Csak egy kis politika...

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában




Kicsit elvesztem ebben az akkugyár ügyben ??? 

Eddig csak nagyon egy oldalról jöttek velem szembe az infók; hatalmas közfelháborodás, balhé a közmeghallgatáson, szennyezi a talajt, ilyet Amerikában csak sivatagokban építenek na és még ilyenek.

Tegnap megnéztem két Megafonos videot; oké tudom, ne is mondjátok ;D Csak nevetni szoktam rajtuk illetve az agyam szoktam felbaszni, de néha mégis kínzom magam velük :laugh:

És ez az infóm onnan van, hogy nem régen már beüzelemltek egy ilyen CATL gyárat Németországban, ahol még a zöld pártok sem voltak ellene. Utóbbi állítást nem kezdtem nyomozni, de a gyárra rágugliztam:

https://www.google.com/maps/place/CATL+(Contemporary+Amperex+Technology+Thuringia+GmbH)/@50.8604586,10.9414102,15z/data=!4m6!3m5!1s0x47a475140e53c0e5:0x3c9a4f97e9486356!8m2!3d50.8604586!4d10.9414102!16s%2Fg%2F11h3_g5sxz

Persze írják, hogy ez kisebb, de ez is ott van a városban; a közelben boltok, meki stb. Szóval beismerem, most ott tartok, hogy nem tudom mi a helyes ebben az ügyben.


Idézetet írta: Latzka Dátum január 31, 2023, 08:08:56Kicsit elvesztem ebben az akkugyár ügyben ??? 

Eddig csak nagyon egy oldalról jöttek velem szembe az infók; hatalmas közfelháborodás, balhé a közmeghallgatáson, szennyezi a talajt, ilyet Amerikában csak sivatagokban építenek na és még ilyenek.

Tegnap megnéztem két Megafonos videot; oké tudom, ne is mondjátok ;D Csak nevetni szoktam rajtuk illetve az agyam szoktam felbaszni, de néha mégis kínzom magam velük :laugh:

És ez az infóm onnan van, hogy nem régen már beüzelemltek egy ilyen CATL gyárat Németországban, ahol még a zöld pártok sem voltak ellene. Utóbbi állítást nem kezdtem nyomozni, de a gyárra rágugliztam:

https://www.google.com/maps/place/CATL+(Contemporary+Amperex+Technology+Thuringia+GmbH)/@50.8604586,10.9414102,15z/data=!4m6!3m5!1s0x47a475140e53c0e5:0x3c9a4f97e9486356!8m2!3d50.8604586!4d10.9414102!16s%2Fg%2F11h3_g5sxz

Persze írják, hogy ez kisebb, de ez is ott van a városban; a közelben boltok, meki stb. Szóval beismerem, most ott tartok, hogy nem tudom mi a helyes ebben az ügyben.



Azzal nem találkoztam, hogy sivatagban építenek ilyeneket, ezt max. a környezetterhelés/szennyezés miatt gondolnám, de abból kiindulva, hogy a debreceni gyárnak a napi (!) vízfogyasztása 3-6000 m3, nem is tűnik logikusnak. Ez a fogyasztás több, mint Debrecen lakosságának összfogyasztása. Márpedig Debrecennek folyója sincs, hogy ezt könnyen beszerezzék.

Idézetet írta: flamman Dátum január 31, 2023, 08:34:24Azzal nem találkoztam, hogy sivatagban építenek ilyeneket, ezt max. a környezetterhelés/szennyezés miatt gondolnám, de abból kiindulva, hogy a debreceni gyárnak a napi (!) vízfogyasztása 3-6000 m3, nem is tűnik logikusnak. Ez a fogyasztás több, mint Debrecen lakosságának összfogyasztása. Márpedig Debrecennek folyója sincs, hogy ezt könnyen beszerezzék.
Idézetet írta: flamman Dátum január 31, 2023, 08:34:24Azzal nem találkoztam, hogy sivatagban építenek ilyeneket, ezt max. a környezetterhelés/szennyezés miatt gondolnám, de abból kiindulva, hogy a debreceni gyárnak a napi (!) vízfogyasztása 3-6000 m3, nem is tűnik logikusnak. Ez a fogyasztás több, mint Debrecen lakosságának összfogyasztása. Márpedig Debrecennek folyója sincs, hogy ezt könnyen beszerezzék.

Nem felszíni vízből megy Debrecen vízellátása. Én úgy hallottam, 3 vagy név rétegvizeket kinyerő kútból, és elenyésző részt használnak felszíni vízből. A gyárat pedig a lakosság által felhasznált tisztított szennyvízből látnák el. Legalábbis a közmeghallgatáson a vízügyi szakember valami ilyesmit mondott.

Érdemes olvasgatni külföldi cikkeket vagy könyveket a témában, vonatkoztassunk el most attól, hogy Magyarország és politikai oldalak (kinek mi az érdeke). Két dologra koncentrálnék:
- Korábbi kínai befektetések
- Kínában lévő gyárak

Korábbi kínai befektetések:
Az Egy övezet, egy út programról mindenki hallott, ez az, ami végül nem úgy ment, ahogyan azt gondolták. Elég csak Kenyában a féltávnál félbehagyott vasútra gondolni, vagy azokra az autópályákra, amiken senki nem közlekedik, mert olyan országokban, olyan városok közé építették, ahol teljesen irreleváns, van-e többsávos út. Ha csak a sportra gondolunk, jelentős összeget fektettek Afrika déli részébe, aminek végül semmi értelme nem volt, mint ahogyan annak sem, hogy felvásároltak egy rakat nyugati sportklubot (Inter, Wolves és társai), jelentős részüket el kellett adni vagy szimplán a csőd szélén vannak. Folytathatnám ezt napestig, lényeg, véleményem szerint nem volt még olyan jelentős beruházás külföldön a Hszi-kormány alatt, amiből az a fél is jól járt volna, ahol a beruházás megtörtént.

Kínában lévő gyárak
Érdemes megnézni a Kínában lévő CATL gyárakat. Felmerül bennem a kérdés, miért nem kínai nagyvárosokba telepítik? Miért völgyekbe, olyan helyekre, ahol magyar léptékkel nézve kis települések vannak? Akkor mi miért Debrecenben építünk gyárat? Oda, ahová elvileg napi vagy heti járat van több kínai városból? A Zhaoqing High-tech Zone is több folyó mellé épült, ráadásul az is messzebb van a 4 milliós Zhaoqingtól.


Szóval, jön most egy cég, amely 2011-ben alakult, a kínai Elon Musk a vezére, legyőzve mindenkit (Panasonic, Samsung, LG stb.), vezető lett az akkugyárak tekintetében (gyakorlatilag 10-12 év alatt) és Európában két prioritása van: német és magyar piac. Azzal a Zeng Yugunnal (vagyis most már Robin Zeng) a vezetői poszton, aki korábban a tanácsot a VW-vezértől kapta (igen, akik a dízel-botrányban voltak). Pontosan emiatt fektetett be a CATL Németországban, ugyanis Zeng mentorának tett ezzel szivességet.

A másik fontos dolog, itt viszont már behoznám a magyar politikát, hogy oldaltól függetlenül összemossák a kínai államot és a CATL céget. Ez így nem feltétlenül igaz, ugyanis a CATL tényleg ott van a Made in China 2025 program zászlóshajójaként, de nem állami cég, az a CALB, emiatt már viták is vannak a két akkugyár között (és így a kínai állam és a CATL között). Arról se feledkezzünk meg, hogy Hszi Csin-ping elnök nem tűri meg azokat a kínai milliárdosokat, akik nem közvetlenül a családjához tartoznak. Zeng pedig nem tartozik oda, de egyelőre még nincsen olyan helyzetben, mint Jack Ma.

Ezek után felmerül bennem a kérdés: Orbán és Szijjártó egy olyan céggel kötött megállapodást, akik nem is feltétlenül a kínai állam kegyeltjei? Vagy ez lesz életük legjobb döntése, vagy a CATL egy olyan lufi, amely hamar kipukkad... Azon meg szerintem felesleges meglepődni, hogy egy olyan cég, mint a BMW, egyből beáll a kínaiak mögé (ki alapította a BMW-t?...  ::) ). Tuti sok kérdése van a helyieknek is, de legyünk őszinték: ezt meg kell építeni, mert Orbán nem fog meghátrálni, az, hogy egy többszázezres városban tüntetnek pár ezren, hol érdekli őt?

Mohács alá kellett volna telepíteni, a déli határra, ott van víz is a Duna. Vagy a hortobágyra,
nem pedig a kiváló termőföldekre,

Nem lakok kozelben, nem is erint kozvetlenul a dolog.

De itt flamman hozzaszolasanal megakadtam, 3000-6000m³ vizet irt es hogy ez tobb mint egész Debrecen napi vizfogyasztasa? Ez 3-6millio liter vizet jelent per nap, ha minden igaz. Egy 200ks varosban ennél kevesebb fogy. Nekem nehez ezt elkepzelni hogy egy fore 15-30l jut egy nap. Hat csak a furdes ennnyi szerintem. Javitsatok ki ha tevedek.

Szerintem itt nem a vzfogyasztas merteke a gond, hanem a kérdőjelek a potencialis szennyezes korul..

#1568 január 31, 2023, 13:28:07, csabax
A Debrecen melletti Mikepércs lakói is elégedetlenkednek, ugyanis a gyár közelebb lesz hozzájuk, mint Debrecenhez.
Debrecen lakóinak többsége is és Mikepércs lakóinak többsége is a Magyarországon jelenleg hatalmon levő pártot választották az előző szavazáson.
Vagyis máshogyan fogalmazva: Debrecen lakóinak többsége is és Mikepércs lakóinak többsége is úgy döntött, hogy a Fidesz döntsön. Most pedig a Debrecen lakóinak többsége is és Mikepércs lakóinak többsége által megválasztott Fidesz úgy döntött, hogy ott akkumulátorgyár fog épülni.
Én eddig még nem láttam a debreceniek és a mikepércsiek többsége által megválasztott fideszes képviselőket, hogy kiálltak volna a debreceni és a mikepércsi emberek érdekében és fideszesekként a Fidesznél tiltakoznak volna a döntés ellen.
Nagyon sajnálom Debrecen és Mikepércs lakosait, hogy önszántukból, saját akaratukból, a propaganda és/vagy a megfélemlítés hatására újra és újra és újra megválasztották az ezúttal többüknek nem tetsző döntést hozó pártot, de az a helyzet van, hogy igazából ők saját maguk csinálták ezt saját maguknak.
Mint az elmúlt időszakban látható volt, ez most nem tetszik többüknek, s bizony ezúttal elégedetlenkedve szembesülnek azzal, hogy a korábbi döntésüknek ilyen következményei is vannak.

Azonban szerintem csak az van, hogy a döntést Fideszre bízó emberek arrafelé így örülnek az általuk megválasztott párt döntésének. És most fenékig isszák a poharat.
Nem tudom elképzelni, hogy a Fidesz a Fideszt megválasztó emberek érdekei ellen döntsön.

A debreceniek és a mikepércsiek azt akarták, hogy a Fidesz döntsön. A Fidesz pedig döntött.

Idézetet írta: MessiÁs Dátum január 31, 2023, 12:35:22Nem lakok kozelben, nem is erint kozvetlenul a dolog.

De itt flamman hozzaszolasanal megakadtam, 3000-6000m³ vizet irt es hogy ez tobb mint egész Debrecen napi vizfogyasztasa? Ez 3-6millio liter vizet jelent per nap, ha minden igaz. Egy 200ks varosban ennél kevesebb fogy. Nekem nehez ezt elkepzelni hogy egy fore 15-30l jut egy nap. Hat csak a furdes ennnyi szerintem. Javitsatok ki ha tevedek.

Szerintem itt nem a vzfogyasztas merteke a gond, hanem a kérdőjelek a potencialis szennyezes korul..

A napi 3-6000 m3-t minap olvastam egy cikkben, ma a 444-en volt egy másik, amiben egy szórólapon az önkormányzat írja, hogy az engedélyezés alatt álló üzemnek átlag napi 3378 m3 az igénye.
Közműépítésben dolgozok (víz, szennyvíz stb.), a vízigény jóval több a 15-30 liternél, tervekbe belenézhetnék, hogyan számolják, de a KSH adatait megnézve Magyarországon nagyságrendileg napi 100 l/fő az átlagfogyasztás hosszú évek óta (évi 36-38-40 m3).
Az üzemi meg akár ugyanennyi, meg többszöröse, lásd, ez a gyár is milyen sokat elvinne. A 444-es cikkben látható szórólap szerint megvan a vízutánpótlás, inkább talán az egész pazarlásnak tűnik.

https://444.hu/2023/01/30/szorolapokkal-oltja-a-tuzet-a-debreceni-varosvezetes


Pont a debreceni gyárról, meg a vitáról jutott eszembe egy gondolat (nem titok, hogy minap olvastam egy könyvet az aktuális kínai rezsimről).

Véleményem szerint lehet itt vitázni, meg gyűléseket tartani, de ne felejtsük el, hogy kiről van szó: Kína.

Tehát valójában a téma már rég lezárva a vezetők részéről, a közfelháborodás az csak olyan "extra". Ha ezek akarnak valamit, akkor fejre állhat egész Debrecen is, akkor is megcsinálják. Ez a politikájuk.

Tesóék már rég eladták az országot.

Idézetet írta: lazanyja Dátum január 30, 2023, 23:51:51https://atlatszo.hu/kornyezet/2023/01/12/pert-nyertunk-es-kiderult-betemettek-a-kutat-ami-megmutatna-mergezi-e-a-talajvizet-a-godi-akkumulatorgyar/


KÖRNYEZET SZENNYEZÉSE FELSŐFOKON NER-FIDESZ MÓDRA!!! Q ANYJUKAT!!


Furcsa, hogy a vízen van mindenki fennakadva. Ennél durvább sokkal az NMP oldószer, amiből itt is használnak majd, mint Gödön, ahol 2016 óta nem vettek vízmintát! Olvassátok már el a gödi cikket és a hozzá kapcsolódóakat.
4 kib@szott akkugyárról írnak, ami súlyosan károsítja a magyar emberek környezetét. Egyikhez se kellett környezetvédelmi engedély és részletes hatásvizsgálat, és nem kell monitoringozni a felszín alatti vizeket sem.
Több tízezer tonna toxikus anyag használata ellenére nem kell vizsgálni a felszín alatti vizekben az akkumulátorgyártáshoz használt anyagokat.

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20230131/kibrandito-korrupcios-jelentes-magyarorszag-meg-romaniat-es-bulgariat-is-alulmulja-593848

Ezt is öröm olvasni magyarként. Köszönjük diktátor!  :noway:  :noway:  :noway:

Egy évtizednyi folyamatos romlás a demokratikus normákban és a jogállamiságban oda vezetett, hogy Magyarország ma az Európai Unió legkorruptabb országa.

https://444.hu/2023/01/31/leallt-a-vasut-bezartak-az-iskolak-orszagos-sztrajk-van-franciaorszagban

Így is lehet)ne)!  :ok:
Pedig ott "csak" a nyugdíjkorhatárt vinnék feljebb 2 évvel, 62-ről 64-re.
Ha ott is az menne, mint itt, hányan tiltakoznának?!?

Idézetet írta: lazanyja Dátum január 31, 2023, 23:15:05https://444.hu/2023/01/31/leallt-a-vasut-bezartak-az-iskolak-orszagos-sztrajk-van-franciaorszagban

Így is lehet)ne)!  :ok:
Pedig ott "csak" a nyugdíjkorhatárt vinnék feljebb 2 évvel, 62-ről 64-re.
Ha ott is az menne, mint itt, hányan tiltakoznának?!?

Tüntetés most ide vagy oda, de akkor mi a megoldás az elöregedő európai populáció kapcsán nyugdíj ügyben, ha nem a korhatáremelés? Már így is amunkaerőhiány okozta lyukakat minden ország ilyen-olyan egyéb nációval toldozza, foldozza.

Talán nem ártana az Orbán-féle családpolitikát kiterjeszteni az EU-ra ;D  ;D (csak viccelek)