Két nyilatkozat rémlik nekem Pozzovivótól, az egyikben még év elején arról beszél, hogy a Giro dobogó a célja. Abban elmondta, hogy az útvonal a sok hegy miatt fekszik neki, illetve pár napja mondta, hogy optimálisan halad a felkészülése, nagyon bizakodó.
35 éves, utolsó nagy körversenye lehet ez kapitányként és esélyesként. Az biztos, hogy nem szabad őt leírni, mivel hatalmas rutinja van, tényleg jó az útvonal is számára, de ott van az a 34 km-es időfutam. Nézegettem az útvonalat, szerintem nem viszik fel őket az A22-re, szóval az autópálya mellett mennek majd egy kis úton. Mivel hegyek között leszünk, ezért lehet oldalszél rendesen. Egy ilyen kistermetű versenyzőnek ez pedig nagyon nem jön jól. Tavaly Folignóban volt egy hasonló időfutam, igaz ott több volt az emelkedős rész, ami elvileg kedvezett Pozzovivónak. Ott 3 perc felett kapott. Több sík résszel ez lehet felkúszik 4 percre is a Froome-Dumoulin duótól.
Pinot, ha végre tehetségéhez mérten megy az időfutamon, akkor 2-2,5 perccel jobb nála ilyen távon, de a három sem elképzelhetetlen. Yatesnél napi forma dönt, de vele körülbelül egy szinten vannak. Lopez nagy kérdés, mert a tavalyi logronói időfutamon a Vueltán önmagához képest jól ment. Ha azt tudja hozni, akkor fél perccel jobb lehet Pozzovivónál.
Aruval nagyjából egy szinten (sőt a jelenlegi Arut verné is), Meintjesnél meg jobb időfutamon.
Magyarán támadnia kell a hegyekben Pozzovivónak, szinte folyamatosan. Ehhez nem tudom, hogy mennyi ereje lesz. Sokat számíthat az utolsó hét, mert ennek ugye vannak specialistái. Egyik ilyen Nibali (ő nincsen), de Meintjes is nagyon megtanulta ezt, Pinot is jó szokott lenni. Froome ilyenkor már az előnyét menedzseli, míg Dumoulinnek ez még problémát jelent. Pozzovivo viszont tavaly a milánói utolsó kronón nagyon elfogyott.
Lopez is Yates kicsit talány ilyen részről, mert előbbi a Vueltán a második hét végét, harmadik hét elejét nyomta meg, míg utóbbi az utolsó napokban gyengébb, de ez is változót.
Hegyek szempontjából érdekes a kérdés:
- Etnával kezdünk, ott tavaly sem alakultak ki különbségek, most minden attól függ majd, hogy a Sky milyen tempót megy. Szerintem nem hagynak senkit sem elszökni, így itt nagy különbségek nem alakulnak ki.
- Montevergine di Mercogliano 15 km, ez is inkább a Skynak és az egyenletes tempónak kedvez, végig 6% környéke. 2011-ben jártak erre utoljára, akkor megérkeztek együtt az esélyesek. Most is valami ilyesmi várható.
- A 9. szakaszig kell majd várni arra, hogy szétszedjék a Sky-t. A Gran Sasso d'Italia egy olyan befutóval kecsegtet, ahol egy viszonylag hosszú emelkedőről beszélünk, de sok benne a sík rész, viszont a hosszú fárasztás után jönnek a 8,5-10%-os részek, ahol az utolsó 3-4 km-en el lehet szakadni. Itt akár 15-30 mp is adható.
- A Zoncolan nagyon meredek (vannak 13%-os részei is), viszonylag hosszú (10 km), előtte már lesznek emelkedők, ahol bizony szét lehet szedni a mezőnyt. Kedvezhetne Pozzovivónak, de ő itt hagyományosan nem megy jól. Talán idén már jó lesz.
- A sappadai szakaszt azért emelem ki, mert ez Pozzovivós. Sok fel-le, hullámvasút az egész, rövid emelkedőkkel (a többihez mérten). Itt kis szerencsével előnyre tehet szert, akár 1 percre is.
- A Prato Nevoso elsőre jónak tűnik, de csak 5-6%. 13 km hosszú, itt szerintem élre áll a Sky és bedarálja a mezőnyt. Nem fog itt senki megszökni.
Jöjjön a két utolsó hegyi etap, amely izgalmasan alakulhat. A 19.-en lesz Sestriere, előtte még Finestre (16 km, átlagban 9-10% és mindez a szakasz felénél), utána pedig jön a Jafferau hegyi befutóval. Közel 10% és 9 km. 2013-ban volt ide befutó, ott jólt ment Pozzovivo. Volt ott minden, hóesés, Santambrogio Nibali szakaszgyőzelem. Az egy olyan etap, ahol sok minden megváltozhat. Aki meg akarja fordítani a versenyt, annak itt kell támadni, mert a 20. szakaszon hiába van három emelkedő, egyik sem annyira meredek. Cerviniára 2012-ben és 15-ben mentek fel. Előbbinél ott volt Pozzovivo is, ott inkább megjöttek egybe az esélyesek, még 15-ben Aru nyert. Ott egy magányos akció kellett, meert máshogy komoly előnyt nem lehet kiharcolni (meg a szerencsével sem szabad hadilábon állni), de még így is csak 1 percet sikerült. Szóval itt jó esélye 10-20 mp, ami hozható.
Összegezve, Froome érdeke, hogy a hegyek többségében tartsa a többieket. Láthattuk, hogy még héttagú sorral is megoldható ez. Neki az időfutam kell, ott ki tud osztani 3-4 percet. Dumoulin szerintem nincsen olyan állapotban, hogy felvegye a versenyt a brittel, Pinot lehet az, aki komoly fejtörést okozhat. Olyan az egész Giro, mintha neki csinálták volna. Viszonylag kevés kronó, sok-sok hegyibefutó. Hosszú emelkedők, amiket ő nagyon szeret. Van három jó segítője, szóval innentől csak rajta múlik. Elvileg nem lesz nagyon meleg olaszban május folyamán, így minden adott a franciának.
Pozzovivónál és a top3-nál pár kérdés felmerül:
- Mennyit fog kapni (adni) az időfutamon a közvetlen riválisoktól (Dumoulin, Yates, Lopez, Meintjes)?
- Hegyekben mennyire tud majd elszakadni a többiektől?
- Mennyire bírja majd a végét?
És egy nagyon fontos a végére: a csapat. Ez már nem az AG2R, itt bizony nincsenek minőségi segítők. Visconti nem lesz rossz, meg Boaro sem, de ők ilyen nagy hegyekben szenvedni fognak nagyon. Mohoric csak a lejtmenetben használható, Siutsou is kérdőjeles. Többieknek mind van 2-3 minőségi embere. Ha itt dobogót akar Pozzovivo, akkor ezt magának kell megoldania, mert nincs mögötte olyan csapat, mint a Michelton vagy a Sky.