Kicsit lehiggadva, aludva az eseményekre egyet, illetve jobban utánanézve a dolgokat (utána olvastam, kérdeztem stb.), az alábbi megállapításokra jutottam:
- Mivel a szurkoló és a motoros a verseny tartozéka (pálya része), ezért a bukásuk a verseny részéhez tartozik hozzá. Froome-ékat senki sem lökte fel, ők a motoros miatt estek versenykörülmények között. Ebben semmilyen szabálytalanság sincsen, ilyen elő szokott fordulni. Emiatt nem szokás jóváírást adni.
- Bringa nélküli haladás már érdekesebb. Tavaly Sepulvedát megbüntették a Touron mert bringája nélkül beült egy kocsiba és haladt 100 métert. Anno kisebb versenyeken hallottam olyat, hogy pénzbüntetés volt, mert bringa nélkül futott a versenyző. Ilyen esetre nincs konkrét szabály, de ha bringa nélkül bármilyen járművel haladni szabálysértő, akkor a bringádat elhagyni egy versenyen és nélküle futni is az szerintem. Ez nem futóverseny. Olyan, mintha egy 4x100-as váltóversenyen elhagynád futás közben a botot.. Azért pedig kizárás jár.
- Első eset, hogy ilyen bukás után időjóváírás és kedvezmények érjék a bukott felek. Eddig ilyen sohasem történt, pedig az elmúlt évekből is számtalan esetet lehet felhozni példaként:
A már említett Avermaet bukása az élről a San Sebastian-i egynaposon.
Tavaly Sagant a motoros lökte fel a Vueltán az élről szökés közben, Tinkoff kártérítésért fellebbezett, de nem kaptak semmit sem. Sorolhatnám még az eseteket, meg visszakereshetnék, de felesleges.
- Lemond is kiemelte, hogy még ő sem látott ilyen döntést, mint amilyen tegnap született, pedig ő már benne van a szakmában eléggé régóta.
- Az egyik legérdekesebb dolog az ügyben, hogy ilyen horderejű döntés meghozatala előtt a zsűri mindössze 30-40 percet (!!!!) tárgyalta át a dolgokat. Ezt sem értették sokan, hogy lehet ilyen döntést ilyen rövid idő alatt meghozni, ehhez órák kellenek, mire mindent áttárgyalsz.
- Innentől kezdve viszont meg kell változtatni a szabályokat, mert ha itt Froome kedvezményt kapott, akkor mostantól mindenkit, aki bukott be kell várni vagy időjóváírást kell neki adni, ha összetettben esélyes. Az lenne a fair. Akkor Porte második szakaszokos deffektjénél is be kellett volna őt várni a teljes mezőnynek stb.
- A Sky-os bevárással kapcsolatban, abszolút etikátlan volt. Ők nem sárga trikósok, hogy ez rájuk vonatkozzon, így a Movistar nyugodtan mehetett volna tempót, mert nem lett volna unfair. Érdekes módon tegnap Arunak 3-4x kellett hátramaradni, őt sosem várták be (kerékcsere stb.), mint ahogyan senki mást se. Az, ha valakinek lemaradnak a segítői, az nem jogosítja fel a sárga trikóst ilyen dolgokra, így járt, meg kell emésztenie.