Jó, hogy beindult a beszélgetés, ne hagyjátok abba, írjatok régi sorozatokról, jö ötletek voltak.
@Latzka nem tenisz az ATV
Idézetet írta: Latzka Dátum április 08, 2021, 18:16:55
ATP Spirit
Addig kifejtem a soron következő pár évet (
2006-2010):
A 200+ részes sorozatokról itt is akadt, de már nem olyan mennyiségben. Természetesen a
The Big Bang Theory / Agymenők az első, ami eszünkbe jut (280+ rész), megkerülhetetlen a sitcom kategóriában, ahogyan a
Modern család is, ami nem olyan rég ért véget. Bizonyos részeket átpörgettem, de szerintem ez a sorozat rendben volt, én csak a végére éreztem úgy, hogy nincs meg az a lelkesedés, mint az elején.
A 100-200 rész közötti sorozatoknál valószínűleg az első, amit kötelező megemlíteni, az a
The Walking Dead volt, emlékszem óriási hype volt eleinte. Én jó ideje elengedtem, de szerintem bőven akadnak rajongói, ha jól tudom, most is fut még. A
Community szerintem megosztó sitcom, nekem tetszett, de elvont kicsit, ugyanakkor voltak benne nagyon vicces részek, nagyon jó ötletek (+ Donald Glover második komolyabb sorozata volt). A Mentalista, Városfejlesztési osztály, A férjem védelmében és A rejtély is ide tartozik, epizódikusak, jó részekkel, de hogy őszinte legyek, egyiket se fejeztem be (mondjuk valami rémlik a Mentalistából, lehet azt mégis...).
A 100 rész alatti sorozatok:
Breaking Bad: 62 epizód / 9,5-ös értékelés, 1,4+ millió szavazó / lassú, olykor körülményes, de mély és aprólékos, szezonokon átívelő dráma, amely megváltoztatta a sorozatok világát
Dexter: 96 epizód / 8,6-os értékelés, 600+ ezer szavazó / megkapta a folytatás (2021-ben), kicsit csaltam, mert emiatt 108 részes lenne, de az "eredeti" az 8 évadot élt meg, hivatkozási alap sok tekintetben, karizmatikus főszereplő, epizódikusság, ugyanakkor kiváló átívelő sztorik is vannak, jó mellékszereplők, emlékezetes "gonoszok", tényleg annyira jó az alapelképzelés, hogy évadokon keresztül az viszi a hátán a sorozatot
Sons of Anarchy: 92 epizód / 8,5-ös értékelés, 250+ ezer szavazó / akció, fegyverek, pörgés, jó sztorik, bandaháborúk, minden, ami egy igazán jó sorozathoz kell, jó zárása is volt, Kurt Sutter második munkája volt a fentebb említett Kemény zsaruk után. Valamikor biztosan újra meg fogom nézni az egészet.
Californication: 84 epizód / 8,3-as értékelés, 170 ezer szavazó / szerettem, mert jó kikapcsolódás volt, lehetett nevetni, gondolkodni is, de az utolsó 1-2 évadra elfogyott a lendület
Boardwalk Empire: 57 epizód / 8,5-ös értékelés, 170 ezer szavazó / lassú sorozat volt, ezt nem azoknak találták ki, akik a pörgést kedvelik, itt mindenre figyelni kellett, nevekre, mondatokra, én mondjuk két karakter miatt néztem (Nucky és Al Capone)
Blue Mountain State: 39 epizód / 8,3-as értékelés, 49 ezer szavazó / elborult dolog volt, megannyi hülyeséggel, amit azt hiszem 2-3x néztem újra, rengeteg ökörködést volt, nagyon laza az egész
Justified: 78 epizód / 8,6-os értékelés, 87 ezer szavazó / nekem benne van a kedvencek között, néhol egészen gyors, máskor lassú folyású, de Oliphant és Walton Goggins karakterei miatt muszáj nézni. A kicsit westenre hajazó hangulat (Oliphant szerette az ilyet), akciók, gyilkosságok, taktikázások, megérte végül az a 78 rész, pedig olykor hezitáltam. Tényleg egy olyan harc bontakozik ki Goggins és Oliphant között, ami ikonikus és nem tudod egy idő után otthagyni a sorozatot emiatt.
Mad Men: 92 epizód / 8,6-os értékelés, 210 ezer szavazó / tökéletes történelmi korkép, hitelesnek tűnik minden szempontból, de ez nem az a Banshee-féle akció, lassan építkező sorozat, ehhez türelem kell
És nem esett szó olyan sorozatokról, mint a Downton Abbey, Strike Back (ami jó kis akciósorozat), White Collar (ahol rengeteg átverés, trükk van, pörgős sztori), Misfits (ami szintén korszakalkotó volt), Louie (szerintem jó volt), True Blood (jól indult, érdekes volt, de olyan irányt vett, hogy pár évad után muszáj kaszálni), Chuck (vicces volt, akciókkal tarkított és ott volt benne Yvonne is, de nem kezdeném újra a 91 részt), Lie to Me (sztorik érdekesek voltak, Tim Roth szokásos minőség, megérte az 40-50 rész) és még lehetne párat sorolni.
Minisorozatok:
Sherlock: 15 epizód / 9,1-es értékelés, 800+ ezer szavazó / minisorozatként mekerülhetetlen, ikonikus darab, melynek első három évada rendkívül erős volt, kiváló gonosszal (Moriarty), dinamikus főszereplőpárossal
Luther: 21 epizód / 8,5-ös értékelés, 120 ezer szavazó / nekem egyik top minisorozat, Idris Elba és Ruth Wilson zseniális, sztorik is jók, igaz, végére kicsit gyengült, de összességében ez egy minőségi nyomozós sorozat
Carlos: 3 epizód / 7,6-os értékelés, 13 ezer szavazó / elfogult vagyok, mert ez a kedvenc minisorozataim közé tartozik, valós eseményeken alakul, pörgős, sok-sok akcióval. A sakál (Carlos) ugyanis egy terrorista, aki Magyarországon is élt egy kis időt, különböző merényleteket hajtott végre világszerte, az egyik legkeresetebb személy volt a 20. században. Több nyelven beszél, megérteti magát mindenkivel, de mielőtt elkezdenétek a sorozatok, legyen róla kis háttérinfó, mert csak kapkodni fogjátok a fejetek és lemaradtok a sztorival.
Wallander: 12 epizód / 7,9-es értékelés, 13 ezer szavazó / krimi, nyomozós sorozat, ahol hosszúak a részek, de tükröződik a skandináv hangulat, nehéz ügyek, akinek nem jön be az északi stílus, engedje el rögtön
Jekyll: 6 epizód / 8,1-es értékelés, 7 ezer szavazó / nagyon elborult a sztori, főszereplő zseniális, számomra az volt az érdekes, hogy akkoriban ennek nem volt nagyobb felhajtása
The Black Donnellys: 13 epizód / 8,1-es értékelés, 13 szavazó / amikor egy sorozat kiváló keretbe foglalja a sztorit: kiváló pilot és jó befejezés (pilot ilyen all-time top20 szerintem, de lehet csak az idő szépítette meg). Igaz, hogy a köztes rész nem volt mindig erős, de szerepel benne Olivia Wilde