Forza Motorsport
Olvastam előtte teszteket, összehasonlítást a GT-vel, az FM az egy simcade játék, próbál minden lenni, mindenkinek lehetőséget adni. Sokat ekézték, kevés a tartalom, autók is érdekesek, nehéz a vezetés, rossz a fizika, maga a játék is komplikált. Mit lehet erre mondani? Egy olyan világban élünk, ahol a közösségi média és a társkeresők miatt, mindent azonnal akarunk, lehetőleg könnyedén.
A Forza Motorsport egy olyan játék, amibe felületesen belenézve - mint ahogyan néhány szimulátoros írta a YT-tesztek alatt: beleraktam 2 órát és nem adta -, ez tényleg egy rossz és nehéz játék, kevés tartalommal. A kevés tartalom itt azt hiszem 18-20 helyszínből (és azok különböző variánsai) és 400-500 autóból álló "csomagot" rejt, ami folyamatosan bővül. Az FM mindig ilyen volt, ehben nincs újdonság. Ami viszont teljesen más, mint a többi játékban, az maga az autózás.
Beülsz egy kocsiba, mész vele egy-két kört, azt mondod: ez egy nehéz, darabos játék, autók is furák (logikus, hogy elkezded szidni). A játék ugyanis nem itt kezdődik, hanem minden autó kvázi egy külön karakter. Mindegyiket egyedileg fejlesztheted, de nem úgy, mint a többi játékban. Itt akkor fejlődik az autó, ha mész vele, ezáltal Te is fejlődsz. Megtanulod vezetni, megtanulod a finomhangolásokat, mindegyik járművet csak akkor fejlesztheted, ha használod, gyakorlásra mész, versenyzel, pontosan úgy, mint a való életben.
Az FM ugyanis annak ellenére, hogy simcade, ebben a tekintetben nagyon valósághű lett. Nekem sajnos nem lesz annyi időm rá, mint amit a játék megkívánna - ebből a szempontból jó a Game Pass -, viszont akinek van ideje rá, tényleg szeret vezetni, pepecselni, beállításokkal babrálni, kitanulni pályákat és minőségi módon versenyezni, annak megéri befektetni, mert hosszú ideig le fogja kötni. Én valószínűleg veszek egy Hyundai i20-at fejlesztgetem, ahogy idő engedi, aztán azzal elbohóckodom, de már abban a 2-3 órában, amit beleöltem, ott látszott, hogy a jármú 0. szintnél mennyire darabos volt és mennyire másképp viselkedett a 10. szinten, finomhangolással és minimális tuninggal.
Olyan ez, mint mondjuk egy Football, Basketball, Tennis vagy (Pro) Cycling Manager, amikben tényleg időt kell fektetni, de ugyanígy említhetném a Humankind remekművet is. Ezek a játékok befektetések, ami nem a gyors rewarddal jutalmaz. És ebből a szempontból, remek játék lett a Forza Motorsport, meg kell vele küzdeni, taktikázni kell az online versenyeknél, szigorú, de igazságos szabályrendszere van, ami arányosan büntet.
u.i.:
Saccra mondom, szerintem egy autó kimaxolása ilyen 6-8 óra, szóval, gondoljuk végig, van 400 autó, ha csak 20 autót meg akarsz tanulni vezetni, az már durván egy hét játékidő... Aki azt mondja, ez a játék nem mély, hát arra nem tudok mit mondani.