Az utolsó héten három fontosabb szakasz lesz. Az összetett szempontjából elvileg még hat embernek van esélye megnyerni a versenyt, de ebből az egyenletből szerintem vegyük ki Landát, mert ahhoz, hogy ő nyerjen, Froomenak buknia kell kedden vagy szerdán a szakasz első felében.
Maradtak öten és vár rájuk két hegyi etap és egy időfutam. A kronó miatt nagyon leredukálódnak az esélyek. Egy 22 kilométeres időfutamról beszélünk, mely technikás, van benne lejtmenet plusz emelkedő.
Ha az első ötöt nézzük, akkor ez az időfutam erősorrend:
1. Froome
2. Urán
3. Aru
4. Bardet
5. Martin
A nagy kérdőjel Urán, ugyanis ő fénykorában ott volt az elit közelében, de az elmúlt években szinte semmit se mutatott ezen a téren. Egy ilyen szakaszon ahhoz, hogy Froome-ot meg tudják verni, minimum másfél perces előny kell. Ennyit Froome tud hozni rajtuk, de egy percet biztos. Szóval a következő két hegyi etapon két percet kell hozni az Aru-Bardet-Urán trió valamelyikének rajta. Nem lehet afelől kétségünk, hogy óriási menés lesz és nagy taktika. Meg kell rogyasztani a britet, hogy valami esély legyen a győzelemre. A csapata erős, elég csak a Landa-Kwiatkowski-Nieve trióra gondolni.
Nekem valamiért mégis az az érzésem, van rá esély, hogy ez sikerüljön. Froome idei Tourja eléggé hektikus, sok apróbb problémája volt, ami szokatlan tőle. Eléhezés, gyengeség jelei és még lehetne folytatni. Ez nem jellemző rá. Látok rá minimális esélyt, hogy megtörjék őt, de ehhez már szerdán rögtön nagy tempó kell.
Az utolsó hét faktora, ami szintén fontos. Ebben talán Romain Bardet a legjobb az első ötből. Ő ilyenkor kerül csúcsformába, míg Urán ilyenkor ereszt le. Aru nekem kérdőjel, ő sem túl stabil ilyenkor. Dan Martin pedig szintén 2,5 hetes versenyző, de erre az évre talán fejlődött. Froomenak pedig óriási rutinja van, neki sem erőssége az utolsó hét, eddig igyekezett mindig akkora előnyt kiépíteni, hogy ilyenkor már csak tartani keljen azt.
Jöjjön még egy másik téma, ami már kicsit a jövő évi Tournak is szól. Szóval már idén is tervbe volt véve, hogy mindössze nyolc fős csapatok versenyeznek majd a GT-ken, de végül ebből nem lett semmi. Elvileg jövőre várható ez a változás, ami megreformálhatja a nagy körversenyeket.
Talán vannak közületek páran, akik még emlékeznek a 2012-es Sky-ra. Minden idők egyik, ha nem a legerősebb Tour kerete volt. Hat szakaszt nyertek, sprintben, hegyekben és a kronókon is domináltak. Ehhez a csapatot két felé kellett osztani, hiszen volt a Wiggins-féle vonal, akik a sárgáért mentek (Froome, Porte, Rogers, Siutsou), illetve voltak, akik a sprintben segítettek Cavendishnek (Eisel, Boasson Hagen és Knees).
Na ilyen nem nagyon lesz már. Láthattuk idén is, hogy gyakorlatilag a Sky nyolc fővel versenyez, és azért sebezhető a csapat. Hiányzik az a plusz egy (Thomas), akivel még biztosabb lenne a Tour siker. Mivel nyolc fő esetén egyet elvisz a kapitány, a maradék hét helyet okosan kell megválasztani. Talán a mostani Quick-Step az, akik képesek az összetettért menni és a sprintekben is dominálni, viszont ehhez kell egy olyan Dan Martin, akinek alig vannak segítői. Ő tudja, hogy csak a top5-ért megy, mert győzelmi esélyei nincsenek.
Szóval meg fog változni a sprinterek helyzete is. Nem hinném, hogy a következő években lesz még egy ilyen Tour, ahol ennyi kedvező hajrá lesz számukra, ezért fogják még jobban megbecsülni az olyan versenyzőket, mint Sagan, Démare vagy Matthews, akik képesek emelkedőkön is menni.
Kittel, Cavendish vagy épp Greipel egyre nehezebb helyzetbe kerül majd, ugyanis a hajrák így át fognak alakulni. Nem sok csapat engedheti majd meg magának, hogy egy háromhetesen csak a sprintekre koncentráljon. Így az is elő fog fordulni, hogy ha lesz 4-5 sprint egy Touron, akkor hasonló dominanciát láthatunk majd valakitől, mint amilyen idén Kitteltől. Mivel alig lesznek felvezető csapatok, ezért az a kevés óriási hendivel fog indulni a többi versenyző ellen. Míg mondjuk egy Matthewsnak kell majd Dumoulinért is menni, addig egy Cavendish egy csak rá épülő DD-ben végig pihenhet.
Nem hiába kezdenek az átigazolási időszakban is átalakulni a csapatok. Lesznek klasszikusan sprinter gárdák, illetve akik az összetettért mennek. Ezzel a létszám csökkentéssel szerintem alaposan meg fog változni a sprinterek helyzete. A kevésbé gyors versenyzők ki fognak kopni a mezőnyből (Guardini, Nizzolo, Groenewegen, Van Poppel, Mclay stb.), egyre nagyobb szükség lesz az olyanokra, akik nem jönnek zavarba egy emelkedőn. Fel lesz tehát kötve a gatya Kittelnek és a többieknek.
Ami majd összetett versenyt illeti, jóval több támadásra lehet tehát számítani, közel sem lesz akkora dominancia egy hétfős segítő személyzet révén, mint amit tavaly a Skytól láthattunk. Nyíltabbá válhat a verseny. Itt is el tudom azt képzelni, amit az NBA-ben, hogy elkezdenek egyre több szupercsapatot építeni. Ott van már a Froome-Poels-Henao-Nieve-Kwiatkowski-Thomas tengely a Sky-nál, Movistarnál ott lehet a Valverde-Quintana-Landa-Amador. Oricánál a Chaves-Yates (2x)-Kreuziger. Akiknél még hasonlót várok az a két arab csapat (UAE, Bahrein).