Szeptember 23, 2020, 17:33:41 pm CEST

Szerző Téma: Kerékpár  (Megtekintve 70126 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #900 Dátum: Október 02, 2019, 02:02:50 am CEST »
Hivatalos lett tegnap pár szerződés:
Mark Cavendish > Bahrein
Andrey Amador > Ineos
Óscar Rodriguez > Astana

Közben az Arkéa bejelentette, hogy kitette a keretéből André Greipelt. Nagyon megkopott az öreg sebessége, hatalmas jóindulattal kaphat valakitől egy utolsó szezont (prokonti csapat..).

Nem elérhető Latzka

Re:Kerékpár
« Válasz #901 Dátum: Október 05, 2019, 15:01:50 pm CEST »
Megnéztem a horvát kör 5. szakaszának a végét, amit elég simán behúzott Adam Yates. Az utolsó kilométert jelző kapunál a kommentátorok felhozták, hogy vajon van-e még félelme Yatesnek, ha ilyen típusú kapu alatt halad át. Nem tudtam miről lehet szó, de hamar meglett :o :o :o


Ha nem látom nem hiszem el, hogy ilyen megtörténhet ???


Elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #902 Dátum: Október 05, 2019, 15:43:28 pm CEST »
Ez epikus Tour de France szakasz volt, én se hittem el akkor, hogy ilyen lehetséges. Amúgy a horvát körön voltak érdekes dolgok, pénteki crikvenicai befutónál az utolsó kilométeren belül volt egy olyan visszafordító az Erste banknál, hogy az volt a meglepő, hogy nem az egész mezőny bukott, hanem csak páran. Konkrétan olyan szűk helyet hagytak, hogy alig fértek el a bringások. Ugyanígy az utolsó 10 km-en belül is volt két szűk visszafordító, amikor éppenhogy elfért a mezőny.

Nem követtem végig a versenyt, egy-két versenyzője voltam csak kíváncsi: Peák Barna, Dusan Rajovic és Georg Zimmermann. Három fiatal, közülük ketten jövőre fixen WT-szinten (Zimmermann és Peák), ezek alapján egyikük sem győzött meg, de mind a kettőjüknek kemény éve volt. Rajovic kapcsán viszont érthetetlen, hogy miért nem viszi el valamelyik World Tour csapat. Az ilyen kisebb dombosabb, zavarosban halászó etapok végén a sprintet nagyon érzi.

Visszatért eltiltásából az öreg Janez Brajkovic (horvát körön is ott van a mezőnyben), aki 35 évesen is lazán letagadhatna 10 évet. Mekkora tehetség volt, te jó ég! Kár érte, rosszul választott csapatot. Ő volt a mostani Roglic-féle korosztály előfutára a szlovénoknál, akiről azt gondolták, hogy minimum dobogós lesz GT-n. Én is meg voltam róla győzödve, hogy nagy karriert futhat be, de betegségektől kezdve egy csomó dolog hátráltatta. Az Astanával való kapcsolata nem tett jót, első két évében meg is indult a lejtőn. Aztán jött két év Radioshack (ott hozta az eredményeket), majd vissza Kazahsztánba, ahol második évében Vinokourov úgy döntött, jobb az olaszokat erőltetni (Aru, Nibali, Guardini stb.). Van a szlovénnak egy blogja is, ahol érdekes témákat feszeget: https://www.janibrajkovic.com/blog

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető csabax

Re:Kerékpár
« Válasz #903 Dátum: Október 05, 2019, 20:35:36 pm CEST »
Ez epikus Tour de France szakasz volt, én se hittem el akkor, hogy ilyen lehetséges. Amúgy a horvát körön voltak érdekes dolgok, pénteki crikvenicai befutónál az utolsó kilométeren belül volt egy olyan visszafordító az Erste banknál, hogy az volt a meglepő, hogy nem az egész mezőny bukott, hanem csak páran. Konkrétan olyan szűk helyet hagytak, hogy alig fértek el a bringások. Ugyanígy az utolsó 10 km-en belül is volt két szűk visszafordító, amikor éppenhogy elfért a mezőny.

Nem követtem végig a versenyt, egy-két versenyzője voltam csak kíváncsi: Peák Barna, Dusan Rajovic és Georg Zimmermann. Három fiatal, közülük ketten jövőre fixen WT-szinten (Zimmermann és Peák), ezek alapján egyikük sem győzött meg, de mind a kettőjüknek kemény éve volt. Rajovic kapcsán viszont érthetetlen, hogy miért nem viszi el valamelyik World Tour csapat. Az ilyen kisebb dombosabb, zavarosban halászó etapok végén a sprintet nagyon érzi.

Visszatért eltiltásából az öreg Janez Brajkovic (horvát körön is ott van a mezőnyben), aki 35 évesen is lazán letagadhatna 10 évet. Mekkora tehetség volt, te jó ég! Kár érte, rosszul választott csapatot. Ő volt a mostani Roglic-féle korosztály előfutára a szlovénoknál, akiről azt gondolták, hogy minimum dobogós lesz GT-n. Én is meg voltam róla győzödve, hogy nagy karriert futhat be, de betegségektől kezdve egy csomó dolog hátráltatta. Az Astanával való kapcsolata nem tett jót, első két évében meg is indult a lejtőn. Aztán jött két év Radioshack (ott hozta az eredményeket), majd vissza Kazahsztánba, ahol második évében Vinokourov úgy döntött, jobb az olaszokat erőltetni (Aru, Nibali, Guardini stb.). Van a szlovénnak egy blogja is, ahol érdekes témákat feszeget: https://www.janibrajkovic.com/blog
Sokszor voltam Crikvenicában és a környéken. Előfordult olyan eset is, hogy egyhuzamban bő 1 hónapot töltöttem el ott. Volt tehát elegendő helyismeretem ahhoz, hogy ennél a crikvenicai befutónál azt gondoljam előzesen, hogy hatalmas problémák lesznek azokon a szűk utakon a kanyaroknál. Így tehát én azon tudattal ültem le a TV elé, hogy a crikvenicai befutónál tutira biztosan lesz majd néhány bukás.

Mivel úgy alakult, hogy ezúttal éppen Erdélyben voltam, ezért kénytelen voltam román kommentárral hallgatni a horvát körverseny azon fordulóját (és bámulni az Eurosport 1-en). Amikor a szpíkerek többször is a "Bárnábás Pik" nevet említették, akkor először elgondolkoztam, hogy ki a franc lehet az a csávó, mert még sohasem hallottam semmit róla, de néhány másodperc után azért már "kapcsoltam", hogy bizony Peák Barna lehet az a "Bárnábás Pik".
 ;)

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #904 Dátum: Október 06, 2019, 20:44:24 pm CEST »
Két nappal ezelőtt a Movistart írták befutónak Rohan Dennis kapcsán, de egy népszerű belga oldalon ma azt közölték, hogy az Ineos lehet a befutó végül. Máshol sokáig nem láttam ezt a hírt, majd jött egy holland oldal, ahol szintén előkerült az Ineos - Dennis kapcsolat. Ugye először rögtön a CCC-t mondta mindenki, Ochowicz miatt. Az amerikai csapatvezető versenyzője volt a BMC-nél, azt nyilatkozta nyáron Ochowicz, neki nem gond, ha az ausztrállal kell dolgoznia. Ugyanakkor elvileg nincsen rá pénzük.. Szóval eléggé sok a valóságalapja az Ineos pletykának, annál is inkább, mert Pidcock nem akar jövőre World Tour szinten versenyezni, mindössze 24 fős a keret, még érkezne 1-2 ember, pont beleillik a profilba az ausztrál. A még elérhető versenyzők közül én csak Craddock-ot mondanám, mint potenciális Ineos versenyző (képességei, angolszász gyökerek). A Movistar érdekes lenne Dennisnél, ők szoktak jó kronósokat igazolni (Malori, Dowsett), de az is igaz, hogy költségmegvonás volt náluk, el kellett engedni pár sztárt, nem hinném, hogy az alsóhangon 1,5-2 millás bérét bevállalnák.


Nem elérhető SPF Előzetes

Re:Kerékpár
« Válasz #905 Dátum: Október 11, 2019, 11:54:31 am CEST »
World Tour: Az utolsó Monumentum

Még nem az idei utolsó World Tour verseny, de az utolsó egynapos a legrangosabb versenyek között.  Olvasd tovább


Elérhető peshark

Re:Kerékpár
« Válasz #906 Dátum: Október 12, 2019, 20:17:49 pm CEST »
Mollema komolyat lószolt, azt hittem ahogy Roglic utánament, el is kapja... De neki már nem volt benne a lábában az egész heti tekerése után ez, hatalmas siker ez a hollandnak :great:

Sportfogadas.org

Exkluzív ajánlat!
« Válasz #906 Dátum: Október 12, 2019, 20:17:49 pm CEST »
5000 forint értékű ingyenes fogadás

Regisztrálj általunk az Unibethez és a regisztrációs bónuszod mellett egy 5.000 Forint értékű ingyenes fogadásban is részesülhetsz.

Kérdésed van ezzel kapcsolatban? Segítünk.


Elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #907 Dátum: Október 13, 2019, 10:09:12 am CEST »
Én Valverde megindulásakor gondoltam, hogy itt az esély, hogy beérjék Mollemát, ha már a szlovént befogták, de semmi. Ez az egyik halálom, mikor senki sem akar dolgozni. Meg is érdemelték, pedig a második helyért folyó sprintben látszott, van ott erő Valverde és Bernal részéről. Érdekes, de Mollema hasonló módon nyert San Sebastiant is, akkor is Valverde volt az egyik üldöző. Egymásra figyeltek Puritóval, aztán elúszott a siker. Amúgy, nem volt olasz a top10-ben a saját versenyükön, ilyenre utoljára 1990-ben volt példa...


Elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #908 Dátum: Október 14, 2019, 00:50:44 am CEST »
A szezon nagyjából véget ért. A mai nap még volt egy kis "bohóckodás" a Paris - Tours versenyen. Kár ezért a versenyért, mert lehetne egy méltó zárása az évnek, ehelyett egy hagyományok nélküli kínai World Tour többnapossal fejezik be az évet. Továbbra is erőltetik ezt a kínai vonalat, pár éve már volt ebből gond a rossz levegő / szmog miatt. Nem tanul belőle a UCI, kell a pénz, az a régió meg fizet bőven.

A Paris - Tours egy legendás verseny, emlékszem, mikor elkezdtem nézni a bringás versenyeket, még World Cup státuszban volt. Elit kategóriába tartozott, ahogyan a Züri Metzgete is. Számomra továbbra is az a 2004-es megoldás volt az etalon, mikor ilyen versenyekkel kiegészülve volt a 10 egynaposból álló évad. Az összetettet pedig a legjobb egynapos menő nyerte.

A mostani naptár kapcsán inkább a furcsa érzések fognak el, hogy kiölik a hagyományokat a bringázásból. Próbálnak minél inkább a népszerűsítés és a pénz irányába menni. Amikor a Züri Meztgete még létezett, rendkívül jó versenyek voltak, aztán elfogyott a pénz, nem volt támogató és annyi. Paris - Tours kapcsán is hamar lekerültek a legmagasabb szintről, pedig 2000-es évek elején olyan versenyzők csatáztak a győzelemért, mint Petacchi, Zabel, O'Grady, Bettini, McEwen, Freire Gómez, Allan Davis vagy épp Baden Cooke. A sprinterek csatatere volt, de ha "kedvezőek" voltak a körülmények, akkor a Mapei szétkapta a sort és megtréfálták a mezőnyt.

Ez most már nincsen, egy legendás verseny nimbusza folyamatosan csökken, pár éve még Avermaet vagy Gavíria indult, idén mindössze 7 World Tour csapat. Azért lássuk be, csúcsformában lévő sztár nem volt, Cavendish már nem számít annak. Démare és Naesen nem rossz, de ennyiben ki is merül az egész. Ehelyett az év a Guangxi tartományban ér majd véget. Érződik a csapatok összeállításán is, hogy ez egy nyűg, némelyik azért küldött pár elit versenyzőt, de ne számítsunk sztárparádéra.

A rajtlistát elfigyelve, komolyan veszi a Bora a hatnapos versenyt. Ackermann mellé jött Selig és Archbold, tempómenőnek ott van Schillinger és Schwarzmann. Valószínűleg Gavíria lesz a kihívója a németnek, köztük lehet harc az első helyért a sprintekben. Akikre én kíváncsi vagyok:
- Kaden Groves: nem viccelnek az ausztrálok, egyből bedobták a srácot, de felesleges is várni vele. Az új Ewan, sokan annak gondolják, alacsony, gyors, jól bírja a dombokat, pont mint a honfitársa. Számomra ez a World Tour indulás azt mutatja, hogy jövőre komolyabban számolnak vele, Trentin távozik, szóval gondolom már itt több szerepet kaphat a hajrákban (jövőre mindössze egy Mezgec marad a csapatnál), ilyen mezőnyben pedig a dobogó közelben is lehet.
- Gino Mader: mondták róla, hogy jó lehet a dombokban/hegyekben, de egyelőre semmi. Első éve csalódás a svájcinak, de most kapott egy nagy esélyt. Mezőny nem éppen veretes, pár etapon bizonyíthat, forma sem lehet rossz, elnézve az elmúlt hetek eredményeit, ha nincsen tőle top15-20, akkor lehet nem nagyon kell őt figyelgetni a továbbiakban.

Fogadás nem tudom, hogy lesz-e rá, ha igen, akkor érdemes lesz szétnézni, ilyenkor lehet pár nagyobb szorzót behúzni. Tavaly szivatták rendesen a Borát, illetve Ackermannt...

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #909 Dátum: Október 14, 2019, 15:06:02 pm CEST »
Jobbulást Kannibál!
Súlyos fejsérüléssel kórházban a Tour legendája
https://index.hu/sport/bringa/2019/10/14/merckx_baleset_korhaz/

Elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #910 Dátum: Október 17, 2019, 00:49:29 am CEST »
Egyre kevesebb a szabad hely a csapatoknál, kíváncsi vagyok, lesznek-e idén még "nagy" visszavonulók.
- Daniele Bennati (38 éves)
- Michael Albasini (38 éves)
- Maxime Monfort (36 éves)
- Marco Marcato (35 éves)
- Francisco José Ventoso (37 éves)
- Manuele Mori (39 éves)
- Roberto Ferrari (36 éves)
- Enrico Gasparotto (37 éves)
Taylor Phinney visszavonult, ez valahol várható volt kár érte. Nagy karriert futhatott volna be, de azok a sérülések...
Roberto Ferrari és Maxime Monfort szintén, ahogyan Simon Spilak visszavonulása sem meglepő.
Gasparotto, Ventoso és Marcato kapott még egy szezont.
Semmi hír: Albasini, Bennati, Dani Navarro, Dowsett, Mori, Pozzovivo, Modolo és Greipel. Gyanítom, hogy közülük páran jövőre már nem térnek vissza a mezőnybe és nyugdíjba vonulnak.

Vészesen fogynak a helyek, csapatok végre elkezdték a fiataloknak is megadni a lehetőséget, szóval az alibiző kiöregedett bringások már nem maradhatnak a mezőnyben 30+ életkorral, ha nem tesznek le semmit sem az asztalra. Cavendish kapcsán meg gyanítom, hogy inkább jövőre Tokió és megjelenik pár versenyen még mutatóba, aztán az olimpia után visszavonul.

Elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #911 Dátum: Október 18, 2019, 13:33:12 pm CEST »
Harmadik éve a Tour of Guangxi a szezon utolsó WT versenye. Nem szívesen mennek Kínába a versenyzők, de a németeknél valamiért mindig prioritás az ottani mezőnyhajrák, azonban valamilyen oknál fogva nagyon szerencsétlenek:
2017:
- 1. szakasz: Pascal Ackermann (3. helyezés)
- 2. szakasz: Max Walscheid (2. helyezés)
- 3. szakasz: Max Walscheid (2. helyezés)
- 6. szakasz: Max Walscheid (6. helyezés)

2018:
- 1. szakasz: Max Walscheid (2. helyezés)
- 2. szakasz: Pascal Ackermann (1. helyezés)
- 3. szakasz: Pascal Ackermann (2. helyezés)
- 5. szakasz: Pascal Ackermann (2. helyezés)
- 6. szakasz: Pascal Ackermann (2. helyezés)

2019:
- 1. szakasz: Pascal Ackermann (2. helyezés)
- 2. szakasz: Pascal Ackermann (2. helyezés)


Egészen elképesztő, összességében 8 második helyet szedtek össze a 11 hajrából, mindössze egy győzelemmel, miközben a versenyzőik csúcsforma közelében indultak Kínába. Az pedig már szintén vicc, hogy olyan sprinter verte most Ackermannt, mint Mclay, akinek ez volt élete első World Tour győzelme, de Fabio Jakobsen is behúzott ellenük két hajrát tavaly. Kár, hogy elvétve lehet fogadni ilyen versenyekre, speciálisan helyre meg egyáltalán, mert biztos lenne valamelyik német ezüstje.  ;D

Elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #912 Dátum: Október 24, 2019, 17:42:09 pm CEST »
Peter Sagan indul a jövő évi Giro d'Italián. Szóval ott lesz Pesten a rajtnál, ha nem sérül meg, változtattak a naptárán, ami óriási szó, figyelembe véve, hogy mindig a kaliforniai körön indul (szponzori nyomásra).
Olasz oldalakon azt olvastam, hogy Nibali és Carapaz is ott lesz a mezőnyben. Mivel összesen 50 km egyéni időfutam lesz, míg a Tour de France-on semmi, jó eséllyel sok klasszikus összetett menőt láthatunk a Girón.

Jumbo-Visma szerintem megosztja az erejét, Dumoulin vagy Roglic közül az egyik tuti jön a Giróra (Szlovénia miatt Roglicot mondanám, de a hegyekben meg ő jobb, mint Dumolin). Majka valószínűleg Girózni fog, mivel Buchmann dönt (német révén) és ő szerintem a Tourra menne megint. Mellé pedig csapat kell (tavaly 4. lett), Majkának meg elég 2-3 ember, Sagan így jobban érvényesülhet. CCC-ből Zakarint mondanám, míg időfutamok miatt az EF-ből Uránt. Valverde szerintem felméri majd, hogy a Tour de France mezőnye neki túl erős lenne, jó eséllyel jön a Giro-Vuelta dupla tőle. Ineosnál óriási kérdés szerintem, kit kap maga mellé Carapaz. Elvileg Thomas lehetne, mert a Tour csapat a Froome - Bernal párosra épül (elvileg Froome lenne a kapitány, mivel az ötödik sikerére készül, ha nincsen formában, akkor meg Bernal megnyeri). Sunwebből szerintem Keldermanra óriási esély van, mivel azok a csapatok, akiknek lesz esélye a ponttrikóra (Quick Step, Sunweb), inkább a Tourra tartogatják az erejüket. Ez azt jelenti, hogy a Sunweb tuti egy Matthews köré épülő csapatot csinál, Kelderman pedig Girózik a hegyi segítőkkel. UAE-ből ötletem sincs, engedik-e Pogacart a Tourra... Ha nem, akkor biztosan Girózik szerintem (főleg azért, mert Szlovénia közelsége számíthat).
Jumbo-Visma kérdésére, ilyen Tour útvonal mellett biztosan nem indítják Groenewegent, szóval rá is látok reálist esélyt a Girón. Ott jó eséllyel jöhet neki egy Teunissen - Grondahl Jansen felvezető sor, Roglic vagy Dumoulin kap maga mellé 4 embert. Boráról pedig azt gondolom, hogy Peter Sagan számára kapóra jött a magyarországi rajt (Szlovákia közelsége), ráadásul ez a Borának is jól jött. Nehéz lett volna kimondani, hogy figyelj Sagan, egyelőre formán kívül vagy, de van egy top5-ös sprinterünk, akivel szakaszokat lehetne nyerni, ami többet ér egy újabb zöld trikónál (Ackermann). Valószínűleg ez is, illetve a Tour útvonal (ami Buchmann-nak kedvez) hozzájárult ehhez.

Szóval összegezve jövőre Pesten:
- Peter Sagan
- Vincenzo Nibali
- Richard Carapaz
- Rafal Majka (??)
- Ilnur Zakarin (??)
- Alejandro Valverde (??)
- Geraint Thomas (??)
- Wilco Kelderman (??)
- Dylan Groenewegen (??)
- Primoz Roglic vagy Tom Dumoulin (??)

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető Latzka

Re:Kerékpár
« Válasz #913 Dátum: Október 24, 2019, 18:24:57 pm CEST »
És magyar indulóra van esély? Ez talán még egy május környéki cikkből való.

"Akár két-három magyar résztvevő sem elképzelhetetlen a jövő évi Giro d’Italia országúti kerékpáros körversenyen Szilasi László, a 2020-as magyar Giro-projekt szakmai vezetője szerint."

Elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #914 Dátum: Október 24, 2019, 20:25:23 pm CEST »
És magyar indulóra van esély? Ez talán még egy május környéki cikkből való.

"Akár két-három magyar résztvevő sem elképzelhetetlen a jövő évi Giro d’Italia országúti kerékpáros körversenyen Szilasi László, a 2020-as magyar Giro-projekt szakmai vezetője szerint."
Peák Barnabás jövőre a Mitchelton-Scottnál fog versenyezni, ahol okkal szerződtették le. Először is, mert tehetséges, másodsorban, mert szerintem számolnak vele egy esetleges Giro keret kapcsán. Az elmúlt két szezonban eléggé nemzetközivé vált a Girón az ausztrál csapat, maximum 2-3 hazai versenyzőjük volt, többi az spanyol, kanadai vagy szlovén. Véleményem szerint Luka Mezgec számára bérelt hely lesz, mert ugye Szlovéniából jöhetnek a drukkerek. Egyik Yates tesó biztosan ott lesz, Affini szintén megérett egy Giróra (ráadásul olasz), szóval a maradék 5 helyből egyre szerintem berakják Barnát.

Valter Attila nem került fel a CCC-hez (ami meglepő), szóval ő sajnos nem vehet részt. Marad a Kometa Cycling Team vagy a Epowers Factory Team (magyar csapat), hogy kapjon egy szabadkártyát. Ezt se úgy képzeljétek el, hogy azért kapják, mert annyira jók. Nagy a valószínűsége, hogy az Israel Cycling Team által alkalmazott metódust erőltetik majd, magyarán egy csapat "megveszi" az indulás jogát. Ezt csinálta anno a Gazprom is, de erről itt írtam:
Lássuk be, egy Kometa szintű csapatnak alapjáraton nincsen esélye indulni egy GT-n. Lehet szépíteni a dolgokat, de felesleges. Mindenki tudja, hogy a szabadkártyák közül 1-2 'tuti", érdekes módon vannak tősgyökeres szabadkártyás csapatok, akiket ki sem lehet robbantani. Ugyanakkor van az a pénz, illetve háttér, amivel meg lehet kerülni az alapszabályokat.

Ott a 2014-es botrány: mikor a Yellow Fluo kapta, ami már csak azért is volt probléma, mert soraikban előző évben két ember is megbukott (Danilo di Luca és Mauro Santambrogio). A csapat ellenben többségében olasz volt, szponzorok is, emiatt a bizottságot nem érdekelte, hogy mekkora a botrány a csapat körül. Hasonló eset volt 2018-ban a Bardianinál, akik szintén két pozitív mintát produkáltak, de hát olaszok voltak, így nem volt gond.

És akkor ott a Kometa helyzete, akik egy spanyol csapat, magyar szponzorral és négy olasz versenyzővel. Mik lehetnek a problémák?
- Ahogyan a cikkben is szerepel, csakis prokontinentális csapatok kaphatnak szabadkártyát, Kometa nem az
- "Spanyol" csapat elvétve kap egy olasz versenyre szabadkártyát, ráadásul úgy, hogy ott a Vuelta
- Nincsen sztárversenyzőjük, veretesebb szurkolótáboruk, ismeretlen fiatalokból áll a gárda

Magyarán a Basso - Contador - Kometa triónak év végéig meg kell kapnia a prokonti kártyát, amihez viszont minimum kell még 7-8 bringás a csapatba. Itt felmerül a kérdés, hogy magyarokkal próbálják feltölteni a helyeket? Ha igen, akkor értelemszerűen az kevés lesz ehhez a szinthez. Másik, mi lesz a jelenlegi fiatal spanyol és portugál bringásokkal? Gondolom Contador nem azért hozta létre a csapatot, hogy majd magyar fiatalokat fejlesszen. Magyarán megbontatnának egy fiatal spanyol csapatot egy "magyar" Giróért és esetleges szabadkártyáért és három szakaszért.

Két esetet látok magam előtt:
- Biztosra veszik, hogy a Kometa jövőre prokonti csapat lesz, mint ahogyan a szabadkártyát is.
- Annyira hülyék, hogy feláldoznak egy csapatot mindössze három szakaszért és kockáztatnak.

Erősen kétlem, hogy Contador vagy Basso olyan buták lennének, hogy az utóbbit bevállalnák. Marad tehát az első opció, az pedig több kérdést is felvet:
- Előre lezsírozták a prokonti helyeket jövőre?
- Hasonlóan az előzőhöz, szintén tudják már a Giro jövőévi szabadkártyáit?
- Ha ennyi pénz van a Kometánál, hogy egy prokonti csapatot tudjanak üzemeltetni, akkor miért nem tették meg automatikusan? Minek vártak vele két évet?

A végére pedig egy adalék:
- 2016: Rusvelo majd azóta Gazprom Rusvelo néven szereplő prokonti csapat meghívást kapott a Giróra. Miért meglepetés ez? Nem volt olasz versenyzőjük, semmilyen kapcsolatuk sem az olasz versennyel, addig mindössze 1 WT versenyen vehettek részt négy éves "pályafutásuk" alatt, pedig ugyanúgy prokonti szinten versenyeztek. Legnagyobb versenyzőjük az a Kolobnev volt, akit a szintén orosz Katusha leküldött az utolsó évére a Gazpromhoz. Ez azonban nem lett volna elég, kellett Putyin áldása is. A Gazprom így raklapnyi pénzt ölt a versenybe, meg is kapták a semmiből a szabadkártyát mindenki általános meglepetésére.

Van az a pénz, amiért meg lehet venni egy Giro kártyát, anno az oroszoknak sikerült az Androni kárára (tradicionális olasz csapat). de ugye a jeruzsálemi rajtnál ott volt az Isreal Cycling Team és a szervezőknek lett felesleges pár millájuk, hogy meghívják Chris Froome-ot versenyre (gondolom, amint kifizette az Israel az indulás jogát, postázták is tovább a britnek, aki asszem 2-3 millió eurót kapott csak azért, hogy rajthoz állt..). Azóta annyiban változott a helyzet, hogy beigazolódott a sejtésem, Kometa nem kapott prokonti kártyát, elviekben nem indulhatnak a Girón, mivel ennyi "osztályt" nem lehet lépni. Marad a magyar szponzorral induló, olasz és magyar versenyzőkre építő Epowers Factory Team. Most jött létre, egyből prokonti szint, ami arra utal, hogy ők fogják kapni az egyik szabadkártyát (biztos anyagi háttér+olasz és magyar versenyzők). Véletlenül nem hoznak össze pont most egy csapatot, amikor éveken át senkit sem érdekelt itthon a bringázás az elit szinten.

Akkor hozzák létre, ha biztos az infó, hogy jövőre kapnak nagy versenyeket (World Tour), következésképpen a Girón véleményem szerint láthatjuk őket. Íme az indokok:
- Lehetett volna ez szimplán egy kontinentális csapat is, mely a magyar tehetségek fejlődésére szolgál, de ők egyből prokonti szinte léptek, rutinos olasz és kolumbiai bringással
- Öt magyar van a csapatban, köztük Szarka Gergely, aki az országos bajnok, neki szerintem indulnia "kell", mert a magyar bajnoki trikót meg kell mutatni
- Összesen 15 olasz versenyzővel rendelkeznek, ami tetemesnek mondható, kvázi ez egy olasz csapat
- Jövőre négy szabadkártya hely van tudtommal. Lássuk be, Bardiani sokat gyengült, Neri Sottoli most tölti fel a keretet (Visconti, Bongiorno, Zardini), marad az Androni
- Egyedül az Androni keretét érzem késznek egy Giróra, tuti megkapják a szabadkártyát, hiszen Gianni Savio egy legenda (Androni elnöke), ő hozza Európába a kolumbiai bringásokat "megmutatni", hogy kiből lesz a jövő sztárja (Bernalt is hozta Európába). Marketing szempontból nem éri már meg őt az utóbbi években kihagyni, hiszen jövőbeni sztárokra hívja fel a figyelmet.
- Nézve a többi prokonti csapatot, nem sokakat érdekelhet egy Giro indulás (belgák és spanyolok általában be sem jelentkeznek), egyedül az Arkéa jelenthet problémát, de őket kétlem, hogy indulnának. Nairo Quintanát (és "csapatát") azért hozták, hogy a Tour de France-on összehozzanak egy nagy eredményt. Greipel és még jó páran távoztak, mert csak az összetettre koncentrálnak. Christian Prudhomme bejelentett egy olyan jövő évi útvonalat, amiben lehet esélye a francia csapatokban egy összetett jó helyezésre (éppenséggel Bardet és Pinot miatt lett megint ilyen a Tour....). Quintana gondolkodás nélkül azt választja, erre lett felépítve a csapat: Barguil, Anacona, Rosa, Swift és Quintana öccse. Az is lehet, hogy Bouhanni kap egy felvezetőt maga elé (McLay) és meg is vannak nagyjából. Nem kockáztatnak egy Giróval.
- Három olyan versenyzőt igazolt az Epowers, akik ismertek: Darwin Atapuma, Davide Rebellin és Federico Zurlo
- Rebellin szerintem kapni fog ajándéka egy Girót, mert már évek óta tervezi a visszavonulást, idén is nehezen talált csapatot, 48 éves..
- Atapuma gondolom nem két kiló szotyiért érkezett, őt meg kellett fizetni, met egy leendő World Tour csapatot hagyott ott egy prokontiért

Nagyon meg lennék lepődve, ha az Epowers nem kapna egy szabadkártyát jövőre, szóval simán benne van, hogy 3-4 magyar lesz ott jövőre a főmezőnyben.

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Sportfogadas.org

Mi ezt ajánljuk neked:
« Válasz #914 Dátum: Október 24, 2019, 20:25:23 pm CEST »