Idézetet írta: szumos Dátum január 31, 2014, 18:16:31
Nyomtam egy kényszeredett mosolyt magamban, mert mindkét utoljára belinkelt cikk érint...
Az M6-os ezen szakaszának építésében a cégem (nem az enyém, ahol dolgozom) is részt vett. Ha már úgy is sejteti a cikk elmondhatom, hogy azért kellett alagutat tervezni, mert így csak olyan cég indulhatott a tenderen, amelynek alagút építési referenciája van. Magyarországon jelenleg ilyen 1 darab van, illetve volt... Az viszont hülyeség, hogy figyelmeztették volna az "államot" a szükségtelenségére! Ugyanis minden józan tervező mérnök tudta, hogy szükségtelen, s csak a tender miatt kell. Aki ezt szóvá tette, az mást akart látni nyertesként a pályázaton és keményen lobbizott...
Bajnairól meg annyit, hogy a sokat felhánytorgatott "libás" cégnél dolgozott az anyám amikor ő intézte a cég sorsát. 36(!) órás műszakokban (időszakonként) dolgoztatták őket, valójában 4 órára bejelentve. Persze anyám közvetlen munkatársai és ő is mind belerokkantak negyvenegynéhány évesen... Kivétel nélkül mindd! Valaki járni alig tud manapság. S mivel az utolsó 10 év munkaviszonyát veszik alapul a nyugdíjszámításnál, ezért a minimálbéres 4 óra 40 000 forint körül ér ma... Ebből kellene megélnie. Biztos mindenkinek van ilyen sztorija, nem untatok senkit vele, de nekem anyám szó szerinti robotjából lett diplomám, s ezért is volt kénytelen eltűrni azt mérhetetlen kiszipolyozást. Meg abból, hogy az utolsó évben már felvehettem a Fidesz diákhitelét. Különben félbe kellet volna hagynom az iskolát. Ezért mondhat nekem Gordon akármekkora igazságot, ha összefutnánk egyszer egy csöndes kis kocsmában valaha, a puszta kezemmel ütném agyon testőröstül, mindenestül. Mondjuk ő erre a környékre nem fog soha idetévedni...
Legalább van bűnbak.
Ha a már 98-ban, Bajnaiék előtt veszteséges céget hagyják Bajnai nélkül tönkremenni, akkor most kit okolhatnánk? Nagy gondban lennénk...
Nyilván Bajnai tehet róla, hogy az érkezése előtt az összeomló orosz piacon már nem kellettek az exportra termelt szárnyasok és felére esett az áruk.
Az sem számít, hogy a Hajdú-Bét konkurenciája ekkor a Fidesz-kormány által pénzelt, állami tulajdonú Bábolna Rt. volt, amely 35 milliárdot kapott a válság túléléséhez, mert ennek inkább motiválónak kellett volna lennie. hehe
Persze tudom én, hogy Bajnai miatt vannak 4 órára bejelentve az emberek a CBA-nál vagy Pintér Sándor takarító cégeinél is...
Sajnos azt, aki hajlandó eladni olcsón a munkaerejét, azt pofátlanul kiszipolyozzák.
Ez a legtöbb magyar vállalkozásra jellemző. Persze most már itt az alternatíva, el lehet menni jól fizetett közmunkásnak!
Egyébként Édesanyád miért nem dolgozott akkor máshol? Mindenféle bántás nélkül kérdezem.
Talán azért, mert máshol (a közelben) nem kapott volna ennyi pénzt sem? (mondjuk a 4 órára bejelentés nem azt jelenti, hogy csak 4 órát fizetnek ki neki, csak ennyi után fizették meg a járulékokat...)
És az rémlik, mikor emelte a Fidesz duplájára a minimálbért, azaz mikor sarcolta ezzel a vállalkozásokat? 2001-2002-ben. (ugye a minimálbér emelés adóemelést jelent, semmi mást)
Talán pont ezért lettek papíron 4 órában foglalkoztatva az ott dolgozók, mert nem tudta kigazdálkodni a teljes bérköltséget a csőd felé tartó cég...
Vajon ki akarta jobban a hajdú-Bét csődjét? A tulajdonos vagy a konkurencia?
Mindegy, nem akarom védeni Bajnait, azért vette meg a Wallis a Hajdú-Bétet, hogy keressen a bolton, de bukott rajta pár milliárdot.
Mondjuk a megvételkor még Bajnai nem dolgozott a Wallis-nál, a Hajdú-Bétnél meg sohasem, de ilyen apróságokkal nem foglalkozunk.
Nem vagyok naiv, biztosan sokan igyekeztek a lehető legtöbbet kilopni/kimenekíteni a cégből a felszámolás alatt/előtt, azt nem tudom, mennyi szerepe lehetett ebben Bajnainak.
Igazából a beszállítók szívták meg nagyon, mert őket az állam, a bankok és az egyéb hitelezők is megelőzték a listán, így nekik semmiféleképpen nem juthatott a Hajdú-Bét maradék vagyonából...
Viszont felszámoláskor a kielégítési listán az alkalmazottak munkabére áll az első (!) helyen, így aligha Édesanyád volt a libás Bajnai legnagyobb áldozata...