Sorozatok

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában


Az HBO Max "söprögetése" egy folyamat kezdete?

Ahogyan írtam, Westworld megy a kukába, ahogyan a The Nevers is, pedig ez is HBO Max exkluzív. Legendary szintén kuka, ahogyan a The Time Traveler's Wife és a Raised by Wolves is. Ez utóbbi talán a Westworld mellett a legnagyobb név, mondjuk nekem egyik sem érvágás, de mind lekerül az HBO Maxról. David Zaslav belendült a törlésbe, állítólag ez még csak a kezdet. További óriási pénzeket akarnak spórolni, de elvileg eléggé vágják maguk alatt a fát, mert így kérdéses, kik azok, akik majd velük akarnak dolgozni. Készítesz egy sorozatot, aztán utána a közönség sehol sem láthatja (pl.: Batgirl). A másik, ami szintén nem vet jó fényt rájuk, hogy gyakorlatilag a tartalmak jelentős többsége nincsen biztonságban. Bármikor, bármit levehetnek a műsorról, ha Zaslav úgy ítéli meg, profit lehet belőle, ha már nincs náluk.

Ez innentől csak én teóriám, de szerintem idővel ezt a többi szolgáltató is átveszi majd. Elemzik, mik azok, amelyekre nincsen szükség, esetleg lenne, de sokkal nagyobb hasznot hoz, ha már nincs náluk. Nem lennék meglepve, ha 1-2 éven belül egy nagy törlési hullám indulna be a platformokon. Az mindenesetre biztos, ha az HBO-nál nem kapják össze magukat és Zaslav tovább folytatja ezt - akár közkedvelt sorozatokra kiterjesztve -, akkor nagy bajban lesznek. Azért is gondolom így, mert oké, még mindig nagy a tartalom, de kevés az új minőségi cucc.

A 2022-es évben kvázi mindent a House of the Dragon - Tokyo Vice - Pretty Little Liars - Peacemaker négyesre tettek fel. Ez kockázatos, főleg egy ilyen nagy cégtől. Vannak még bőven kiváló jelenleg is futó sorozataik, de ha nem jön minőségi utánpótlás, akkor a nézők elpártolnak. A Tokyo Vice maximum 2-3 évados, PLL és HotD kapcsán fogalamm sincs, de a Peacemaker is nem több, mint 2-3 évad, ráadásul eléggé rétegsorozat. Most jön majd a Last of Us, Love and Death és a Dűne, de szerintem ezek nem azok az egyedi tartalmak, amikre annyira vevő lenne az nézőközönség. Ha kiesik a Succesion,  Euphoria, Barry és Hacks, akkor nehéz idők jönnek. Márpedig, előbbi három sorozat már 3-4 éve fut...

Idézetet írta: Latzka Dátum december 14, 2022, 17:34:15Break point címmel január 13-án tenisz sorozat indul a Netflixen, mely a 2022-es szezont dolgozza fel.

Vajon a 0-2 2:3 0:40 adta az otletet a cimhez...? ::)

Néhány idei sorozat, amibe érdemes lehet belekezdeni

Eleged van világbajnokságból, meg a sportokból, de azért valamit néznél? Pár tipp a téli szünetre a  sorozatokat tekintve.  Olvasd tovább


Fun fact:
A FIFA Uncovered című sorozat második részében szerepel Orbán Viktor 1-2 másodperc erejéig (2. epizód 4:06-tól), amint kvázi egy hónapja regnáló magyar miniszterelnökként részt vehetett a franciaországi vb-n, rögtön Blatterék társaságában. További érdekesség, hogy amikor Blattert felmentették nyáron, elsők között volt, aki gratulált neki. A sorozatból megtudhattuk amúgy, hogy az UEFA-tól anno sokan átmentek Blatter oldalára, mivel tett bizonyos ígéreteket. Kovács Attila volt akkoriban az MLSZ elnöke.


Idézetet írta: Pozzato Dátum december 19, 2022, 19:04:58Fun fact:
A FIFA Uncovered című sorozat második részében szerepel Orbán Viktor 1-2 másodperc erejéig (2. epizód 4:06-tól), amint kvázi egy hónapja regnáló magyar miniszterelnökként részt vehetett a franciaországi vb-n, rögtön Blatterék társaságában. További érdekesség, hogy amikor Blattert felmentették nyáron, elsők között volt, aki gratulált neki. A sorozatból megtudhattuk amúgy, hogy az UEFA-tól anno sokan átmentek Blatter oldalára, mivel tett bizonyos ígéreteket. Kovács Attila volt akkoriban az MLSZ elnöke.



Csupán véletlenek? Á...franc tudja.  ;D

Szabadon engedték a Charles Sobhrajt, a hírhedt sorozatgyilkost.

https://444.hu/2022/12/21/idos-korara-hivatkozva-szabadon-engedtek-azsia-leghirhedtebb-sorozatgyilkosat

Tavaly írtam róla bővebben, ugyanis a Netflix készített róla sorozatot, ami eléggé megdöbbentő volt:
Idézetet írta: Pozzato Dátum április 02, 2021, 13:20:14The Serpent
Társadalom szereti a sorozatgyilkosokról szóló alkotásokat, ebben egy igazán karizmatikus személy szerepel. A Netflix átvette a BBC valós történetén alapuló sztoriját, ami látványilag korrekt, sztori sem piskóta.

Nekem azért maradt meg ez az emlékezetemben, mert iszonyat sok személyt hülyített be, sőt, komplett országokat is, nagyon durva volt, ahogyan akkoriban egy ilyen gyilkos simán megúszhatta éveken át. Számomra ez volt az egyik legdurvább sorozatgyilkosos történet, hiszen a Kígyó "utazott" a külföldiekre Ázsiában, senki sem volt biztonságban mellette és bárkivel el tudta hitetni, hogy mennyire segítőkész ember. A főszereplő pedig ezt nagyon jó visszaadta a nyolc rész során. 




Stateless (Netflix)

Ez egy 2020-as sorozat, most, ahogyan törölgetem a jegyzeteim, láttam, hogy volt róla minimális feljegyzésem, felidéztem nagyjából fejben a hat részből álló miniszériát. Egyértelműen Yvonne Strahovski miatt vágtam bele (Dexter óta kedvenc színésznőm), de a téma is érdekes volt. A sztori ugyanis, hogy Ausztráliába bevándorlók érkeznek, aztán hogyan és miként bánnak velük az ottani szervek. Tudom, ez itthon egy olyan dolog, amiról vagy jót (kormány szemszögéből nézve), vagy semmit ne írjunk.

A Stateless viszont mindkét oldalt bemutatja: a befogadó ország rendszerének anomáliáit, illetve a menedékkérők különbözőségeit. Vannak ugyanis, akik tényleg agresszív emberek, de vannak olyanok is, akik csak élni akarnak, mert a saját rendszerük üldözi őket. Ezért volt kettős Ameer története, akit hazájában üldöznek, Ausztrália viszont rögtön úgy kezeli, mint egy bűnözőt. És ezzel eljutunk az egyik legfontosabb kérdésig: ha nem élhetsz a saját országodban, mert egy elnyomó rezsim uralkodik, akkor hol éljél, ha máshol nem fogadnak be, miközben csak szeretnél egy normális életet?

A világon több millió ember hontalan, hiszen hazájukból menekülni kényszerülnek, míg nincs olyan ország, akik emberként tekintenének rájuk. Ezért is rendkívül fontos, hogy melyik országba születsz. Ha olyan helyen látod meg a napvilágot, mint Szíria, amit Putyin és Aszad elpusztított, akkor onnan menekülnöd kell, de mindig terroristaként fognak rád tekinteni máshol. Míg mondjuk, ha tényleges terrorista vagy, de mondjuk egy másik ország állampolgáraként utazol, de nem bevándorlóként, akkor a kutya se fog rád figyelni. Furcsa kettősség ez, ezt fűszerezi meg a sorozat még Yvonne Strahovski esetével is.

Az ő helyzete ugyanis nagyon különböző a többiekétől, de nem spoilerezek. Érdemes azonban a helyiek szemszögéből is figyelni, itt is különböző érveket kapunk, láthatjuk az őrök szemszőgéből a dolgokat, illetve a bevándorlókért tüntető emberek álláspontját is. A sorozat ereje, hogy tényleg rendkívül sok dolgot vesz figyelembe és az egész egy érzelmi csapongás számunkra, hiszen egyik pillanatban nem szeretjük az agresszív menekültet, utána meg épp a pártját fogjuk. A sorozat egy átlagos pontozást kapott (IMDB: 7,5 / 10 ezer szavazó). Nem volt felkapott, viszont tisztességes munka, hitelességét pedig az adja, hogy az egész megtörtént események alapján készült.


Glória (Netflix)

Tavaly ilyenkor írtam róla pár sort, mikor megjelent ez a sorozat, most kicsit bővebben. Tudomásom szerint ez minisorozatnak indult, de úgy néz ki, hogy kap második évadot. A '60-as évek az időpont és a helyszín Portugália. A sorozat arról a városról kapta a nevét, ahol játszódik, ez kvázi egy átjátszóközpont, amely a keleti blokk számára sugároz nyugati eszméket. A portugálok nem akarnak kommunista eszméket az országban, viszont elköteleződni sem az amerikaiak felé, ezért fogadják fenntartásokkal a Glóriában működő rádióadást.

A város kis túlzással egy kémtalálkozó helyszíne, mindenki mindenkinek dolgozik, viszont egész szépen összerakták a szálakat. Ahogyan korábban is írtam, ez nem a James Bond vagy mondjuk Jack Ryan-féle (utóbbi épp most hozta ki a harmadik évadot) lövöldözős sorozat, akadnak benne azért akciók, robbantások és gyilkosságok, de inkább fokozatosan keltik a feszültséget, viszonylag kényelmes tempóban. Lehetett volna feszesebb a sorozat (7-8 rész), viszont a 10 rész 39-41 percekkel számolva sem vészes.

A sorozat annyira figyelt a részletekre, hogy például az 1968-as Volta ao Portugal kerékpárverseny végeredményét is helyesen bemondják a rádióba (vagy Eusébio és a Benfica remeklését), ami lássuk be, már tényleg ilyen rendkívüli apróság, nem lett volna rá feltétlen szükség. A fényképezés szerintem nagyon jó, tényleg olyan '60-as évek hatását kelti, jók a távoli képek is, valószínűleg sokat dolgoztak drónokkal, de ilyen közegben érdemes is.

Azt gondolom, ha ez egy szimpla amerikai sorozat lett volna, tuti ilyen 8,5 környékén kap IMDB-n, de így is becsülendő a 7,9-es pontszám. Akadnak benne jó mondatok, mint például ez is, amit a vérengzős gyarmati háborúk miatt került bele: "Egy idő után mindenhez hozzászokunk. Éppen ez a baj. Túl gyorsan hozzászokunk". Milyen igaz ez a mai világunkra is, ahol már nem is veszünk tudomást róla, hogy hetente mennyien meghalnak covidban, mint ahogyan a háborúra se figyelünk már úgy, mint kezdetben.


Messiah (Netflix)

Mikor jó egy sorozat? Akkor, ha elgondolkodtat, addiktív és mondjuk hónapok/éveken belül újra tudod nézni, mert érdekel. Mondhatni, sok sorozatot nézek, nagyon kevés az, amit újból megnéztem, főleg pár éven belül. Az egyik ilyen Atlanta, míg a másik a Messiah. Mi a közös bennük? Megosztó sorozatok. A másik, hogy rendkívül könnyen lehet darálni őket, ha elkap a hév és beránt, akkor simán ott ülsz 5-6 órát, annyira leköti az embert.

A Messiah az a sorozat, amely rossz pillanatban érkezett, ez az egyik oka, hogy nem futott be annyira, mint mondjuk egy Vaják, GoT, Csernobil és még lehetne folytatni. A Messiah ugyanis 2020 év elején jött, akkor, amikor a híradások egy esetleges világjárványról szóltak. Utána hiába lett világszerte "szünet", hiába fordultak a sorozatok felé az emberek, ebből mégsem lett kult, mert megannyi mást néztek az emberek.

A "sokadik" ok, amiért kevésbé népszerű, mert az interneten annyit olvashattál, megosztó sorozat, IMDB értékelés is 7,6 környékén, ami messze nem kiemelkedő minőségre utal. Kicsit olyan érzése van az embernek miközben nézi, mint a szintén Netflix alkotás, a Ne nézz fel! kapcsán. A Leonardo DiCaprio film is eléggé megosztó lett, ráadásul egy olyan közegnek készült, akik ilyen filmekre nem vevők (republikánus szavazók). Az egy görbe tükör volt, hogy a világ másik fele is kezdjen el gondolkodni.

Na pont ezt nem sikerült a filmnek kiváltani, mint ahogyan a Messiah kapcsán is teljesen másra figyeltek a nézők. Imádtam a külföldi és magyar kommenteket, kedvencem a port.hu szekciója, oda viszonylag kevés hsz érkezett, de az abszolút leírja, hogy ez a film egyáltalán nem nekik készült. Miért nincsen befejezett történet, miért nem varrtak el minden szálat és miegymás. Fennakadtak a hamis próféciákon, miközben egyáltalán nem ez a mondanivalója a sorozatnak.

A lényeg az egyik szempontból ugyanis a következő: hogyan reagálna a világ egy ilyen típusú emberre, mint a főhős. Ez a sorozat ugyanis gondolkodásra sarkall, arra, hogy közben és utána is azon agyalj, mi történt benne. Ez a sorozat kérdéseket tesz fel nekünk, van, amikre választ is kapunk, de sok nyitott marad. Ezért nem tetszik sokaknak, mert azt szeretjük, ha valami lezárt, kerek egész, megvan a válasz, nem kell használni az agyunkat.

Nem kell gondolkodni, csak darálni, mind a sorozatot, mind az életet. Utána jöhet a következő impulzus. Erre is próbálja felhívni a figyelmet, ahogyan a társadalmi megosztottságra is, ezért is volt fontos benne az a rész, amikor a bíróságon ül és az országhatárokról beszél. És mikor elkalandozol a gondolataidban, magaddal vitatkozol, akkor jön az utolsó rész, ami után kezdheted az egészet elölről, illetve azon agyalsz, lesz-e újabb évad, mert kéne, miközben a készítők is sejtelmesek voltak, mint Al-Masih a 10 rész során.

És a végén még mindig ott a kérdés, hogy vajon tényleg szüksége van-e a világnak egy Megváltóra, egyáltalán, miként reagálnánk rá? Rásütnénk, hogy orosz kém, esetleg amerikai laposföldhívő vagy arab terrorista? A 10 rész viszont sok volt, hiszen akadt üresjárat 2-3 epizódban a közepe felé, de érdemes a végéig várni, mert utána megint napokig úgy vagy, hogy jöhetnének az újabb részek.



#1029 december 28, 2022, 21:56:35, csabax
Megfontolandókat teszel közzé. (Itt is.)
Engem majd az Inside Job fog érdekelni a Netflixről.


Idézetet írta: csabax Dátum december 28, 2022, 12:40:22Megfontolandókat teszel közzé. (Itt is.)
Engem majd az Inside Job fog érdekelni a Netflixről.

444en olvastam rola tegnap, fel is keltette az érdeklődesem.
Tetszik hogy fullra Rick es Morty kepi es karaktervilagot hozza. Nyilvan mas sztori es keszitok de ez nekem pozitiv.

#1031 december 29, 2022, 21:53:13, Pozzato
Aranybulla

Netflix, HBO Max, Apple TV+, Amazon Prime, Disney+ és majd jön a Showtime, de kit érdekel, ha Rákay Kálmán sorozatot készít? Mi itt vergődünk évek óta, hogy találjunk valami minőségi alkotást, miközben hazánkban készül egy csodás mű. Na jó, abbahagyom, elég csak elolvasni a kommentszekciókat, mondjuk a sorozatjunkie-n.  ;D  ;D

https://www.sorozatjunkie.hu/2022/12/25/emlekezteto-aranybulla-1-evad/#comments

Értékelhetetlen foshalmaz, mint ahogyan az Elkúrtuk, Blokád és a többi fideszes vergődés. Hihetetlen, hogy van egy kiváló stúdiónk, olyan operatőr, mint Rév Marcell, olyan rendezők, mint Mundruczó Kornél, Antal Nimród és Nemes Jeles László, erre ilyen Kálmánka próbál "okoskodni". Elkezdik, Trónok harcára hajaz majd, aha, inkább ez a Trógerek harca.

Idézetet írta: Pozzato Dátum december 29, 2022, 21:13:15Aranybulla

Netflix, HBO Max, Apple TV+, Amazon Prime, Disney+ és majd jön a Showtime, de kit érdekel, ha Rákay Kálmán sorozatot készít? Mi itt vergődünk évek óta, hogy találjunk valami minőségi alkotást, miközben hazánkban készül egy csodás mű. Na jó, abbahagyom, elég csak elolvasni a kommentszekciókat, mondjuk a sorozatjunkie-n.  ;D  ;D

https://www.sorozatjunkie.hu/2022/12/25/emlekezteto-aranybulla-1-evad/#comments

Értékelhetetlen foshalmaz, mint ahogyan az Elkúrtuk, Blokád és a többi fideszes vergődés. Hihetetlen, hogy van egy kiváló stúdiónk, olyan operatőr, mint Rév Marcell, olyan rendezők, mint Mundruczó Kornél, Antal Nimród és Nemes Jeles László, erre ilyen Kálmánka próbál "okoskodni". Elkezdik, Trónok harcára hajaz majd, aha, inkább ez a Trógerek harca.

Néhány értékelés Kálmán filmjéről  ;D
https://www.imdb.com/title/tt21194980/reviews?ref_=ttexrv_ql_3

Mi várható 2023-ban sorozatok terén? (1. rész)

Hosszú hozzászólás lesz - szokás szerint -, de próbáltam összeszedni Nektek a 2023-as újoncokat, illetve azokat, amik ebben az évben folytatódnak. Elnézést, ha valamit kihagytam, illetve előre leszögezem: sajnos a szuperhősös és videójáték adaptációk kiesnek, szóval ezekért előre is bocsánat. Tudom, ez manapság megkerülhetetlen téma (még a 2010-es évek közepén talán ebbe a topicba is írtam ezt, hogy sajnos vagy nem, de ez a két irányzat lesz a trend a sorozatok terén), de nem igazán vagyok benne ebben a világban, ezért nem is értek hozzá, fogalmam sincs például a The Last of Us c. játékról (ez az én műveletlenségem).

A másik dolog, ha van trailer a sorozathoz, akkor azt link formájában tettem bele (nem akarom ennél is jobban széthúzni majd az oldalt). Az egészet több részre bontottam, így reményeim szerint elkülönül majd, mindenki kedvére tud válogatni. Az elkövetkező napok folyamán posztolom majd őket. Vágjunk is bele!

HBO Max

A 2023-as év óriási változásokat hoz majd az HBO Max, mivel a jelen formátumában megszűnik. A Warner és a Discovery egyesült, David Zaslav CEO pedig megkezdte a takarítást a platformon, ez hatással lesz tehát az HBO Max tartalmaira és felületére, a Magyarországról elérhető szolgáltató új neve a Max lehet (legalábbis erre utaltak a pletykák). Szó esett áremelésről is, de az olyan kedvezményeket, mint a lifetime 33%, nem törlik el. Állítólag olyan információk is vannak, miszerint jön egy reklámokkal teletűzdelt opció is, itt viszont elvileg csak minimális összeget kéne fizetni, de olvastam olyat is, hogy ingyenes lenne.

Zaslav egy profitorientált szemléletet képvisel, megnézték mi működik, illetve elengedik azokat, amik nem. Megvizsgálták, melyik sorozatot streamelik a legtöbben, mire kíváncsiak az emberek, ennek értelmében pedig azt mondták, hogy franchise-okra kerül a fókusz. Eltűnik a friss mozifilmek platformra való kerülése, mint ahogyan a kevésbé sikeres sorozatot is kaszát kapnak. A Westworld talán elsőre nem illik bele ebbe, ráadásul egy "franchise" volt, de mint kiderült, gyenge számokat produkált.

Az HBO az európai gyártókkal kis túlzással megszakították a kapcsolatot, HBO európai tartalmainak jelentős része eltűnt a platformról (Aranyélet utolsó évada, Besugó, hogy csak a magyarokat említsük). Elvileg lesz egy felület (ez lehetne az ingyenes?), ahová ezek majd visszakerülnek, egyelőre erről még nincsen bővebb infó, mint ahogyan arról se, mi lesz az amerikai tartalmakkal, amik közül szintén eléggé sok lekerült (Westworld stb.). Az viszont biztos, így is eléggé sok tartalom található meg az HBO Max felületén, illetve a névutód is ugyanezzel a felhozatallal rendelkezik majd (érdemi változás ilyen téren nem várható, maga a felület alakulhat át amolyan Disney-re).

Térjünk át az alkotásokra, Trónok harca projekt a készítők pletykái alapján nem halad olyan ütemben, mint ahogyan tervezték. Elvileg a Sárkányok háza 2024-ben kap új évadot, míg a többi GoT-spinoff "jegelve" van. Ezek után jogos lehet a kérdés, hogy mi készül akkor a Warner - Discovery párosnál, mit láthatunk 2023-ban? Kezdjük azzal, amik jelenleg is futnak és érkezik belőlük az új évad:
  • Tokyo Vice 2. évad (IMDB értékelés: 8.0 )
  • Succession 4. évad (IMDB értékelés: 8.8 )
  • Euphoria 3. évad (IMDB értékelés: 8.4 )
  • Winning Time 2. évad (IMDB értékelés: 8.3 )
  • The Righteous Gemstones 3. évad (IMDB értékelés: 8.1 )
  • Barry 4. évad (IMDB értékelés: 8.4 )
  • True Detective 4. évad (IMDB értékelés: 8.9 )
  • Hacks 3. évad (IMDB értékelése: 8.2 )
Ami kérdőjeles, hogy az Euphoria elkészül-e 2023-ban, illetve a Peacemaker mikor lesz készen, de elvileg ezeknek is jönniük kéne ebben az évben.
Térjünk át egy huszárvágással az újoncokra, amiből szintén akad néhány:
  • The Sympathizer: Valószínűleg az egyik leginkább várt HBO alkotás, főszerepben Robert Downey Jr., sorozata Pulitzer-díjas Viet Thanh Nguyen könyvéből készül (AMoly értékelés: 84%), kiemelkedő szereplő- és készítőgárda. A sorozat a vietnámi háború idején játszódik és egy kém életét mutatja be.
  • White House Plumbers: Elvileg ez lenne az egyik legnagyobb dobása az HBO-nak, ami reális is lehet, hiszen két sztár a főszerepben: Woody Harrelson és Justin Theroux. A készítő az a David Mandel, akinek az egyik legjobb szatirikus politikai vígjátékot köszönhetjük (Veep, IMDB értékelés: 8.4). A sorozat középpontjában a Watergate-botrány áll, annak is egy más szemszögből való megközelítése: 'Nixon politikai szabotőrjei és a Wartergate agyai voltak, és akik akaratukon kívül megdöntötték az elnököt, miközben túlbuzgó módon védeni próbálták annak hivatalát." Szóval ez egy félig-meddig humoros alkotás lesz, már van róla trailer is.
  • The Idol: A sorozat készítői az énekes The Weeknd és Sam Levinson, akinek az Euphoriát köszönhetjük. A főszerepben The Weeknd mellett Johnny Depp lánya, Lily-Rose, alkotásról röviden: "A zeneiparról szóló dráma középpontjában egy önsegítő guru van, aki egy modern szekta vezetője, aki komplikált kapcsolatot alakít ki egy feltörekvő popidollal." Elérhető magyar feliratos előzetes is hozzá.
  • Love and Death: Ez egy trükkös sorozat lesz, ugyanis a sztorit 2022-ben elmesélte a Hulu és kiadta Candy címmel (trailer), aminek főszereplője Jessica Biel. Ez elérhető a Disney+ felületén, értékelése 7.2 az IMDB-n és öt részből áll, míg a Love and Death 6 részes, főszereplője Elizabeth Olsen (másik pedig Jesse Plemons). Ezen a téren már eléggé komoly az erősödés, hiszen Olsen korunk legjobb színésznője, sorozat készítője pedig David E. Kelley (a legendás sorozatkészítő, például: Big Little Lies). A történetben nem tudom, van-e annyi, hogy másodjára is ütős legyen, de a lényege itt van: megtörtént események alapján készült (1980-as sztori), Wylie városában játszódik, ahol egy háziasszonyt azzal vádolnak, hogy megölte barátját egy baltával, brutális gyilkosság. Miért tette, ha mindene megvan? Az HBO 2023-as bemutatója során volt róla egy teaser.
  • Full Circle: Ha csak annyit mondanának, hogy Steven Soderbergh a készítő, akkor az korábban egyet jelentett a minőséggel, viszont legutóbbi két sorozata félrecsúszott. A sorozat középpontjában egy elhibázott emberrablás áll, viszont ezt is megpróbálják úgy elmesélni, ahogyan a Kaleidoscope tette. A szereplőgárda erős, de nem igazán látom, hogy ez működhet, de reménykedjünk benne.

Mi várható 2023-ban sorozatok terén? (2. rész)

Az első rész az HBO jelenéről és jövőjéről szól, látszik, hogy a Game of Thrones franchise az, amire építeni akarnak, de a 2023-as kínálatukban eléggé sok az új minisorozat. Erősen kérdéses, hogy a The Lasf of Us befut-e, ha nem, akkor valamit virítani kell az év második felében a jelenlegi sorozatokon túl. Az biztos, hogy ott "hevernek" Matt Reeves sorozatai, aki az egyik podcastben elmondta, hogy a Gotham City P.D. nevet viselő pilotot az HBO egyelőre félredobta, de gőzerővel készíti a The Penguin c. alkotást Colin Farrell főszereplésével. És elvileg eltették az Asylum elmegyógyintézet sorozatát is 2024-re.

Ez tehát az HBO kilátásai (Batman és a GoT univerzuma), ha az idei sorozatok kifulladnának. Az nem segített a platformnak (európai szinten), hogy a Showtime és az FX más kezekbe került (vagyis a tartalmaik), mert most lehet látni igazán, hogy ezek mennyit hoztak a konyhára (Fargo, American Horror/Crime Story, Snowfall, Justified, Atlanta, Ray Donovan, Billions, Yellowjackets, Shameless, Homeland stb.). Ezek szinte mind lekerülnek vagy átkerülnek egy másik platformra... (igaz, lehetnek majd megállapodások stb.), viszont mi történik akkor, ha egy gyártó csak saját tartalmakat készít, nem fog össze senkivel, nem vesz át semmit? Ezért vizsgáljuk meg a második részben az Apple helyzetét.



Apple TV+

Az Apple TV+ lassan négy éve indult (2019. november 1.), kezdetben húztuk a szánkat, mondván eléggé kevés a tartalom, de ők mindvégig tudatosan és konzekvensen építkeztek. Szupersztárokat igazoltak, de nem csak a színészek szintjén, hanem az írók és rendezők között is. Mi lett ennek az eredménye? A 2022-es év legjobb újonca az IMDB pontozás alapján az Apple egyik sorozata lett (Severance), taroltak vígjátékok terén az idei Emmy-gálán (Ted Lasso), és ahogyan tavaly, úgy idén is nyernek minimum egy, de inkább 3-4 Golden Globe-díjat (Ted Lasso, Black Bird, Severance stb.).

Készítenek 2-3 sorozatot, abból az egyik garantáltan kiemelkedő lesz. És megfigyelhető, egyre jobb minőséget tesznek le az asztalra, tudják, hogy mely sorozatokat kell elengedni, illetve mik azok a pilotok, amikre vevők lehetnek az emberek. Elképesztő profizmus egy gyakorlatilag négy éve létező platformtól. Ha így folytatják, akkor minden bizonnyal vezető helyen lesznek, ráadásul nekik nem kell attól tartani, hogy egy-egy sorozatot elveszítenek, hiszen ami az Apple TV+ felületén elérhető, az mind az övék. Mi a gyengeségük? Szerintem épp maga a platform felülete, nekem továbbra sem tetszik, de ez van, egyéni szociális probléma.

Sokkal jobban menedzselik a dolgokat, mint az HBO, Netflix és a társaik, tudatosan haladnak, ráadásul a 2023-as újonclistán is gyakorlatilag a legizgalmasabb érkezők jelentős része hozzájuk kapcsolható. Egyelőre azonban a folytatásokról:
  • For All Mankind 4. évad (IMDB értékelés: 8.0 )
  • Ted Lasso 3. évad (IMDB értékelés: 8.8 )
  • The Morning Show 3. évad (IMDB értékelés: 8.3 )
  • Severance 2. évad (IMDB értékelés: 8.7 )
  • Pachinko 2. évad (IMDB értékelés: 8.4)
  • Servant 4. évad (IMDB értékelés: 7.5 )
  • Slow Horses 3. évad (IMDB értékelés: 7.9 )
  • Trying 4. évad (IMDB értékelés: 7.9 )

Mik jönnek 2023-ban? Ha ennek csak a fele már jól sikerül, úgy gondolom mindenki elégedett lesz, akinek előfizetése van:
  • Masters of the Air: A leginkább várt sorozat, az Elit alakulat és a True Detective 1. évadának készítői csinálják, költségvetés óriási, Spielberg produkciós cége felügyeli munkálatokat. A szereplők közül Barry Keoghan és Austin Butler lehet ismerős. A történetk középpontjában a II. világháború és a náci Németország elleni küzdelem áll, azon belül is a Nyolcadik légierőre koncentrálnak.
  • Shrinking: Két olyan színész készíti, akinek egyedi a humora és jól ismerjük őket (Brett Goldstein és Jason Segel), főszerepben pedig Harrison Ford, aki "egy gyászoló pszichiáter, aki feladja a tanultakat és az etikát, és minden betegének konkrétan elmondja, mit gondol, amivel hatalmas változásokat idéz elő az ő életükben is a sajátja mellett." Ehhez csak teaser érkezett, ja, meg január végén érkezik.
  • Wool: A sorozat elvileg már készen van, utolsó simításokat végzik, itt is izgalmas lehetne a készítő vagy a szereplők személye, de még ennél is érdekesebb a sztori. Hugh Howey nyolckötetes könyve alapján készült, nem kell parázni, mert például az első könyv mindössze 60-70 oldal, de annál tömörebb. A posztapokaliptikus világban játszódó sorozat középpontjában egy "betonváros/betontorony" áll, amelynek lakói ugyan megmenekültek a pusztulás elől, de ebben a "börtönben" borzasztó az élet. A létesítményt egy rezsim uralja, akik mindenkit elnyomnak annak a címén, hogy meg kell védeni őket mindentől, ami külsőleg érkezhet. Az emberek viszont lázadozni kezdenek, de ezeket erőszakkal elnyomják, zavargásokról pedig később sem beszélhetnek a túlélők a fiataloknak.
  • Lessons In Chemistry: Egy kiemelkedő könyvből készült (Moly: 95%), a linkre kattintva olvashatjátok a sztorit is róla, főszerepben pedig Brie Larson, szóval garantáltan nézős.
  • The Crowded Room: Készítők között ott van Mundruczó Kornél, míg a szereplők között Tom Holland! A könyv már önmagáért beszél (Moly: 88%), megvalósítás érdekes lehet, rövid sztori: "Antológiai sorozat lesz (minden évben más elmebeteggel), első évad Billy Milligannel foglalkozik, aki az első olyan ember volt, akit a betegségéből kifolyólag ("a másik személyiségem követte el") felmentettek egy bűnügyi tárgyaláson."
  • Disclaimer: A sztorija a következő: "egy tiszteletben álló dokumentumfilmesről szól, akinek a karrierje arra épült, hogy megbecsült intézmények rossz kihágásairól rántotta le a leplet, de amikor elolvas egy hozzá került könyvet, rájön, hogy ő a történet főszereplője, és az legsötétebb, csak általa ismert titkokat hozza a felszínre." Elsőre nem egy nagy valami, ugye? Viszont, ha megnézzük, kik készítik (Alfonso Cuarón és Emmanuel Lubezki), illetve ki a főszereplő (Cate Blanchett) és ki a mellékszereplő (Sacha Baron Cohen), akkor minden bizonnyal ez lehet az év legkülönlegesebb sorozata. Vagy nagyon mellémegy, vagy ilyen Severance szintű 8.5 feletti pontozása lesz és hivatkozási alap és Golden Globe-jelölés.
  • Dark Matter: Blake Crouch könyve alapján, aki a Wayward Pines írója volt. Ezek után már lehet sejteni, ez sem lesz egy szokványos anyag (Moly: 85%), érdemes elolvasni a linkben lévő könyv tartalmát. A casting kiemelkedő sikeredett, olyan színészekkel, akik nem szupersztárok, de rendszerint jól játszanak.
  • Hello Tomorrow!: Billy Crudup mint készítő és szereplő, rövid sztori: "A retró jövőben játszódó dramedy egy csapat utazó ügynökről, akik holdi üdülési jogokkal kereskednek."
  • The Last Thing He Told Me: Eredetileg Julio Roberts lett volna a főszereplő, végül Jennifer Garner lett az utódja. Garner egy olyan nőt alakít, aki váratlanul közelebb kerül a 16 éves mostohalányához, miközben nyomoz a férje rejtélyes eltűnése nyomában. Ez lehet az egyik betli, bár Josh Singer is a készítők között van (Spotlight), meglátjuk.
  • Bad Monkey: Annyira elborult az alapsztori, hogy ez csak bukás lehet, vagy nem.  ;D  "Sztori egy nyomozóról, akit lefokoznak éttermi ellenőrnek Dél-Floridában, de egy leszakított kar berántja őt a Florida és a Bahamák földjeit és környezetét szétromboló kapzsiság és korrupció világába." Megnéztem az adaptalándó könyvet és írót, egyszerűen nem látom, hogy egy közepes alkotásból, hogyan lehet kiemelkedő sorozat, mindez Vince Vaughn szereplésével... Aztán lehet, ez lesz életem legnagyobb pozitív csalódása.
  • The New Look: Elsőre egyáltalán nem tűnik izgalmasnak a sztori, hiszen II. világháború és divatdiktátorok: Dior és Coco Chanel "háborúja" Párizsban. Továbbá szerepel majd még Givenchy, Balenciaga, Balmain, Pierre Cardin és Yves Saint Laurent. Alapjáraton ez az egész nem érdekelne, de egyfelől a szereposztás kiváló, másfelől meg a készítő: Todd A. Kessler. Ott volt a Maffiózók készítésének kezdetén, majd A hatalom hálójában és a Bloodline volt az, amiken dolgozott, ennyi. Ezek mind jó sorozatok, masszív alapokkal, korrekt munkával. Kessler általában hagy időt magának, szóval biztosra veszem, ez egy alapos és minsőégi alkotás lesz.

Nehezen tudom elképzelni, hogy ezek közül minimum négy sorozat ne legyen megint kiemelkedő.