Ecclestone: Állítható szárnyak helyett inkább locsolják fel a pályát!
Bernie Ecclestone, a Formula–1 gazdasági vezetője úgy véli, nem válik be az autók mozgatható hátsó légterelője, amelytől több előzést várnak a szakemberek a futamokon. A 80 éves üzletember szerint inkább fel kellene locsolni a pályákat a verseny alatt.
Formula–1-es berkekben az elmúlt hetekben egyre többen nyilatkoztak úgy, hogy az állítható hátsó légterelők sem fogják megnövelni az előzések számát, pedig ebből a célból találták ki a szabályalkotók. Az első néhány futamon 600 méteres pályaszakaszt jelölnek ki, ezen lehet rést nyitni a hátsó légterelőn annak, aki az előző kanyar előtt egy másodpercen belül követi riválisát (a versenyző a kormányán jelzést kap, ha kinyithatja a vezetőszárnyat).
A szakemberek nem aggódnak, mert sikertelenség esetén a 600 méteres szakasz jócskán növelhető, míg egyesek szerint bőven elég ez a szakasz, hiszen így nem válik túl egyszerűvé az előzés, csupán több esélyt ad a támadónak, akinek azért a munka oroszlánrészét ügyességgel kell megoldania.
Sebastian Vettel szerint azonban eleve halott ötlet a légterelőé, mert nem csak hatástalan lesz, hanem túl veszélyes és nehezen ellenőrizhető is. Bernie Ecclestone, az F1 gazdasági vezetője egyetért a világbajnoki címvédővel.
,,Igaza lehet Sebastiannak, nagyon nehéz lesz ellenőrizni, hogy a versenyzők helyesen használják-e a légterelőt, túl rövid szakaszon kapnak erre engedélyt – mondta Ecclestone. – Sok lesz a vádaskodás, ráadásul veszélyes az eszköz, mert ha akkor romlik el az eszköz, amikor nyitva van a légterelő, hatalmas bukás lehet a vége."
A csapatok mérnökei szerint a légterelőt úgy tervezték meg, hogy meghibásodás esetén mindenképpen lecsukódjon, de Ecclestone tart a legrosszabbtól. A 80 éves üzletember még azt is felvetette, hogy a légterelő helyett inkább locsolják fel a pályákat.
,,Néhány pályán nagyon könnyen kivitelezhető lenne a fellocsolás – mondta Ecclestone. – Miért nem mondjuk azt, öntsék fel vízzel a pályát a verseny felénél vagy az utolsó tíz körben? Két perccel korábban figyelmeztetnénk a csapatokat. Garantált lenne az izgalom, és minden csapatot ugyanúgy érne a meglepetés."
Az idény március 27-én az Ausztrál Nagydíjjal veszi kezdetét.
forrás: NSO
___________________
Ilyen faszságokat nem tudom minek találnak ki... régebben érdekes módon semmi ilyen állítható szárny meg mittudom én mi nem volt mégis beszartam az izgalomtól. Most meg már azon se lehet izgulni, hogy egy tankolást elcsesszenek... ugyan már. Egyre szánalmasabb lesz ez az F1, persze azért nézni fogom ahogy vonatoznak...
A fellocsolt pálya ötlete tetszik... ha már elkúrták az F1-et legalább valami jót is cselekedhetnének, bár kötve hiszem hogy megvalósul