F1 - Pit Stop

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában


január 31, 2022, 19:02:00, Admin
F1 - Pit Stop


Ebben a témában a F1-ről lehet beszélgetni: hírek, pletykák, érdekességek stb.

A futamoknak külön témák lesznek nyitva, úgyhogy azokról ott kell majd beszélgetni!

Sok sikert.  :ok:

#1 január 31, 2022, 19:03:03, Admin
Az új Ferrari, az F150-es mutatkozott be elsőként

Pénteken Maranellóban megkezdődött a 2011-es Forma-1-es bemutatók sora, a Ferrari leleplezte vadonatúj F1-es versenyautóját, amely az olasz függetlenség 150. évfordulójának tiszteletére az F150-es kódjelet kapta. Az olasz istálló 62. F1-es idényére készül.

A maranellói központban tartott ceremóniára több illusztris vendég is meghívást kapott, így jelen volt a Fiat (a Ferrari is az olasz konszernhez tartozik) elnöke, John Elkann és menedzser-igazgatója, Sergio Marchionne, valamint az istálló egyik legnagyobb szponzora, a spanyol Santander Bank elnöke, Emilio Botin is. Rajtuk kívül például a fékeket gyártó Brembo elnöke, Alberto Bombassei is a helyszínen tekinthette meg a leleplezést.

A Ferrari iránt mindig nagy a médiaérdeklődés is, az eseményre tizenhárom ország több mint száz újságírója nyert bebocsátást.

Stefano Domenicali csapatfőnök rövid felvezetése után az istálló két versenyzője, Fernando Alonso és Felipe Massa lerántotta a vörös leplet az új Ferrari-modellről, az F150-esről.

Az új autó motorborításán a korábban már bemutatott új logó díszeleg, és ahogyan azt ígérték, az olasz történelmi évforduló miatt az olasz zászló is hangsúlyosabb lett: a hátsó légterelő hátsó lapjára festették fel a piros, fehér zöld színeket.

Ami a karosszériát illeti, a szabályváltozások miatt értelemszerűen több alapvető változtatást is el kell végeznie a Ferrari mérnökeinek az új autó tervezése során. Lényegében a teljes autót áttervezték, az autó eleje, a pilótafülke és a hátsó rész is új tervezés. Az orr-rész magasabbra került, és a pilóták is a tavalyinál magasabb pozícióban ülnek majd, mindez azért, hogy minél több levegő jusson az autó alá, ami a szívóerőt növelheti. Az autóról eltűnt az elmúlt években alkalmazott cápauszony-szerű motorborítás, amit tavaly továbbfejlesztettek F-csatornává. A hátsó szárny az idei évtől kezdve állítható, annak kialakítása is elüt a tavaly látottól. Az autóban 2009 után ismét helyet kapott a KERS, a kinetikus energia-visszanyerő rendszer. Az autó hátuljáról eltűnt a duplafedeles diffúzor is, amit betiltottak az idei évtől, az így elvesző leszorítóerőt más aerodinamikai megoldásokkal igyekeztek pótolni a tervezők.

A most bemutatott modelltől biztosan jelentősen eltér majd az, amivel az olasz csapat rajthoz áll az első versenyen, március közepén Bahreinben, addig ugyanis még 15 tesztnap hátra van, így rengeteget fejleszthetik a jelenlegi aerodinamikai elemeket.

Az időjárás függvényében a csapat már ma délután pályára viszi az új autót Fioranóban, egy film-forgatás keretében Alonso tehet meg néhány kört. Az igazi debütálásra február elsején kedden Valenciában kerül sor, ahol az idei első hivatalos teszten már a Ferrari is részt vesz. Az első két napon Alonso vezet majd, Massa pedig csütörtökön kezdheti meg az ismerkedést az F150-essel.

A csapat vezetősége és versenyzői azt már az elmúlt hetekben is többször megfogalmazták, feltett szándékuk, hogy idén mindkét bajnoki címet megszerzik - elmondásuk szerint mivel ők a Ferrari, más céljaik nem is lehetnek.

[flash=200,200]http://www.youtube.com/watch?v=iCy9rNI9jFo[/flash]


Az F150-es Ferrari technikai paraméterei
            
A Ferrari a bemutató után közzétette 2011-es Forma-1-es versenyautója legfőbb paramétereit.

Karosszéria jellemzői:
- Szénszálas és méhsejt szerkezet
- Ferrari gyártmányú hosszanti elrendezésű, félautomata, gyorskapcsolású, elektronikus vezérlésű szekvenciális sebességváltó, hét sebességi fokozattal, plusz hátramenettel
- Önzáró differenciálmű
- Brembo gyártmányú szellőztetős, szénszálas féktárcsák
- Független, torziós rugókkal ellátott nyomórudas kerékfelfüggesztés elöl és hátul
- Minimális súly hűtőfolyadékkal, kenőanyagokkal és pilótával együtt: 640 kg
- BBS gyártmányú 13 collos felnik elöl és hátul

Motor jellemzői:
- Típusnév: 056
- Hengerek száma: 8
- Hengerek elrendezése: V-alakban, 90 fokban, alumínium blokkban
- Szelepek száma: 32
- Pneumatikus szelepvezérlés
- Lökettérfogat: 2398 köbcentiméter
- Dugattyú-furat: 98 mm
- Súly: > 95 kg
- Elektronikus gyújtás és befecskendezés
- Üzemanyag: Shell V-Power
- Kenőanyag: Shell Helix Ultra

Kubica súlyos sérülést szenvedett egy raliversenyen

Raliversenyen szenvedett súlyos sérüléseket a Formula–1-es lengyel pilóta, Robert Kubica. Egyes beszámolók szerint a Renault versenyzőjének több csontja is eltörött, sőt az is elképzelhető, hogy az egyik kezét nem tudja majd többé rendesen használni.

A Renault pilótája Olaszországban, a Ronde di Andora elnevezésű versenyen szenvedett súlyos balesetet egy Skoda Fabiával – egy templom falának ütközött –, amely után helikopterrel azonnal a genovai kórházba szállították, ahol jelenleg vizsgálják állapotát.

A Renault megerősítette, hogy Kubica nem vesztette el az eszméletét sem a balesetnél, sem utána, továbbá azt is, hogy a navigátor, Jakub Gerber épségben megúszta a karambolt.

Az olasz Gazzetta dello Sport értesülései szerint Kubicának több csontja is eltörött, sőt az is elképzelhető, hogy egyik kezét soha többé nem tudja majd rendesen használni. Egyéb források viszont arról számolnak be, hogy a lengyel komolyabb sérülés nélkül megúszta, és ott lehet a március 13-i vb-nyitányon.

A Formula–1-es Renault csapat várhatóan délután ad ki hivatalos közleményt az ügyben.

forrás: NSO
_________

Remélem, hogy nem súlyos a sérülése. Szeretem ahogy versenyzik, elég színes egyénisége az F1 mezőnyének, nem lenne jó ha kidőlne. Hátha csak túloztak, bár nem hiszem, hogy csak kitalálnának egy csonttörést vagy bármi hasonló komolyabb dolgot. Na majd kiderül...

A Renaultnál délután 2 órára ígérnek egy sajtótájékoztatót, akkor talán kiderül mi a pontos diagnózis.


A 2 órás sajtótájékoztatót áttették 4 órára. Jelenleg is tart Kubica műtétje, és a bal keze durván roncsolódott, és az orvosok most döntenek annak további sorsáról. Esetleges amputáció sincs kizárva. :-\

Megérkezett az első hivatalos tájékoztatás a Renault részéről. A közlemény szerint Robert többszörös töréseket szenvedett jobb karján, kezén és lábán is, és jelenleg is a műtőben van. Kubica menedzsere hamarosan sajtótájékoztatót tart.

"A pilóta menedzsere vasárnap este Olaszországban sajtótájékoztatót tartott, és elmondta, a korábbi rémhírekkel ellentétben biztosan nem kell amputálni Kubica kezét. Daniele Morelli elmondta, hogy az orvosok már helyreállították a sérült testrész vérkeringését és csontrendszerét. Még az izomzat helyreállítása van hátra. Keze sérült meg a legjobban, de felkarja és combcsontja is eltört. A német Motorsport-Total már azt sem tartja kizártnak, hogy Kubica ott lesz a bahreini szezonnyitón. "


Ez a hülyeség honnan van???? Legalább 1 évet ki kell hagynia. Még az sem biztos, hogy megmarad a keze. És akkor lehet, hogy ott lesz a szezonnyitón? Ne blikkezzünk már.

Idézetet írta: Lord Dátum február 06, 2011, 23:12:55
Ez a hülyeség honnan van???? Legalább 1 évet ki kell hagynia. Még az sem biztos, hogy megmarad a keze. És akkor lehet, hogy ott lesz a szezonnyitón? Ne blikkezzünk már.

Szerintem is örülhet ha egyáltalán fog még versenyezni valaha.

Meg ha a combcsont törés meg felkar törés nem olyan gyorsan gyógyuló sérülések, hogy 100%-osan regenerálódjanak az első versenyre. 4-5-6 G-s terhelésnél igen csak finom lehet egy frissen összeforrt csont. A minimum 5 órás műtétet már meg se említem((:

Szerintem is kb 1% esélye van, hogy ott lesz Bahreinben és versenyez.

Nemzeti sportról

"A műtét közben már napvilágot láttak a lengyel felépüléséről szóló találgatások is, s a legoptimistább becslések is legalább fél évről szólnak."

,,Várnunk kell legalább egy hetet, hogy meglássuk, túléli-e a keze a balesetet" – mondta Igor Rossello sebészspecialista a műtét után. A professzor hozzátette, hogy ha így lesz is, akár egy év is eltelhet, amíg a lengyel újra használhatja majd jobb kezét.

Kubica alkarja szinte leszakadt, legalább tíz törése van.

Az olasz orvosok vasárnap nem csak a pilóta jobb kezét, de életét is megmentették.

Hétfő délután hosszabb sajtótájékoztatón számoltak be Robert Kubica orvosai a lengyel sérüléseiről és jelenlegi állapotáról. Megerősítették, ralibalesete után a pilóta életveszélyben volt, belső sérülései és külső sebei miatt kis híján elvérzett, szinte tragikus állapotban érték el vele a kórházat, ahol sikerült megmenteni az életét.
"Vérzéses sokkot kapott, rengeteg vért vesztett vágásai és törései miatt. Mindenek előtt stabilizálnunk kellett a keringését, már ez hosszadalmas és nehéz beavatkozás volt. A sebeket elállítani sem volt könnyű, kritikus állapotban érkezett hozzánk, súlyosabb nem is lehetett volna - tájékoztatott Giorgio Barabino, a Pietra Ligure-i kórház egyik vezető orvosa, aki hat társával együtt műtötte Kubicát. - Mostanra keringése szinte teljesen helyreállt, légzése jó, bár azzal is lehetnek még problémák. Egy-két napig az intenzíven tartjuk mesterséges, de gyorsan feloldható kómában".

A 26 éves versenyző Skodáját átszúrta a szalagkorlát egy darabja , a pilóta lábainál ment be, a hátsó ablakon ment ki. Élete centimétereken múlt, az, hogy navigátora egyetlen karcolás nélkül megúszta, csoda.
"Óriási ütés érhette a testét, ami a jobb alkarjában mindkét csontot eltörte, a végtagot majdnem teljesen levágta, így az első lépés a szakadt alkar megmentése volt. Sikerült életben tartanunk, a kéz meleg, van vérkeringése és nincs bedagadva. A műtét második részében a kar anatómiáját állítottuk helyre, mert az inak teljesen elszakadtak. Utána az idegsérüléseket raktuk rendbe, sikerült a kéz két főidegét visszakapcsolnunk, amik szintén elszakadtak. A kézfej rendben van, a beteg egyszerű mozgásokra már képes vele, ujjait mozgatta, vagyis reménykedünk a teljes gyógyulásában, ám jósolni nehéz" - elemezte az akciót vezető Igor Rossello professzor, Olaszország legjobb kézspecialista sebésze.

Kubicára a napokban-hetekben, de akár hónapokban is további műtétek várnak.

"Törése van a könyökében, a vállában és a korábban törött bal felkarjában, de ezekhez még nem is nyúltunk, mert először a súlyosabb sérüléseivel kellett foglalkoznunk - mondta Francesco Lanza ortopédorvos. - Több helyen eltört a jobb szárkapocs- és sípcsontja, a térdénél ínszalagszakadása van. Lábát egyelőre csak kívülről rögzítettük, mert nem mertünk újabb műtétet kockáztatni a lehetséges légzési komplikációk miatt."

Az orvosok szerint lábában a csontoknak három-négy hónapra van szükségük, hogy teljesen összeforrjanak, keze egy év múlva lehet normális, ha minden jól alakul. Egy héten belül már biztosan meg lehet mondani, hogy kézfeje minden funkcióra képes lesz-e , de az csak később derül ki, hogy alkalmas-e még Forma-1-es autóversenyzésre.
(sportgeza.hu)

Idézetet írta: Cesc18 Dátum február 06, 2011, 23:39:09
Szerintem is kb 1% esélye van, hogy ott lesz Bahreinben és versenyez.

Örüljünk,h megmaradt a keze. Lesz ez vagy egy év is, mire visszaülhet  az autóba. Remélem meggyógyul. :ok: