Rali-világbajnokság 2023

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában


Biztos triplázók a rali-vb-n?

Több szempontból is az utóbbi évtizedek egyik legérdekesebb szezonja elé nézünk, ahol bármi megtörténhet.  Olvasd tovább


Ez a Monte nagyon beteg volt, óriási bukások, öregek oktattak, mindeközben Bútor Robi WRC-je épülget.  :beerchug:

Nem emlékszem ilyenre a motorsportból, hogy valaki huzamosabb ideig versenyzett, mindent megnyert, majd gyakorlatilag 3-4 szezonra teljesen más szakágba ment, utána visszatért és 45 év felett még leoktatta a fiatalokat egy teljesen új technológiával. Loeb ezt megcsinálta, most 47 évesen legyőzte Ogiert, illetve a trónkövetelőket. Teljesen új technológia? Teljesen új vezetési stílus? Kit érdekel? Loeb megcsinálja. Két hete még a sivatagban ment, utána meg a tükörjégen kell? Semmi gond.  ;D Elképesztő ez a faszi, majd a győzelem után nyomott egy hátraszaltót.  ;D Kalle Rovanperának sok tesztbe és konkrétan egy versenynapjába került, mire megtanulta használni az új technológiát, Loebnek ez zsigerből ment. Az is igaz, hogy utána Kalle is megtanulta, ha nem fog hasonló hibákat elkövetni, akkor 21 évesen megnyerni a vb-t, hacsak... Ugyanis felmerültek olyan infók, miszerint Loeb szerződést kapna több versenyre és a Ford biztosítaná neki a 4. Pumát.  ;D

Egyelőre ez csak pletyka, ugyanis mind Loeb, mind Ogier annyit mondott, hogy a soron következő két versenyen nem lesznek ott. Ami az első versenyen látszott:
- Az M-Sport megint összerakta az új szabályrendszerre az autóját... Elmúlt 2-2,5 szezont beáldozták, építgették a Pumát, majd ahogyan 2017-ben, úgy most is komoly erődemonstrációt tartottak a Montén.
- A Puma jelenleg a legjobb autó a mezőnyben, legnagyobb kérdés az lesz, hogy Breen képes-e ezt a biztonsági autózást hozni végig a szezonban? Az első futamon rendkívül visszafogott volt (ő ilyen versenyen "normális" körülmények között már az árokban lett volna). Ez egy világbajnoki címre esélyes autó, amiben nem a megfelelő versenyzők ülnek (a franciát leszámítva). Evans vagy Kalle ilyen Pumával simán dobogós lenne minden versenyen... (most sajnálhatja Evans, hogy váltott).
- A Hyundai a legrosszabb kocsi, pilóták fejben szétestek, felfüggesztés még mindig pocsék, ha ezt így folytatják, leggyengébb csapat szintjére esnek vissza.
- A Toyotának is vannak gondjai, de ők sebességből megoldják ezeket, ráadásul a két legjobb vb-aspiráns náluk van. Ha Rovanpera tartja azt, amit a 3-4. nap produkált a Montén, akkor megnyeri a vb-t.


Race of Champions 2022
Idén Svédországban havon és jégen rendezték meg a versenyt, Loeb megint behúzta, de Vettel azért megszorongatta. Csapatversenyt a Solberg-család behúzta. Volt egy uniqum is: a videóban egy Audi Quattro S1-es van, melyet a B-csoportos 1984-es vb-re készítettek. Abban az évben Stig Blomqvist megnyerte vele a világbajnoki címet. Ikonikus autó, az igazi "raliszörny". A lényeg, hogy most a hétvégén megint Stiq Blomqvist vezette a 450 lóerős szörnyet, most a jeges-havas úton. Blomqvist 75 éves... Sokan még 20-30 vagy 40 évesen is kiforognának egy ilyen pályán a kanyarban, neki ez volt a bemelegítő köre, ezek után csak jobbakat ment. Vettel könyörgött, hogy beülhessen Blomqvist mellé.


A kedvenc videóm az idei ROC-ról. Összecsapott a múlt és a jövő.

Kivitték minden idők legerősebb rallycross autóját, az FC1-X-et, amely 1100 lóerő, elektromos hajtás, 0-100 1,4 mp... Egy szörnyeteg. Ebbe az irányba megy a motorsport, minden elektromos stb.

A másik oldalon az említett 75 éves Blomqvist egy 38 éves technológiában. A legendás Audi, de azért már eljárt felett az idő, ahogyan a pilóta felett is, vagy mégsem?

Az eredmény?

Április végén Bútor Robi lement a WRC horvát futamára, ahol megnyerte a kategóriáját, összességében is eléggé jó helyen zárt, mindezt 47 évesen. Most mesélt róla bővebben, voltak komoly sztorik, power stage és az emelkedő zseniális, riválisa, Kramer 6 slickes megoldása is a szakadó esőben.  ;D


Loeb - Ogier csata újratöltve, de a Chelsea korábbi edzője is mezőnyben!

A Chelsea és a Olympique Marseille korábbi edzője is a nevezési listán a hazája raliversenyén.  Olvasd tovább


Érthetetlen szorzók a rali-vb-ről

Nem bíznak a fiatal klasszisban, aki sorra nyeri a versenyeket.  Olvasd tovább


Dorka: Apa, megállunk, érzem!
Lali (apuka, aki egyben navigátor): Én meg beszarok!


Dorka meg nagyot ment (16-17 évesen, le a kalappal), élete harmadik igazi gyorsaságikkal tarkított versenyén, egyben első Rally3-as futamán.

A hétvégén rali-vb történetének legfiatalabb világbajnoka lehet Rovanpera!

A fiatal finn tehetség megállíthatatlan 2022-ben, sorra nyeri a versenyeket, hétvégén rekordot dönthet! Olvasd tovább


Kalle Rovanpera 22 évesen világbajnok, nem igazán volt róla hír, pedig ugye minden vonatkozó rekordot megdöntött (legfiatalabb bajnok stb.). Oké, hogy az F1-ben nem ritka ilyen korban vb-t nyerni, de raliban eléggé, általában ott 28-32 év között kezdik el, addigra tapasztalják ki a technikát, rutint szereznek. Rovanpera már 18 évesen kitapasztalta, innentől egyetlen kérdés lesz csak: meddig tart a motivációja? Minden rekordot megdönthet, ő lehet a történelem legjobbja, hozzá fogható tehetség nem volt (még Loeb, Ogier, McRae és a többiek sem), hihetetlenül gyorsan tanul, mondjuk mikor nálunk versenyzett, akkor megmondták a frankót, hogy csak egy csicska és szerencséje volt...  ;D

https://www.sportfogadas.org/forum/index.php?topic=11990.msg780588#msg780588


WRC Svédország: Nincs Ogier és Loeb, így Rovanpera nyerhet

A képlet nagyon egyszerű, talán túlságosan is egy Rovanpera győzelemhez. Olvasd tovább


Idézetet írta: Pozzato Dátum február 07, 2022, 21:19:32Race of Champions 2022
A videóban egy Audi Quattro S1-es van, melyet a B-csoportos 1984-es vb-re készítettek. Abban az évben Stig Blomqvist megnyerte vele a világbajnoki címet. Ikonikus autó, az igazi "raliszörny". A lényeg, hogy most a hétvégén megint Stiq Blomqvist vezette a 450 lóerős szörnyet, most a jeges-havas úton. Blomqvist 75 éves... Sokan még 20-30 vagy 40 évesen is kiforognák egy ilyen pályán a kanyarban, neki ez volt a bemelegítő köre, ezek után csak jobbakat ment. Vettel könyörgött, hogy beülhessen Blomqvist mellé.


Tavaly a 40 éves technológia legyőzte az elektromos autót, idén sem változott a helyzet, most mondjuk simább volt, de ez a Quattro kiváló darab, valószínűleg az autózás egyik csúcsa.


Bútor, Cigi, legendák újra a pályán, mondjuk tuti Cigire is hoznának valami szabályt, mint Robira, hogy ne szerezhessen még pontot se, mert a bajnokságot a fideszes tehetségtelen kis talpnyalóknak kell nyernie. Cigivel meg itt a két évvel ezelőtti interjú, legnagyobb pali még mindig.