Idézetet írta: Latzka Dátum július 14, 2022, 11:19:30Most tudtam visszanézni mikor Vinge és Rogla felváltva cibálta Pogit ~57 km-rel a cél előtt. Nem lett volna okosabb Pogi helyében csak a dán támadásait átvenni? Akkor Roglic 2:52 hátrányban volt, persze ez már csak utólagos okoskodás. Sajnos nem hiszem, hogy hallani fogom amikor a szakasz elején vélhetően kivesézik ezt a tegnapi parádét.
Így kellett volna csinálni, nem sok értelme volt Roglicra tenni a kereket. Szerintem benne az maradt meg, mikor Roglic a Vueltán elment Bernallal szökésbe. Eiking vezetett összetettben, de a Movistar és az Ineos két-két emberrel volt lőtávon belül Roglichoz képest. Akkor Bernal meglépett, Roglic tapadt rá, majd erőből megoldotta a végét, eldöntötte a versenyt. Valószínűsítem, hogy ettől tartott Pogacar.
Nem bízott az embereiben, hogy képesek tartani Roglicot, pedig azt kellett volna. Kockáztatni, hogy ugyan nem marad embere az utolsó emelkedőre, de legalább friss ő is, ahogyan Vingegaard is. Így ugyan Majka ott volt neki az utolsó emelkedőre, de mivel a 30 fokban szétkapták őt, ezért neki nem maradt ereje. Ez egy iskola volt, elmondta a Jumbo-Visma is, pontosan ez volt a terv. Ha jobban megnézzük, minden tökéletesen zajlott, ahogy ezt így kívülről is leírtuk, mi a járható út egy ilyen etapon. Előre szökésbe egy ember (Van Aert), aki jól megy lejtmenetben és síkon. Hegyekben támadni, főleg, ha meleg van. Ez is megtörtént, lejtmenetre nagy tempót menni, fárasztani Pogacart, hogy nem tudjon pihenni (ez volt Van Aert feladata). Hiába maradt egyedül Vingegaard a Granonra, sokkal többet pihent, mint Pogacar a szakasz során.
Őszintén szólva, nem értem az UAE-t, olyan tapasztalt tanácsadóik vannak, mint Mauro Gianetti és Giuseppe Saronni. Utóbbi maga is kiváló támadásokat csinált, két alkalommal Girót nyert, csapatvezetőként pedig Tonkovval, Simonival és Scarponival is Girót nyeretett. Ezt nekik olvasni kellett volna, emlékeim szerint hasonlót már a Movistar is csinált korábban, ha nem is bevett szokás (ritka, mikor két klasszisod van összetettre), de alkalmazzák, akik megtehetik. Erre fel kell készülni. UAE-nak előre kellett volna küldenie McNulty vagy Soler közül az egyiket (szerintem utóbbit, jobb a lejtmenetben). A szökésben ott van Van Aert mellett, síkra dolgozik Bjerg, Hirschi. A Télégraphe maradna McNulty számára (ha nem megy szökésbe), Galibier eleje maradna Majkának. Azt végig nyélen tolni, miközben Soler folyamatosan marad le a szökevénycsoportról (spórol, várja a szlovént).
Hegytető környékén érkezett volna fel hozzá Pogacar, valószínűsíthetően Vingegaarddal. Pogacar így az utolsó emelkedőre egy az egyben maradt volna a dánnal (frissen...), ha minden jól megy. Ez járható út lett volna ilyen karcsú csapattal is. A gond az, hogy akkor ma kapott volna 2-3 percet, mert ma meg három hegy van. Erről beszéltem, egy ilyen versenyt nagyon nehéz kontrollálni csapat nélkül minden egyes szakaszon.