Október 20, 2019, 17:18:43 pm CEST

Szerző Téma: Kerékpár  (Megtekintve 48530 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #660 Dátum: Január 15, 2019, 15:25:39 pm CET »
Ötletem sincsen, miért nem veszik komolyan Vivianit az irodák és a szakértők. Olvastam olyat, hogy a tavalyi egy kifutott eredmény volt, mázlija volt, meg jó vonata. Én azt vettem észre, hogy a jó vonat adott, mert ez tette igazán naggyá a Cavendish - Kittel - Gaviria hármast is, de nemcsak emiatt lesznek jók a Quick Step sprinterei.

Érdemes rákeresni a ma hajnali hajrára. Gyakorlatilag 150-ig folyamatosan a második vonalban van, olyan 6-7. hely környékén. Nincsen embere sem, magának helyezkedik, várja a lehetőséget. Olyan manővert mutat 100-120 méterrel a vége előtt, hogy a többiek nem is tudják lereagálni.

Gyakorlatilag van egy kerékpárnyi helye bebújni a többiek mellé/mögé. Utána már a sebességéből és a szélárnyékból fakadóan lazán otthagyja a németet (Walscheid). Régebben nála hiányzott ez a mentális plusz, nem tanították meg sprintelni. Sebessége megvolt, de helyezkedni nem tudott, nem elemezték ki a szituációkat és csak vergődött.

Ha megnézzük a sikereit, azt vehetjük észre, hogy a győzelmeinek közel 40%-át az elmúlt 2 évben szerezte. Elment a Sky-ba, ahol előbb rendbe tették fejben, elhitették vele, hogy ő lehet egy sikeres sprinter. Amíg az olaszoknál ment, addig csak kicsi konti versenyeken villogott, meg volt 3 WT szakaszgyőzelme, ebből kettő Kínából. Olyan szakaszokat nyert, ahol elég volt a sebesség, komolyabb taktikai húzás nem volt szűkséges.

Sokan el vannak tévedve, mikor azt hiszik, hogy a sprint nyers erő. Sokáig ezt olvastam mindenhol, hogy erőből nyernek. Igen, lehet Cipollini, Greipel vagy Kristoff is megcsinálta ezt, de szerintem ezeknek az időknek vége. Ezt bizonyítja, hogy Kittel sem él már meg, jönnek a vékony és cserébe okos hajrázók: Viviani, Ewan, Groenewegen, de talán ide sorolható Sagan, Jakobsen és Gaviria is.

Talán Kristoff volt az utolsó, aki hosszan tudott dominálni erőből, de annak is megvolt az oka, amit időjárási és útszakaszi körülményeknek, illetve akit Luca Paolininek hívtak. Ha megnézzük, szakaszai többségét szélsőséges időjárásban nyerte (tavasszal, esős, hideg versenyeken, vagy nyáron hazájában), illetve olyankor, mikor az út macskaköves volt vagy kevésbé volt "komoly" hajrá. Paolini rengeteget segített benne, hiszen olyan tempót ment, amiből nem lehetett megindulni, kvázi skyoztak egyet, csak sprintekben. Paolini visszavonult, Kristoff pedig válságba került.

De érdemes megnézni Kittel karrierjét is. Nála nagyon dominált, hogy olyan sebességre volt képes, amire senki más. Amikor azonban helyezkedni kellett és nem volt megfelelő vonat, akkor bizony gondban volt. Persze, voltak szép mentései, de azok is elsősorban QS-es időkből, amikor Lefevere foglalkozott vele. Elkerült onnan és nem találja a helyét.

A QS amiben erős, hogy megtanítja a versenyzőket, hogy használják jól a vonatot, hogyan találják meg a helyet a hajrákban és a legfontosabbat, mikor indítsanak. Viviani utóbbit nagyon érzi, de ezt látom Hodegnél és Jakobsennél is, akik kvázi 20 évesen már domináltak. Ezért nem aggódott Lefevere, mikor Gaviriát el kellett engedni, mert tudta, ezt az elemzést máshol ilyen mélyen nem végzik el. Lássuk be, nem a Hodeg-Jakobsen-Viviani hármas papíron a legerősebb, ha megnézzük a többi csapat sprintereit, de a QS azzá teszi őket.

Elvétve nyitnak hosszút, kivárnak a végéig a sprinterek és amiben még erősek, képesek verseny közben váltani. Emlékezhetünk még egy 2 évvel ezelőtti Vuelta szakaszra (második volt), mikor felmérték az alábbiakat:
- hatalmas oldalszél van
- közepes csoportos hajrá lehet, amiben nekik elől ott van Trentin, Lampaert és Alaphilippe
- riválisok: Degenkolb, Theuns, Modolo, Debusschere és az a Magnus Cort, ki 16-ban két szakaszt nyert

Ilyen körülmények között nem a QS volt a favorit, ezért fogták és szétkapták a sort, majd leálltak. Aztán jött Lampaert elmenése, olyan 1-1,5 kilométerrel a vége előtt, amire nem reagáltak a saját társai, ellenfelek pedig nem voltak elegen ehhez. A belgák bármikor képesek húzni egy váratlant a hajrákban vagy egy többnaposon. Ami megkülönbözteti őket a Sky-tól, hogy nekik óriási a tárházuk és nem mindent egy versenyzőre tesznek fel.

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető csabax

Re:Kerékpár
« Válasz #661 Dátum: Január 15, 2019, 15:54:21 pm CET »
Ja, igazad van, s én is azt figyelem meg már egy ideje, hogy mintha kezdene egyre markánsabban kilalakulni a "több ésszel, mint erővel" című dolog.

Nem elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #662 Dátum: Január 15, 2019, 19:09:00 pm CET »
Santos Tour Down Under, 2. szakasz:
Az első szakasz kicsit torz képet adhat, be volt ugyanis zárva Sagan és Ewan is, mezőnyben rekedtek. Ugyanakkor majdnem Viviani is, de ő jobban kihasználta a kínálkozó lehetőséget. Néztem a második etapot, Angastonban lesz a befutó, egy viszonylag hosszú sík egyenes után egy enyhe balos és beesnek a célba.

Ami nekem megdöbbentő volt, hogy 40 fok lesz, fázni nem fognak. Cserébe felhős idő várható, mivel hétvége felé jön a "lehűlés". Páratartalom viszont alacsony lesz, így száraz időjárásra van kilátás. Ez szerintem nagyon igénybe fogja venni a szervezetet.

A befutó kicsit emelkedik, ami nem klasszikus hajrát jelez. Itt jól kell beosztani az erőt. Az a helyzet, hogy Caleb Ewan ellen fogadnék újból, de még gondolkodom rajta. Két opció kínálkozik:
- vs Viviani (1.72): Az olasz még mindig nagyon egyben van, emlékszem rá, őt nem hozza zavarba egy kis emelkedő
- vs Sagan (2.00): Év elején nála sosem tökéletes a forma, viszont ez az egyik szakasz, amit kinézett magának..

Ewan általában jól megy az ilyen emelkedősebb hajrákban, mivel alacsonyan van a súlypontja és kvázi rásimul a bringára, olyan, mint egy ágyúgolyó. A gond az, hogy valami nem klappol nála jelenleg. Nem igazán láttam még ennyire enerváltnak. Benne van, hogy csak altatott és holnap hajnalban bedarálja a mezőnyt. Még egyszer azért átgondolom, hogy melyik érné meg egyáltalán.

Amiben még láttam fantáziát, az Van Poppel ellenében Mareczko. Aztán jött a szintrajz, ami miatt mégsem annyira egyértelmű az a Mareczko tipp ennyiért (1.85).

Nem elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #663 Dátum: Január 16, 2019, 07:38:22 am CET »
Addig gondolkoztam, hogy elaludtam, de lehet jobb is.  ;D Volt egy bukás a hajránál, ezért is a meglepő eredmény  (Bevin győzelme). Sagan megint nem volt kedvező pozícióban, ellenben Ewan majdnem odaért, Vivianit teljesen bezárták, nem volt menekülőútja (meg szerintem most ereje sem, sokat kivett belőle, hogy a bukásnál épp a közelben volt és utána zárkóznia kellett). A 4. szakaszra szóló szorzók miatt örülök csak ennek, talán túlértékelik majd ezt az eredményt az irodák.

Nem elérhető SPF Előzetes

Re:Kerékpár
« Válasz #664 Dátum: Január 19, 2019, 19:40:26 pm CET »
World Tour: Richie Porte verhetetlen?

Egy emelkedő, amin csak ritkán győzik le Richie Porte-ot. Idén képes lesz-e rá valaki? Olvasd tovább

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #665 Dátum: Január 29, 2019, 09:44:03 am CET »
Mi folyik Argentínában?   ;D

Kicsit dombos szakasz, elmegy egy szökés: Nairo Quintana, Tiesj Benoot és Julian Alaphilippe.
Érződik, hogy Quintana nem fogja bírni a végét, de ami meglepő volt, hogy Benoot se. 2 kilométer van hátra, előnyük 8-10 másodperc, robbant a francia. Végig lejt az út, nem nagyon, de olyan tempót ment Alaphilippe, hogy hiába volt minimális különbség, végig tartani tudta.

Nem tudom, hogy mit szednek a Quick-Stepnél, de én is akarok, mert formán kívül vagyok.  ;D Sagan meg nem tudom, hogy idén pontosan mit is akar. Kicsit érthetetlen ez a naptár számomra. Oké, az eddig is evidens volt, hogy ő ment Ausztráliába év elején. Azonban most fogta és rögtön utazott Argentínába. Minek? Utána pedig felrúgja az elmúlt években megszokott februári versenyzését és kihagy másfél hónapot, majd egy hét Tirrenóval akar készülni a Milano-Sanremóra meg a tavaszi egynaposokra. Most vagy ennyire bújtatják őt a Boránál (meg a segítőit is), vagy szimplán csak elszúrták az egészet. Tartom annyira okosnak őket, hogy inkább az első, mert valami új taktikával készülnek, hogy legyőzzék a QS-t. Nem véletlenül van ott Burghardt, Drucker, Gatto és Oss. Ha jól sejtem, akkor Gatto és Drucker is azért érkezett, hogy domináljanak tavasszal, mert Terpstra távozásával gyengültek a belgák.

Nem elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #666 Dátum: Február 01, 2019, 08:23:04 am CET »
Mikel Landa kulcscsonttörés. Gyönyörű kezdés, körülbelül 2 hónap gyengébb edzés. Elvileg ő a Movistar girós kapitánya és az idei első versenyen rögtön annyi a jól felépített felkészülésének. Műteni kell, azért ez így közel sem ideális felkészülése az olasz körre.

Valverde őt segítené majd, de szerintem ebből semmi sem lesz, mert Landa már az első hét után el fog szállni. Közben Valverde hozott egy negyedik helyet idei első versenyén a vb-trikóban. Lehet egyedül vagyok a gondolattal, de ilyen sűrű naptár mellett közel sem biztos, hogy a spanyolnak sikeres éve lehet. Rengeteg egynapos verseny és rengeteg utazás, ami egy 39 éves embernek nem biztos, hogy jó. Egész télen ment a promók miatt, alig volt edzés..

Sportfogadas.org

Neked ajánljuk!
« Válasz #666 Dátum: Február 01, 2019, 08:23:04 am CET »
Számlanyitási ajánlat

Nyisson számlát a bet365-nél ma és igényelje 100%-os Kezdő bónuszát.

Részvételi feltételek érvényesek.


Nem elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #667 Dátum: Február 26, 2019, 09:48:16 am CET »
Robog a bringa szezon tovább. Sok fogadási lehetőség nincsen, kicsit mostohán van most kezelve a sportág, pedig vannak kisebb WT versenyek (UAE Tour), illetve nagyobb kontinentálisak. Nem igazán találok szorzókat, ha pedig akad kínálat, akkor alig van valami értelmes. Amit eddig megfigyeltem, hogy kezd nőni a szakadék a sprinterek között. Mintha megváltoztak volna az erőviszonyok, vagyis ez csak részben igaz. Már az elmúlt években is látható volt, hogy jönnek a fiatalok, de most mintha elsöpörné az új hullám az öregeket.

Jelenleg egy alábbi erősorrendet vélek felfedezni:
****: Elia Viviani, Fernando Gaviria, Dylan Groenewegen
***: Caleb Ewan, Pascal Ackermann, Sam Bennett, Fabio Jakobsen, Matteo Trentin
**: Peter Sagan, Alexandre Kristoff, Marcell Kittel, José Alvaro Hodeg, Giacomo Nizzolo, Jasper Philipsen
*: Mark Cavendish, Bryan Coquard, Jakub Mareczko, Kristoffer Halvorsen, Nacer Bouhanni, André Greipel, John Degenkolb, Simone Consonni

Ha ott van Gaviria, Groenewegen, Viviani vagy Ackermann egy hajrában, akkor nagyon nehéz őket megverni, Kittel hiába nyert egyet idén, karcsú ez neki, ahogyan Sagannak is. Cavendish egyelőre vakon van, de kezd eltűnni végleg a Bouhanni - Greipel vonal is.

Közben Tadej Pogacar megnyerte élete első felnőtt kontinentális versenyét, alábbi mezőnyben: Wout Poels, Enric Mas, Zdenek Stybar, Edvald Boasson Hagen, Fabio Aru és Stefan Küng. Mindezt 20 évesen, prokonti szinten.. Óriási tehetség ő is, 20 kilométeren csak 17 másodpercet kapott Küngtől az időfutamon. Fejben nagyon erős, elviseli az esélyesség terhét is. Nagyon jó fel lett ő is építve, ahogyan Remco Evenepoel is. A belga 19 évesen élete első felnőtt versenyén 9. lett 2-3. opcióként a csapatán belül, most pedig az UAE-n teljesít első World Tour megmérettetésén. Szerintem érdemes rá figyelni, mert nagy valószínűséggel ő lesz az összetett szempontjából az első ember, talán egy top15-öt megcsíphet, bár irreális lenne ilyen mezőnyben: Tom Dumoulin, Alejandro Valverde, Vincenzo Nibali, Primoz Roglic, Richie Porte, Michal Kwiatkowski, Bauke Mollema, Dan Martin, Rui Costa, Ilnur Zakarin, Louis Meintjes, Tejay van Garderen, Emanuel Buchmann. Van magyar vonatkozás, ugyanis Kusztor Péter is a mezőnyben, csapatkronó nem ment, de tegnap 30. helyen megjött a sík szakaszon!

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető csabax

Re:Kerékpár
« Válasz #668 Dátum: Március 05, 2019, 17:01:33 pm CET »
Alig kezdődött el a kerékpárosok idénye és máris "oktat" a Quick-Step. Ma nem voltak jelen a "nagyok", így tehát a "kicsik" mutatták meg a többieknek, hogyan kell nyerni. És talán már Florian Senechal sem igazán emlékszik arra, hogy mikor győzött egy jelentősebb versenyen.

Nem elérhető SPF Előzetes

Re:Kerékpár
« Válasz #669 Dátum: Március 08, 2019, 17:27:11 pm CET »
World Tour: Mindenki kedvenc versenye

A világ egyik, ha nem a legszebb versenye, melyen nagy izgalmak várhatóak! Olvasd tovább


Nem elérhető peshark

Re:Kerékpár
« Válasz #670 Dátum: Március 09, 2019, 15:33:05 pm CET »
Alaphilippe tovabb robog, mondjik megkapta a tokeletes felvezetest a vegen, de az utolso par szazon eselye sem volt Fuglsangnak... van Aert is szepet ment azert ahogy behozta oket, kar hogy nem tudott a vegen meg egy nagyot inditani.

Nem elérhető SPF Előzetes

Re:Kerékpár
« Válasz #671 Dátum: Március 18, 2019, 19:45:35 pm CET »
Tirreno - Adriatico: Egy időfutam dönt

Ki nyeri az idei Tirreno - Adriaticót? Képes megtartani az első helyet Adam Yates?  Olvasd tovább


Nem elérhető csabax

Re:Kerékpár
« Válasz #672 Dátum: Március 18, 2019, 20:51:02 pm CET »
Az óriási volt, ahogyan a Quick Step "átverte" a mezőnyt!
 :ok: :ok: :ok:

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #673 Dátum: Március 19, 2019, 10:46:11 am CET »
Sejthető volt, hogy lesz valami hajrában, mert túl sok emberrel volt elől a Quick Step (kb. 1,3-nál talán még öten voltak ott), többiek meg eltűntek. Sagan meg fogalmam sincsen, hogy mit csinált, miért tette a kereket Stybarra folyamatosan, gondolta majd ő elviszi  200-ig úgy, hogy mögötte még van 3 QS felvezetőember?  ;D  Nem ez volt Sagantól az első taktikai hiba a hajrában mostanság, kicsit érthetetlen dolgokat csinál. Mint akinek nem sikerült megfelelően a felkészülés vagy lehet ő nagyon erős, csak a csapatkocsiból jönnek a rossz utasítások, esetleg ő írja felül őket.

Astana meg nagyon durva, amit csinál. Eddig 19 győzelem.. március közepén, QS-nek is csak 18 van.. Idén három egynapos WT verseny volt, mint a belgák nyerték, hétvégén Milano - Sanremo, eddig egy ilyen soruk van: Viviani - Alaphilippe - Gilbert. Gondolom jön majd hozzá Sabatini/Richeze, Michael Morkov, Tim Declercq, Zdenek Stybar/Yves Lampaert. Ezek megint szórakoznak majd a mezőnnyel, kérdés, hogy 13 év után (akkor a jó öreg Pozzato nyert) tudnak-e nyerni a belgák? Legnagyobb egynapos csapat, mégse sikerül nekik a Milano - Sanremo...

Egy kis érdekesség a végére:
Ha ma Primoz Roglic nem szúrja el a kronót, akkor minimum dobogón végezhet. 2017 óta 8 darab egyhetes World Tour versenyen indult, ebből 7 alkalommal első ötben végzett. Győzelme esetén pedig zsinórban ez lenne a negyedik első hely egyhetes WT-n. Egészen elképesztő a faszi, meg az a munka is a LottoNL-nél megy, nemhiába a legnépszerűbb célpont lett az átigazolások szempontjából. Groenewegen közben nyeri a hajrákat (mindegyik egyhetesén nyert minimum egyet idén), Bennett sem tétlenkedik (top10 a Párizs-Nizzán), Powless az egyik legnagyobb amerikai GT tehetség is náluk teker, de már gondolván a jövőre, leigazolták egynaposokra Wout van Aert-et, aki uralhatja pavékon a következő 5-10 évet.

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető csabax

Re:Kerékpár
« Válasz #674 Dátum: Március 19, 2019, 11:23:34 am CET »
Engem idén főleg Luke Rowe és Oliver Naesen teljesítményei fognak érdekelni.

Természetesen az teljesen lényegtelen lesz számomra, hogy hányadik helyezettek lesznek majd egy-egy versenyen, viszont azt igenis követni fogom, hogy milyen teljesítményt nyújtanak az adott versenyen.

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Sportfogadas.org

Mi ezt ajánljuk neked:
« Válasz #674 Dátum: Március 19, 2019, 11:23:34 am CET »