Kerékpár fogadások

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában


Egyórás világrekord: Ganna hozza a papírformát?

Egy új Tesla árába került Filippo Ganna kerékpárja, de vajon hozza ezzel a papírformát? Olvasd tovább


Visszavonulók ebben a szezonban: Alejandro Valverde, Vincenzo Nibali, Philippe Gilbert, Tom Dumoulin (majd visszatér), Richie Porte, Niki Terpstra, Mikel Nieve, Tanel Kangert, Giovanni Visconti, Alex Dowsett és Davide Rebellin (elvileg...  ;D ).

Jövőre lejáró szerződésű versenyzők, akiknél felmerülhet a visszavonulás: Chris Froome, Greg van Avermaet, Rui Costa, Luis León Sánchez, Geraint Thomas, Robert Gesink, Tony Gallopin, Zdenek Stybar, Steven Kruijswijk, Sep Vanmarcke, Heinrich Haussler, Michael Woods, Daryl Impey, Jonathan Castroviejo és Simon Geschke.

#1637 október 08, 2022, 20:39:08, Pozzato
Egészen érdekes elgondolással kezdett Ganna, elején kifejezetten lassan haladt, most kezdi elérni az 54.6-os átlagot. Mintha a táv második felére építette volna fel az egész versenyt, hogy akkor megy óriási tempót. Kétségtelen, most már körről körre gyorsul. Meglátjuk, lehet ebből még óriási idő (akár 57-es is...). Mondjuk az ilyen nagy áttételhez szerintem is lassabb kezdés illik, mert kell egy kis idő, amíg "beforog a láb".

Frissítés: jelenleg 54.8-nál jár, mire leírtam 54.9

Frissítés 2.0: 30 perc után 27.8-at ment, ami 55.6-os átlag, ha ezt tartaná, rekord lenne, de még mindig folyamatosan gyorsul. Jelenleg 55.9-es átlagnál jár, most jön elvileg a "Ganna-time", ahol a legerősebbnek gondolták, ez a 30-45 perc közötti időszak. És tényleg, eltelt majd 4 perc ebből az időszakból és percről percre egyre jobb, nem semmi.

Frissítés 3.0: Ez tényleg a Ganna-time, eszméletlen, ahogyan 55.9-ről gyorsult 6-7 perc alatt 56.245-ig, olyan tartományban, ahol elvileg mindenkinek jön a holtpont. És mire leírom a mondatot, addigra eléri a 56.30-as átlagot.

Ez emberfeletti volt, hihetetlen Ganna, ahogyan felépítették ezt a csapatával. Bigham kidolgozta a taktikát, elmondta, lassan kell kezdeni, fokozatosan kell gyorsulni.

56.792   8)  8)  :o  :o

Megdöntötte Chris Boardman különleges rekordját is, amire sokan azt gondolták, normális technikával képtelenség. Ez egy olyan idő, amire szerintem hosszabb ideig nem próbálnak rá. Egyetlen embert látok, akinek lehetne némi esélye, de neki sincs pályás múltja: Evenepoel. Senki más (de szerintem még ő sem képes rá), Ganna olyat tett le az asztalra, mint Kipchoge a 2 órás világrekordjával.

Az utolsó 5 percre fáradt el, ott érezhetően kicsit megtört, eljutott a holtpontra, de ettől nagy eredmény ez, hogy onnan is tudott újítani az utolsó 1 percre.

u.i.
Ineosnak nem rossz marketing, pár éve maraton világrekord, most egyórás világrekord, két legnehezebb a teljesítménysportágakban, ráadásul mindkettőt az ő versenyzőjük hozta.

#1639 október 09, 2022, 16:30:11, Pozzato
Mathieu van der Poel azért is pihent mostanában, hogy megnyerje az első Gravel világbajnokságot (sima vb mellett, ahol tudjuk mi történt...), melyet ma rendeztek. Végül csak bronzérmes lett, Gianni Vermeersch nyert, Daniel Oss lett a második. A top10-ben még megjött Greg van Avermaet (4. hely), Magnus Cort-Nielsen (6. hely), Zdenek Stybar (8. hely) és Davide Ballerini (9. hely).

Tegnap Alessandro De Marchi indult a Lombardián, ahol rögtön szökésbe keveredett, jól tartotta magát, végül 53. helyen végzett, nem pihent, ma elindult a Gravel vb-n, ahol 7. lett. Két brutális egynapos, teljesen különböző lebonyolítási forma (országút és hegyek, illetve dombok, mező és földút).

Tegnap végre meg tudtam nézni az Il Lombardia utolsó 20 km-t, jó kis verseny volt. Pogacar nyert, de az ő esetében már eléggé hozzászoktunk a kiváló teljesítményhez, ellenben Mas támadásai mellett nem lehet elmenni szó nélkül. Rá sem ismertem olyan lendületes akciókkal próbálkozott, míg az elmúlt években szinte minden versenyen csak 'ment' és szürkén tekert.

Bár a spanyolok idén elvesztették Valverdét a jövőt tekintve elég bizakodóak lehetnek. Az új Mas illetve a két ifjú titán Ayuso és C. Rodriguez még sok örömet okozhat nekik.

Movistar, mint nagycsapat

Mas mindenkit meglepett az utóbbi hetekben, így a Movistar őt nevezte ki vezérnek, Unzué most újból hisz, ráadásul jön egy nagy szponzor, a Repsol személyében, aki megduplázza az eddigi büdzsét, így 40 millió környékén lesznek, ami azt jelenti, hogy ez már UAE szint (majdnem Ineos). Érdekes világ lesz, mert a Quick-Step és a Movistar hagyományosan "kis" költségvetésből dolgozó csapat, most viszont kaptak egy halom pénzt, gyakorlatilag 5 szupercsapat lett költségvetés szempontjából a sportágban (UAE, Ineos, Jumbo, Quick-Step és Movistar). A Repsol meg azért rossz helyre nem szokta rakni a pénzeket (Repsol Honda, Sainz két vb-címe).

Elvileg a Movistar október folyamán bejelenti Fernando Gavíria érkezését, de nem lennék meglepne, ha érkezne még a Molano - Chaves - Urán hármasból valaki, esetleg Guerreiro. Ez utóbbit támasztja alá, hogy Guerreiro elvileg már csak a szignóra vár, illetve érkezne az egyik legnagyobb spanyol kronós tehetség (21 évesen idei spanyol időfutambajnok), Raúl García Pierna. Jelenlegi keret 27 fős, szerintem jön még 3-5 érkező (Óscar Rodriguez távozik "cserekénk" Garcíáért).


Hibázott a Jumbo-Visma?

A bringás szakik napok óta ezt boncolgatják, Phil Gaimon is beszélt róla: Jumbo-Visma Shimanóról SRAM-ra vált. Gaimon elmondása alapján a profiknak nem biztos, hogy ez jó, hiszen 5-10 wattot veszítenek vele ("amatőrök" elégedettek a SRAM-mal). Elvilg a SRAM tett egy óriási ajánlatot a Jumbónak, amit a Shimano nem akart tartani. Ez egy láncot indított el, ugyanis az UAE is váltani akar hirtelen.

Érthető legyen, mezőny jelentős része a groupset tekintetében (mechanikai tartozékok: lánc, váltó, fékek, fékkarok stb.) Shimanót használ, ott van még a Campagnolo, amit az UAE és még pár csapat használ, illetve van két csapat (Movistar és Trek), akik SRAM-ot. Egyből jött is a pletyka, hogy a Jumbo leigazolja így Mollemát, merthogy SRAM-ra váltottak és Mollema is holland, hazatérhet?

Ezt egyelőre nem lehet tudni, viszont a groupset kapcsán megosztott a bringás szakik többsége, van, aki Gaimon álláspontján van, hogy hibázott a Jumbo-Visma, van, aki szerint jó döntés volt, mert a női mezőnyben nagyon bevált (emlékeim szerint az SD Word és Movistar női részlege is ezt használja (két legsikeresebb csapat).


Filippo Ganna új stratégiája

Daniel Bigham tényleg megváltoztatta Ganna stílusát. Elmúlt hetekben két világrekordot döntött, más stílusban teker, amire érdemes lesz figyelni a kronók szempontjából. Akár élő fogadási piacon is, hiszen Ganna lassabb kezdésre váltott, láthattuk ezt az órarekordnál is, de most az egyéni üldözésesben is.


Milan erősen kezdett, míg Ganna 1200 méternél vette fel az utazótempót. Hiába volt Milan előnye viszonylag nagy, Ganna olyan stabilan tartotta a sebességet, hogy borítékolható volt a fordítás. Míg Milan 3500 méternél elfogyott, addig Ganna ugyanazt a tempót tartotta, mint 1200 méternél.

Nem keveset faragott a világrekordon, versenykörülmények között az első, aki 4 percen belülre ért. Azért is volt fontos ez a verseny, mert Ganna számára egy teljesen új lehetőséget kínál a következő szezonra ez a taktika. A táv utolsó harmadára tartogathatja majd az erejét az aktuális kronón, ahol komoly másodperceket faraghat le a többiekkel szemben.

Nekünk fogadóknak talán jól is jön, hogy gyengébb idénye volt országúton, mert lehet magasabb szorzókat kapunk a jövő évi időfutamain. Az sem mellékes, hogy Bigham az Ineos szakmai stábját erősíti, így még inkább odafigyelhetnek a kronókra. Ja, amúgy a Ethan Hayer is világbajnok lett pályán, szintén Ineos versenyző, ahogyan Bigham is nyert egy vb-címet.

Mindenki lehozta most már, gyakorlatilag hivatalos, Mark Cavendish a B&B Hotels versenyzője lesz jövőre. A francia csapat igyekezett mindent megtenni, hogy Cavendishnek legyen esélye a történelmi 35. győzelmére, érkezett felvezetőnek Maxi Richeze, aki amolyan utolsó utáni szezont vállalt (valószínűleg Cav miatt). Nem lennék meglepve, ha a következő TdF-re egy teljesen sprinter csapatot küldenék, Cavendish mellett Richeze, Sinkeldam, Bol, Debusschere és Barbier is beférhet, ha beáldozzák magukat a brit klasszisért.

Giro útvonal

Ha röviden akarnám összefoglalni, akkor a szeptember végi pletykák igazak voltak, szinte semmi tévedés az olasz sajtó részéről, már akkor tudták, hogy mi lesz. Három időfutam, 70-es távot magam lőttem be, de annyi lett (70,6 km lett az egyenkéntik összesített távja).

Idézetet írta: Pozzato Dátum szeptember 30, 2022, 12:48:32A Giro d'Italia szervezői jövőre sztárt akarnak a versenyre, ezért elvileg három időfutam lesz a háromhetesen. Rögtön kronóval kezdenek, 18 km-es egyenkénti egy emelkedővel zárul. Ezt követné még másik két időfutam, előfordulhat, hogy 70 km-t meghaladó időfutam lesz az összesített táv ebben a szegmensben, ami kiemelkedőnek számít.

Ezzel egyértelművé tették, hogy Evenepoel az, akit várnak Giróra. Azt is megkockáztatom, hogy Primoz Roglicot visszacsábítanák a versenyre, illetve Thymen Arensman, Aleksandr Vlasov, Joao Almeida és Juan Ayuso lehetnek azok, akik ezt így megpróbálhatnák.

A verseny brutális, hogy csak két etapot mutassak:
20. szakasz: A legendás Tre Cime di Lavaredo, micsoda szakasz így a végére, ez önmagában 5400 méter szintkülönbséget tartalmaz!


13. szakasz: Brutális kezdés a napon, itt sem lehet majd sokat pihenni.



Véleményem az, hogy ez így tökéletes egyveleg lesz, hiszen egyértelműen Evenepoel miatt rakták be a 70 km egyenkéntik (ez utóbbi éveket figyelembe véve rekord, itt alsóhangon szerezhet 3-4 perc előnyt egy Mas típusú versenyzővel szemben, de aki még annyira se tud kronót menni, azok kapni fognak 6-8 percet). Azonban ezek olyan hegyek, ahol bőven kell 2000 méter fölé menni, amit Evenepoel láthatólag nem kedvel. Nem olyan verseny lesz, ahol 1 km-t majd a "magasban" megyünk, hanem itt lesz esélye a hegyimenőknek ledolgozni a hátrányt.

Caruso, Vlasov, Carapaz/Carthy, Geraint Thomas, Roglic/Foss, Almeida/Yates indulókra voksolok Evenepoel mellett. Geraint Thomas már nyilatkozta is, hogy valószínűleg az utolsó szezonjában Giro lesz ebből, Carusónak is valószínűleg zárásként az jön, Carapaznak szerintem logikusabb lenne a Giro és az UAE-ből is valakit küldeni kell.

Pogacar TdF, Ayuso Vuelta, ezeket már tudjuk, de Yates és Almeida se maradhat GT nélkül. Vingegaard TdF, szóval vagy Foss vagy Roglic megy a Giróra. Azt is esélyesnek tartom, hogy Roglával rámennek a duplára (Giro-Vuelta).


Afrikai vb és World Tour verseny

Pozitív dolog a nyitás Afrika felé, de láthattuk, hogy a kínai World Tour versenyek sem működnek. A versenyzők gyűlölték, sokan csak kényszerből mentek, óriási a szmog, szervezés katasztrófa, szóval számomra erősen kérdéses, hogy az az Afrika, amelyet most már leginkább Kína támogat (vagyis lopnak szét), az hogyan akar majd két World Tour versenyt megrendezni? Mert az UCI terve ez, hogy 2026-ra két World Tour versenyen legyen a kontinensen, miközben már az Egyesült Államokban is megszűnt a WT-verseny...

Előbb olyan kontinenseken kéne normálisan versenyeket szervezni, mint Amerika (észak és dél), Ázsia és Óceánia. Utóbbi esetében többször is gond volt a Tour Down Underrel, Kínáról beszéltem, Dél-Amerikában meg még egy normális versenyt se tudtak megszervezni, pedig lényegesen jobban állnak, mint Afrika. Számomra érthetetlen az egész, amit az UCI akar. Ami jó dolog, hogy jövő nyáron augusztusban lesz Glasgowban a vb, első alkalommal ilyen univerzális nagy banzáj, hiszen egyben lesz az országút, pálya, monti és miegymás, magyarul minden.

Nézők részéről tök jó (lehet én is megyek), de versenyzők? A vb ugyanis augusztus közepén lesz, alig 2-3 héttel a Tour de France után. Milyen állapotban lesznek a TdF indulói? Hagyjuk is, pont úgy lesz ez is, mint az olimpia. Aztán mi van azokkal, akik mondjuk 3-4 számban akarnak vb-címet? Mint Mathieu van der Poel vagy Tom Pidcock. Mire készül majd Ganna? Egyik nap pályaverseny, következő nap országút? Imádom, hogy rendszerint olyanok vannak vezetői pozícióban a különböző nagy szervezetknél (és országban...), akiknek fogalmuk sincsen semmiről.

És akkor olyan aprógásokra fel sem hívtam a figyelmet az afrikai vb és World Tour kapcsán, minthogy a versenyzők nem igazán járnak Afrikába versenyezni. Előfordult, hogy elraboltak versenyzőket, bringákat loptak el, csapatokat fenyegettek meg, szakaszt kellett átszervezni terrorgyanú miatt és még lehetne sorolni.

A tegnapi Dan Martin interjú tökéletesen megmutatja, hogy miért nem tudott sosem GT-n dobogóra jutni, illetve azt, hogy van egy tehetséges versenyző, aki nem képes szintet lépni. Ennek az oka, hogy nem ad bele mindent. Ő maga elmondta, lehet jobb lett volna, ha a Kanári-szigetekre utazik edzőtáborba, de ő nem bírta az ilyen jellegű terhelést, nem bírta a kerékpáros táplálkozást. Nem mondta ki egyértelműen - mert az beismerés lett volna -, de nem volt eléggé elhivatott.

Itt mutatkozik meg, hiába vagy tehetséges (korosztályában jobb volt, mint Geraint Thomas), ha nem hozod meg azokat az áldozatokat, amik a sikerhez kellenek, akkor más aratja le őket. Geraint Thomas kevésbé volt tehetséges, mint Martin, viszont ahogy Dan is beszél róla, hihetetlen akarata volt, nagyon tudott szenvedni, felállni, ha mélyre került. Azt mondta, hogy Thomas és Froome robotok voltak, illetve az Ineos elszívta a kerékpározás örömét mindenki elől.

A mostani fiatalok (15-18 évesek) többségét gépnek nevezte, hiszen sokat edzenek, szinte már annyit, mint egy 30 éves profi. Nem mondta ki ezt sem egyértelműen, inkább az "aggaszt" szót használta, de érződött a nyilatkozatán, miszerint sokan fognak majd kiégni nagyon hamar, ha így folytatják. Az interjú legérdekesebb része viszont a végén jön: azt mondta, hogy sem pályafutása elején, sem a végén nem látott differenciát a doppingtesztek között, azt mondta, nem tudja, mennyire volt hatékony, őt is alig vizsgálták.

Erről már én is hallottam és olvastam korábban, hogy a vizsgálati rendszer nem változott, mintha nem izgatná az ellenőröket az egész. Lusták változtatni, alig tesztelnek új anyagra, míg valószínűleg az ellenoldal folyamatosan fejlődik, addig, mintha az ellenőrök része megrekedt volna egy szinten. Lehet ezért is tűnik tisztábbnak a sport és van annyi emberfeletti eredmény, aztán 5-10 éven belül megint robban majd a bomba, hogy szinte mindenki valami újgenerációs szert használt (mint anno mondjuk az EPO).

#1645 november 07, 2022, 18:37:36, Pozzato
Giro d'Italia 20. szakaszát rosszul írtam, Tre Cime di Lavaredo a 19. etap, míg a 20. ez lesz, a brutális időfutam, nem tudom, láttam-e már ennyire beteg egyenkénti kronót. Esetleg ilyen argentin körversenyen volt anno:

https://cdn.cyclingstage.com/images/giro-italy/2023/stage-20-profile.jpg

Ezen a szakaszon simán megfordítható az összetett, akár 1 perces hátrányból is.

11,3tol 16,4ig az egy atlag 15%os resz, jol szamolom?
5km alatt 750m felfele.

A befutót kell nézni, ami 18,4 km-nél van, ott már van lankásabb rész is (kevésbé meredek), így jön ki az egész emelkedőre 7,3 km a 12-13%, de igen, az a rész amit írtál, az 15%! Szóval, brutális. Hiába lesz a teteje kicsivel könnyebb, még az is annyira meredek, hogy aki addig megtört, ott is súlyos másodperceket kaphat 2 km alatt.

Multkor felsetaltam Pecsen a belvarostol a tv toronyig. Ismetlem, setaltam. Az kb tippre max 5%os atlagemelkedo, de rendesen faszom ki volt mar.. ;D

Ezek meg kerékpárral felmennek kmeken keresztul 15%on, es a vegen megkonyorul rajtuk a hegy egy kb 8-9%os resszel..

Amugy csak azert 16,4ig emeltem ki, mert ugye a hegyeken mindig mutattak igy kmekre bontva a %okat es sok hegyen vannak 12-15%os reszek de azok rendszerint par 100mig tartanak max 1kmig, itt meg 5kmt mennek majd egyhuzamban, alig varva hogy elérjék a 8-9%os reszt.
Elkepeszto kemeny lesz.

Az a megérzésem, hogy ezt a szakaszt nem Ganna fogja elvinni ;D

Speciel ennek a szakasznak nagyon örülök, úgy fogalmaztam volna, hogy már egy ideje nem igazán szeretem az időfutamokat, de azért ez más tészta, nagyon eltér a megszokottól.

És egy igazán egyszerű, de szerintem elég fun fact számadat annak, aki szereti a bicózást:

Minden év ~1/6 része (2 hónap) Grand Tour! :great: