarseth - Tiller - Wærenskjold - Kristoff

Ez a vonat simán kibírja a hosszú felvezetést, mert olyan bringások vannak elől, akik nagy termetűek (mind 185 cm és 80 kg felett), jól fogják a szelet és nagy tempóra képesek. Az Uno-X tele van jó felvezetőkkel, fentebb említett soron kívül még Idar Andersen és Tord Gudmestad is ebbe a kategóriába tartozik.

Érdemes megnézni a Clasica Alméria utolsó 1,5 kilométerét. Wærenskjold az élre hozta fel Kristoffot, mindezt 1,2-1,3 km-rel a vége előtt. Itt egy normális csapat elfogyna, még kéne egy ember Kristoff elé (minimum). A mezőny eléggé rendben volt (De Lie, Gaviria, Nizzolo, Penhoet stb.), tempó is nagy volt, de itt jött elő Wærenskjold ereje.

Mivel 190 cm-t meghaladja, jó szélárnyékot ad, ráadásul ő sprinter, tehát nagy a végsebessége is, de mivel kronós, ezért ezt tudja tartani hosszabb ideig. Gyakorlatilag egymaga elvitte óriási tempóval a mezőnyt az utolsó 300 méterig, közel 1 km-t vezetett úgy, hogy nem tudott senki sem rákerülni...

A szezon további részében érdemes lesz nézni őt, mert ha Kristoff is ott van a csapatban, akkor neki vezeti majd fel, ha nincsen, akkor ő kaphat felvezetést a többiektől. Az viszont már látszik, Kristoff sokat lassult, képtelen volt megindulni Wærenskjold tempójából, így csak 4. helyen végzett.


Pogacar brutális eddig, 3-ból 3 első hely :o  :ok:

Kirobban az edzőtáborból az UAE (tavaly Dénia, azt hiszem idén is), egész csapat csúcsformában, Vine Ausztráliában nyer (bár lehet, ő nem is volt Déniában), Ulissi Ománban, Andalúziában meg négyből négyet elhoznak Pogiék. Ezt csinálták tavaly is (sorra hozták a győzelmeket az első három hónapban), aztán március végére leeresztett a lufi. Utána kellett két hónap, mire a csapat visszatért a régi formájába, most megint ugyanúgy kezdtek.

Ilyenkor kell pakolni a Pogacar Strade - Paris-Nice - Milano-Sanremo győzelmeket, mert szerintem minimum kettőt be fog húzni, ha nincsen sérülés. Yates - Almeida - Vine trióból szerintem egyik elhozza a Tirrenót és az UAE-n pedig lehet Yates vagy Vine nyer majd Evenepoel előtt.

Portugáliában amúgy a fent említett Uno-X felvezés végül első helyet ért, Wærenskjold megint nagyot ment, most Kristoff győzelemmel fejezte be a szakaszt. A szeles Paris-Nice szakaszain majd érdemes lesz figyelni a felvezetésben ezt a duót, mert Kristoff hozhatja a sprintekben a top3-kat. Egyelőre Merlier - Bennett - Démare - Kooij - De Lie - Pedersen - Van Uden azok, akikkel harcolnia kell. Jó kis csaták lesznek.


Az UAE Tour első etapján az oldalszél szétszakította a mezőnyt. Evenepoel és a Quick Step nagyon jó helyzetbe került, gyakorlatilag mindenkinek adtak, lesz még időfutam és hegy, de ezekben pont, hogy erős Evenepoel. Amúgy Merliernek megcsinálták az első szakaszgyőzelmet is, Cavendish bejött 3. helyre, de eléggé messze volt a célfotós Merlier - Ewan párostól. Aminek örülök, hogy a tavalyi pocsék szezonja után, Ewan kezdi összekapni magát.


Érdemes megnézni, ahogyan Van Lerberghe pillanatok alatt észleli, hogy nincs megfelelő felvezetés, kibújik (videóban 1:50-től), húzza maga után Merliert, aki végül, ha szorosan is, de nyert. Ennyin múlik egy sprinter sikere. 

Az előny 50 másodperc, de Evenepoelra a legnagyobb veszélyt jelenleg Pello Bilbao jelenti, hiszen vele együtt érkezett meg az első csoportban. Bilbao csapata erősebb, csapatkronón a Mihojlevic - Price-Pejtersen - Arndt - Bilbao négyes jobb, mint a Quick Step (legalábbis papíron). A többiek ugye 50 másodpercre érkeztek, az Ineos biztosan fog csökkenteni a hátrányból, mert a Plapp - Tarling - Tulett sor kiváló, mint ahogyan az UAE is: Vine - Yates - Bjerg - McNulty.

Aki itt nagyot akar húzni, annak Bilbao összetett győzelmét érdemes játszani, de a realitás az, hogy innen megoldja Evenepoel, megkockáztatom, lesz az összetett sikerére ilyen 1.10 vagy 1.30 körüli szorzó, ezekben semmi érték.