Látva a Bahrein eredményeit, nem igazán tudom, hogy mennyire jó döntés ez Landának. Látható volt idén, hogy ez a projekt egyelőre nem megy. Nibali gyakorlatilag egyedül szállította az eredményeket, Rohan Dennis balhézott, Teuns és Mohoric volt jobb, de ennyi. Nibali távozik, helyére jött Landa. Gyakorlatilag csapat nélkül (Pello Bilbao jöhet elvileg segítőnek).
Nem igazán látszik, hogy mi az irányvonal a Bahreinnél. Voltak pletykák, miszerint jövőre Mark Cavendish is náluk folytatja. Kicsit olyan, mintha olyan bringásokat akarnának összeszedni, akik harmadik vagy negyedik esélyt szeretnének. Cavendish mellől visszavonult Renshaw, sebessége megkopott, helyezkedése is gyengült. Nincsen formában és jó felvezető nélkül neki vége. Landa mindenhol csak a gondot okozott, de cserébe azért szállította az eredményeket. Erős, viszont kétséges, hogy rá felépíthető-e egy GT. Fejben neki mindig is voltak problémái, megzuhanásai.
A Movistar közben takarít, Unzué lehetséges, hogy tol egy újjáépítést. Quintana és Landa távozik, Carapaz kapcsán már egyre többször merül fel az Ineos, mindössze 11 bringás szerződése biztos jövőre. Nem gondolom, hogy jövőre Valverdére próbál egy szezont felépíteni Unzué, ahogyan kizártnak tartom azt is, hogy a Verona - Amador - Soler hármasból kerüljön ki Landáék utódja. Még mindig Enric Mas volt a legkomolyabb pletyka, de ő nagyon lefőtt a Touron, azóta csönd van. Három lehetséges variációt látok magam előtt (szóval biztosan a negyedik valósul meg):
- Maradásra bírják Carapazt és felépítik rá a szezont
- Elérhető rutinos versenyzők közül hoznak valamit első opciónak: Fuglsang, Chaves vagy épp Poels. Megpróbálják őket felépíteni, rendbe rakni fejben.
- Teljes rebuild, Valverde mentor szerepben, tele csomó minőségi segítővel, illetve hoznak pár tehetséges fiatalt, akik beleillenek a profilba.
Utóbbira utalt, hogy Einer Augusto Rubio leigazolását pletykálják velük kapcsolatban (bébi Giro második), de Orluis Aular leigazolásán sem lepődnék meg. Valverdében még van egy-két jó szezon, Soler vagy Verona egyheteseken bőven jó lehet, utána meg jöhet a következő korosztály.
Az Ineos tovább folytatja az építkezést, megszerezték az egyik, ha nem a legtehetségesebb angol fiatalt: Thomas Pidcock-ot. A 20 éves srác sorra nyeri a versenyeket, 157 centiméter mindössze, de már két ifi Paris-Roubaix-t nyert, tavaly 17. volt a Tour of Britain-n a felnőtt mezőnyben. Nyert junior időfutam vb-t, nehéz pontosan belőni, mi lehet az ő szakága, mert sok dologban jó egyelőre.
Amire felhívnám a figyelmet, hogy az UAE ellenben a Bahrein csapatával jól és okosan kezdett el építkezni. Négy olyan bringásuknak van 2022-ig szerződése, akik tehetségesek és mindössze 20-21 évesek:
- Tadej Pogacar: Őt azt hiszem, hogy nem kell bemutatni, hatalmas sztár lehet, idén World Tour és HC versenyt nyert, kiváló GT-s lehet.
- Mikkel Bjerg: Korosztály egyik legjobb időfutamosa
- Andres Camilo Ardila: Bébi Giro győztese, jó hegyimenő
- Brandon McNulty: Klasszikus GT "alapanyag", akiből jó képzés esetén stabil top10-es lehet bármelyik háromhetesen
A csapatfőnök, Mauro Gianetti azért érti a dolgát. Felépített ő egy Saunier Duvalt a 2000-es években. Kezdetben ő is rutinos versenyzőkben gondolkodott, majd jöttek a fiatalok (Joaquim Rodriguez, José Ventoso, Gómez Marchante, Robert Kiserlovski, Fabio Felline és a jó öreg Riccardo Ricco, de ne feledjük, ő adott lehetőséget egy bizonyos Geraint Thomasnak is...). Most is valami hasonlót láthatunk, kezdi kiszórni a rutinosakat (Rui Costa, Dan Martin stb.). Jött egy dél-ameriaki sprintervonal: Gavíria, Molano, Richeze. Ott van még a fiatal Philipsen is, építi fel megint a jövő csapatát.