November 21, 2019, 02:35:36 am CET

Szerző Téma: Kerékpár  (Megtekintve 50598 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető SPF Előzetes

Re:Kerékpár
« Válasz #735 Dátum: Május 24, 2019, 10:03:27 am CEST »
Giro d'Italia: Egy igazi erőpróba

Végre, jönnek a hegyek és a folyamatos támadások! Olvasd tovább


Nem elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #736 Dátum: Május 24, 2019, 17:31:56 pm CEST »
Nibali.. ez egy ótvar teljesítmény volt. Pozzovivo megtett neki mindent, de látható volt, hogy egyedül fogalma se volt, mit csináljon a szlovénnal. Roglic tette rá a kereket folyton, Nibali meg ilyen félkész támadásokat intézett ellene. Nem tudom, hogyan akar így versenyt nyerni, mert ez egy olyan szakasz volt, ahol fogható lett volna Primoz. Aki akart, az gyakorlatilag otthagyta őt, egyedül Nibalinak nem ment.

Zakarin ezzel visszajött a versenybe, Landa, Carapaz és Majka is erős. López a kerékcsere miatt homály. Yates ezzel elengedte az egészet, Mollema meg hiába adott Roglicnak egy percet, érződött rajta, hogy a végére teljesen elkészült az erejével. Roglichoz képest így állnak a többiek:
Zakarin +31"
Mollema +41"
Nibali +1'44"
Carapaz +1'57"
Majka +2'03"
Landa +2'47"

Többiek meg 4-5 percen kívül. Nem a legbölcsebb döntés volt a szlovéntól Zakarint fél percre visszaengedni..

Nem elérhető firgabácsi

Re:Kerékpár
« Válasz #737 Dátum: Május 25, 2019, 11:30:04 am CEST »
Nibali.. ez egy ótvar teljesítmény volt. Pozzovivo megtett neki mindent, de látható volt, hogy egyedül fogalma se volt, mit csináljon a szlovénnal. Roglic tette rá a kereket folyton, Nibali meg ilyen félkész támadásokat intézett ellene. Nem tudom, hogyan akar így versenyt nyerni, mert ez egy olyan szakasz volt, ahol fogható lett volna Primoz. Aki akart, az gyakorlatilag otthagyta őt, egyedül Nibalinak nem ment.

Az a komoly, hogy ezek után a tegnapi interjúkban folyamatosan kvázi a szlovént ekézte, hogy hogy akar így versenyt nyerni ha csak teszi rá a kereket stb.
"He let the gap go to Carapaz and Majka and wanted me to close it and I said: 'Basta! No more!' I told him that if he wants to win the Giro he had to ride,"
Hát ez meglehet, de az is tény, hogy Nibali is "has to ride" most már ha akar valamit.
Láthatóan nagyon zavarja Nibalit ez a helyzet, de Roglic csak azt csinálja ami neki jó, van egy taktikája, egyelőre működik amíg így áll az összetett ahogy, de hosszú még ez a Giro és Zakarint felengedni fél percre összetettben tényleg nem volt egy nagy ötlet :-\ Mollema is igen jól ment tegnap és szintén közel van Roglichoz.
Ezzel együtt mai szakaszra a tippem ez:

Nibali vs Roglic H2H 1.94 pinnacle

Az olasznak valamit mutatni kell, minimum próbálkozni ma. Van egy hosszú lejtő az utolsó hegyről le, azon ő elvileg nagyon jó, ott megpróbálhat kockáztatni és legalább kicsit elszakadni Roglictól.
Természetesen az is jó a tipp szempontjából ha 5 cm-el előbb gurul át a célvonalon mint a szlovén. A tippnek jó egy ilyen forgatókönyv, de Nibalinak nem igazán  :)  Neki most már el kellene kezdeni hozni Roglicon valahogy.
Persze úgy is lehet nézni, hogy a Cápa utolsó héten hagyományosan nagyon jó és úgy gondolja majd ott megtöri Roglicot, a Gavián meg a Mortirolón mondjuk. Van még egy időfutam is a végén, igaz csak 17km, de ott megint csak Roglic fog időt adni Nibalinak ( és a mezőnynek ) várhatóan és nem fordítva.

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #738 Dátum: Május 25, 2019, 12:18:01 pm CEST »
Az a komoly, hogy ezek után a tegnapi interjúkban folyamatosan kvázi a szlovént ekézte, hogy hogy akar így versenyt nyerni ha csak teszi rá a kereket stb.
"He let the gap go to Carapaz and Majka and wanted me to close it and I said: 'Basta! No more!' I told him that if he wants to win the Giro he had to ride,"
Hát ez meglehet, de az is tény, hogy Nibali is "has to ride" most már ha akar valamit.
Láthatóan nagyon zavarja Nibalit ez a helyzet, de Roglic csak azt csinálja ami neki jó, van egy taktikája, egyelőre működik amíg így áll az összetett ahogy, de hosszú még ez a Giro és Zakarint felengedni fél percre összetettben tényleg nem volt egy nagy ötlet :-\ Mollema is igen jól ment tegnap és szintén közel van Roglichoz.

Köszi az interjút Firga, tegnap már nem olvastam semmit inkább, annyira felbosszantott az egész. Sok sikert kívánok!  :ok:

Nibali, ha ezt a stílust folytatja a következő napokban, akkor még a dobogó is kérdéses lesz nála. Az a baj, hogy ő ezzel a szituációval nem tud mit kezdeni. Egy Froome vagy Dumoulin típusú bringás ellen megy, mindössze annyi a differencia, hogy a szlovén még nyugodtabb, nem parázik egyáltalán és csapat nélkül is megoldja a dolgokat. Annyi gond lehet majd, hogy Zakarin hibahatáron belülre került, ezzel szerintem ő sem kalkulált.

Zakarin stílusa mondjuk még mindig mókás, poroszos beütés nagyon érződik rajta. Kigombolt mez felfelé a hegyen, mindenki nyakig begombolkozva a hófalak között, ő meg izzad. Megmondom őszintén, most nem figyeltem, hogy a nyakában még mindig ott-e az aranylánc, de emlékszem pár évvel ezelőtt még ott lifegett. Óriási küzdő ő is, de nála azért nehéz jósolni, mert a lejtmenet egy hatalmas homály a bukása óta, időfutamok során meg mindig történik vele valami.

Nézegettem a veronai kronót, véleményem szerint 17 kilométeres távon - ilyen emelkedővel féltávnál - simán adhat 25-30 másodpercet Roglic Nibalinak. Azaz a Cápának minimum 2 perc 15 másodpercet kéne adnia a következő egy hétben a szlovénnak. Ez rengetegnek tűnik. Zakarin is kaphat bőven fél percen kívül (sőt, akár percet is). Támadnia kell a többieknek, hogy megtörjék Roglicot, mert ez az alibizés (Nibali..) nem vezet majd sehova.

Emlékezhetünk rá, hogy 2016-ban hogyan törte meg a Vueltán Quintana (és Contador) Froome-ot: váratlan akciókkal. Olyan helyeken kéne támadni például Nibalinak, amire senki sem számít, ott pedig ami a csövön kifér. Tegnap is támadott López, erre Nibali nemhogy továbbment volna (amikor Roglic kis időre leszakadt), hanem bevárta őt. Fél végigvinni egy 15-20 km-es támadást?

Nekem alapjáraton a tavaszi versenyeken a szívem csücskei, mert ott összességében sok az akció. Az elmúlt években kicsit csalódtam a Sky-féle dominanciában, megölte a GT-ket, ezért is örültem, mikor a Vuelta szervezői változtattak az útvonalon (rövidebb, meredekebb etapok + kisebb emelkedők = pörgős verseny), Gironál is észhez tértek, minőségi versenyeket prezentáltak. Én a Beloki, Mayo vagy Heras-féle generáción nőttem fel, akik mentek előre, támadtak. Ezért is szimpatizáltam Contadorral, illetve Nibalival.

Ez a beülős, wattmérős versenyzés nem a kedvencem, ezért is örültem, hogy olyan versenyzők, mint López, Pogacar vagy Yates mennek előre, versenyt csinálnak. Nibali ezért is csalódás most számomra, mert ő tényleg képes volt nagy akciókra, váratlan megmozdulásokra, de azt érzem, hogy a GT-ken manapság alibizik. Benne maradt jó eséllyel az a 2017-es harmadik hely a Giróról. Mintha félne a Froome-féle versenyzőktől, inkább egy biztos dobogó, mintsem a nagy kockáztatás.

Az is lehet, hogy ennyi van benne, nem bír többet, de ha van benne erő, akkor épp azért kéne támadnia, mert már nyert négy GT-t, nincsen vesztenivalója. Érdekes, de a Milano - Sanremón és a Lombardián is képes volt váratlant húzni, ebben bízok még most is, hogy valamit csinálni fog és rám cáfol. Látható, hogy a szlovén is fogható egy hosszú támadással, csak ehhez bizony mindent egy lapra kell feltenni..
« Utoljára szerkesztve: Május 25, 2019, 17:24:10 pm CEST írta Pozzato »

Nem elérhető csabax

Re:Kerékpár
« Válasz #739 Dátum: Május 25, 2019, 14:51:31 pm CEST »
Szerintem éppen Roglic az, aki nagyon ügyel arra, hogy Nibali mellett maradjon.

Nem elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #740 Dátum: Május 25, 2019, 15:25:10 pm CEST »
Bízom benne, hogy valamit kitalálnak a San Carlo utáni lejtmenetre (vagy emelkedőre), ott lehetnének érdekes dolgok ma. Gondolom azért van elől a Caruso - Izagirre - Amador hármas, mert ma is megy majd Landa, illetve majd López, meg remélhetőleg Nibali is végre összeszedi magát...

Frissítés:
Hallgatva Pellizotti nyilatkozatát, azt mondta, abban bíznak, hogy Roglicnak lesz majd egy rosszabb napja és majd akkor visszahozzák a különbséget.. No komment, remélem Nibali felülírja a csapatfőnök stratégiáját, mert erre balanszírozni eléggé veszélyes
« Utoljára szerkesztve: Május 25, 2019, 15:35:04 pm CEST írta Pozzato »

Nem elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #741 Dátum: Május 25, 2019, 17:21:42 pm CEST »
Szép volt Firga, legalább neked most szerencsét hozott Nibali. Most vagy Roglic a világ legnagyobb taktikusa azzal, hogy hagyta menni Carapazt, vagy szimplán nem is bírta volna utolérni lejtmenetben. Hajlok az első felé, nem kell védenie a rózsaszínt, az a Movistarnál lesz, Roglicnak nem kell támadnia, mert ő az utolsó kronóban bízik (ott simán ad az ecuadorinak 1 percet). Nibalinak muszáj most már támadnia, ahogyan Lópeznek és a többieknek is, míg így nem a Jumbo-Vismának kell védenie az első helyet, hanem a Movistarnak. Ez egy bőven kiváló nap a szlovénnak. Landa kavarhat be, ha holnap támad, de szerintem Unzué ezt most nem fogja hagyni, végre megvan a rózsaszín nekik.

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Sportfogadas.org

Exkluzív ajánlat!
« Válasz #741 Dátum: Május 25, 2019, 17:21:42 pm CEST »
5.000 Forint Ingyenes Fogadás

Regisztrálj általunk az Unibethez és a regisztrációs bónuszod mellett egy 5.000 Forint értékű ingyenes fogadásban is részesülhetsz.

Kérdésed van ezzel kapcsolatban? Segítünk.


Nem elérhető firgabácsi

Re:Kerékpár
« Válasz #742 Dátum: Május 25, 2019, 17:25:19 pm CEST »
Nibali vs Roglic H2H 1.94 pinnacle

Az olasznak valamit mutatni kell, minimum próbálkozni ma. Van egy hosszú lejtő az utolsó hegyről le, azon ő elvileg nagyon jó, ott megpróbálhat kockáztatni és legalább kicsit elszakadni Roglictól.
Természetesen az is jó a tipp szempontjából ha 5 cm-el előbb gurul át a célvonalon mint a szlovén. A tippnek jó egy ilyen forgatókönyv, de Nibalinak nem igazán  :)  Neki most már el kellene kezdeni hozni Roglicon valahogy.

ez sült, bár nem egészen úgy ahogy én gondoltam

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető firgabácsi

Re:Kerékpár
« Válasz #743 Dátum: Május 25, 2019, 17:43:57 pm CEST »
Micsoda szakasz ma is. Carapazról csak felsőfokon lehet beszélni, még akkor is ha bőven benne volt az is, hogy hátul Nibaliék nem tudtak/nem akartak menni. Ez egy nagy kérdés amúgy, hogy most nem tudtak vagy nem akartak.
Nagyon érdekes a verseny. Nekem az kicsit árulkodó volt, hogy a végén Roglic egyáltalán nem sprintelt a harmadik helyért ( jóváírás ). Ok, lehet Carapazról azt gondolja nem veszélyes, legyen így, de Nibalira mindig reagált eddig. Én azt gyanítom nem volt erő hogy menjen, különben kizárt hogy odaadja a jóváírást csak így, küzdelem nélkül. Pár sec. ok, de akkor is, lehet az még fontos a végén.
Yates felzárkózása, az sem semmi. Mondjuk ő már összetettben nem fog labdába rúgni, bár a Girón minden ilyen kijelentés veszélyes.
Holnap megint nagyon fontos szakasz jön és akkor még ott van kedden a Mortirolo és a Gavia (??). Utóbbit nem tudjuk hogy igen vagy nem.
Nem fogunk unatkozni.

Nem elérhető csabax

Re:Kerékpár
« Válasz #744 Dátum: Május 25, 2019, 17:52:10 pm CEST »
Ma elmarad Zakarin méltatása?

Nem elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #745 Dátum: Május 26, 2019, 00:05:43 am CEST »
Zakarin a szememben mindig is egy megosztó személyiség volt. Egyrészről lehet őt kedvelni, mert támad, amikor van ereje. Itt jön viszont a másik oldal, hogy de milyen módon van ereje? Aki kerékpárt néz, az jó eséllyel tudja az orosz múltját. Sosem állt tőle távol a dopping, bukott már le, ráadásul egy olyan csapatban versenyez továbbra is, ahonnét mindenki menekül. Az ominózus Paolini-botrány miatt, illetve mert tönkreteszik a versenyzőiket. Nem megfelelő edzésmódszerek, hozzáállás stb.

Ő mindezek ellenére kitart a Katusha mellett, ráadásul jó eredményeket is hoz egy olyan korszakban, amikor a wattmérő dominál. A furcsaság az vele kapcsolatban, hogy 187 centiméter, ehhez 67 kilogramm párosul. Nem egy hegyimenő alkat, ilyen magassággal már wattmérőznek, de ő "érzésből" megy. Fiatalon még nyert junior időfutam Eb-t. Hol és ki előtt? Szófiában és Kwiatkowski előtt. Az volt az a kontinensverseny, amikor az oroszok rommá nyerték magukat, kevésbé technikás pályán, Maxim Belkov nyerte az u23-as időfutamot. Egy bizonyos Adriano Malori kapott tőle 17 másodpercet... Aha, hagyjuk is.  ;D  Az a Belkov, akit aztán kétszer is szóba hoztak doppinggal, de lebuktatni sosem sikerült.

Azzal az időfutammal kapcsolatban felmerül bennem pár észrevétel:
- Kwiatkowski úgy kapott Zakarintól 19 másodpercet 24 kilométer alatt, hogy 2,5 hónappal korábban a lengyel 10 másodperccel verte őt egy 4 kilométeres (!!) időfutamon.
- Zakarin 24 kilométer alatt szétverte a mezőnyt. Most is éri még olyan vád, hogy nincsen technikai képzettsége, gondoljuk el, hogy mennyi volt 12 évvel ezelőtt... Semmi.
- Abban a mezőnyben olyan versenyzők érkeztek 1 percen kívül hozzáképest, mint Peter Sagan (2'36"), Nelson Oliveira (1'07"), Matthias Brandle (1'59"), Diego Ulissi (1'11") és Silvian Dillier (2'29"). Közülük azért Brandle és Dillier patent kronós lett, ahogyan Oliveira is.
- Az a Zakarin verte el a mezőnyt, aki egy éve a vb-n időfutamon kapott 56 másodpercet, az akkori győztestől, egy bizonyos Marcel Kitteltől (aki kronósként kezdte pályafutását).
- További érdekesség, hogy az orosz úgy nyerte meg azt az Eb-t, hogy előtte nem volt mérvadó eredménye, ráadásul a következő egy évben nem indult komolyabb versenyen..

Ezek után jött az eltiltás dopping miatt, majd az Iterás/Rusvelós szerződés és 2015-ben a Katusha. Pár érdekesség még:
- 2015-ben élete harmadik World Tour versenyét megnyerte, ez volt a Tour of Romandie. Ilyen mezőnyben tudott nyerni: Chris Froome, Rigobert Urán, Thibaut Pinot, Vincenzo Nibali, Nairo Quintana, Romain Bardet.. Magyarán a krém ellen nyert 26 éves fejjel, élete harmadik WT versenyén.
- Mielőtt azt gondolnánk, hogy előtte való 1-2 évben sorra hozta a győzelmeket, nagyot tévedünk. Ahol jól szerepelt, azok orosz és egykori szovjet utódállamok versenyei voltak.
- A baszk körön villant szinte a semmiből, majd utána rögtön jött a győzelem. Azért egy 26 éves versenyzőnél ez nem túl gyakori.

Élete első Giróján 44. helyen ért célba, de rögtön szakaszt nyert, azonban olyan ingadozásai voltak, amikre nem lehetett felkészülni. Mi jött ezek után? 2016-ban már a Giro dobogóért harcolt, ha nincsen a bukás, jó eséllyel bejön másodiknak... Utána felépült és nyert egy szakaszt a Tour de France-on pár héttel később. 2017-ben csinált két GT top5-öt így fű alatt.

Két dolog lehetséges vele kapcsolatban véleményem szerint:
- Nagyon gyenge fejben, ezzel párosul a bringakezelési problémái, illetve az, hogy sosem tanították meg rendesen kerékpározni. Ez által óriási megingásai vannak, időfutamon pocsék, mert itt már kevés a nyers erőből való dominancia, ezért nem fog sosem GT-t nyerni.
- Nem volt véletlen a 2009-es lebukás, jobb napjait nem a nyers erejének köszönheti, kell egy kirakatember Menchov után annak a régiónak is, akire bátran fel lehet húzni egy GT-t, mert azért valahogy odaér a top10-be.

Nem akarom tovább fejtegetni, csak egy érdekesség a szovjet utódállamok elmúlt 30 évének nagy GT-menőiről:
- Denis Menchov (Giro d'Italia és Vuelta a Espana győztes, Tour de France 3. hely): Lebukott doppinggal
- Pavel Tonkov (Giro d'Italia győztes, Vuelta a Espana 3. hely): Michele Ferrari, azaz a dopping mágus ügyfele volt
- Alexandr Vinokourov (Vuelta a Espana győztes, Tour de France 3. hely): Vérdopping eltiltás, illetve Ferrari ügyfele volt ő is
- Yaroslav Popovych (Giro d'Italia 3. hely): Az örök ígéret, aki szintén Ferrari ügyfele volt és sosem futotta be azt a karriert, amit neki jósoltak
- Piotr Ugrumov (Giro d'Italia 2. hely és Tour de France 2. hely): Conconi ügyfelei közé tartozott, aki szintén dopping doktor volt
- Evgeni Berzin (Giro d'Italia győztes): Ő neve is felmerült Conconi ügyfelei között, de aztán elsikkadt az ügy

És akkor még olyan bringásokról, mint a sprinter legenda, Djamolidine Abdoujaparov, vagy a tavaszi egynapos menőről, Andrei Tchmilről még szó sem esett részletesebben (eddig  ;D). Előbbi lebukott doppinggal, utóbbi esete szerintem nagyon érdekes. Mai Oroszország területén született, 26 évesen került át Olaszországba (csapat továbbra is elsősorban szovjet versenyzőkre épült), viszont nála lehetett látni a tehetséget. Az első nagy versenyét öt évvel később nyerte (Paris - Roubaix). Addigra már jó körülmények között fejlődhetett, mivel 92'-ben elvitte őt a GB-MG, akik óriási elánnal vágtak bele a profi kerékpársportba.

Ez egy olasz-belga kooprodukció volt, kik dolgoztak az akkori vezetésben? Patrick Lefevere, Roger de Vlaeminck és Paolo Abetoni. Roger de Vlaeminck 11 Monumentumot nyert, közte 4 Paris - Roubaix-t, szóval értette a sportot.
Ilyen közegben tanulhatott két éven át Tchmil, olyan csapattársai voltak, mint a feltörekvő Davide Rebellin, Mario Cipollini (aki még csak 25 éves volt, de az igazi dominanciája a GB-MG-s években kezdődött), Franco Ballerini, Johan Museeuw vagy épp Dirk Demol, akiből kiváló csapatigazgató lett (nem mellesleg 1988-ban Paris - Roubaix-t nyert).

Ebben a bombaerős csapatban igazi sztároktól tanulhatott, viszont tudta ő is, hogy lehetőségei korlátozottak lesznek. Museeuw, Ballerini vagy Baldato mindig előtte lesznek a sorban, így elment a Lottóba, ahol learatta a babérokat. Vele kapcsolatban sosem merült fel a dopping, ami azért is érdekes, mert egy olyan korszakban, ahol mindenki tolta a cuccot, ő 39 éves koráig versenyzett jó szinten. 36 évesen még Milano - Sanremót nyert, 37 évesen Flandriát. Az is igaz, hogy kiváló taktikai érzéke volt, lehet ezért is vált "kortalanná".

Elkalandoztam nagyon, szóval visszatérve az alapokhoz, kevés volt az igazán tehetséges versenyző abból a régióból. Tchmil az egyik kivétel, még ide sorolható Berzin is. Mondjuk utóbbinál érdekes, hogy első évében 90. helyen végez a Girón, rákövetkezőben meg nyer magabiztos előnnyel az Indurain - Pantani párossal szemben. Óriási javulás, de abban a korszakban (is) bármi megtörténhetett, nem csak keletről jöttek érdekes versenyzők, esetleg "csak ők" tolták volna a cuccot, hanem a mezőny nagyobb többsége. Annyi volt a differencia, hogy valakinek veleszületett tehetsége volt a bringázáshoz és erre tolt rá valamit (Pantani), valaki pedig a tehetség hiányát pótolta. 

Zakarin tehát továbbra is nehéz kérdés, örülök, ha támad, csinálja a versenyt, de sokkal szívesebben látnám ezt mondjuk Nibalitól vagy Lópeztől. Elnézést, ha nagyon hosszúra sikeredett.

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető firgabácsi

Re:Kerékpár
« Válasz #746 Dátum: Május 26, 2019, 09:54:31 am CEST »
Én a tegnapi szakaszt látva a mai 15. szakaszra is megkockáztatom a Nibali vs Roglicot.

Nibali H2H Roglic 1.76 pinnacle

A mai szakaszon van néhány nem túl hosszú, de igen meredek emelkedő, elvileg Roglic jól kellene menjen ezeken, de én tegnap látottak alapján nem gondolom, hogy bármi különöset csinál, hacsak nem altatott tegnap, de akkor felmerül bennem a kérdés hogy mi volt az ott a végén mikor nem is sprintelt miközben Nibali elvitte a jóváírást.
A végén van ma egy rövid, de nagyon meredek, átlagban majdnem 10%-os emelkedő a Civiglio, utána a lejtő és szinte beesnek a célba, azon Nibali nagyon jó elvileg, igaz Roglicra is mondhatni ezt, mégis tegnapi alapján inkább azt gondolom Nibali fog kezdeményzeni, esetleg megpróbálni leszakítani egy nagy hajrával Roglicot pár sec-el, és ha nem sikerül akkor is hamarabb gurulhat át a célvonalon mint a szlovén aki nem csinál mást egyelőre mint teszi a kereket a célig Nibalira. Remélem ennél többet ma sem csinál:-)
Egyébként meg én azt várom, hogy ma valaki végigvisz egy szökést, egy "szakaszvadász" hegyimenőre gondolok aki szép győzelmet arat. Masnada, Brambilla, Ciccone, Dombrowski, Bilbao. Ezek a nevek jutnak eszembe, aztán lehet majd nyer valaki 100x oddsszért :)

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető firgabácsi

Re:Kerékpár
« Válasz #747 Dátum: Május 26, 2019, 17:29:03 pm CEST »
Én a tegnapi szakaszt látva a mai 15. szakaszra is megkockáztatom a Nibali vs Roglicot.

Nibali H2H Roglic 1.76 pinnacle

Ez mos úgy jött ahogy megálmodtam. Kedden igazi tüzijáték lesz a Mortirolón várhatóan

Nem elérhető csabax

Re:Kerékpár
« Válasz #748 Dátum: Május 26, 2019, 20:17:30 pm CEST »
Egyre inkább alakulgat a Primoz Roglic és Vincenzo Nibali közötti csata. Én a következőképpen látom a két sportoló közötti eddigi torzsalkodásokat. Azért írtam azt, hogy "eddigi", hiszen minden bizonnyal lesznek még bőven. Leginkább, persze, Nibali részéről. Hiszen ezek az apróbb dolgok is részei a két versenyző között zajló pszichológiai hadviselésnek. Eddig jobbára azt lehetett látni, hogy Roglic elképesztő önuralommal rendelkezik, s irigyelhető hidegvérrel és nagyon-nagyon nyugodtan teszi azt, amit tennie kell. Tudja, hogy egyedül van, azaz csapata egyetlen tagjára sem számíthat túl sokat (leginkább semmit), tehát nála az lehet a nyerő dolog, ha megpróbál végig türelmes maradni és a külvilág semmilyen behatására nem reagál, hanem csak "teszi a kereket" és megpróbál végig csakis saját magára koncentrálni.

Nibali éppen ebből a türelmi állapotból próbálja kizökkenteni a szlovént. Megpróbálja valamilyen érzelmi reakcióra késztetni Roglicot. Ez neki egyre fontosabb lenne, hiszen nagyon látszik, hogy csakis akkor lehet "fogást találni" Roglicon, ha ki bírja zökkenteni a szlovént ebből a türelmi-nyugalmi állapotból. Egyértelmű, hogy Nibali csakis ebben az esetben nyerheti meg a Giro d'Italiát. Ám mivel már csak 1 hét van hátra az olasz körversenyből, s még mindig nem sikerült semmi érdemlegeset cselekedni ebben ez ügyben, Nibali kezd egyre frusztráltabbá válni.

Roglic kiszemelte magának Nibalit (szerintem egyáltalán nem véletlenül), folyamatosan "teszi a kereket" az olaszra, és semmi egyéb másik valamivel egyáltalán nem törődik. Éppen ezért nem reagált semmit akkor, amikor Zakarin elment mellettük, s ugyanezen okból engedte át Carapaznak a rózsaszín trikót. Bár amíg az előbbinél egyáltalán nem kellett tartani semmitől sem, azért az utóbbinál már előfordulhatnak nehézségek. Ám egyelőre úgy tűnik, hogy Primoz Roglic jobban bízik abban, hogy lesz majd annyival jobb az időfutamom, hogy végül ne Richard Carapazé legyen a Maglia Rosa.

Szerencsére beigazolódni látszik az, amit néhány nappal ezelőtt említettem, vagyis az, hogy egyre jobb lesz a Giro d'Italia. Mikel Landa apránként faragja le az időhátrányát, Simon Yates és Miguel Angel Lopez vannak már olyan távolságban, hogy engedjék őket akciózni, Pavel Sivakov pedig tényleg addig harcol a fehér trikóért, amíg bírja erővel.

Szerintem akkor derülhet majd ki igazán, hogy milyen erőben van Primoz Roglic, amikor majd Vincenzo Nibali, Richard Carapaz, Mikel Landa, Rafal Majka, Simon Yates és Miguel Angel Lopez egymást váltva folyamatosan akcióznak majd ellene a következő héten.
« Utoljára szerkesztve: Május 28, 2019, 17:49:21 pm CEST írta csabax »

Nem elérhető firgabácsi

Re:Kerékpár
« Válasz #749 Dátum: Május 26, 2019, 23:24:21 pm CEST »
Közben revidiálom, én sajnos csak szövegesben tudtam követni a mai szakaszt nagyjából, az alapján írtam hogy úgy jött a tipp ahogy megálmodtam, de utólag most láttam hogy lehet csak azért jött mert Roglic felakadt a korlátra kb. döntő pillanatban :-\
Akárhogy is, kedden hatalmas verseny várható. Roglic nem biztos hogy megteheti, hogy csak Nibalira tegye a kereket, mert Carapaz szinte biztosan támadni fog, menni a szakaszgyőzelemért, jóváírásért és az összetett győzelemért.
Nem tudom Roglic hogy számol, mennyit tud adni neki az ITT-n majd, de veszélyes lehet ez a túlzott számolgatás is részéről. Láttunk már olyat hogy ha nagyon kellett akkor egy hegyimenő is szárnyalt az ITT-n önmagához képest.
És a keddi szakasz után is vannak még hegyek azért bőven.

Sportfogadas.org

Mi ezt ajánljuk neked:
« Válasz #749 Dátum: Május 26, 2019, 23:24:21 pm CEST »