Ez a Monte nagyon beteg volt, óriási bukások, öregek oktattak, mindeközben Bútor Robi WRC-je épülget.
Nem emlékszem ilyenre a motorsportból, hogy valaki huzamosabb ideig versenyzett, mindent megnyert, majd gyakorlatilag 3-4 szezonra teljesen más szakágba ment, utána visszatért és 45 év felett még leoktatta a fiatalokat egy teljesen új technológiával. Loeb ezt megcsinálta, most 47 évesen legyőzte Ogiert, illetve a trónkövetelőket. Teljesen új technológia? Teljesen új vezetési stílus? Kit érdekel? Loeb megcsinálja. Két hete még a sivatagban ment, utána meg a tükörjégen kell? Semmi gond.
Elképesztő ez a faszi, majd a győzelem után nyomott egy hátraszaltót.
Kalle Rovanperának sok tesztbe és konkrétan egy versenynapjába került, mire megtanulta használni az új technológiát, Loebnek ez zsigerből ment. Az is igaz, hogy utána Kalle is megtanulta, ha nem fog hasonló hibákat elkövetni, akkor 21 évesen megnyerni a vb-t, hacsak... Ugyanis felmerültek olyan infók, miszerint Loeb szerződést kapna több versenyre és a Ford biztosítaná neki a 4. Pumát.
Egyelőre ez csak pletyka, ugyanis mind Loeb, mind Ogier annyit mondott, hogy a soron következő két versenyen nem lesznek ott. Ami az első versenyen látszott:
- Az M-Sport megint összerakta az új szabályrendszerre az autóját... Elmúlt 2-2,5 szezont beáldozták, építgették a Pumát, majd ahogyan 2017-ben, úgy most is komoly erődemonstrációt tartottak a Montén.
- A Puma jelenleg a legjobb autó a mezőnyben, legnagyobb kérdés az lesz, hogy Breen képes-e ezt a biztonsági autózást hozni végig a szezonban? Az első futamon rendkívül visszafogott volt (ő ilyen versenyen "normális" körülmények között már az árokban lett volna). Ez egy világbajnoki címre esélyes autó, amiben nem a megfelelő versenyzők ülnek (a franciát leszámítva). Evans vagy Kalle ilyen Pumával simán dobogós lenne minden versenyen... (most sajnálhatja Evans, hogy váltott).
- A Hyundai a legrosszabb kocsi, pilóták fejben szétestek, felfüggesztés még mindig pocsék, ha ezt így folytatják, leggyengébb csapat szintjére esnek vissza.
- A Toyotának is vannak gondjai, de ők sebességből megoldják ezeket, ráadásul a két legjobb vb-aspiráns náluk van. Ha Rovanpera tartja azt, amit a 3-4. nap produkált a Montén, akkor megnyeri a vb-t.