Kerékpár fogadások

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában


#375 szeptember 20, 2017, 00:23:05, firgabácsi
Holnap egyéni időfutam a vb-n Bergenben, egy elég nehéz 31 km-es pályán. A vége egy komolyabb emelkedő ami alaposan bezavarhat a képbe, nem hosszú ugyan, csak 3.4 km, de rendkívül technikás és meredek, átlag 9.1%, de van ahol 14%-os. Ráadásul egész napra esőt mondanak ami szintén árnyalja a dolgokat.
Én kilépnék a Dumoulin-Dennis-Froome Bermuda-háromszögből és inkább teszek top3-ba három nagyobb oddsszot, igazából egyikőjüknek kellene dobogón végezni a háromból és akkor rendben van.
Kiryienka top3 6.00, ezt nem tudtam otthagyni ennyiért. A belorusz igen jól dolgozott a csapat TT-n a Sky-ban, a végén az az emelkedő nagyon nem neki való ez tény, de a vb-n az ITT-re évek óta mindig nagyon kihegyezi magát, 2015-ben megnyerte, tavaly második lett, nagy ez az odds, egy próbát megér.
Kelderman top3 6.00. Igazából a formája miatt tetszik meg azért is mert a pálya vonalvezetése kedvezhet neki. Nemrég ment egy nagyon jó időfutamot a Vueltán ahol második tudott lenni Froome mögött. Meg gondolom az is jelent valamit, hogy Jos van Emden helyett aki igen jó szezont tudhat maga mögött őt hozták ide a hollandok az időfutamra.
Zakarin top3 25.00, na ez lenne az igazi meglepi, de hátha. A Vueltán nagyon jót ment, a végén a hegy feküdhet neki. De ehhez tényleg mázli kellene viszont megtetszett rá az odds.
Ja, hogy a dobogón várhatóan a Dumoulin, Froome, Dennis hármas fog állni? Igen, ezért ilyen oddsszok az említett emberkék:-)

Nekem az az érzésem, hogy lesz valami nagy betli. Mármint a nagy hármasból lehet ketten se végeznek dobogón. Froome utálja az esőt, ahogyan Dennis is. Nem bírnak ilyen időben stabilan jól menni. Keldermen szerintem is jó lehet, ahogyan Zakarin is. Ezen kívül én meglepetést várok valamelyikőjüktől: Moscon, Castroviejo és Jungels, iletve a szerződését tekerő Jan Bartától.

Én is nagy szorzóban gondolkodom, szóval elmondok értük egy imát.  :great:

Imáim nem találtak meghallgatásra.  ;D  Dumoulin nagyon durván beárazta a mezőnyt, majdnem beérte Froome-ot is. :o

Roglic második helye is erős, de Tratnik 10. helye se semmi. A szlovén kerékpársport (meg úgy a teljes sportszekciójuk, lásd EB kosár arany) rengeteget fejlődött. Végülis Kelderman, Moscon, Jungels is top10-es, Castroviejo asszem 11., de azért kár hogy nem jött valami nagy szorzó.


Idézetet írta: Pozzato Dátum szeptember 20, 2017, 17:54:53
Imáim nem találtak meghallgatásra.  ;D  Dumoulin nagyon durván beárazta a mezőnyt, majdnem beérte Froome-ot is. :o

Roglic második helye is erős, de Tratnik 10. helye se semmi. A szlovén kerékpársport (meg úgy a teljes sportszekciójuk, lásd EB kosár arany) rengeteget fejlődött. Végülis Kelderman, Moscon, Jungels is top10-es, Castroviejo asszem 11., de azért kár hogy nem jött valami nagy szorzó.

Igen, ma azoknak volt ez jó akik papírformát tettek. Dumoulin nagyon kemény, kíváncsi leszek rá ha tényleg keményen felkészül Froome ellen egy háromhetesre, hogy mire megy.

Érdekes dolog lehet ez, de csak akkor, ha a Tour de France-on lesz minimum 50-60 kilométer egyenkénti. Jó eséllyel lehet is majd, mert ugye idén csak 36 km volt az összesen az időfutamok hossza. A csapat szempontjából más kérdés, nekem ez a Sunweb nagyon karcsú, ha nem viszik el Keldermant segítőnek. Már pedig egy ilyen Vuelta után nem fogják őt beáldozni. Barquil már nincsen, így jó eséllyel Haga, Ten Dam és Oomen mehetnek majd érte. Ez azért eléggé karcsú csapat a Sky sorát elnézve: Kwiatkowski, Thomas, Poels, Castroviejo, Rosa és David de la Cruz. Közülük azért 2-3 fő biztosan ott lesz, de valamiért én nem akarok majd wattnézegetést látni az egész verseny alatt. Ehhez kell majd egy jó Landa, Bardet, Quintana, Nibali és a többiek. Talán Landa lehet az x-faktor, illetve Lopez és Bardet. Bennük megvan a kellő őrültség a támadásokhoz, így talán a két kronóst meg tudják majd törni az időfutamok ellenére is.

Csütörtökön bemutatták a jövő évi VB pályáját. Jó kis dombos, emelkedős verseny lesz, ahol jó eséllyel a hegyimenők csapnak majd össze egymással (több mint 5000 méternyi szintkülönbség 270 km alatt...). De nem is ez a lényeg, hanem a helyszín: Innsbruck. Itt lesz tehát a közelben, így aki teheti, az menjen ki.


Idézetet írta: Pozzato Dátum szeptember 23, 2017, 11:55:39
De nem is ez a lényeg, hanem a helyszín: Innsbruck. Itt lesz tehát a közelben, így aki teheti, az menjen ki.
Végülis a távolság is csak nézőpont kérdése: Innsbruck közel 100 km-rel távolabb van, mint - például - München.  :)

Idézetet írta: csabax Dátum szeptember 23, 2017, 13:39:39
Végülis a távolság is csak nézőpont kérdése: Innsbruck közel 100 km-rel távolabb van, mint - például - München.  :)
De közelebb van, mint Doha vagy Bergen;D


Sagan megint. Nem semmi  8)  Kristoffnak pedig nagyon köszi, behúztam őt top3 (4.50), top6 (2.10) és Boasson Hagent megelőzi (2.55). Ajándék volt ez mind.

Mit tekert a Cápa, pedig Pinot bírta rendesen a tempót, meg kente a mezőnyt a támadásaival, de mikor Vicenzo váltani akart, akkor váltott és úgy hagyta ott, mintha más dimenzióban tekernének :D Alaphilippe meg lehet csak eltaktikázta a végét, mert hogy bírta volna, az látszott, későn indult el és így esélye sem volt. Ez volt az első egynapos "klasszikusom", az utcsó 45 km-t követtem, szegény Laurens De Plus hatalmasat repült, de szerencsére nem súlyos a sérülése.

Ezzel a sikerrel (és ahogyan megnyerte), szerintem Nibali végleg beírta magát a legendák közé. Egyszer még meg lehet nyerni "véletlenül" a Lombardiát (Bobrik vagy Zaugg az elmúlt 25 évből), de kétszer nem. A három GT-n aratott győzelmeit se a szél hordta össze. Nagyon komplex versenyző, kevés manapság az ilyen.

Jó eséllyel jövőre óriási csata lesz Ausztriában a vb-n az aranyért. Valverde, Nibali vagy épp Urán (az örök második) is nagyon megérdemelné, de még lennének páran, viszont ezt nem így osztogatják.

Közben Arunak még mindig nincsen szerződése jövőre. Akire pedig érdemes lesz figyelni, az Gianni Moscon. A srác nekem Gianni Bugnóra emlékeztet kicsit. Jól megy a dombosabb versenyeken, kiválóan megy tempót és időfutamot, hegyekben is évről-évre erősebb. Ha kikerül Froome árnyékából, akkor nagyon sokra viheti. Pavékon is sokat fejlődött, egyedül a botrányai jelentenek problémák. Lökéstől kezdve, rasszizmuson át, volt nála minden ebben az évben. Ha végre ezek elkerülik, akkor minimum akkora karriert futhat be, mint csapattársa, Kwiatkowski.

Számomra a szezon érdemi része véget is ért. Kínai versenyek hiába WT szintűek, kutyát se fognak érdekelni. Vannak még bőven szabad bringások a következő szezonra (WT szintről több, mint 70), szóval lesz itt még mozgás, viszont több csapat is már zárta a keretét.

Jövőre egy mini előrejelzés:
GT-ken erős csapatok:
Sky: Ez ugye alap. Froome - Thomas - Poels trió lesz szerintem a nagy versenyeken, akik összetettért mennek. Kwiatkowski továbbra is egynapos (egyhetes) menő lesz, ahogyan Rosa is. Tehetségeik közül nagyon sok érdekes versenyző van. Halvorsenre sprinteknél érdemes figyelni (ahogyan Lawless is itt teljesíthet), Bernal hegyekben lehet jó, míg Dibben az időfutamokban fog fejlődni.
Movistar: Szerintem erősebbek, mint a Sky. Landa-Quintana-Valverde hármas, olyan segítőkkel, mint Valls, Anacona, Amador. Carapa, Roson, Soler, Sepulveda. Ha jövőre nem tudnak nyerni GT-t, akkor nem tudok mikor. Szinte csak erre lett tervezve ez a csapat.
AG2R: Meglepően erősek lesznek. Ők Tourt akarnak nyerni. Ezért jött Gallopin, ezért hozták anno Frankot, illetve pavés részekre (amikből a következő Touron lesz egy kevés) Naesent. Egy jól összerakott csapat, mely Bardet-val minimum a dobogóért fog menni.
Astana: Ha marad is Aru, akkor is tudják Vinoék, hogy a jövő Miguel Angel Lopez. A kissrác meg tudja verni Froome-ot az emelkedőkön, ez látható volt. Viszont még bőven van hová fejlődnie. Kiváló segítői lesznek (Fuglsang, Kangert, Cataldo, Zeits), szerintem jövőre Girozni fog. A keretben még két nagy tehetség van: Hirt, aki szerintem kap majd egy GT-t, illetve Cort Nielsen, aki megkapja a tavaszi klasszikusokat, illetve a hajrákat.
Bahrain: Nibali. A vezér, akiről már fentebb is szó esett. Nekem van egy olyan érzésem, hogy jövőre Tourozni fog. A vb miatt felesleges Vueltázni, a Giro szerintem most nem lesz priorítás, míg a pavék feküdhetnek neki a Touron. Nem hiába jött Pozzovivo segítőnek, még utoljára megpróbál egy TdF dobogót. Colbrellivel az egynaposokon kell számolni, remélem végre odateszi magát.
Orica: Szerintem összeállt a megfelelő csapat, hogy GT-t nyerjenek. Most már csak a formát kell tökéletesíteni. Chaves, Yates tesók, mint vezérek. Nieve, Kreuziger, Verona, Howson, Durbridge, mint segítők. Sprintereknél érdemes lesz Ewanre figyelni, aki többször meglepheti megint a mezőnyt, illetve Trentinre, aki végre szabad kezet fog kapni.
FDJ: Pinotra tesznek fel megint mindent. Van egy megfelelő csapat körülötte, de a francia inkább B-kategória, amit nagyon sajnálok. Szimpatikus, nagy harcos, de sosem lesz a szűkebb elit tagja, pedig minden képessége megvan rá. Fejben nincsen ott. Demaré megint halászhat a zavarosba, talán egy nagyobb egynapos megint összejöhet neki, de akire felhívnám a figyelmet, az Gaudu. Róla még sokat fogunk hallani.
Sunweb: Tom Dumoulin miatt még jobb lehet a jövő évi Tour. A wattmérős versenyben, ő megszorongathatja Froome-ot. Viszont ez a csapat... Barquil hiányozni fog, plusz nem értem a koncepciójukat. Akire érdemes még figyelni a három vezéren kívül (Dumoulin, Kelderman, Matthews), az Oomen, Kamna és Andersen.
LottoNL: A szegény ember WT csapata. Nem lenne ez rossz csapat, de Kruijswijk fokozatosan gyengül, ahogyan Gesink is. Talán Roglicban és Groenewegenben van még plusz.

Egynaposok:
Quickstep: Alap, hogy ők a legerősebbek. Szinte, amíg a világ, a világ, addig a Quick-Step uralja majd a pavékat és jó eséllyel az egynaposokat is. Elment Kittel, de nem gyengültek. Jött Viviani, aki végre kapott maga mellé egy támogató és jó csapatot. Ha idén szinte egyedül ennyi mindent nyert, akkor jövőre mire lesz képes? Ott van még Gavíria, akiből világklasszis lesz, jövőre jön a nagy éve. Pavékon: Gilbert (Paris-Roubaixt akar nyerni), Lampaert, Senechal, Terpstra és Stybar. Többhetesekre ott lesz Jungels. Alaphlippe pedig szabad kezet kap.
BMC: Mondhat bárki bármit, nem azért jött Gerrans és Roelandts, hogy a hegyekben segítse a BMC-t. Szerintem a vezetőség beleunt az elmúlt évek vergődésébe. Garderen nem téma három hetes versenyeken (rá is fog menni szerintem az egynaposokra és egyhetesekre), míg Porte egy örök vesztes. Ellenben a Quick-Stepnek méltó ellenfele lehet az egynaposokon a BMC: Avermaet, Roelandts, Bettiol (rá nagyon kell figyelni), Drucker, Gerrans, Küng. Ez egy erős csapat, akikhez még érkezni fog egy-két ember.
Bora: Sagan három világbajnoki címe mellé hosszú évek után, végre kapott egy elit segítőt. Mi lesz itt jövőre? Jött ugyanis nagy haverja Daniel Oss. Vele egyértelmű cél, hogy behúzzák a tavaszi klasszikusokat. Nagy segítség lesz ez Sagannak. Többiektől mit várok? Majka valamit viríthatna, ahogyan König is. Kennaughra leszek kíváncsi, hogy mihez kezd a nagyobb szerepkörrel.
Lotto Soudal: Azt hiszem, hogy kikerült Valls és Gallopin, ezek után egyértelmű a váltás a Lottónál. A Benoot-Greipel-Keukeleire hármasra építenek az egynaposokon. Ott lesz még Wellens, Debusschere és De Gendt, így megint pár szakaszgyőzelmet begyűjtenek, de szerintem semmi extra nem lesz tőlük.

Homály:
Trek: Visszavonult előbb Cancellara, majd idén Contador, annyi a Treknek. Mollema, Degenkolb és a többiek, nem akkora nevek, akikre stabilan lehetne építeni. Talán Degenkolb miatt sprinteket mondanék priorításnak, de ennyi. Végre szabadabban mehet majd Pantano, Mullen, Felline. Érdekes csapat, de sok nagy sikert nem várok tőlük.
Katusha:Jött Marcel Kittel, van egy eléggé erős vonatuk (Martin, Dowsett, Lammertink, Wurtz Schmidt), de Zabelen kívül nincsen felvezető. Már pedig anélkül Kittel nem az igazi. Ott van még Zakarin és Spilak, de nekik meg nincsen normális segítőjük. Nem értem a Katushát. Ezt az átigazolási szezont szerintem elszúrták.
UAE: Ha jön Aru, akkor nagyon jó kis csapat lehetne jövőre, ha nem, akkor is van bennük potenciál. Kristoff, mint első számú sprinter, egy olyan segítővel, mint Ferrari, újra arathat. Ott lesz még Swift, illetve egynaposokra Ulissi. Ha nem jön Aru, akkor Daniel Martin kap egy GT-t (ha jön akkor is  ;D), szóval jó kis szezonjuk lehet.
EF: Nincs még meg a teljes keret, nekem ez így egyelőre homály.
DD: Végre. Van egy Meintjesük, akivel van esélyük top10-re egy GT-n. Van egy jó segítője (Antón), szóval egy újabb TdF top10 alap lehet. Szokásos Cavendishre építés viszont szerintem már nem fog annyira ülni. Bajban lesz jövőre a DD.

Nem olvastam el még egyszer, sorry a félreütésekért.

Moscon tegnap is kínálgatta a mezőnyt, ha nem rontja el valami nagyobb balhéval a pályafutását, akkor tényleg ígéretes jövő áll előtte. Tegnap pont ezt beszélték a szakik, hogy idei évben már 3 balhéja volt, az utcsó elvileg rendőrségi ügy formájában fog lezárulni, bár az igazolások miatt már nem kell aggódnia, hiszen az egyik (hanem a) legjobb csapatban van.. :D  Kwiatkowskihoz még annyi, hogy róla is volt szó tegnap és azt nyilatkozta Kwiat, hogy nem tartja esélytelennek, hogy 3 hetest vegyen célba, bár elmondása szerint élvezte, hogy hozzásegítheti most Froome-ot a GT győzelmekhez.. Azért saját magadért tekerni biztos érdekesebb lehetne, mint felvezetni valakit, kérdés, hogy amíg a Sky-nál van, van-e erre esélye. Illetve hogy kap-e ő is egy olyan segítőt, mint Froome kapott az ő személyében.
A kis összefoglalót köszönjük, elmentettem!

Szerintem Kwiatnak a Skyban semmi esélye a vezér szerepre. Minimum hárman vannak előtte a hierarchiában (Froome, Thomas, Poels). A másik tényező, amiről vélhetően nem beszéltek a műsorban (angol közvetítést néztem), hogy Kwiat fiatalkorában GT-menőnek készült.

Anno, mikor a Quick-Step felfigyelt rá, Kwiatkowski a RadioShackben tekert, olyan versenyzők oldalán, mint Armstrong, Horner, Klöden, McEwen. Már újonc évében is voltak kiváló eredményei, ekkor került Lefevere látószögébe. Ahogyan pár éve Jungelsszel tette, őt is vitte a belga szupercsapathoz. Első évében már WT versenyen volt dobogón, illetve top10-ben is, szakaszt nyert, majd jött az a bizonyos második év, amikor mindenki csak rosszabb lesz. Kwiat viszont 23 évesen csak jobb lett. Élete első Tour de France-án 11. lett. Legjobb fiatalnak járó fehér trikós versenyben 3. lett, megelőzve a vele egyidős Romain Bardet-t, illetve Tom Dumoulint.

Akkor, szinte mindenki elkönyvelte (ahogyan én is), hogy itt egy szupersztár van születőben, aki a többi GT menőt be fogja árazni, mert kronókon már jó volt, hegyeket is bírta. Aztán jött a feketeleves. Élete második TdF-jén fogalmazzunk úgy, hogy felsült. Itt jött ki, hogy nincs meg benne még az a plusz, amivel bírná a háromheteseket. Az utóbbi nagyon fontos tényező, ugyanis az elmúlt években megváltozott a GT-k szerepe. Anno a Vuelta egy lesajnált háromhetes volt. Angel Casero (2001) és Aitor Gonzalez (2002) ma már biztosan nem nyernének GT-t, ahogyan Cobora is jobban figyelnének. Bírom Laurent Jalabert, de azért az durva volt, mikor ő nyert háromhetest. Hogy tudjuk hova helyezni a dolgokat, olyan, mintha most Peter Sagan nyerné a Vueltát. Legjobb példa a Vuelta akkori értékére, hogy Ullrich vigasztalódni akart 99-ben, mióta sérülés miatt kihagyta a TdF-et, így gondolta elindul és akkor nyer egy nagy körversenyt megint. Simán be is húzta, utolsó kronón, majd 3 percet vert a második Züllére (aki időfutam világbajnok volt..), utána 8-10 nappal pedig időfutam vb-t nyert Ullrich. Ennyire nem volt megerőltető számára a Vuelta.

Szóval, mióta változott a Vuelta, nagyobb lett a presztízse, ami köszönhető az útvonal változásának is, azóta már nagyon nehéz GT-t nyerni. Persze voltak még érdekes győzelmek, de lássuk be: ha nem indul Froome, akkor jó eséllyel Contador, Nibali, Quintana trióból kerül ki a győztes. Az elmúlt 15 GT 80%-át a fent említett négyes nyerte. A wattmérős korszaknak hála, hozzájuk nőtt fel Dumoulin. Nagyon nehéz lesz bekerülni a GT-győztesek sorába, szerintem ezt fel is mérte Kwiatkowski.

A másik probléma, hogy Kwiatkowski nagyon hektikus versenyző. Óriási talentum, talán a mezőny egyik legkomolyabb taktikusa, de nem érdekes, hogy sohasem nyert még egyhetes WT versenyt sem? Egyik kedvencem a lengyel, de el kell ismernem, ő jelenleg inkább egynapos menő. Ezekből a következő 2-3 évben jó párat be is gyűjthet, akár még egyszer világbajnok lehet (sőt, akár időfutamban is nyerhet), de szerintem, ha váltani akar GT-re, akkor 30-31 éves kora felett fogja tenni. Addigra kimegy a Froome féle korosztály, marad Nairo és Dumoulin, illetve mögöttük egy fiatal mag (Lopez, Kamna, Oomen stb.), plusz egy másodvonalas mezőny. Kwiat rutinjával és képességével, egy megfelelő csapat támogatásával (ami nem a Sky lesz, gondolom nem hiába kötöttek több éves szerződést Sivakovval vagy Bernallal) nyerhetne egy Girót vagy Vueltát, ha lesz benne kronó, kedvező rövidebb emelkedők és pavék. Óriási együttállásnak kéne tehát jönnie, mindezt úgy, hogy addigra megtanuljon három héten át stabilan menni, vezérként viselkedni.

Saganról is sokan azt mondták, hogy tudna ő nyerni GT-t, ha kicsit lefogyna, illetve gyakorolná a hegyeket. Őszintén, el tudjuk képzelni, ahogyan Sagan három héten át fegyelmezetten versenyez, küzd a sárga trikóért? Mindezt olyan 67-68 kilósan? Én kétlem. Azt mondta, hogy ne higgyünk az adatoknak, ő nem 73-74 kiló, hanem 77-80. Minimum 8-10 kilót kéne leadni, ami azért durva lenne.

A jövő tehát a GT-ken a Dumoulin-féle wattmérős srácoknak kedvez, ezért is lehet nagy karrierje Mosconnak vagy Kamnának. Lesz persze utánpótlása a Bardet-féle érzésből tekerőknek is, hiszen Lopezben nagy potenciál van (főleg, ha tengerszint feletti 2000 méter fölé mennek), de én Egan Bernalra hívnám fel a figyelmet. A srác óriási tehetség, kiváló hegyimenő (kolumbiai, micsoda meglepetés). Ha nem kallódik el a Skyban, akkor nagy karriert futhat be. A wattmérők mellett tehát a kolumbiai kerékpársporté a jövő, hiszen ilyen tehetséges generáció egy országból ritkán jön létre:
GT: Quintana, Lopez, Chaves, Bernal, A. Reyes, D. Quintana
Egynaposok/Egyhetesek: S.L. Henao, Daniel Martinez,
Sprint: Gavíria, Restrepo