Szeptember 23, 2020, 19:37:15 pm CEST

Szerző Téma: Kerékpár  (Megtekintve 70153 alkalommal)

Elérhető Pozzato

  • Régi motoros
  • *****
  • Hozzászólások: 6086
Re:Kerékpár
« Dátum: Október 14, 2019, 00:50:44 am CEST »
A szezon nagyjából véget ért. A mai nap még volt egy kis "bohóckodás" a Paris - Tours versenyen. Kár ezért a versenyért, mert lehetne egy méltó zárása az évnek, ehelyett egy hagyományok nélküli kínai World Tour többnapossal fejezik be az évet. Továbbra is erőltetik ezt a kínai vonalat, pár éve már volt ebből gond a rossz levegő / szmog miatt. Nem tanul belőle a UCI, kell a pénz, az a régió meg fizet bőven.

A Paris - Tours egy legendás verseny, emlékszem, mikor elkezdtem nézni a bringás versenyeket, még World Cup státuszban volt. Elit kategóriába tartozott, ahogyan a Züri Metzgete is. Számomra továbbra is az a 2004-es megoldás volt az etalon, mikor ilyen versenyekkel kiegészülve volt a 10 egynaposból álló évad. Az összetettet pedig a legjobb egynapos menő nyerte.

A mostani naptár kapcsán inkább a furcsa érzések fognak el, hogy kiölik a hagyományokat a bringázásból. Próbálnak minél inkább a népszerűsítés és a pénz irányába menni. Amikor a Züri Meztgete még létezett, rendkívül jó versenyek voltak, aztán elfogyott a pénz, nem volt támogató és annyi. Paris - Tours kapcsán is hamar lekerültek a legmagasabb szintről, pedig 2000-es évek elején olyan versenyzők csatáztak a győzelemért, mint Petacchi, Zabel, O'Grady, Bettini, McEwen, Freire Gómez, Allan Davis vagy épp Baden Cooke. A sprinterek csatatere volt, de ha "kedvezőek" voltak a körülmények, akkor a Mapei szétkapta a sort és megtréfálták a mezőnyt.

Ez most már nincsen, egy legendás verseny nimbusza folyamatosan csökken, pár éve még Avermaet vagy Gavíria indult, idén mindössze 7 World Tour csapat. Azért lássuk be, csúcsformában lévő sztár nem volt, Cavendish már nem számít annak. Démare és Naesen nem rossz, de ennyiben ki is merül az egész. Ehelyett az év a Guangxi tartományban ér majd véget. Érződik a csapatok összeállításán is, hogy ez egy nyűg, némelyik azért küldött pár elit versenyzőt, de ne számítsunk sztárparádéra.

A rajtlistát elfigyelve, komolyan veszi a Bora a hatnapos versenyt. Ackermann mellé jött Selig és Archbold, tempómenőnek ott van Schillinger és Schwarzmann. Valószínűleg Gavíria lesz a kihívója a németnek, köztük lehet harc az első helyért a sprintekben. Akikre én kíváncsi vagyok:
- Kaden Groves: nem viccelnek az ausztrálok, egyből bedobták a srácot, de felesleges is várni vele. Az új Ewan, sokan annak gondolják, alacsony, gyors, jól bírja a dombokat, pont mint a honfitársa. Számomra ez a World Tour indulás azt mutatja, hogy jövőre komolyabban számolnak vele, Trentin távozik, szóval gondolom már itt több szerepet kaphat a hajrákban (jövőre mindössze egy Mezgec marad a csapatnál), ilyen mezőnyben pedig a dobogó közelben is lehet.
- Gino Mader: mondták róla, hogy jó lehet a dombokban/hegyekben, de egyelőre semmi. Első éve csalódás a svájcinak, de most kapott egy nagy esélyt. Mezőny nem éppen veretes, pár etapon bizonyíthat, forma sem lehet rossz, elnézve az elmúlt hetek eredményeit, ha nincsen tőle top15-20, akkor lehet nem nagyon kell őt figyelgetni a továbbiakban.

Fogadás nem tudom, hogy lesz-e rá, ha igen, akkor érdemes lesz szétnézni, ilyenkor lehet pár nagyobb szorzót behúzni. Tavaly szivatták rendesen a Borát, illetve Ackermannt...

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Thank-o-Matic 3.0 By Adk Team