Az új Ferrari, az F150-es mutatkozott be elsőkéntPénteken Maranellóban megkezdődött a 2011-es Forma-1-es bemutatók sora, a Ferrari leleplezte vadonatúj F1-es versenyautóját, amely az olasz függetlenség 150. évfordulójának tiszteletére az F150-es kódjelet kapta. Az olasz istálló 62. F1-es idényére készül.
A maranellói központban tartott ceremóniára több illusztris vendég is meghívást kapott, így jelen volt a Fiat (a Ferrari is az olasz konszernhez tartozik) elnöke, John Elkann és menedzser-igazgatója, Sergio Marchionne, valamint az istálló egyik legnagyobb szponzora, a spanyol Santander Bank elnöke, Emilio Botin is. Rajtuk kívül például a fékeket gyártó Brembo elnöke, Alberto Bombassei is a helyszínen tekinthette meg a leleplezést.
A Ferrari iránt mindig nagy a médiaérdeklődés is, az eseményre tizenhárom ország több mint száz újságírója nyert bebocsátást.
Stefano Domenicali csapatfőnök rövid felvezetése után az istálló két versenyzője, Fernando Alonso és Felipe Massa lerántotta a vörös leplet az új Ferrari-modellről, az F150-esről.
Az új autó motorborításán a korábban már bemutatott új logó díszeleg, és ahogyan azt ígérték, az olasz történelmi évforduló miatt az olasz zászló is hangsúlyosabb lett: a hátsó légterelő hátsó lapjára festették fel a piros, fehér zöld színeket.
Ami a karosszériát illeti, a szabályváltozások miatt értelemszerűen több alapvető változtatást is el kell végeznie a Ferrari mérnökeinek az új autó tervezése során. Lényegében a teljes autót áttervezték, az autó eleje, a pilótafülke és a hátsó rész is új tervezés. Az orr-rész magasabbra került, és a pilóták is a tavalyinál magasabb pozícióban ülnek majd, mindez azért, hogy minél több levegő jusson az autó alá, ami a szívóerőt növelheti. Az autóról eltűnt az elmúlt években alkalmazott cápauszony-szerű motorborítás, amit tavaly továbbfejlesztettek F-csatornává. A hátsó szárny az idei évtől kezdve állítható, annak kialakítása is elüt a tavaly látottól. Az autóban 2009 után ismét helyet kapott a KERS, a kinetikus energia-visszanyerő rendszer. Az autó hátuljáról eltűnt a duplafedeles diffúzor is, amit betiltottak az idei évtől, az így elvesző leszorítóerőt más aerodinamikai megoldásokkal igyekeztek pótolni a tervezők.
A most bemutatott modelltől biztosan jelentősen eltér majd az, amivel az olasz csapat rajthoz áll az első versenyen, március közepén Bahreinben, addig ugyanis még 15 tesztnap hátra van, így rengeteget fejleszthetik a jelenlegi aerodinamikai elemeket.
Az időjárás függvényében a csapat már ma délután pályára viszi az új autót Fioranóban, egy film-forgatás keretében Alonso tehet meg néhány kört. Az igazi debütálásra február elsején kedden Valenciában kerül sor, ahol az idei első hivatalos teszten már a Ferrari is részt vesz. Az első két napon Alonso vezet majd, Massa pedig csütörtökön kezdheti meg az ismerkedést az F150-essel.
A csapat vezetősége és versenyzői azt már az elmúlt hetekben is többször megfogalmazták, feltett szándékuk, hogy idén mindkét bajnoki címet megszerzik - elmondásuk szerint mivel ők a Ferrari, más céljaik nem is lehetnek.
[flash=200,200]
http://www.youtube.com/watch?v=iCy9rNI9jFo[/flash]
Az F150-es Ferrari technikai paraméterei A Ferrari a bemutató után közzétette 2011-es Forma-1-es versenyautója legfőbb paramétereit.
Karosszéria jellemzői:- Szénszálas és méhsejt szerkezet
- Ferrari gyártmányú hosszanti elrendezésű, félautomata, gyorskapcsolású, elektronikus vezérlésű szekvenciális sebességváltó, hét sebességi fokozattal, plusz hátramenettel
- Önzáró differenciálmű
- Brembo gyártmányú szellőztetős, szénszálas féktárcsák
- Független, torziós rugókkal ellátott nyomórudas kerékfelfüggesztés elöl és hátul
- Minimális súly hűtőfolyadékkal, kenőanyagokkal és pilótával együtt: 640 kg
- BBS gyártmányú 13 collos felnik elöl és hátul
Motor jellemzői:- Típusnév: 056
- Hengerek száma: 8
- Hengerek elrendezése: V-alakban, 90 fokban, alumínium blokkban
- Szelepek száma: 32
- Pneumatikus szelepvezérlés
- Lökettérfogat: 2398 köbcentiméter
- Dugattyú-furat: 98 mm
- Súly: > 95 kg
- Elektronikus gyújtás és befecskendezés
- Üzemanyag: Shell V-Power
- Kenőanyag: Shell Helix Ultra