La Vuelta 2022

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában


Vuelta a Espana 2022

Időpont: augusztus 19. - szeptember 11.
Hivatalos weboldal: https://www.lavuelta.es/en/

Hírek a Vueltáról:
- Manu Buchmann nem indul a Vueltán, helyét Fabbro veheti át
- Carapaz utolsó háromhetese lesz ez az Ineosnál, szinte biztos, hogy elhagyja a csapatot. Nem azért, mert annyi kérője lenne, hanem mert az Ineos nem tart rá igényt. Azt mondták, hogy a fiatalok fejlesztése a céljuk, innentől a Hayter, Pidcock, Plapp, Rodríguez, Turner, Tulett és Tarling fémjelezte korosztályra koncentrálnak (talán ide vehető még Bernal, Martínez és Sivakov is). Nagy lehetőséget látnak bennük, míg Carapaz esetében valószínűleg Movistar lesz az ügylet véve, ugyanis Unzué újból háromhetes menőt keres, miután Mas becsődölt. Most már Carapaz sem zárkózik el, azt mondta, jó volt a spanyoloknál.

Mindjárt kezdődik a Vuelta :o Mostanában kevesebbet foglalkoztam a sporttal, így eléggé meglepett, hogy pénteken start és még rá sem néztem a szorzókra :)

Így, hogy Rogla azért nem lehet olyan formában, mint az elmúlt években; esélyünk van egy nagyon nyitott, sokszereplős csatára.

Nagyon gyorsan belefutva a bet365 kínálatában az alábbi tipp tetszett meg:

Meintjes TOP10 4,00

A 25. legnagyobb szorzót kapta a dél-afrikai, ami biztos annak is szól, hogy a Tour ott van a lábában. Ettől még a TOP10 határára tippelem Louist.

A Tramadol-ügye miatt Nairo Quintana visszalépett, és mégsem lesz ott a pénteken rajtoló Vueltán! :'(

Miért nehéz a Vuelta első etapjára fogadni? (Tippjáték a fórumban!)

A válasz nagyon egyszerű és egyben nagyon bonyolult, de próbálunk segíteni Nektek, hogyan találjátok meg a megfelelő tippet.  Olvasd tovább


Vuelta 1. szakasz, Jumbo-Visma sikerről az Alvilági játékok mondata ugrik be: "Meséld be ezt a féllábúnak, hogy leszádüljön tőle az útról."

Lehet itt különböző technikákat alkalmazni, stratégiákat, különleges létesítményekben szélcsatorna teszteket csináltatni, de lássuk be: ettől nem fog öt olyan ember megtanulni kronózni, aki abszolút homály benne. A táv mindössze 23,3 km, ahol irreálisan sokat vertek egy ilyen sorral a többi csapatra. Ha nyernek 2-3 másodperccel, akkor is húzom a szám (szerinten mások is), de így? A Quick-Step végig nyélen ment és így kapott 14 másodpercet, miközben két emberüket teljesen elhasználták. Az Ineos is használt el versenyzőt, BikeExchange konkrétan két kronóst használt el, majd kaptak a hollandoktól 31 másodpercet. Aha, oké.  ;D  ;D  Úgy, hogy a BikeExchange keretéből többen már versenyeztek ilyen felállásban csapatidőfutamon, ellentétben a Jumbo-Vismával.

Oké, még ez az időkülönbség is belefér, de az, hogy a Jumbo mind a nyolc emberével megérkezett, akik közül öten köztudottan nem tudnak időfutamot menni, de nem úgy, mint egy Enric Mas, aki jobb napjain top15-ös, rosszabbakon pedig 40-50. hely, hanem ők masszívan a mezőny második felében végeznek. Lehet nevetni, de például a Pro Cycling Manager szimulátort is profik készítik, lemodellezik a teljesítményeket, hát ilyen Jumbo-Visma kerettel, ha megfeszülsz sem tudnál még normál fokozaton sem 15-20 másodpercet adni, mert Kuss, Oomen, Harper és Teunissen simán leszakadna féltávnál ilyen tempóval, mint amit Roglicék mentek.

Tudom, kommentátor nem beszélhet ilyenekről, mert nem szabad állást foglalnia, de ez akkor is röhejes. Csapatidőfutamon három érték fontos: resistance, recovery és wattleadás. Utóbbit nem kell magyarázni, minél magasabb, annál jobb, minél tovább tart, annál jobb. Recovery az úgynevezett "visszatöltés", amikor csorogsz hátra, akkor "nyersz" egy kis erőt, illetve a resistance, amit leginkább úgy fordítanék le, mint a fáradtsággal szembeni ellenállás. Minél jobb vagy ezekben, annál jobb kronós vagy. Maradjunk annyiban, hogy Kuss, Oomen, Harper vagy Gesink nem a legendás wattleadók közé tartoznak, de nekik még sokszor síkon az is problémát okoz, ha oldalszeles az etap, hogy egyáltalán a tempót tartsák. Most szerencsére sikerült...

Az ilyen Jumbo-Visma eredmények veszik el az ember kedvét a sporttágtól, mert abszolút irreális. Nem úgy, mint a Leicester bajnoki címe, hanem úgy, hogy tudod, ezt csak valami nagyon új cuccal tudták megoldani, máshogy nem, beszélhetnek itt marginal gains és társairól. Lehet nyerni, lehet 'okosba tolni a cuccot, de ez már pofátlanság, amit anno az Ineosnak, US Postalnak, Telekomnak és a Banestónak sem néztek el...

Szakaszgyőzelemért érkezett, hogy bizonyítson a Quick-Stepnek

A csapatidőfutam beárazta a mezőnyt, második etapon pedig összecsaphatnak a sprinterek.  Olvasd tovább


Kit éreztek mint leendő győztest? ???

Ha Roglic 100%-os lenne, akkor lazán mondhatnánk őt, de azért elvileg nem 100-as :laugh: Persze lehet, így is behúzza, de azért ez eléggé kérdőjeles. Megérzésem szerint Roglic vagy Evenepoel nem fejezi be a versenyt, így bennem érlelődik egy Carapaz TOP3 tipp. Ő egészen jól jött ki ebből a csapatidőfutamból, nem kaptak sokat, míg mondjuk Hindley azért rögtön beleszaladt egy nagyobbacska hátrányba.

Carapaz TOP3 most bet365-nél 2,75

Primoz Roglic: Lehet ez akár a szokásos nagy altatás is, hogy sérült, nem tudjuk, közben Vueltát nyer. Nem tudom, tényleg óriási kérdőjel az egész...
Remco Evenepoel: Dettó, ha leírod őt, akkor rommá veri az egész mezőnyt, ha eredményt vársz tőle, akkor top10-be se fér be. Az biztos, hogy kemény többnaposon még sosem ment jól.
Richard Carapaz: Ez lehet tényleg a nyerő tipp a top3 szempontjából, ráadásul tegnap közölték, hivatalos az EF-szerződés, szóval megnyugodhat ő is. Az is a dobogó mellett szól, amikor vezér volt a csapatban, mindig dobogón végzett. Ha Giro, ha Vuelta, ha TdF, mindig dobogós volt, mezőnytől függetlenül.
Jai Hindley: Hátránya közel egy perc, ami az egyenkéntin tovább növekszik (3-4 percre saccolok összesen), de ha belegondolunk, akkor a két Girón, amikor vezér volt, utolsó héten hozott vissza 2-3 percet. Egyértelműen a mezőny legjobb embere, ha a harmadik heti statokat nézzük, a 20. szakasz meg neki tökéletes kialakítású egy nagy támadáshoz.

Többiek? Simon Yates volt Vuelta-győztes, de ő a végletek embere. Ha jó állapotban van, minden rendben vele, akkor dobogó. Ha nem, akkor lehet be sem fejezi. Ami most érdekes lehet, hogy az új World Tour rendszernek köszönhetően, van kiesés is, ezt itt követhetitek nyomon:
https://www.procyclingstats.com/rankings.php?date=2022-08-19&filter=Filter&p=me&s=uci-teams-2020-2022

A top18 marad bent, viszont Nairo Quintana kiesésével az Arkéa is bajban, szóval összesen 7 csapat küzd majd 5 helyért. Minden pontra szükség van, ha valaki elfárad a Vueltán, akkor sem adhatja fel, mert a szakaszgyőzelemért menni kell. Minden pontnak jelentőssége van, ráadásul közben 4 World Tour verseny, 4 ProSeries verseny, illetve 2 Europe Tour 2.1-es verseny lesz.

Ezek mind pontszerzők, olyan tolongás van a kiesőjelölt csapatok között, szinte mindenhová delegálnak versenyzőket. A BikeExchange, Movistar és az EF szerintem épp ezért nem engedi el az összetett versenyt. Egy Vuelta top10-ért annyi pontot lehet kapni, mint egy ProSeries és 2.1-es verseny győzelemért, ha minél több versenyződ van top20-ba a Vueltán, akkor olyan, mintha 5-6 versenyződ végezne top10-ben gyengébb besorolású versenyen.

Ezért is van az, hogy ez a három csapat mindent feltett erre, EF-nél is Urán és Carthy a mezőnyben (és még 4 hegyimenő), Movistarnál is két vezér, Yates is jött. Az EF még pont a határon van (17. hely), mindenhol szökni fognak, felboríthatják a versenyt, de a Movistar a 18. helyével sincs biztonságban.

Azért is írom ezeket, mert lehetséges, hogy Roglic és a többiek azt hiszik, ez kényelmes helyzet (TTT előny), de a World Tour kiesés elleni küzdelem átírhat mindent. Nem mindegy, hogy jövőre küzdeni kell a szabadkártyáért, vagy alanyi jogon versenyezhetsz mindenhol. A másik négy csapat (Cofidis, Arkéa, Lotto és Israel) pedig a többi versenyre koncentrál, Caleb Ewan Németországba ment pontokat szerezni, Arnaud De Lie-t Belgiumba és Franciaországba küldték, míg az Israel a legjobbjait (Fuglsang, Nizzolo, Teuns) szétszórta, hogy kisebb versenyeket nyerjenek.


Elég, ha van egy jó felvezetőembered?

Az első mezőnyhajrá megmutatta, milyen állapotban vannak a sprinterek.  Olvasd tovább


@Pozzato

A piros trikó vándorlásának értelmezésében segíts légy szíves :cya:

Tegnap Gesink kezdett pirosban, végül Teunissen-en kötött ki. De miért? Igaz, hogy Mike 4. lett, míg Robert csak a 129., de időkülönbséget nem látok és jóváírást sem. Akkor miért volt csere a pirost illetően?

Ugyanez ma is. Most a 20. helyezett Affinire vándorolt a piros, Teunissen a 150. lett, de nem kapott időt; a mezőnnyel ért célba. Akkor mi az oka, hogy módosul az összetett állása? ???  ???  ???

Idézetet írta: Latzka Dátum augusztus 21, 2022, 19:10:36@Pozzato

A piros trikó vándorlásának értelmezésében segíts légy szíves :cya:

Tegnap Gesink kezdett pirosban, végül Teunissen-en kötött ki. De miért? Igaz, hogy Mike 4. lett, míg Robert csak a 129., de időkülönbséget nem látok és jóváírást sem. Akkor miért volt csere a pirost illetően?

Ugyanez ma is. Most a 20. helyezett Affinire vándorolt a piros, Teunissen a 150. lett, de nem kapott időt; a mezőnnyel ért célba. Akkor mi az oka, hogy módosul az összetett állása? ???  ???  ???

Amikor nincsen időjóváírás, viszont azonos idővel állnak többen is az élen, akkor a helyezésszám számít. Ebben az esetben Affininál 20. és 36., míg Teunissen 4. és 150., illetve Gesink kétszer volt 90-en kívül. Ha holnap is azonos idővel lennének, teszem azt Oomen végezne legelől, akkor raja lenne a piros.  :ok:  Minél alacsonyabb a helyezésszámod, annál biztosabb, hogy tiéd az összetett első helyért járó trikó.

Tegnap kaptunk 1-2 választ avagy tegnap kaptunk 1-2 választ? :laugh:

@Pozzato mit gondolsz? Erőviszonyok, bármi észrevétel?

Nekem elsőre annyi, hogy mivel élőben nem tudtam nézni, így csak a végeredménnyel szembesültem. Abból furcsálltam 1-2 dolgot (pl. Pedersen jobban bírta, mint sok hegyi menő) és arra juthattam volna könnyedén, hogy csak az elsőnek befutó 12 versenyzőre érdemes innentől koncentrálni valamint, hogy Roglic nagyon erős.

Aztán úgy alakult, hogy este csek mengnéztem az összefoglalót, amiből azért kiderült az a fontos elem, hogy elég szűk volt a hely a befutónál (szerintem ha a Trek jobban bezárja Roglicot, akkor talán Pedersené lehettt volna a szakasz) és csak egy kicsi szakadás okozta ezt a 7 másodperces difit; nem kell ennek olyan hatalmas jelentőséget tulajdonítani.
Roglic robbanékony és erős volt, de megint más kérdés, hogy mit bír majd egy kemény hegyi szakaszon.
Masnak és Yatesnek nem hiszek összetettben, így most Evenepoel és Hindley akik érdekesek Roglic mellett és azért én még Carapaz kezét sem engedném el :)

#13 augusztus 24, 2022, 15:01:49, Pozzato
4. szakasz:
A lejtmenet után a Movistar, Jumbo-Visma, BikeExchange, Ineos és a Quick-Step dolgozott (Trek is, de nekik nincsen összetett esélyesük). Érdemes visszanézni, Roglic nagyon könnyedén mozgott, meg sem erőltette magát. EF-ből a két "sztár" eltűnt, Bahrain szintén végig rosszul helyezkedett. Akire felhívnám a figyelmet: Sivakov.

Nagyon jól ment a San Sebastian-i egynaposon, ha nincs Evenepoel, simán nyer, Burgosban is jól teljesített, most is ő volt az Ineos legjobbja. Ez csak egy megérzés, de szerintem így, hogy Carapaz az EF-nél lesz jövőre, az Ineos nem feltétlenül erőlteti majd őt, hiába papíron az ecuadori a vezér. Nem tudom mennyi most Sivakov top10-e (1.60-1.70?), de abban lehet érték. Következő évben lejáró, ha nem teljesít, akkor mehet... Neki ez msot egy olyan GT, ahol bizonyíthat, hogy sztárcsapatban megállja a helyét.

EF és a Relegation Battle
Az EF a kiesés ellen küzd, elfigyelve a pontok alakulását, hiába vannak még bennmaradást érő helyen, idei teljesítmény alapján nem lennének jövőre World Tour csapat. Azért is írok erről, mert az EF eredménykényszerben van. Az elmúlt hetekben a legrosszabbul teljesítő csapat, teljesen elfogytak a szezon második felére.






A grafikonokat érdemes figyelni, ugyanis az EF (és az Astana) teljesít a legrosszabbul 2022-ben, Carapaz tehát komoly kockázatot vállalt, hogy hozzájuk igazolt. Az Ineosnál ugyanis dönthetnek úgy, hogy Carapaz amúgy is elszerződik, akkor minek erőltessük őt vezérként, ha itt egy Sivakov csúcsformában. Menjen az orosz francia, akinek jövőre lejár a szerződése, segítsen neki Carapaz. Én is azt mondom, hogy Carapaz dobogóját nem szabad elengedni - aki már beszállt -, nagyon stabil versenyző, de most egy furcsa eset állhat fent.

Az ugyanis eléggé sok csapat érdeke, hogy az EF kiessen. Nincs ez így kimondva, de legyünk őszinték: mezőnynek is könnyebb lenne, ha nem kéne minden World Tour versenyen figyelnie rájuk, főleg mert Carthy, Carapaz, Bettiol és Bissegger is náluk teker. Egy második vonalba való visszaesés tőkemegvonással jár, Carthy így jövőre akár fillérekért mehet az Ineosba, míg Bettiol mondjuk a Trekbe (és akkor az újonnan alakuló olasz WT-csapatról nem is beszélek, ahová pont Bettiol típusú versenyzőket keresnek...).

Olvasgatva infókat, Lottót többen akarnák benntartani, sőt, még egy Quick-Stepnek sem érdeke a kiesés, ugyanis Lefevere megkereste a legjobb versenyzőjüket, hogy igazoljon hozzájuk, de Arnaud De Lie visszautasította őket (kiejthetnék emiatt, de inkább tisztelet váltott ki a kis belga viselkedése). Gyakorlatilag egyedül tartja életben a Lottót, viszik az egynaposokra, sorra veri el a top sprintereket, tegnap azt hiszem Démarét, egymaga ledolgozott az elmúlt két héten 350 pont hátrányt.



Van egy chart az LR felületén, ahol bemutatják, hogy kiesés által veszélyeztetett csapatok legjobb pontszerzőit. A Lottóból magasan De Lie hozza a legtöbb pontot, rajta múlik minden, Movistarból Valverdén, két francia csapatnál szépen eloszlanak a pontok (5-5 versenyző között), míg a BikeExchange a Yates - Matthews duóban, addig az Isreal és az EF olyanokban, akik vagy nem indultak a Vueltán, vagy feladták (Woods), esetleg elfáradtak mostanra.

Azt gondolom, hogy a Movistar így ráküldi a szakaszokra Valverdét (nem feltétlenül a győzelmek, hanem top5), Masnak pedig valahogy top10-ben kéne végeznie. Első komolyabb etapon jól helyezkedett, nála nem játszik a szökés sem. Amiről viszont egyre többen cikkeznek, az az Arkéa helyzete. Ugyanis Quintana pontjai kiestek a TdF-ről, így ők is gondban (1000 pontra a kieséstől). A kolumbiai elvileg szeptember végén csatlakozik újból a csapathoz, Bouhanni sérült, Hofstetter és McLay szállíthat pontot, de egyik sem elit versenyző.

Valószínűleg épp azért nyújtott be fellebbezést az Arkéa a Quintana-pontokra, ugyanis érzik, veszélyben az első osztályú tagság. Elvileg mindent megpróbálnak, hogy visszakapják azt az 450 pontot, ugyanis könnyedén lehet, hogy az dönt a bennmaradásról. És itt jön képbe a Vuelta, ugyanis az Arkéanak így minden mezőnyhajrára rá kell mennie, Mclay-nak minél több pontot kell hoznia. Minden szökésben ott kell lenni, bízni abban, hogy egy dobogó összejön, hiszen az már újabb pont.

Vuelta és a pontok
Óriási harcra számítok, nagyon nagy taktikai csatára. Ez most nem a hagyományos Vuelta lesz, itt különleges csapatérdekek feszülhetnek egymásnak. A Jumbo-Visma erős, altatás volt az egész, eljátszották megint azt, mint a Tour de France előtt: akkor a belga bajnokságon sérülést jelentett Wout van Aert, majd rommányerte magát a TdF-en. Most Roglic: még mindig sérült vagyok, nem érzem 100%-on magam, majd könnyedén nyert. Valószínűleg kamu volt minden.

Quick-Stepnél érezhető, hogy Alaphilippe amolyan szökő és előkészítő szerepben, mindenki Evenepoelnak dolgozik, tőle sokat várnak. A BikeExchange számára úgy kell egy jó helyezés, mint egy falat kenyér, Vuelta top6 - amire képes Yates - 300 ponttal jár minimum. Valószínűleg ez célozta meg a csapat, ez biztos bennmaradás szerintem. Pontosan ezért is gondolom, hogy a Movistar sem fog kockáztatni.

Enric Mas hibázott a TdF-on, mentális gondokkal küzd, de szerencséje van: szakaszok jelentős része hegymenettel záruk. Hiába a lejtmenet-fóbia, ha jól emlékszem, akkor mindössze három komoly lejtmenet lesz. Érdemes volt figyelni, mit csinált a Movistar a 4. szakaszon: előre ment Valverdével, hogy védjék őt, lassítsák a tempót a lejtmenetben. Ez nekem arra utalt, mindennél fontosabb nekik egy stabil top10 (és majd Valverdével szakaszok), nekik egyértelmű cél a bennmaradás.

Nem kell itt feltétlen dobogó a Vueltán - ha összejön az csak a bónusz -, mindenek felett áll, hogy következő 2-3 évben is World Tour csapat maradjon, ugyanis a Movistar már így belengette, hogy nem biztos, hogy egy kontinentális sort is támogatnának. A Vueltán viszont az nyerhet nagyot, aki kockáztat. Erre az alábbi csapatok és versenyzők hajlandóak (SZERINTEM):
- Roglic és a Jumbo-Visma
- Evenepoel és a Quick-Step
- Sivakov (és Carapaz) és az Ineos
- Hindley és a Bora
- O'Connor és az AG2R

Sötét ló az UAE és a Bahrain, Landa és Mader, illetve Almeida és Ayuso. Ennyi, szerintem közülük lehet valaki dobogós, ha Roglic végig bírja, akkor mellé én Hindley-t raknám, illetve a jó kis segítőkkel érkező O'Connort. Evenepoel dobogójának örülnék, jól is mozog, de ez a verseny három hétig tart... Neki meg még sokszor 8 szakasz sem esik jól. Nálam továbbra is Sivakov a titkos esélyes, aztán lehet megint jön egy bukás, általában azok viszik el neki a jó szereplést...


u.i.:
Valószínűleg ezt sosem erősítik meg hivatalosan, de szerintem sok kiesés ellen küzdő csapat összetett menőjének meg lesz mondva: nem kell feltétlenül kockáztatni, inkább egy biztos 200 pont, mint mondjuk 0. Értem ezalatt a Yates, Mas, Urán és Carthy négyest.

Végre kiderülhet pár dolog

Lehet válogatni a nagyobb szorzók között, de mi próbálunk biztosra menni. Ez lesz a vesztünk? Olvasd tovább