OFFTOPIC

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában



Idézetet írta: SPF Admin Dátum augusztus 25, 2019, 10:39:44
Szülinapodra jöhet egy?  ;D

Elég menő, szóval jöhet. Max eladom a Mészáros Lőrincznek :D

Jó is ez a pszichiátria.. ;D


Környezetvédelmi pornó, a gyufa óta nem volt ekkora találmány.

https://youtu.be/nskUHvjylEA

https://www.patreon.com/golrajatsszak

Modern kor új iránya, focis hírlevél, pénzért. Kedvencem a havi 2 dolláros leírásának a vége: ingyen és bérmentve. Érzek benne némi logikai bukfencet ;D

Vettem egy gáztűzhelyet, és azt mondják ne használjam fűtésre ;D

Idézetet írta: TiB Dátum szeptember 12, 2019, 18:38:47
Vettem egy gáztűzhelyet, és azt mondják ne használjam fűtésre ;D

Nem kell vele foglalkozni, mi simán használjuk, eddig semmi gond nem volt.  :beerchug:



https://index.hu/tech/godmode/2019/10/04/pes_2020_kritika_teszt_foci_fifa/

Kíváncsi voltam, mikor jelenik meg a PES-ről egy írás. Volt szerencsém mind a két játékhoz ebben az évben. Ugyanakkor számomra továbbra is a Football Manager az etalon, de az bonyolult és komplex, viszonylag kicsi fogyasztói bázissal. Egyrészt azért, mert ott gondolkodni kell, időt és energiát beleölni, nem működnek a betanult sémák, magadnak kell kidolgozni a megfelelő taktikát, "felfedezni" a játékot, ami mindig mutat valami újat.

Ellenben ott a PES és a FIFA, ahol rengeteg oktatói videó, taktika és más egyéb van a neten. Bevallom, hogy a FIFA-ba több időt tettem bele, mint a PES-be, de ez elsősorban a kíváncsiságomnak is betudható. Egyrészről azért, mert tudtam, hogy mi várható a PES-től: iszonyatos erős, változatos és minőségi meccsek, ahol persze, működik egy-két betanult formula, de a mérkőzés jóval kiszámíthatatlanabb, mint a riválisnál. Másfelől viszont: szokásos botrányos menü, licensz problémák, illetve az online rész...

Utóbbi miatt erős a FIFA, nagyon eltalálták a FUT-rendszert, rengeteg kihívás, fel sem tűnik, hogy eltelt 4-5 óra az életedből. SBC, Squad Battles, Rivals, Mistery Ball és még lehetne sorolni.. Ez az, ami életben tartja a sorozatot, mert maga a játékmenet az nem túl erős. Fogadkoztak, hogy sokat változik, realisztikusabb lesz. A helyzet az, ha betanulsz egy megfelelő játékot, akkor egészen sokáig juthatsz vele, ami aggasztó. Látszanak a megszokott sémákra épülő mérkőzések, azok a "szögek", amikből 95%-ban gól lesz, inkonzisztens fizika (például egy Lucas Tousart, akinek az alap kártyája sem rossz, de egy sentinel chemistry style-al eléggé durva lapot kapunk: standing tackle 97, strength 92, agression 95... de nem tudja elvenni a labdát egy 57-es játékostól, akinek nagyon gyenge a fizikája), furcsa mérkőzések, megőrülés a játék részéről.

A megőrülés a játéktól a legérdekesebb rész. Ezekre megvan a periódus, amikor szintet lép a játék, mintha magának állítaná át a dolgokat pér példa rá:
- Squad Battles (legendary fokozat): nálam: chem: 100, ratings 81. ellenfélnél: chem: 45-50 környéke, ratings: 60 környéke. Első félidő lightos 5-0, gólkülönbségre mentem rá. Gondoltam másodikban is rúgok ennyit, erre 20 percet alatt kaptam 4-et, ebből 3-at az 56 vagy 57-es csatár rúgott olyan mozdulatokkal, hogy csak lestem. Lazán lehagyta sprintben Dalbert-t (akinek alsóhangon 90 feletti van ez az értéke), brazil fáradt sem volt.
- Squad Battles (world class fokozat): mikor megőrül a gép, akkor teljesen tisztában vagyok vele, hogy csinálhatok bármit, biztos a vereség. Volt, hogy visszább vettem a fokozatból, hiába a world class, kaptam egy hármast. Szó szerint mindent bement a másik oldalon, nálam meg minden kimaradt, üres kapu 2 méterről és lehetne sorolni
- Squad Battles (ultimate fokozat): és a másik példa a megőrülésre, amikor a gép túl könnyen adja a dolgokat és egy max chem-mel rendelkező riválist 4-0-ra versz, 4 helyzetből, míg az ellenfél támad, de esélye sincsen gólt szerezni, teljesen érthetetlenül állsz előtte. 

Ezek az SB-meccsek, ahol már felkészülten várom, hogy épp melyik oldalát kapom el a CPU-nak. Én sokkal jobban örülnék, ha nem lenne átmenet, hanem egy stabil egységes rendszer, ahol nincsenek ilyesfajta ingadozások. Ahol a fizika nem össze-vissza adja a dolgokat, hanem konzekvensen teszi a dolgát. Teljességgel érthetetlen, hogy miért épít ennyire a játék a sebességre, rohanásra, mintha egy futóversenyen lennénk. Az olyan kártyák, ahol nincsen egy normális speed, teljesen használhatatlanok. Ez megmutatkozik az értékekben is, csak pár érdekesség az adatbázisból:
- James Rodriguez 6-7k környéke
- Isco 12k környéke
- David Silva 23k környéke
- Juan Mata 1k környéke

Hiába Jamesnél is a kiváló labdatartás, befejezés vagy lövés, teljesen használhatatlan a játékban, pedig az összértéke 85. Andrés Iniestáról vagy épp Mesüt Özilről nem is beszélve. Ellenben a szintén 85-ös összértékkel rendelkező, ugyanakkor 90-es Acc-vel operáló 'Papu" Gómez 25 ezer. Posztjához képest gyengén passzol, befejezése sem erős, cserébe az egyensúlya ott van a szeren, plusz a gyorsasága. Egy irányító ismérve a való életből ugyanakkor nem a rendkívül gyorsaság, hanem a többiek helyzetbe hozása, fineszes passzok és még lehetne sorolni. Ezt nem tudta megfogni a FIFA, ellenben a PES és az FM igen.

Csatároknál sem jobb a helyzet, minden attól függ, mennyire vagy gyors. Pár érdekesebb lap:
- Aubameyang 400k környéke
- Rashford 85k környéke
- Lucas 61k környéke
- Malen IF-lapja 30k környéke

Közös bennük, hogy az Acc 90 felett van, bárkit otthagynak egy az egyben. A másik oldalról viszont, olyan játékosok vállnak használhatatlanná, akik a való életben lövik a gólokat:
- Cavani 16k
- Immobile 15k
- Icardi 9k
- Quagliarella 2,5k

Hiába van nekik 82-86 körüli értékük, mivel nincs meg a sebességük, halottak ilyen téren. Nagyon jó taktika kell hozzá, hogy ki lehessen használni a képességüket, de még akkor sem biztos, hogy működnek, ezért is ennyire olcsóak. Egy Harry Kane-t -aki a világon tavaly még top támadó volt - olcsóbban lehet vinni, mint csapattársát Lucast. Ez a tendencia a védőknél is megfigyelhető, hiszen egy Lucas Hernández vagy Clément Lenglet majdnem duplájába kerül egy Koulibalynak vagy Laportenak és akkor még Skriniar, Süle vagy de Ligt szóba sem került, akiket szintén potom összegért meg lehet venni.

A Rivals módban sem jobb a helyzet, hiába ott egy valós személy az ellenfeled. Lehoztam úgy 13-14 meccset, hogy gyakorlatilag ugyanaz a forgatóköny valósult meg: első félidő 15. percéig kaptam egy gólt (bagatel hibából), utána még egy gólt, majd második félidőben kihoztam x-re vagy netalán 1-2-re. Legtöbb esetben 0-2, 1-4, 2-4 vagy 2-5 volt az eredmény. Hiába csináltam bármit, nálamnál rosszabb játékosoktól kaptam ki. Utána jött a fordulat és olyan 9-11 győztes meccs zsinórban, ami szintén érthetetlen, mert a taktikán nem változtattam, nem hoztam extrát, egyre több jobb és jobb ellenféllel is találkoztam, ahogy lépkedtem a listán felfelén. Olyan az egész FIFA, mint egy óriási hullámvölgy.

Remélem, hogy jövőre nem a külcsínre és a különböző módokba ölik a pénzeket és tehetséget, hanem a játékmenet teljes reformjába. Lassítani kéne, kiölni belőle az automatizmusokat, megváltoztatni az egészet. Sokkal inkább gondolkodásra késztetné a játékosokat, de ez csak egy utópia tőlem. Az irány az a FIFA-nál, hogy könnyed arcade játék legyen, mivel ez a profiljuk. Behozták a Voltát, ami szintén arra utal, hogy a cselezgetés, egyénieskedés lesz a fő irány, betanulható metódusok, minél több pénzköltés és jutalmazási rendszer akkor is, ha szar vagy. A FIFA előnye, hogy könnyedén megtanulható, ami nagyon vonzó az emberek számára, hiszen "pillanatok alatt" királynak érezheted magad.

A PES viszont kezd egy másik irány felé tendálni: még inkább a minőségi játékmenet a cél, realisztikusabb meccsek. Nagyon látszik, hogy Andrés Iniesta volt a tanácsadó. Intelligens és piszkosul nehéz az egész, amire időt kell szánni. Gondolkodni kell meccsek közben, nincs az, hogy rutinból hozod a győzelmeket. Már az elmúlt években is megfigyelhető volt ez a dolog, de most még inkább igaz ez. Elkezdtek végre licenszeket is venni (Juventus), ami óriási pozitívum. Ha ez a vonal folytatódik a PES-nél, akkor bármennyire is tetszik továbbra is a FUT-rendszer, mégis megválok a FIFA-tól, mert képtelenek minőségi előrelépésre a játékmenetet illetően, ami ennek a játéknak a sava-borsa.   

Nem tudom, hogy az Origin többi játékára is igaz-e ez a megállapítás (NFS, NFL, Battlefield), de kicsit olyan nekem ez az egész, mint akik tényleg csak a külsőségekben keresik a megváltást, hatalmas pénzeket ölnek a reklámokban, licenszekbe, közben, ha ugyanezt a játékra fordítanák, akkor hatalmas dolgokat vihetnének véghez. Ott van például a francia illetőségű Focus Home Interactive, akik játékok kiadásával és fejlesztésével foglalkoznak. Első projektjük a Cyanide-dal közösen az akkor még Cycling Manager néven futó bringás játék volt. Már a régebbi részek is a maguk szintjén kiváló játékot hoztak, de az évek alatt fokozatosan küzdötték le a játékmenetben történő hibákat.

Mára odáig jutottak, hogy legnehezebb fokozaton tényleg olyan az egész, mintha egy rendes versenyen irányíthatnál egy csapatot. Tényleg egy sprintervonattal az utolsó 200-300 méterig kell elvinni a legjobb embered, hegyeken is azok rúgnak labdába, akiknek van segítőjük, minden realisztikus. Ugyanez a kiadó foglalkozik olyan játékokkal, mint a Snowrunner:
https://www.youtube.com/watch?v=t05KnHZ0acs

Erőséggük, hogy a játékaik nagyon nehezek, összetettek és bonyolultak. Meg is van a réteg erre, ahogyan a Sports Interactive FM-jére is. Biztosra veszem, hogy ez a Snowrunner is olyan rohadt nehéz lesz, hogy egy életre elmegy a kedve a vezetéstől azoknak, akik megpróbálkoznak vele. És a végére egy szimulátor, amiről nem tudni mennyire lesz nehéz (könnyű és könnyen tanulható semmiképp sem), de azért grafikailag nem lehet rá panasz:
https://www.youtube.com/watch?v=OmoG8jgdQvQ&t=4s

http://www.gamechannel.hu/cikk/hirblock/tiz-evig-tervezik-tamogatni-a-microsoft-flight-simulatort-friss-tartalmakkal

Végére pedig: nagyon bízom benne, hogy a FIFA szintet tud majd lépni, mert egy esetleges késői reakcióval sok potenciális vásárlótól eshetnek el, akik a kihívásokat keresik és ezt a PES-nél találják meg a játékmenet szempontjából. Az volt az első fricska az EA számára, hogy elvitték előlük Cristiano Ronaldót, utána jött a brazil szövetséggel való szerződés. Azért eléggé nagy piac a játékosok szempontjából Brazília, első osztály fontos részét képezi a játékoknak. A licenszháború szerintem döntő tényező lehet majd, mert egy átlagos felhasználót ezzel lehet megfogni, aki csak a külsőségek alapján dönt.

Jövőre ráadásul jön az Európa-bajnokság, aminek joga szintén a Konamié, DLC formájában hozzák majd ki. Top ligák közül csak a francia és az olasz van meg, viszont Dél-Amerikából már Argentína, Brazília és Chile is az övék. Európából emellett a holland, portugál, orosz, belga, török, svájci és dán ligák találhatóak a kínálatban. Ázsiából a BL csapatai, illetve a kínai liga a legfőbb. Csapatok közül pedig a Barcelona, Arsenal, Manchester United, Bayern München. Utóbbi azért érdekesség, mert a FIFA-nak eléggé régóta van kapcsolata a Bundesligával, de a Bayern München (és a Leverkusen) számára ez nem jelentett gondot egy szerződésre a rivális céggel.

A FIFA a Voltával próbál új felhasználókat behozni, ami lehet a vesztüket okozhatja. Rengeteg trükk, nem túl bonyolult, ugyanakkor nem látom benne azt a potenciált, amit mondjuk egy jól felépített online rendszerrel és hatékony játékmenet kombinációjával el lehet érni hosszabb távon. A PES közben vásárolja fel és modellezi le a stadionokat, eléggé impresszív ez a videó:
https://www.youtube.com/watch?v=79ZxC9mhaRA

A részletesebben grafikában már előrébb jár a PES, viszont a körítés még így sem jó. Ebben jóval előrébb jár a FIFA, nagyon gyenge ezen szegmensben a PES, valamit kezdeni kell vele, mert sokakat elriaszthat a játéktól. Lassú az egész, folyamatos frissítések, elavult technológia ezen a téren. Ahogyan a legendák (FIFA-ban iconok) terén is akad lemaradásuk. Bízom benne ugyanakkor, hogy a jövő évi kiadásban már ezen a téren is szintet tudnak lépni. Ha ez sikerül nekik, akkor fel lesz adva a lecke az EA-nek, mert elvesztheti a piacvezető pozíciójukat. 

A rendszer sport tévéjén, a hazafias Spíleren, a Fidesz focis szócsövén, a magyarokon röhögnek? Hát nem kellene kirúgni valakit, de sürgősen? Hát mi ez a hazaárulásos magyarellenesség?


Kádár is megengedte Hofinak a viccelődést :angel: :drak:

Idézetet írta: vmlinuz Dátum október 04, 2019, 20:04:35
Kádár is megengedte Hofinak a viccelődést :angel: :drak:
Ráadásul ezzel még több éven át tartó hatalmas sikert is elkönyvelhetett. Mert, mint a kommunizmusban oly sokan, úgy ő is ügyesen és kiválóan alkalmazta a tömegmanipuláció trükkjeit. Ő is tudatában volt annak (is), hogy a nevetés és viccelődés - lásd: Hofi Géza és a többiek - sokkal nagyobb energiákat szabadít fel és sokkal gyorsabban összekovácsol egy közösséget, mint például a siránkozás.
:beerchug: :beerchug: :beerchug:

A sajtó micsoda indulatot tud rakni a nagy semmibe. Ilyet írtak, hogy Shane ráeresztette Katinkára a tanítványát ;D Szerencsétlen olasz lány eddig is mindig rá volt eresztve Katinkára, csak épp más edzővel, és eddig is mindig kikapott. Még ha boksz lenne vagy mit tudom én :D A másik királyság meg hogy nem köszönt. Három fotón elsétált Katinka mellett, akinek amúgy lehet az öltözőknél már rég köszönt, de bumm kész a bulvár, és a kedvencem a sok komment. Rendesen megy a háború a Katinka és a Shane fanok között, ez is ilyen Messi-Ronaldo szintű lett.

https://24.hu/sport/2019/10/07/shane-tusup-hosszu-katinka-uszas/

Én nem is hallottam róla. Mondjuk szombaton az MTK stadionba elfogyott a félidőbe a sör a magyar - spanyol amerikai foci meccsen. Úgy bekúrtam utána idegből, hogy még ma se vagyok észen nagyon...  :laugh: