Hírek a szerencsejáték világából

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában




Idézetet írta: Admin Dátum július 13, 2022, 14:11:35Mert fogadtak rá az oroszok (élőben).

De azt a fogadóiroda kapja meg, nem? Hogyan nyúlták le a pénzt a fogadóirodától? Gondolom itt a 22bet és az 1xbet az érintett iroda.

Idézetet írta: Szigo Dátum július 13, 2022, 15:24:36De azt a fogadóiroda kapja meg, nem? Hogyan nyúlták le a pénzt a fogadóirodától? Gondolom itt a 22bet és az 1xbet az érintett iroda.

Elméletileg nem hagyományos fogadóirodánál tették mindezt, hanem a fekete piacon.

Youtube-on közvetítették a meccseket élőben.

"A szervezők létrehoztak egy Youtube-csatornát, és Telegramon keresztül várták a téteket."

Sziasztok!

A mai híreket olvasgatva futottam bele ebbe az Indexes cikkbe.
A héten rendkìvüli üléseket tart az Országgyűlés, s elviekben a távszerencsejáték szabályai is napirendre kerülnek. Tud erről valaki valami bővebbet??
Itt a link: https://index.hu/belfold/2022/07/18/orszaggyules-koltsegvetesi-torvenyjavaslat-rendkivuli-ules/

Elvileg elharulhat az akadaly hogy koncesszios jogot vehessen pl a bet365.

A következmeny az lesz hogy aki nem el vele az nem is fog fogadni magyar ugyfeleket igy jocskan lecsokken majd szerintem az irodak szama.

Idézetet írta: MessiÁs Dátum július 18, 2022, 10:44:12Elvileg elharulhat az akadaly hogy koncesszios jogot vehessen pl a bet365.

A következmeny az lesz hogy aki nem el vele az nem is fog fogadni magyar ugyfeleket igy jocskan lecsokken majd szerintem az irodak szama.

Nem mintha most olyan nagy lenne a választék a magyarok számára.

https://www.vg.hu/cegvilag/2022/06/liberalizalnak-a-tavszerencsejatek-piacot

"A kiadható engedélyek számát nem korlátoznák. Csak azok a cégek nem szerezhetnének jogosultságot, amelyek a kérelmük benyújtását megelőző öt évben jogalap nélkül szerveztek szerencsejátékot valamely EGT-tagállamban."

Számos ilyen "konfliktus" volt EGT-tagállamokban, szóval egyelőre szerintem nagyon homályos az ügy.

Korrában mi is írtunk erről, részletesen átnézve az akkori dokumentációkat (akkoriban 10 évet írtak):
https://www.sportfogadas.org/hirek/magyarorszag-megnyitna-kapuit-a-kulfoldi-szolgaltatok-elott

(2) Az Szjtv. 2. § (4) bekezdése a következő c) ponttal egészül ki:

(Nem adható meg az engedély, ha)

,,c) távszerencsejáték esetében a kérelmező gazdasági társaság, a kérelmező gazdasági társaság vezető tisztségviselője által képviselt más gazdasági társaság, illetve a kérelmező gazdasági társaság közvetlen vagy közvetett tulajdonosa által tulajdonolt más gazdasági társaság a távszerencsejáték szervezésének engedélyezésére irányuló kérelem benyújtását megelőző tíz éven belül szerencsejátékot engedély nélkül szervezett, és ezt EGT-állam közigazgatási hatósága, egyéb hatáskörrel rendelkező szerve az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) 82. § (1) bekezdése szerinti végleges, illetve azzal egyenértékű határozatával, vagy EGT-állam bírósága jogerős döntésével megállapította."


"Várjuk meg a vásárt a napjáig", szokták mondani.

Közben ezt találtam:

https://www.parlament.hu/irom42/00366/00366.pdf

Valóban lecsökkentették 5 évre:

(Nem adható meg az engedély, ha)
,,c) távszerencsejáték esetében a kérelmező gazdasági társaság, a kérelmező gazdasági társaság
vezető tisztségviselője által képviselt más gazdasági társaság, illetve a kérelmező gazdasági
társaság közvetlen vagy közvetett tulajdonosa által tulajdonolt más gazdasági társaság a
1
távszerencsejáték szervezésének engedélyezésére irányuló kérelem benyújtását megelőző öt
éven belül szerencsejátékot engedély nélkül szervezett, és ezt EGT-állam közigazgatási
hatósága vagy egyéb hatáskörrel rendelkező szerve az általános közigazgatási rendtartásról
szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) 82. § (1) bekezdése szerinti véglegessé
vált, illetve azzal egyenértékű határozatával, vagy EGT-állam bírósága jogerős döntésével
megállapította,"

Idézetet írta: Admin Dátum július 18, 2022, 10:48:19Nem mintha most olyan nagy lenne a választék a magyarok számára.

A nagyok azert jelen vannak. Akik ugye itt is megtalalhatoak az oldalon. De siman lehet hogy valamelyik nem el vele. Ha jol tudom Romániában pl nincs bet365, ugye? Unibet viszont igen.

Idézetet írta: MessiÁs Dátum július 18, 2022, 11:06:29A nagyok azert jelen vannak. Akik ugye itt is megtalalhatoak az oldalon. De siman lehet hogy valamelyik nem el vele. Ha jol tudom Romániában pl nincs bet365, ugye? Unibet viszont igen.

Nincs bet365, mert kitiltották, a Winfos javára.

Ilyet nem szeretnék megelni, de ezektol barmi kitelik.

Valoszinuleg az a jó megoldas ha kivarunk es remenykedunk egy ertelmes torvenyben, ertelmes koncessziós dijban igy a nagyok is maradni fognak.


Közben olvasom a módosítás javaslatot. Részletek belőle:

,,29/D. §
(1) A távszerencsejáték szervezését a Hatóság elnöke által kiadott rendeletben meghatározott
feltételeknek megfelelő gazdasági társaság végezheti.

(2) A távszerencsejáték szervezésére jogosult a Hatóság elnöke által kiadott rendeletben
meghatározott mértékű távszerencsejáték szervezési díjat fizet. A távszerencsejáték szervezési díjat
a Hatóság elnöke által kiadott rendeletben foglaltak szerint, az engedély teljes időtartamára előre,
egy összegben kell megfizetni, annak megfizetése tekintetében részletfizetés nem engedélyezhető.

29/E. §
(1) Az EGT-állami gazdasági társaság a távszerencsejáték szervezésének engedélyezésére irányuló
kérelmét az általa közokiratban meghatalmazott és a Hatóság által nyilvántartásba vett képviselője
útján nyújthatja be, ilyen eljárásban a Hatóság viszonylatában jognyilatkozatot érvényesen
kizárólag képviselője útján tehet.

,,36/J. §
A szerencsejáték-felügyeleti hatóság a jogkövető magatartás elősegítése, valamint a játékosok és a
pénzforgalmi szolgáltatók tájékoztatása érdekében a honlapján az ezen alcím szerinti intézkedés
végrehajtásának időtartama alatt közzéteszi a végleges döntéssel elrendelt ideiglenes
hozzáférhetetlenné tétel elrendelésével érintett honlap elnevezését, valamint - amennyiben az
megállapítható - az ideiglenes hozzáférhetetlenné tétel elrendelésével érintett honlapon tiltott
szerencsejáték-szervezést megvalósító szervezet vagy személy elnevezését.

7. A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény módosítása
67. §
A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 76. § (1) bekezdése helyébe a
következő rendelkezés lép:
32
,,(1) A nyeremény esetében – ha az nem tartozik a kamatjövedelemre vonatkozó rendelkezések
hatálya alá – a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvényben (a továbbiakban:
Szjtv.) meghatározott engedélyhez kötött sorsolásos játékból, a fogadásból, valamint az Szjtv. 29/Q.
§-a szerinti külföldi jackpot rendszerből származó nyeremény (a továbbiakban együtt: adóköteles
nyeremény) címén kapott bevétel egészét jövedelemnek kell tekinteni."

Az Szjtv. módosításhoz kapcsolódó módosítások.

Az ajándéksorsolás, mint speciális kategória hatályon kívül helyezésének következtében az
ajándéksorsolás kategóriájához kapcsolódó előnyök is megszűnnek a személyi jövedelemadóról
szóló 1995. évi CXVII. törvény (a továbbiakban: Szja tv.) 76. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a
társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény (a továbbiakban: Tao. tv.) 3.
számú melléklete B) pont 12. alpontjában.

Az Szja tv. 76. § (1)-(3) bekezdése szerint a nyeremény esetében – ha az nem tartozik a
kamatjövedelemre vonatkozó rendelkezések hatálya alá – az Szjtv.-ben meghatározott engedélyhez
kötött sorsolásos játékból, az ajándéksorsolásból, a fogadásból, valamint az Szjtv. 29/Q. §-a szerinti
külföldi jackpot rendszerből származó nyeremény (a továbbiakban együtt: adóköteles nyeremény)
címén kapott bevétel egészét jövedelemnek kell tekinteni. Pénzbeli nyeremény esetén az adót a
magánszemélyeknek kiosztandó teljes nyereményösszegből egy tételben kell a kifizetőnek levonnia,
és befizetnie. Ha a nyeremény nem pénz, hanem más vagyoni érték, a kifizetőt terhelő adó alapja a
nyeremény szokásos piaci értékének 1,18-szorosa.

67
Ajándéksorsolás esetén jelenleg a szervezőt, mint kifizetőt terheli az SZJA fizetési kötelezettség,
nem a játékost. Az ajándéksorsolás speciális kategóriájának hatályon kívül helyezésével a játékos
ezen előnye is eltűnne, figyelemmel azonban az ajándéksorsolások elenyésző számára, ennek hatása
elenyésző.
A Tao. tv. 3. számú mellékletének B) pont 12. alpontjában foglalt rendelkezés gazdasági előnye,
hogy a szervező a társasági adózás kapcsán a nyereményre fordított összeget el tudja számolni
költségként, ráfordításként, amely az adókötelezettségét csökkenti. Az ajándéksorsolás speciális
kategóriájának hatályon kívül helyezésével ezen előny megszűnik, mivel a promóció keretében
nyújtott nyeremény értékét nem lehet költségként elszámolni, figyelemmel azonban az
ajándéksorsolások elenyésző számára, ezen módosítás gazdasági hatása elenyésző.

Általános indokolás

A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény (a továbbiakban: Szjtv.) módosítása
/összhangban a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvénynek az egyházak hitéleti és
közcélú tevékenységének anyagi feltételeiről szóló 1997. évi CXXIV. törvény és egyéb törvények
módosításáról szóló 2022. évi I. törvénnyel 2023. január 1-jei hatállyal történt módosításával/
elsősorban az online szerencsejáték szervezésére vonatkozó hazai szabályozás – az Európai Unió
Bíróságának szerencsejátékokkal kapcsolatos ítélkezési gyakorlatára, különösen a magyar online
szerencsejáték szabályozás tárgyában hozott ítéletekben foglaltakra figyelemmel szükséges –
felülvizsgálatával függ össze. Az európai uniós szabályok értelmében a szerencsejátékra vonatkozó
előírásokat a közegészségügyi szempontok érvényesítésére is tekintettel alapvetően a tagállamok
hozhatják meg. Magyarország ezzel összhangban döntött úgy, hogy hazánkban kizárólag az állami
tulajdonú gazdasági társaság jogosult online sportfogadás szervezésére. Bizonyos multinacionális
külföldi konglomerátumok sikerrel támadták meg az Európai Unió Bírósága előtt a magyarországi
szerencsejáték szervezésre vonatkozó szabályozást, amelynek eredményeként a luxemburgi
székhelyű testület megállapította, hogy az állami monopóliumot tartalmazó online játékszervezési
szabályozás sérti a határon átnyúló szolgáltatásnyújtás szabadságát. Az Európai Unió Bírósága
döntésének köszönhetően jelenleg a magyar hatóság nem tudja érvényesíteni az illegális online
szerencsejáték szervezőkkel szemben a korábbiakban használt, a jogszabályi előírások betartását
kikényszerítő intézkedéseit és eszközeit. Ezért a módosítás célja azon túl, hogy megfeleljen az
Európai Unió Bírósága rendelkezéseinek, az, hogy megteremtse azon legfontosabb feltételeket,
amelyekkel a magyar hatóság ismét érvényt tud szerezni a kiskorúak és sérülékeny csoportok
védelmének.
A törvényjavaslat szerint a távszerencsejáték játékfajta az ún. liberalizált szerencsejátékok körébe
kerül át, ezáltal megszűnik az állami játékszervező távszerencsejáték szervezésére vonatkozó
jelenlegi monopóliuma. Távszerencsejáték szervezésére a szerencsejáték-felügyeleti hatóság
engedélye alapján lesz lehetősége az Európai Gazdasági Térségben honos gazdasági szereplőknek.
A liberalizált online fogadási piacon ugyanakkor több magánvállalkozás egymással versengve lép
fel, így a felelős játékszervezés elvének maximális érvényesítése helyett fennáll a túlzott játékra
ösztönzés veszélye. A törvénytervezet ezért a liberalizálásra a játékosvédelmi szempontok
hangsúlyozott érvényesítésével, a játékosok érdekeit védő garanciális szabályozási elemek
bevezetésével kíván sort keríteni. E körbe tartozik pl. a részletszabályoknak a szerencsejátékfelügyeleti hatóság elnöke rendeletében történő megállapítása, mely így az esetlegesen rossz
49
irányba induló piaci folyamatokra gyors reakciót tesz lehetővé; vagy a távszerencsejáték szervezés
engedélyezéséhez alap-(törzs-)tőke minimum és releváns gyakorlat előírása.
A törvénytervezet – az Szjtv. gyakorlati alkalmazását segítő módosítások, így pl. a modern
informatikai megoldásokat használó különböző promóciók miatt egyre inkább eltűnő
ajándéksorsolás szigorú szabályainak kivezetése mellett – a fentieken túl a pénzforgalmi blokkolás
keretszabályait módosítja, illetve egészíti ki a jogszabályi környezetnek megfelelően (mivel pl.
közigazgatási szankciót csak törvény vagy eredeti jogalkotói hatáskörben kiadott kormányrendelet
állapíthat meg).

Nem tudtam, hova tegyem. Idézem:

"A kérdőív első része várhatóan 15 percet vesz igénybe, a második opcionális rész pedig plusz 5 percet. Ha kitöltöd minkét részt, két nyereményjátékban is részt vehetsz. A válaszolók körében kisorsolunk 1 darab iPhone 12 64 GB-os okostelefont és ha a második részt is kitöltöd részt vehetsz egy ráadás nyereményjátékban is, ahol 5 darab 10 000 Ft értékű TESCO utalványt sorsolunk ki. A nyereményről a nyerteseket e-mailben értesítjük".

Augusztus 14-ig tölthető még ki: https://opinio.tarsadalomkutato.hu/opiniovj/s?s=220801tipp