Kerékpár fogadások

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában


#1665 december 22, 2022, 20:40:08, Latzka
Nagyon várom a szezont, mert azt hiszem azt elmondhatjuk, hogy rengeteg a kiváló kerekes a mezőnyben :ok:

És jön egy DE, amiről kíváncsi vagyok mit gondolsz @Pozzato /gondoltok:

Túl sok  vagy szinte már mindenki igazi jófiú, emiatt nem nagyon tud kialakulni egy klasszikus, évekig tartó rivalizálás ??? Gondolok itt a Pogi vs Vinge duóra, ahol rettentő sportszerű volt a kzdelem; ha jól emlékszem a dán megvárta a bukó szlovént és egy klasszikus kép lett ahogyan lepacsiztak. De a párharcuk az nem biztos, hogy klasszikussá válhat.
Én igazából azt éreztem Pogacaron, hogy annyira tisztelte az ellenfelét, hogy szinte nem is bánkódott azon, hogy nem az övé lett az össszetett..

Most lppen nem tudom hol tart Lopez botránya; a csalást, doppingot elítélem persze, de azt a fajta csibészséget, rosszaságot, amit képvisel azt szeretem; kellenek az ilyen versenyzők is a mezőnybe a jófiúk mellé..

A '60-as években lévő Anqeutil - Poulidor, mely kettéosztotta a franciákat, vagy mondjuk a Hinault - Lemond/Fignon típusú rivalizálásoknak szerintem vége, mostani generáció más. Ez érzékelhető mondjuk kosárlabdában is, ahol ott volt a Bird - Magic vagy Bird - Jordan csata, amely a trash talkról is szólt, manapság már nincs ilyen. Ha van is, akkor is elvétve. Érvényes ez a kerékpárra is, ahol kevés a ténylegesen "unszimpatikus" versenyző. Akik beszólogatnak médiában, mezőnyben szólnak be valami taplóságot, na ilyen mondjuk Wout van Aert. Az ő stílusát már többen kritizálták, de például Sagan is korábban eléggé gyakorta nyomta a dumát.

Pogacar és Vingegaard más, ahogyan Bernal és a felesége mellett lehiggadt Evenepoel is. Köztük inkább az országúton lesz ikonikus küzdelem, de azért Ullrich és Armstrong között is sokszor hasonló volt, bevárták egymást, tisztelték egymást (mondjuk lehet, ha végre megérkezik az Ulle könyv, abba más lesz  ;D ). Én nem gondolnám, hogy ezek a versenyzők egymást szidják majd, esetleg átlépik a bringázás etikai kódexét. Amit monjduk López megcsinált:
- Enric Mas-eset, amikor Mas szökésben volt, López az oldalszeles hegyi részen perceket kapott, így leszorult a dobogóról, de ahelyett, hogy maradt volna segíteni társának a következő két napban, inkább feladta a versenyt úgy, hogy tudta, csak három segítője marad a Movistarnak...
- Az ominózus buszmegállós balhé, mikor a TdF-en mindenki neutralizációt kért az időjárás miatt, megállt a mezőny, erre Lópezék támadtak, mjad Ángelito lefelejte a buszmegállót egy kanyarból kicsúszva, karma büntetett

López nekem pályafutása kezdetén szimpatikus volt, tehetséges bringás, jól fogadható, hiszen 2000 méter felett mehetett rá a tét. Aztán derültek ki a dolgok folyamatosan, volt podcast és cikk, amikben Cristiano Ronaldo egóját meghaladó stílusról beszéltek vele kapcsolatban. Nem viseli el, ha más a vezér a csapatban, akkor nem segít, nem érdekli a verseny, inkább eligazol, ha nem ő az első számú opció. Nála a gond az lehetett, nagyon gyorsan kapott nagy szerződést, rögtön kapitány lett, miközben hiába volt tehetség, taktikai érzéke nem volt.

Valószínűleg a mostani húzása volt az utolsó, hiszen így is balhés, nehezen kezelhető embernek bélyegezték, akinek ráadásul megvannak a korlátai (GT top10, de nem fog háromhetest nyerni, sőt, dobogó is kérdéses). Manapság pedig luxus egy halom pénzért egy ilyen versenyzőt megtartani, akinek doppingbotrányai vannak, nem lehet kezelni. Nem hiába volt az, mikor kiderült a Movistar-eset, akkor egyetlen érdeklődő volt csak: az Astana. A legproblémásabb csapat, akik szinte biztos, hogy kiesnek a World Tourból a legközelebb Relegation Battle során.

Ők azok, akiket a nagy szponzori pénzek miatt megtűrnek, de a csapattal évek óta csak a gond van. Folyamatosan a balhék, rendre problémás versenyzőik voltak (leszámítva mondjuk a Cápát vagy Sánchezt), és őszintén szólva, fogalmam sincs, hányadik doppingos esetük volt a mostani, saccra 10 környékét mondanék az elmúlt 10-12 évből, de lehet van az több is. López ettől függetlenül egy olyan bringás, aki hajlandó támadni, van egy stílusa, ez kiemeli mezőnyből, kétségtelen.

Nekem róla Óscar Sevilla jut eszembe. Sevilla tehetséges bringás volt, minden képessége meglett volna, hogy háromhetest nyerjen, de a Kelménél túlságosan korán kiemelték őt, mint nagy tehetséget. Ez annak is köszönhető, hogy a 2001-es Vueltát majdnem megnyerte, utolsó előtti szakasz előtt vezetett, majd jött egy majd 40 km-es kronó. Casero vagy Sevilla volt a kérdés. Sevilla előnye 25 másodperc volt, de Casero jobb kronós. Ugyanakkor utóbbi jóval fáradtabb volt, viszont Sevilla döntő helyzetben szétzuhant.

Elveszítette a versenyt, de ezzel nem foglalkoztak a Kelménél, mondták, legyen ő a vezér jövőre is. Fiatal tehetség, óriási jövő előtt, de nem látták, hogy fejben gyenge. Vezérként szétesett, helyette csapattársa, Aitor González nyerte a versenyt úgy, hogy Sevillának derogált segíteni, megsértődött a csapatra, hogy neki ugyan nem ment, de akkor másnak se menjen a csapatból. Pont, mint a movistaros eset, érdekes, hogy ilyen általában a spanyolokkal és a kolumbiaiakkal esik meg (Sevilla félig kolumbiai volt).

Még egy apró megjegyzés, ami kimaradt tegnap este: López kapcsán egy másik sportágbeli hasonlat. Olyan, mint Ron Artest az NBA-ből. Artest nagyon megosztó személyiség, viszont All-Time top5 védő között ott van. A sporton kívüli, emberi oldalát nehéz kedvelni, mert balhés (és akkor még finom voltam), viszont tudását el kell ismerni. Olyan szívós védő volt, amilyen nagyon ritka. És ahogyan Lópezben, úgy benne is jóval több volt, mert bármikor képes volt egy 20-25-30 pontos meccsre, ha nem elégszik meg annyival, amennyit elért egyéni mutatókban, simán lehetett volna kiemelkedő játékos több mutatóban is. Lópezben is ugyanezt érzem. All-Time top5-ös a 2000 méter feletti hegyekben, viszont látható volt, ha nagyon akart, fejben is ott volt, akkor simán képes volt jó kronókra is, de egyszerűen nem akart több lenni.

Szokták mondani, hogy a kronó testalkat kérdése. Az időfutam szerintem leginkább a szenvedési szint kérdése. Jól mutatja ezt Ganna világrekordja is. Elmondta: imád szenvedni és vergődni, amikor kifacsarja magát. Evenepoel szintén. A belga kifejezetten alacsony versenyző, súlyban sem olyan durva (nagyjából hasonló, mint López), viszont képes óriási wattokra, kitartani a maximum tempót nagyon sokáig. López is például idén képes volt jó kronóra a Vueltán, ha levesszük Evenepoel idejét, akkor top8-ban jött meg és mindössze 1 perc hátrányban Roglichoz képest. Minden adott volna nála is, hogy jó versenyző legyen, de valami fejben hiányzott. Lehet pont ez, amit írtam, hogy túl korán lett sztár, nagy fizetés, vezetői szerepkör, miközben erre nem állt készen.

Továbbá, az is lehet, hogy López nem ilyen ember volt, mikor a mezőnybe, de a közeg ilyenné változtatta. Ezt nem tudhatjuk. Az viszont biztos, hogy hiányzik egy LeMond vagy Hinault típusú versenyző a mezőnyből, kezdetben azt gondoltam, Evenepoel lehet az, de a házasság teljesen megváltoztatta, ezt ő maga is elmondta.

Remélem ezt a cikket itt lehet hagyni:

https://www.eurosport.hu/kerekpar/aranypedal-2022-az-ev-legjobb-szakasza-szavazas_sto9280490/story.shtml

A Col de Granon-ra szavaztam, ami toronymagasan nyert a 4 opcióból, viszont hiányoltam a lehetőségek közül a Giro 20. szakaszát (Belluno›Marmolada), ahol az ausztrál Hindley hihetetlen nagyon ment (mint egy gépállat úgy ment :o ), Carapazt megtörte és az ITT előtt eldöntötte a rózsaszín trikó kérdését. Remek szakasz volt, voltak amúgy egyéb történések is; nálam emlékezes marad az egyszer biztos :ok:

Szerintem ez így eléggé karcsú lista, ott van az általad említett Giro szakasz, akkor a világbajnokság (őrült időfutam és a mezőnyverseny Evenepoel történelmi szökése). A Milano-Sanremo és Mohoric fantasztikus lejtmenete és az a csata a végén. A Párizs-Nizza első szakasz és a Jumbo-Visma komplett támadása az emelkedőn, majd az utolsó etap és az üldözőverseny Nizzában. Liege-Bastogne-Liege és San Sebastian, mindkettőn Evenepoel távoli indulása és harca a mezőnnyel. Giro di Lombardia és Pogacar - Mas csata, ami szintén epic volt. Dauphiné 8. szakasz és a Jumbo-Visma dominancia. A GP Montréal, ahol WVA-t fárasztották, majd Pogacar lesprintelte őt okos versenyzéssel. Így hirtelen ennyi, ja meg még ott van a Valenciai körverseny 3. etapja, ami igaz csak ProSeries, de epic csata volt Vlasov és Evenepoel között a földúton... Sebaj Esbringa  ;D

Ez csak egy szubjektív vélemény, de mind cikkek terén (csak külföldi fordításokból dolgoznak, szinte semmi önálló tartalom), mint közvetítésben erősen visszaesett az Eurosport, sajnos. Sipi valószínűleg szomorú lenne.

Na az ilyenekért szeretek veled kommunikálni :ok: , mert ugyan pár %-ban nagyon nem értek egyet a véleményeddel, de az esetek többségében olyan dolgokra hívod fel a figyelmemet, amiről ok nélkül megfeledkezem ???

Több olyan szakaszt is említettél, amit láttam és jogos várományosa lenne akár a legjobb szakasz díjnak :ok:
Inkább el is engedem ezt a versenyt és örülök, hogy sok izgalmas szakaszt láttam 2022-ben és remélem így lesz 2023-ban is; amúgy ebben biztos vagyok ;D

Nálam emlékezetes Mohoric fantasztikus lejtmenete.
Mondjuk én elfogult vagyok, mert a szlovén kerékpáros az egyik kedvencem. Már régóta "díjazom" azt, ahogyan száguld lefelé. Ez nemcsak jelentős magabiztosságra utal, hanem azt is jelzi, hogy a csávó nagyon uralja a kerékpárt, hihetetlenül jól összpontosít, nagyon jók a reflexei és akár pillanatok alatt tud megfelelően dönteni.
Kell tudnia nagyon gyorsan jól dönteni, hiszen igencsak gyakran kockáztatja az életét.


Erről a Mohoricos lejtmenetes elemzésedről az egyik Eurosportos kommentátor beszólása ugrik be:

"Lejtmenetnél ketten ülünk a biciklin, én és a majré" ;D

A 2026-os reformok

A 2026-os esztendő egy váltást jelenthet a kerékpársportban. Az UCI ugyanis komoly reformokkal készül, egyik ilyen, hogy a World Tour versenyek között nem lenne átfedés, tehát nincs ilyen, hogy Paris - Nice és Tirreno Adriatico egyszerre. Van egy olyan ki nem mondott cél is, hogy a GT-k dominanciáját akarják csökkenteni, létrehozni új sorozatokat.

Ilyen lenne a UCI Champions League, amely a pályaverseny BL-sorozat mintájára menne országúton is. A terv, hogy 15 egynapos mellett lenne 4 db többnapos (6-7 szakasz), ez adná ki az adott év BL-győztes versenyzőjét. Az "átfedések" eltörlése mellett a másik cél, hogy csökkentsék a versenyeket, elmondásuk szerint, nincsen szükség egy évben ennyi World Tour és ProSeries versenyre.

Magyarán, az én olvasatomban ez azt jelenti, visszahoznák a 2000-es évek Világkupa sorozatát. Én szerettem, de volt egy komoly gondja: mikor a sorozat eldőlni látszott, onnantól sok versenyzőt nem érdekelt a hátralévő pár verseny. Paolo Bettini fölénye 2003-ban akkora volt, hogy a többség a Lombardián már bele sem adott mindent...

És azért lássuk be, hogy egy ilyen sorozat szinte minden esetben Pogacar, Van Aert vagy Evenepoel sikerét hozná. Az egynaposokon ők kiemelt versenyzők, viszont tudnak egyhetest is menni, míg mondjuk MVDP nem. Vingegaard ugyan tud egyhetest menni, ahogyan Bernal is, de ők nem jók pavékon és egynaposokon sem. Szóval ez megint egy Bettini dominanciájához fogható időszakot hozna. Akkoriban Bettini az egyik legjobb dombos egynapos menő volt, de tudott pavén menni, volt érzéke a szökéshez és a sprinthez is (nem Petacchi vagy Cipollini szinten, de egy Freirét vagy Zabelt le tudott győzni).

Az biztos, hogy változtatni kell, csökkenteni és optimalizálni a versenyek számát, de nem így. Nincsen szükség új sorozatokra, inkább több városi verseny kell, ami meghozza a nézőket. Nem kellenek arab és kínai versenyek, mert senki sem kíváncsi rá a helyszínen. Oké, tudom, nagy pénzek és szponzorok, de sem az időjárás nem jó (túl nagy por és homok), sem az infrastruktúra nem megfelelő. Ha engem kérdeznének, teljesen máshogy néznek ki, majd egyszer meg is csinálom a PCM-ben...  ;D

Összecsapások többnaposokon tavasszal:
UAE Tour: Evenepoel - Pogacar
Paris - Nice: Vingegaard - Bernal
Tirreno - Adriatico: Pogacar - Mas - Vlasov - Landa - Van Aert
Volta Catalunya: Roglic - Evenepoel - Landa - Ayuso/Almeida
Basque: Vingegaard - Mas - Ayuso - Landa

Carapaz és még páran nem ismertették a naptárukat...

Ja, amúgy egynaposok sem lesznek piskóták, Pidcock elengedte a cyclocross szezont, csak a tavaszra készül és az országútra, ahogyan Van Aert is, utóbbinak Flandria és Paris - Roubaix, előbbinek pedig a komplett időszak (Stradétől egészen a Liegéig) fontos.

Flandria mezőnye már most ütős: Pogacar, Van Aert, Van der Poel, Pidcock, Mohoric, Van Baarle, Küng, Girmay, Asgreen, Stuyven és Alaphilippe, utóbbi is elvileg nyerni megy.

Most Bernalra vagyok a legkíváncsibb, bízom benne, hogy fog ő még GT címért versenyben lenni :angel:

Itt az idei Vuelta útvonala!
Nem kevesebb, mint 9 hegyi befutó, egy brutális hegyi nap a Pireneusokban, Angliru és két nagyvárosi időfutam (Barcelonában csapat, Valladolidban egyéni) a legfontosabb sarokpontjai a versenynek.

Számodra nem elérhetőek a csatolmányok ebben a fórumban.

#1677 január 10, 2023, 21:28:52, Pozzato
Úgy tűnik, kezd feloldódni a Barcelonával szembeni Vuelta-iszony. Mondjuk hosszú időnek kellett eltelnie, míg megbékéltek a felek. Jó kis verseny lehet ebből Carapaz, Mas, Roglic, Rodriguez és Ayuso is ott lesz, illetve egész évben erre készül majd az új belga szupertehetség, Uijtdebroeks.

Mindeközben a Medellin EPM erősített, leigazolták Miguel Ángel Lópezt, plusz bekínáltak egy szerződést Nairo Quintanának. Az a sor gyönyörű lesz, ott van a jó öreg doppingos Fabio Duárte és Óscar Sevilla, aki még csak 46 éves. Meg is van az új kedvenc csapatom. Lehetne mondjuk Team Cocaine is a nevük.

Idézetet írta: Pozzato Dátum január 10, 2023, 21:01:11Mindeközben a Medellin EPM erősített, leigazolták Miguel Ángel Lópezt, plusz bekínáltak egy szerződést Nairo Quintanának. Az a sor gyönyörű lesz, ott van a jó öreg doppingos Fabio Duárte és Óscar Sevilla, aki még csak 46 éves. Meg is van az új kedvenc csapatom. Lehetne mondjuk Team Cocaine is a nevük.

Rájuk kerestem a 60. helyen látom őket a csapatok rangsorában, olyanok előzik meg őket, melyekről még nem is hallottam. Akkor tévés versenyen nem igazán várható a részvételük csak kisebb versenyek?

Idézetet írta: Latzka Dátum január 11, 2023, 19:56:38Rájuk kerestem a 60. helyen látom őket a csapatok rangsorában, olyanok előzik meg őket, melyekről még nem is hallottam. Akkor tévés versenyen nem igazán várható a részvételük csak kisebb versenyek?

A World Tour versenyen a World Tour csapatok mellett a ProSeriesből szabadkártyához jutók tudnak csak indulni. Az új szabályok értelmében ez kissé átalakult, így van speciális kivétel, mint a Lotto, akik ott indulnak, ahol akarnak, hiába ProSeries csapat (a 19. hely előnye).

A Medellin EPM egy kontinentális csapat (harmadosztály), akik csak Continental Series versenyein vehetnek részt automatikusan (Europe Tour: ide tartozik a 2.1-es és 1.1-es versenyek, mint például a Giro di Sicilia). Ezen felül szabadkártyára jogosultak ProSeries versenyeken, amik ezek:
https://www.procyclingstats.com/races.php?year=2023&circuit=26&class=&filter=Filter

Ezekből szokott közvetítés lenni, reálisan nézve Tour of the Alps vagy Vuelta a Burgos versenyeken láthatjuk őket, de inkább mondanék biztosra ilyen Tour de Langkawi és társait. Szóval szabályellenes lenne, ha a Medellin indulna World Tour versenyen.