Ott még nem tartok
@sunik29 - nem volt rá idő -, de úgy gondolom, rendezők továbbra is úgy tekintenek a homoszexualitás témakörre, mint egy joker kártyára, amivel világmegváltó PC sorozattá avanzsálják az alkotásukat. Meg kéne találni a megfelelő arányokat, mert a Why Women Kill-ben sikerült okosan adagolni, érdekessé téve a sorozatot. Más esetben, viszont a sorozat/film rovására megy. Érdekes, hogy nem próbálták még azt, hogy egy nicaraguai szegény sorból származó gyereket becsempészni egy blockbuster film főszereplői közé, esetleg egy világszerte ismert sorozatban lecserélni mondjuk Bryan Cranstont egy eszkimóra. Ugyanakkor már erre is akadnak példák, amikor az Altered Carbon első évada után a fehér főszereplőt, afroamerikaira váltották. Próbál mindenki nagyon PC lenni, csak közben elfelejtik az egyediséget, amivel az igazi önkifejezés megszűnik. Annyira figyelnek már a sokszínűségre, hogy nem kapunk rendes történeteket, mert a diverzitás felülírja a forgatókönyvet is.
Ezért születnek fals eredmények gálákon is, hiszen nem mindig a legjobb szereplő/rendező kapja a díjat, hanem az, aki leginkább megfelelő a sokszínűségnek. Idén a BLM mozgalom határozta meg az Emmy-gálát, amit én nem tartok jó döntésnek. Rendkívül fontos az emberek egyenlősége, de úgy gondolom, ha valamit díjazunk, akkor az objektivitás, illetve a tehetség fontosabb. Ne azért kapjon valaki díjat, mert lelkes képviselője a BLM vagy LMBTQ mozgalomnak/közösségnek, hanem azért, mert tehetséges. Ray Charles afroamerikai volt, elismert, világ egyik legjobb énekese és zongoristája volt, de elég csak Michael Jordanre gondolni, de a tv-s szakmából is megemlíthető, mondjuk Donald Glovert, aki nem azért lett híres, mert afroamerikai, hanem mert rendkívüli tehetsége van.
A helyzet az, hogy az Oscar-díj bizottsága húzott egy olyat, ami erősen megkérdőjelezhető: 2024-től változik a legjobb film elbírálása. Szerintem sokan olvastatok erről, röviden: az nyerhet díjat, akinek a filmjében valamilyen kisebbségből származó főbb szereplő van, illetve a további szereplők legalább harmada alulreprezentált kisebbségbe tartozik. Magyarul: nők, melegek, fogyatékkal élők stb., ami eléggé megnehezíti a castingosok és a forgatókönyvírók dolgát. A másik kérdés: mi alapján mérik a kisebbséget? Jelen helyzetben a fehér európai ember a kisebbség, legalábbis az eloszlások szerint a világban. Most akkor ők lesznek a többség? Vagy ki lesz a többség? A feminizmus korában a nők az alulreprezentált kisebbségbe tartoznak? Hogy is van ez? Érthetetlen az egész új szabályrendszer, ami megkérdőjelezi az alkotás szabadságát. Ha ez nem lenne elég: aki díjat akar nyerni és az első két pontnak nem felel meg, annak a filmet valamelyik kisebbségről kell készítenie, vagy az ügyükről. Kérdem én: hogy készítesz egy olyan filmet, ahol nincsen kisebbség a kisebbségről?
Teljesen logikátlan az egész, valószínűleg az Emmy és a Golden Globe is majd átveszi ezt addigra, szóval agyrém lesz a film és sorozatkészítés világa. Az idei nyertes (Élesködők) rendben volt az Akadémia szemében? Mert papíron az ázsiaiak közel a népességünk felét teszik ki (lehet többet is, nem néztem utána), szóval nem kellett volna egy tradicionális koreai filmbe egy eszkimó főhős vagy egy kenyai mellékszereplő? Az Élősködők teljesen rendben volt, mind a casting, mind a film, mert tehetséges emberek csinálták egy jó ötlet alapján. Ennyi. Ez a film és sorozatkészítés. Nem kéne ezt bonyolítani.
The Undoing / Tudhattad volnaNe legyen teljesen off az egész, ezért hoztam még két sorozat, egyik már megy is az HBO Go-n, szóval lehet pörgetni az első részt. Nicole Kidman és Hugh Grant, ez alapból hendikep.
https://www.youtube.com/watch?v=QWoiNlLqLR8Your Honor (december 6.)
Leírás a junkieról:
A történet egy köztiszteletben álló bíró fiáról szól, aki egy cserbenhagyásos gázolásba keveredik, aminek az áldozata egy hírhedt gengszterfőnök gyereke. Nem sokkal később a bíró és a fia is bekerül egy olyan, magas tétekkel bíró játszmába, ami csurig van hazugsággal, félrevezetéssel és lehetetlen döntésekkel.https://www.youtube.com/watch?v=ZJPOla_1Px0