Dakar-rali 2023

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában


december 30, 2022, 15:53:23, Admin
Végre meglesz Loeb első Dakar-rali győzelme?

A kaminiosoknál új győztest avathatunk, míg az autósoknál érdekes tendenciára lettünk figyelmesek.  Olvasd tovább


Január 3.:
Michael Schumacher születésnapja és egyben sajnos Ken Block halálának napja is. Oké, nem tartozott sosem az elit raliversenyzők közé, viszont a trükközésben ő volt a legjobb, kiválóan megtervezték és kivitelezték a trükköket, legendás YouTube videókat készített. Ha jól tudom idén is már Travis Pastrana kapta a Gymkhanát, most épp Floridában forgattak, érdemes megnézni:



És akkor egy kis Dakar, ha már ebbe a topicba írtam. Loeb idén sem fog Dakart nyerni, az már biztos. Hibát hibára halmoztak, ráadásul volt ott egy kis feltartás is, de összességében nem ez döntött, szimplán nem jó a Hunter. A Toyota viszont továbbra is etalon autókat épített, általában 3-4 Hilux ott van a top10-ben a leggyorsabbak között (Overdrive és Gazoo Racing révén). Az Audi tudja sebességben felvenni vele a versenyt, de szerintem idővel kijöhet a különbség, utána pedig rutinból hozhatja Al-Attiyah az újabb Dakar-győzelmet.

Az mindent elmond, hogy az elmúlt évek legjobb autójává vált a Toyota, hiába a régi technológia, ez nem jelent semmit. És arról sem feledkezhetünk meg, hogy ugye WRC-ben az elmúlt két év bajnoka a Yaris (Ogier és Rovanpera), valószínűleg idén is vb-címet nyernek. A 2022-es szezonban zsinórban ötödik Le Mans-is 24 órás győzelmét aratta a Gazoo Racing, így a Toyota uralkodik szinte minden hosszútávú teljesítményalapú sorozatban a motorsportban.

Folytatódik minden a régi kerékvágásban, Loeb tehát nem lesz Dakar-győztes, Audi szintén nem fog nyerni. Óriási dráma ez nekik, egy szakaszon belül gyakorlatilag ugyanazon a helyen bukott a két szupersztárjuk (Sainz és Peterhansel), utóbbi kórházba került, Sainz pedig óriási hátrányt halmozott fel.

Al-Attiyah győzelme innentől sima, kockáztatni sem kell, előnye több, mint egy óra, ráadásul márkatársa a második. A Toyota tarol, mindezt úgy, hogy az FIA mindent bevetett... Kaptak plusz lóerőt az Audik, de ez sem segített. Az elmúlt két év pedig választ adott, hogy a régi technológia sokkal jobb, biztosabb. Az elektromos Audikkal hol technikai gondok voltak, hol szimplán a versenyzők hibáztak, ráadásul hiába gyorsabbak papíron a Toyotánál, ez a terepen mégsem mutatkozik meg.

Nekem tetszik az Audi, maga a technológia is elképesztő, de ennek még idő kell. Azt gondolták, hogy két év alatt letarolnak mindent, de a Dakar azért nem így működik.

Az Audinak lehet el kéne engednie ezt az Dakar-sztorit. Tavaly a verseny elején hibát hibára halmoztak, arra még lehetett mondani, hogy újoncok. Idén azért már eléggé sok terepversenyen mentek, szóval tudták, mire vállalkoznak. Peterhansel ugye már kiesett, így zsinórban ötödik versenyén ez a harmadik DNF (igaz, két éve nyert). Idén 59 évesz lesz. Ma Carlos Sainz esett ki, aki az Audi másik sztárja. A spanyol is nagyon hektikus, idén már 61 éves lesz... Teszem hozzá, tudtommal az elmúlt 30 évben nem nyert olyan versenyzők, aki elmúlt 59 éves. Az ideális kor a 40-50 körül, ezt az Audi két sztárja már bőven túllépte, most pedig már egyre inkább érződik ez. Ekström nincs benne a top20-ban, szóval megint egy teljes betli nekik az egész verseny. Halkan jegyzem meg, top5 úgy néz ki, hogy 4 Toyota van benne és egy provideos Loeb, aki a semmiből jött fel megint a dobogóra...

Dakar-rali 2024, beharangozó tipp: Sébastien Loeb legnagyobb riválisa, a saját csapattársa lesz?

Megint egy év telt el, megint januárt írunk, amikor a Dakar-rali útjára indul, Sébastien Loeb pedig újra megpróbálkozik a győzelemmel! Olvasd tovább


Óriási csata lehet még itt, Carlos Sainz kőkemény ellenfél, Loeb egyedül versenyzik (Al-Attiyah kiszállt), míg az Audi teljes csapatát beveti Sainz segítségére.

A taktika ma az volt, hogy Ekström indult az élről, ő volt, aki kialakította a nyomvonalat, utána ment Peterhansel, de Mr. Dakar bevárta inkább Sainzot, hogy utóvéd legyen. Ha Sainznak valamilyen gondja van, akkor ő segít.

Ez ilyen Todt-féle mestertaktika már (amit a '80-as években csinált a Dakaron a francia sportigazgató), tényleg kiváló elgondolás, de így sem tudott szakaszt nyerni Sainz.

Loeb ugyanis annyira brutális tempót ment, hogy legyőzte a három Audit, újabb etapot nyerve. Mindezt úgy, hogy két defektje volt közben, valami elképesztő sebességgel ment végig, az biztos, hogy sokkal nagyobb tempóra képes és nagyobb kockázatot vállal, mint a Matador.

A hátrány 20 perc, még három etap maradt. Az Audinak van csapata, Loebnek meg sebessége. Ha bármikor hibázik a francia, vége. Sok kicsit ez a 20 perc, de nem lehetetlen. Jelenleg inkább Sainznak áll a zászló, de belegondolva, maj simán adhatott volna 8-10 perc is neki Loeb. Azt pedig ne felejtsük, hogy még mindig jóval nehezebbek az Audik, gyors részek pedig most jönnek, ahová tempó kell majd...

Prodrive és a problémák... Ez a Prodrive-projekt nagyon nem jött be, évek alatt egyetlen használható autót sem tudott építeni a cég. Az első elektromos siker is megvan a Dakaron, végre sikerült az Audinak, de az, amit a Prodrive leművelt, hát nem semmi...

Dakar-ralit akarnak nyerni. Sehogy sem jött össze, Loeb alatt rendre szétesett a kocsi, amikor egyben volt, akkor rendre a leggyorsabb volt. Ez azonban egy állóképesség verseny is. Azt is lehetett gondolni - jogosan -, hogy Loeb egyszerűen balfék hozzá.

Ez is benne van, ezért már minden idők legjobb terepraliversenyzőjét, Al-Attiyaht igazolták le... A katari nyerte sorra az elmúlt években a Dakar-ralit, ha nem nyert, akkor is dobogós volt, világkupában is verhetetlen volt. A Toyotától érkezett, megszokta a minőséget.

A Prodrive-ba átült, majd jöttek a gondok, megtapasztalhatta azt, amit Loeb évek óta. Al-Attiyah alatt ugyanis szó szerint szétesett az autó, ennek ellenére még tartotta dobogós helyezését, majd a szuperszakaszon már a jármú menni nem bírt... Megállt a motor, nem sok alkalommal fordul elő, de egy lépést se ment tovább.

Ezért nem mindegy, hová igazolsz. Minden bizonnyal, ha a Toyotában ül idén Al-Attiyah, vagy Loeb átigazol, ők nyernek. Így kapott az Audi egy ajándék sikert. Ugyanakkor azt tegyük hozzá: nagyon sokat tettek érte, hiszen 4-5 hónapot töltöttek azzal, hogy kijavítsák a defekthibát.

Mit mondott Al-Attiyah:
"Bocsánat, de nem akarok még egyszer beülni ebbe az autóba. Szóval úgy döntöttem, hogy szépen köszönetet mondok és hazamegyek ma este. Idén, ezen a Dakaron megtanultam valamit az élettel kapcsolatban... és soha többet nem fog előfordulni"

Azt mondta, szerződését is át kell beszélni, mivel jövőre ugye a Dacia égisze alatt, de a Prodrive építi azt az autót is. Állítólag Loeb is ideges, hogy utolsó előtti nap alatta is megállt az autó így hiába hozta fel eszeveszett tempóban 13 percre a különbséget, végül csak harmadik lett.