Kicsit elfelejtettem ezt a témát..
Amiket nézek vagy néztem mostanság:
Aranyélet: Kezdett a második évad, első rész nem volt túl fényes (néhol röhejes jelenetek, például a HÖK-kel), de ahogy egyik haverom is mondta (aki azért nagy kritikus a magyar sorozatokkal szemben), hogy szinte hétről hétre lesz egyre jobb. Ma kerül adásba az ötödik rész (HBO GO-n volt szerencsém hozzá), azt kell mondanom nagyon ütősre sikeredett, nálam benne van az idei legjobb epizódok listájába az összes sorozatot tekintve. Ami pozitívuma a sorozatnak, az Olasz Renátó egyre nagyobb térnyerése, illetve az Anger Zsolt központú sztori, plusz a retró jelenetek. Negatívum nálam Döbrösi Laura (pedig hogy imádom), lehet jót tenne, ha kiírnák a sorozatból... 5.részig (kicsit elfogultan főleg az ötödik rész miatt):
8,5/10This Is Us: Nálam az év újonca holtversenyben (Westworld), tipikus feel-good sorozat. Azt hittem az első rész után, hogy ez nem fog működni hosszabb távon, és belebuknak a készítők, de nyolc rész után ki merem jelenteni, hogy ez bizony nagyon is működik. A több kérdést felvonultató sorozat (faji téma, szerelem, testvéri szeretet stb.) hétről hétre szállít valami meglepetést. Kevés olyan sorozattal találkoztam, ahol ennyi szimpatikus karakter van (főleg Jack és Kate). Nem tudom, hogyan fog működni a maradék több mint 10 részben, de eddig sziporkáznak az írók is. Látszik, hogy élvezik a munkát. A pilot után szép fokozatosan bontakozott ki a család élete (mind a múltban, mind a jelenben), és szembesülhetünk az emberek mindennapi problémáival. Ha ebből az évből egy újoncot kéne ajánlani (hangsúlyozom ennyi rész után), akkor biztos ez lenne az. 8. részig:
9/10Westworld: Jól írták, hogy ez a sorozat bizony nem való mindenkinek. Ez nem egy Trónok harca vagy Walking Dead lesz, hogy bárki felfogja és érti majd, itt bizony gondolkodni kell. Az évad elején voltak hullámvölgyek a sorozatban, voltak kifejezetten gyenge részek, de megéri maradni. Pont most jön az évadzáró, és a kilencedik részig megdöbbentő dolgok történnek. Anthony Hopkins zseniális színész, ahogyan Bernard Lowe is (utolsó részekben a párbeszédjeik zseniálisak). Érdemes például Hopkinsról westworldos elemzéseket nézni, hogyan is játszik. Furcsa látni, hogyan mosódnak el a parkon belül azok a dolgok, hogy ki robot és ki élő ember. Ez a világ (hogy az emberek bemehetnek szórakozni egy parkba és kedvükre kiélhetik magukat) nagyon erős lett, de van egy olyan érzésem, hogy az első évad csak a kezdet... Kilencedik részig:
9/10Timeless: Akartam szeretni, mert az elgondolás nagyon tetszett. Szeretem az ilyen vissza a történelembe dolgokat, jó volt az első pár rész is, aztán valahogy megakadt nálam a mű. Már voltak problémáim az Ian Fleminges résszel is, ahogyan előtte Las Vegasszal is, de az ötödik epizódnál (Alamónál én is elestem, ahogyan a Mexikóiak is) kaszáltam a sorozatot. Ahogyan olvasgattam (8.rész kritikái..) nem tettem rosszul. Lenne benne fantázia, érdekes is lenne, de a szereplők nagyon erőtlenek (lehet csak Abigail Spencer tartotta bennem a lelket) és unalmas is lett az egész. Amelyik sorozaton többször is elalszom, az nem túl biztató számomra. 5. részig:
5,5/10Designated Survivor: Én megakadtam az első résznél. Próbáltam folytatni, de se időm rá, se kedvem, se energiám. Lehet majd egyszer, ha rohadt sok időm lesz és jó évadkritikát olvasok róla, akkor belenézek, de ez egyelőre kevés.
Lethal Weapon: Nem vártam tőle túl sokat, főleg mert a filmes feldolgozások nem mindig jók, de ha valaki kellemes akció dús kikapcsolódást akar heti rendszerességgel, akkor ezt nézze meg. A Riggs-et alakító Clayne Crawford kiválóan játszik (érdekes szemlélni ezt a halálra vágyó életszemléletet), nagyon jól mutatja be az érzelmi mélységeit a karakterének, míg Damon Wayans kiváló társa ehhez. Jó párost alkotnak, persze vannak elrugaszkodott jelenetek, de nálam a This Is Us mellett a másik kedvenc újoncom lett. Megelőlegezek neki egy magasabb pontszámot, mert abszolút felülmúlta a várakozásaimat. 7. részig:
8/10 Better Things: Pamela Adlon a legjobb milf.
Szerintem jobb lett, mint anno a Louie, nagyon jó karakterekkel. Adlon kiválóan hozza az elvált egyedülálló anyát, akinek a munkája mellett meg kell küzdeni a gyereknevelés problémáival. Gyerekei közül Frankie a legjobb. Nem sok ilyen jellegű szerepet láttam, ahol próbálják bemutatni, hogy milyen egy kislánynak, aki fiúnak érzi magát. Párbeszédek és az érzelmi részek nagyon erősek. 1. évadról:
7,5/10
Luke Cage: Vártam és nagyon kíváncsi voltam, mert a Darevedil is jó volt (Jessica Jones sem volt rossz). Akartam, hogy tetsszen, erőltettem, de nem fogott meg annyira. Harlemet kiválóan mutatja be, Luke Cage vívódásait is, illetve azt is, ahogyan a társadalom tekint rá. Viszont: az ellenfelek tették számomra röhejessé ezt az egészet. SPOILER: Így visszagondolva jobb lett volna, ha végig Cornell marad a főgonosz, mert Stryker számomra röhejes volt. Utolsó harc is számomra inkább vicces volt, mint komoly, szóval hiába a jó karakter-alapanyag, nem sikerülhet minden a Netflixnek sem.
7/10Ash vs Evil Dead: Jó, fain, de az első évad jobb volt. Hetedik részt kifejezetten elszúrták (igaz utána nagyon jó rész következett), de ettől függetlenül leköt (az autós üldözéses/hentelős talán a harmadiknak nagyon ütött
), remélem az évadzáró a tavalyihoz hasonlóan megint nagy vérengzést hoz. Lehet csak engem idegesít,
Xénát Rubyt kiírhatnák már végleg.
8.részig:
7,5/10Brooklyn Nine-Nine: Floridás évadnyitó szerintem eléggé erőtlenre sikerült (bár Jake haja komoly volt
), és valahogy utána is nehezen áll össze ez a negyedik évad. Elgondolkoztam a kaszán, de mivel annyira hozzám nőtt a sorozat, ezért lehet valahogyan kitartok az évad végéig. Előnye, hogy csak 20 perc, ha 40 perces lenne, mint az Arrow vagy a Flash, már lehet ez is a kasza sorsára jutott volna. 4/6-ig:
5,5/10Gotham: Második évad után eddig kicsit csalódás a harmadik. Nem igazán fogott meg Pingvin polgármesterré választása (valahogy sokkal nagyobb "káoszt" vártam utána), ahogyan Pingvin szerelmi vívódása sem érdekel. James Gordon is egyre röhejesebb, egyedül Barbara és a kiváló játéka tart a Gothamnél. Na ő viszont legjobb női mellékszereplő díjra nyugodtan jelölhető lenne egy Emmy-gálán. Amelyik jelenetben benne van, az zseniális. 3/10-ig:
6,5/10Lucifer: Kicsit el voltam maradva a második évaddal, így egybe ledaráltam, azt kell hogy mondjam, meglepett. Nem hittem hogy ez a sorozat a második évadban is működni fog. Voltak nagyon gyenge részek, de mindig jött valami olyan váratlan dolog, ami miatt folytattam a darát. Hetiben nem tudom, hogyan működhet, de Lucifer és Chloe kapcsolata egyre izgalmasabbá válik, ahogyan végre Chloe karaktere is kiforr. Egyre több háttérsztorit tudunk meg az évad feléhez közeledve, kár hogy lesz egy hosszabb szünet. A nyomozásos sztorik szokás szerint érdektelenek, de a Lucifer poénok még mindig jók. 2/10-ig:
8/10Grand Tour: Nagyon elfogult vagyok a Top Gearrel kapcsolatban, szóval ezért is meglepő, hogy három rész után minden gond nélkül kaszáltam. Ez nézhetetlen. Első részben még voltak jó poénok (BBC-től ahogyan eljön, Jeremy Renner stb.), a másodikban már csak az egymás közötti stúdiós beszélgetések voltak jók, ahogyan Dél-Afrikáról poénkodtak, de a többi már akkor is borzasztó volt. Minek ilyen noname paraszt amcsi "Stig"-nek? Borzasztó a dumája is. A második résznél a jordániai résznél elgondolkoztam, hogy abbahagyom, mert annyira érdektelen, unalmas és túltolt volt, de még küzdöttem. Feleslegesen. Sok pénz, túltolt poénok, erőltetett dolgok. Ennyi egyéb dolog és sorozat mellett nincs erre plusz egy órám.
3/10No Tomorrow: Ettől is féltem, hogyan fog működni egy ilyen világvégét váró, mindent leszaró emberről szóló sorozat. Jó ez a bakancslistás megoldás (kár hogy az idő előrehaladtával egyre kevesebb van belőle és egyre inkább az érzelmeké a terep), de jobb is lehetne ez. Vannak kifejezetten idegesítő karakterek (Hank és Timothy), de még így is maradok, mert néha egészen jókat nevetek rajta, pár váratlan húzáson. Lehet jót tenne a sorozatnak, ha lecsökkentenék 30 percre a műsoridőt. 7.részig:
6,5/10Shameless: Eljött a hetedik évad. Durva, hogy már itt tart a sorozat, fel sem tűnt. Sajnos ez is megérett a kaszára. Olyan témák vannak benne, amik már rohadtul nem érdekelnek (Frank példamutató családapa akar lenni, Debbienek a folyamatos rinyálása a gyerekért, illetve okoskodásai stb.), plusz ahogyan elnézem Carl-t kicsit szüneteltetik. Pedig ő még egy jó szereplő volt. Lip karaktere még érdekes, illetve neki a hányadtatása, hogyan tudna felemelkedni a gettóból, de a többiek már rohadtul nem érdekelnek. Fiona ugyanaz a szenvedés, és a Veronica-Kevin-Svetlana hármas is kezd unalmassá válni. Talán épp a nyolcadik rész tartotta bennem a lelket (és Lip hihetetlen kiborulása), hogy maradjak évad végéig, de lehet ez is kasza lesz. 7/9-ig:
6,5/10Young Pope: Végére hagytam egy újabb meglepetést. Jude Law, mint pápa? Diane Keaton, mint nővér? Legjobb választás. Lement már az évad, én a harmadi résznél tartok, de lehet ma este ledarálom a maradékot, mert nagyon érdekes téma volt. Adott egy fiatal megválasztott pápa, aki szakítani akar a hagyományokkal és nem magát akarja előtérbe helyezni. Kételkedik Isten létezésében, szeretné megreformálni az egyházat. nem tudom, hogy mi sül ki belőle, de amelyik pápa Pepsit két reggelire, ő csak jó arc lehet.
3 rész után:
8/10Amint látjátok még mindig rohadt sok sorozatot nézek, amiből sok év végéig a kasza sorsára jut, mert ennyire nincs időm. Sajnos, amikor ilyen nagy a kínálat, akkor érdemes szelektálni. Régebben nem voltam képes ilyenre, de most már simán tudok dobni olyan sorozatokat, amiben azt látom, hogy semmi fejlődés és teljesen érdektelen. Ilyen volt az Arrow, Flash, vagy épp a Suits. Most ennek a sorsára jutott a Timeless, Grand Tour és juthat majd a Shameless, Gotham, Brooklyn.