Kerékpár fogadások

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában


Nem akartam írni, mert ehhez egyszerűen nehéz mit hozzátenni. Jakobsen hatalmas tehetség és lehet ...  :'( 

Mikor megnéztem az esetet nem sokkal a szakasz után, először csak lestem (akkor még nem volt ennyire lassítva), hogy ez tényleg megtörtént. Oké, volt pár éve a Sagan - Cavendish ütközet, az se volt piskóta, de ez más, mert látta Dylan, hogy hova fog érkezni Jakobsen. Ez egyértelmű szándékos volt, ráadásul nem az első Dylantől. Ahogyan Bouhanni, úgy ő is eléggé aljas versenyző.

Jakobsen és Groenewegen ráadásul honfitársak, viszont riválisok. Dylan nem nézte jó szemmel, hogy a tavalyi holland bajnokságon Jakobsen nyert, mindenki róla beszélt, ráadásul 4 évvel fiatalabb és nagy tehetség.

A '90-es években volt hasonló versenyző Abdoujaparov, őt hagyták érvényesülni (hollandot nem kéne...), gyakorlatilag mindenki félt mellette sprintelni, nemhiába hívták a Taskent Terrornak. Remélem, hogy Groenewegen tényleg örökös eltiltást kap, független attól, mi történik Jakobsennel a kórházban. Én remélem a legjobbakat a holland srácnak, de nagyon rossz állapotban van szegény.  :-\

Most néztem meg, ez elég brutál. Teljesen tudatosan felkente Jakobsent a palánkra, mondjuk így.

Igaza volt Fabio Sabatininek is Twitteren, hogy a szervezők is felelősek ugyanúgy, mert mindig a nagy műsort, látványosságot akarnak a hajrákra. Emlékszem olyan befutóra pár évvel ezelőtt (azt hiszem Kittelék voltak), amikor alig fértek el, olyan szűk utcán vitték be őket, hatalmas kanyarokkal. Volt már bukás a lengyeleknél, most is óriási sebesség volt, közvetlen lejtő előzte meg a sprintet, ami szintén gyorsítja a bringásokat. Ez azonban egyáltalán nem menti fel Groenewegent, attól ez még ugyanúgy undorító volt és Jakobsen életére (és a többiekére is) veszélyes. A UCI eljárás alá vonta, példát kell statuálni, hogy ilyen ne fordulhasson elő. Az egy dolog, mikor vállaznak, de ez más volt.

Idézetet írta: Pozzato Dátum augusztus 05, 2020, 22:50:35
Remélem, hogy Groenewegen tényleg örökös eltiltást kap, független attól, mi történik Jakobsennel a kórházban. Én remélem a legjobbakat a holland srácnak, de nagyon rossz állapotban van szegény.  :-\

Hát...olvasgattam. Nagyon súlyos koponyasérülései vannak + a szájpadlása is roncsolódott, légzési problémák is vannak, mesterséges kómában tartják.
Ahogy az orvosok nyilatkoznak abból nem sok jót lehet kiolvasni, konkrétan a túlélése a tét, meg hogy ha túléli teljes értékű életet tudjon élni, nem az hogy ő valaha versenyezzen még.
Groenewegennel nem tudom mi lesz, de ha Jakobsen ezt nem ússza meg és Groenewegen visszatér el lehet képzelni milyen lesz körülötte a légkör, hogy fog rá nézni a többi versenyző. Szerintem neki így is úgy is vége ezzel, ha eltiltják ha nem. Ki fogják közösíteni valószínűleg és jogosan.

Köszi az infót Jakobsennel kapcsolatban, ennyire részletesen nem olvastam, szegény gyerek.
Ismerve a UCI pénzéhes hozzáállását (Groenewegen pénzt hoz), valószínűleg kapni fog pár hónap vagy év felfüggesztettet, majd visszatérhet, de ahogyan te is mondtad, neki már vége. Én reménykedek azért az örökös eltiltásban, mert meg kéne szüntetni az ilyen szintű küzdelmet a hajrákban. Átléptek egy határt, amiből tragédia lett. Bouhanninál is volt olyan, hogy kiütötte ellenfelét a hajrában, aztán továbbra is versenyezhetett.
Számomra az is durva, hogy a kordonok mögött egy komplett sínpár volt (elvileg oda ütötte be a fejét Jakobsen).

Groenewegent a zsűri utólag kizárta, a szakaszgyőzelmet Jakobsennek adták.

Sovány vigasz.

Nagyon nagyon durva.

Reméljük a legjobbakat. Nem ismerem a lengyel törvényeket, de sok helyen ezért simán letöltendőt is adnak, ha megállapítják a szándékosságot. Reménykedjünk, ha így is lesz, csak súlyos testi sértés lesz a vád(mert akkor Jakobsen túléli)

A legfrissebb információk szerint, Jakobsen állapota súlyos, de stabil. Nincsen agyi- és gerincsérülés, holnap elvileg műtétek várnak a holland versenyzőre (állkapocs és arccsont). Elvileg a holnap reggeli vizsgálatok után tudnak majd (még) biztosabbat mondani róla.

Tavaly valamelyik versenyen közel hasonlót művelt Sam Bennett is. Ha jól emlékszek, akkor Elia Viviani volt a szenvedő fél. Csak azért nem volt az az eset teljesen hasonló ehhez, hanem csak közel hasonló, mert akkor Elia Viviani számára még volt egy kis terület, ahova menekülhetett Sam Bennett görénysége elöl és így - szerencséjére - baleset nélkül "úszta meg" a dolgot.
Ám, sajnos, abszolút semmi következménye nem lett annak a szemétségnek. Sam Bennett nem csak eltiltást nem kapott, hanem még csak ejnye-bejnye sem volt. Ezért aztán azt a semmit akkor bátorításnak vehették a durvulásra hajlandó versenyzők, s a következő idényben máris eljutottunk odáig, hogy Dylan Groenewegen teljesen tudatosan "felkente" a palánkra Fabio Jakobsent.
Szerintem az örökös eltiltás enyhe büntetés lenne számára. Ám az már (talán) biztos, hogy ezúttal nem maradhatnak némák az illetékes elvtársak, s ha nem is fogják örökre eltiltani ezt a potenciális gyilkost, azért nagyon remélem, hogy "megkínálják" 10-15-20 év eltiltással.

Két tippel támadunk a szombati embert próbáló Monumentumon

Forróság, hosszabb táv és nagyobb szintkülönbség, mi baj lehet? Olvasd tovább


Felébresztették a mesterséges kómából a nagyot bukott kerékpárversenyzőt

Sikeresen felébresztették a mesterséges kómából, és a körülményekhez képest jó állapotban van Fabio Jakobsen, aki szerdán, a kerékpáros Lengyel Körverseny első szakaszának befutójánál esett hatalmasat, írták a verseny szervezői.

Jakobsen öt és fél órás arcműtéten esett át,
csapata, a Deceuninck-QuickStep tagadta, hogy fej- és agysérüléseket szenvedett.
,,Fabio Jakobsent felébresztették, az állapota jó" – írta a szervező a Twitteren.

24.hu

Ezek nagyon jó hírek, bár szerintem még nagyon messze a felépülés vége, de legalább tudatánál van.  :) Azért a kórház igazgatójának kijelentése még korai, előbb gyógyuljon fel teljesen:  "Úgy vélem, ha túlélt egy ekkora bukást, úgy biztosan vissza fog térni a sportba."

Laurent Jalabertnek volt hasonlóan nagy bukása volt, utána ő teljesen megváltoztatta a stílusát (felesége kérésére): addig top sprinter volt, bukás után egy évvel pedig már Vuelta a Espanát nyert, illetve Tour de France-on volt 4. összetettben.
https://www.youtube.com/watch?v=_h5k1Zu9O4k


Azert tisztelem Groenewegent hogy kamerák ele állt. Nekem oszintenek es megtortnek tunik, persze ez nem tesz semmisse amit tett. De ha valaha visszater(het) a versenyzeshez biztos maskepp fog o is hozzaallni.


En semmikepp sem tiltanam el orokre. Bar 99,99%ban o a hibas, de a szervezok sem vetlenek.
Szuk lejtos befuto amin extra gyorsan mennek, es hat a celkaput siman meglehetne oldani ilyen felfujhatos kapuval.

#1033 augusztus 08, 2020, 00:46:58, Pozzato
Ez szerintem egy eléggé összetett probléma.

Agresszív sprintek
A kerékpározásban hosszú évtizedeken át nem voltak ilyen sprintek, mint amiket most látunk (sokkal előbb kezdték a hajrákat, kevesebb ember maradt sprintelni). Ez elsősorban Peter Postnak köszönhetően (mint sok egyéb dolog a profi kerékpársportban), aki innovatív személy lévén úgy gondolta, hogy érdemes megreformálni a sprinteket. Az 1980-as évek egyik legjobb sprinterét, Jean-Paul van Poppelt leigazolta a csapatához, de rádöbbent arra, hogy ez önmagában kevés lesz a sikerhez. A Giro d'Italián hiába nyert két szakaszt a holland bringás, jött egy bizonyos Mario Cipollini, aki 22 évesen már a legendás Urs Freulert szorongatta a hajrákban. Postnak lépnie kellett, mivel a csapata rendkívül erős volt, ezért úgy vélte, feláldozza van Poppel tehetségét, beépíti őt, mivel akkor került a csapathoz a keletnémet Olaf Lüdwig. Az ember, aki 30 évesen érkezett meg a mezőnybe, de tudták róla, hogy a világ egyik legjobbja a hajrákban. Jean-Paul van Poppelt feláldozta Post és Olaf Lüdwig elé rakta felvezetőembernek. Rögtön az első közös versenyükön megnyerte a zöld trikót a német a Tour de France-on, ami megalapozta a sprintek még kaotikusabbá válását. A mezőnyben ugyanis olyan versenyzők voltak, mint Djamolidine Abdoujaparov. A szovjeteknél nem volt kifinomult sprintelés, Abdoujaparov kész életveszély volt a hajrákban, ahogyan az is, hogy a versenyzők egyre nagyobb számban ott voltak a sprinteknél (felvezetőemberek révén). Nőtt a bukások száma, versenyzők próbáltak helyet keresni maguknak a hajrákban, olykor kevés sikerrel. Nem volt még közel sem ennyire "irányított" egy sprint kezdete. Aztán jöttek sorra a komolyabb vonatok (Cipollini vonatai a GB-MG-ben vagy a Saecóban, majd Petacchi vonatai a Fassa Bortolónál stb.), ami kicsit könnyített a helyzeten, de ez az utóbbi években újból változott minden.

Nincsenek annyira domináns vonatok, mint az elmúlt 20-25 évben, felvezetőemberek redukálódtak egy, esetleg két főre. Caleb Ewan például hosszú ideje csak Roger Klügével dolgozik, de hasonló a helyzet Fernando Gaviria esetében (Richeze a felvezetője), nincsen már szükség 4-5 fős vonatokra. Egyrészt a mezőny csökkenése miatt (6-7 fős csapatnál luxus 4-5 felvezető), másrészt azért, mert a hajrák előkészítései jóval később kezdődnek meg. Hardcore kerékpáros drukkerek talán még emlékezhetnek rá, mikor a Fassa Bortolo kék-fehér vonata összeállt és olyan tempót mentek, amiből csak Petacchi nyerhetett. Ha most megnéztek egy hajrát, minden csapat vezet egy kicsit, legjobbak már csak az utolsó 1 km-nél kerülnek előre a segítőjükkel. Újból kaotikussá vált minden, mindenki lead-out versenyzővel, akiket kerülgetni kell a hajrákban, könyökölni, helyezkedni. A mostani versenyzők akkor értették meg, hogy többet tehetnek a győzelemnél a kelleténél, mikor Nacer Bouhanni sorra lökdöste ki a versenyzőket a hajrákban, mégsem szólt senki semmit. Sajnos lehetett tudni az egyre több veszélyes szituációból egyszer bizony baj lesz. Rögtön ide kapcsolódik a második indok.

Szervezetlenség
A UCI az elmúlt években pénzszerző körútra indult. Régen egy World Cup szezonban volt 10 kiemelt egynapos (Züri Metzege és hasonló finomságok), illetve pár többnapos és a három GT. Ma már ott tartunk, hogy évente 38 World Tour verseny van, ami körülbelül a duplája a 20 évvel ezelőtti kiemelt versenyeknek. Sok országnak egyáltalán nincs meg a kultúrája és a tapasztalata a versenyek szervezéséhez, ötletük sincs, milyen az ideális útvonal. Emlékszem, mikor a pénz miatt rendszerint Kínába akarták vinni az évadzárót, aztán mikor egyre több bringás lett rosszul a szmog miatt, rádöbbentek, hogy ez mégsem akkora üzlet. A lengyel körversennyel évek óta gondok vannak, hol az, hogy túl szűkek a hajrá előtti kanyarok, hol az, hogy lejtő előzi meg a sprintet, hol az, hogy szimplán nem lehet elférni az úton. A UCI mindezek ellenére tovább akarja bővíteni a naptárat, egyértelmű, hogy számukra csak a pénz számít. Mindemellett egyáltalán nincsen olyan szabályzati rendszer, amit megfelelően be lehetne tartani, ami óvná a bringásokat, egyben szigorú és igazságos lenne.

Erre például csak a kerékpáros becsület vonatkozik: önhibáján kívül (balesetbe kerül, műszaki hiba) leszakad a sárga trikós, akkor a mezőny bevárja. Erre papíron nem lenne szükség, de a becsület így diktálja. Arra sincsen szabály, mi történik ilyen lökdösődések alkalmából. Jó, akadnak bizonyos pontok, amiket rá lehet húzni, de nincs megfelelően kidolgozva. Retorzió szintén elenyésző. Sokáig óriási gond volt a sportág "megtisztítása" (nyugi, most is sokan nyomják a cuccokat, csak már fejlettebb módszerekkel), UCI pedig azzal próbálkozott, hogy kisebb pénzbüntetés, plusz 1-2 éves eltiltás. Riccardo Riccót (örök kedvenc a legendás olasz bolond  ;D) más sportágakban már rég elküldték volna rögtön a fenébe, itt meg csinálhatta a hülyeségeket éveken át, tényleg óriási baromságok kellettek, hogy végleg eltiltsák. Az mindent elmond a UCI-ról, hogy Lance Armstrong doppingolása kapcsán annyi volt a reakció, hogy jó, akkor hét győzelmének évére nem hirdetünk győztest. Mi?  ::)

Fejétől bűzlik a hal, az pedig már csak hab a tortán, mikor valaki egy nyugati (belga, francia, spanyol) verseny után elmegy valami a keleti blokk szakaszaira. A lengyel körön elvileg több éves tapasztalat van, erre egy sínpár mellé teszik a befutót? Ne... Ilyen amatőr hibát nem lehet csinálni, gyakorlatilag minimális védelemmel. A felfújhatós kapu ezért nem jó ötlet:
https://www.youtube.com/watch?v=O2nyDL4DNWg


Volt már ilyenből nem egy alkalommal probléma, mikor leeresztett/felborult, ráadásul egy ilyen befutót úgy kell megcsinálni, hogy felül eredményjelzőnek kell lennie, különböző rendszerek és még lehetne sorolni. A felfújhatós kapu - bár biztonságosabb - sajnos egyáltalán nem játszik ilyen esetben. Ezekhez ráadásul megfelelő szponzori feliratok is kellenek, amiket folyamatosan cserélni kell (olykor szakaszonként is...).

Ahhoz, hogy ilyen esetek ne történjenek a jövőben, inkább egy megfelelő szabályrendszer kell, ami a szándékos balesetokozást kőkemény bünteti. Itt csak a szerencsén múlt, hogy Jakobsen életben maradt, Groenewegen mozdulata szándékos volt (nem először pályafutása során). Az, hogy utána mit mondott, szerintem már mindegy, mivel nem rögtön aznap este adta ki az interjút, hanem kivárt vele, mert a Jumbo-Visma sajtósaival kellett egyeztetnie, nem szívből jött ez, hanem csapatutasításra. Lehet, tényleg megbánta, de mesterkéltnek tűnt az egész (ahogyan a csapatától is).

Keretes legyen a sztori: ki fedezte fel Dylan Groenewegent? Bizony, Jean-Paul van Poppel, az első felvezetőember.

Vajon leesik-e ezekből valami? Ment is rá kis apró.
Bettiol top3 13.00
Viviani top3  8.00
Swift top3  41.00
Pogacar  top3  17.00

Nehéz tippelni, milyen verseny lesz ilyen hőségben, de nálam Bettiol alapfogadás. Stradén is majdnem próbálkoztam vele (memória közbeszólt), akkor kevésenmúlott, de előbb vagy utóbb, be fog neki akadni még egy újabb nagy siker. Lombardiára karcsúnak érzem (mondjuk Nibaliék szerint hegyre is jól megy), de Flandira vagy az MSR jó lehet neki. Swift szintén kötelező, ha Sanremo és trükkös időjárás. Kétszer volt dobogós, kevés múlott a siker. Viviani sprint és az eddigi teljesítménye miatt mondom azt, hogy ez feküdhet neki. Sosem szerepelt még jól Sanremón, de ebben az is közrejátszott, hogy csak 2018-ban volt kiemelt ember, akkor meg jött Nibali és a QS dolgozott csak, hogy beérjék, ki is fáradtak, Viviani meg nagyon hosszút nyitott. Most mindenki érte dolgozik a Cofidisben, ha kibírja a Poggiót és a Cipressát az elejében, akkor ez jöhetne. Pogacar? Csak szökés után, de látva az UAE versenyzők formáját, ebben simán leheetne érték. Formolo is nagyokat ment mostanság, Gaviria is.

Akikre még érdemes figyelni, azok az astanás versenyzők. Vlasov konkrétan bemutatta, miért lehet dobogós a következő években valamelyik GT-n. Mont Ventoux-n olyan simán oktatta a mezőnyt, hogy Porte, Quintana, López, Aru és a többiek közelében sem voltak. Az a gond az astanás versenyzőkkel, hogy ebből a hatból esetleg Lutsenko vagy Izagirre lehetne ott a top10-ben, kár, hogy nem vitték el Fellinét.