Kerékpár fogadások

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában


Így lesz érdekes ez a Tour.  ;D  Kíváncsi vagyok, hogy mekkora a tisztelet Froome irányába a mezőnyben. Szerintem minimálisra csökkent.

Idézetet írta: peshark Dátum július 07, 2018, 15:32:07
Az viszont nem volt gyenge, ahogy Froome-ot kirakták a mezőre, utána Quintana kap defektet 3 kilométerrel a vége előtt... egész érdekes itt az utcsó néhány kilométer :D

Légyszi valaki pár mondatban írja már le, mi történt velük  :D Én csak most nézem az eredményt, azt akartam kimatekozni, hogy melyik hegyre jól menő rider szedi látványosan a perceket, hogy engedjék szökni, aztán látom, hogy Froome és Nairo is perc fölött kapott. Mi történt velük???

Az utolsó 10 km-ig semmi extra nem volt aztán beindultak az események :D

"Előbb egy kisebb bukás miatt Demare, Porte és Yates szakadt le a főmezőnyről, majd öt kilométerrel a befutó előtt a címvédő Chris Froome került a földre. Percekkel később - nem sokkal a három kilométeres kapu előtt - Quintana kapott defeketet, így ő is leszakadt a főmezőnytől, amely a Quick-Step vezetésével ment óriási tempót.

A sprintet meglepően simán a Tour-újonc Gaviria nyerte, Sagan és Kittel előtt, 2003 után vezeti újra egy kolumbiai versenyző az összetettet. A Froome-Yates-Porte hármas 51 mp hátránnyal jött meg, Quintana 1.15-t kapott kezdésként. Az összes többi összetett esélyes (Nibali, Dumoulin, Landa, Uran, Bardet, Zakarin, Fuglsang és Valverde) viszont a főmezőnnyel együtt ért célba."

Froome bukása: https://youtu.be/ppdTcQp-drA

Lesz még pár sprinterszakasz, ezért kielemeztem az első hajráját.
https://www.youtube.com/watch?v=uVGfTVzpiyM

Ha jobban megnézzük, hat emberrel van ott elől a Quick-Step, Gaviriának tökéletes sort hoztak össze. Van egy borás, aki zavarna, de Sagannak még az is óriási problémát jelent, hogy tartsa a mezőnnyel a lépést. Elnézve a hőtérképet az is kiderül, hogy hiába Kittelnél a nagyobb sebesség, mégsem ért vele semmit, mert gyakorlatilag borzalmasan helyezkedett. Katusha nem tudta őt helyzetbe hozni, ahogyan Sagant se a Bora.



Gaviria teljesítményét megnézve rájöhetünk, hogy a gyakorlatilag az utolsó 600 méterig "vegetált". Csúcsteljesítményen 200 métert nyomott meg, amikor 74,2 km/órával ment. A tökéletesen elkapott pillanatnak hála az utolsó 100 méteren már simán kiengedhetett.


Tavaly a 11. szakasz után óriási volt a hype Kittel körül, külön elemzések születtek, hogyan nyerte meg azt a hajrát. A Quick-Step helyezkedése itt borzalmas volt, Kittelnek kvázi magának kellett kikaparnia a gesztenyét, ezért is elképesztő a 71,17 km/órás sebesség.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=18&v=mD8eLwO6TS8

Ugyanakkor az is megfigyelhető, hogy mennyit fejlődött a belga csapat vonata. Volt az idei első szakaszon elterelés is tőlük (Gilbert és Jungels révén), míg Richeze 50-100 méteren át olyan tempóra képes, amire rajta kívül csak 1-2 felvezető (Sabatini, aki szintén a Quick-Stepben van). Nyers erőből ugyan Kittel lenyomná őket, de ha megfigyeljük, nem is hagynak sprintelni másokat. Ott volt a Quick-Step mellett a Trek vonata (Degenolb előtt Stuyven), de érdemes megfigyelni, hogy Stuyven elveszti a németet, hátra is kell néznie, akit tökéletesen zártak be. Ez mutatja az összeszokottság hiányát.

A Quick-Step viszont tökéletesen építi fel ezeket a dolgokat, aprólékosan megtervezve. Gaviria mióta hozzájuk került 22 versenyen indult együtt Richezével. Viviani mellé Sabatinit rakták, láthattuk is a Girón, hogy az olasz elhozott négy szakaszt. Ja és a Quick-Step már a jövőt építi, Hodeg Martinellivel készül, ő lehet a következő Gaviria, míg Jakobsen szintén rendkívül gyors. 
Kittelt próbálták a Katushánál a kis Zabelhez szoktatni, de ő nem klasszikus felvezetőalkat. Kitteltől most bölcsebb lenne, ha tenné a kereket a kolumbiaira, különben nem biztos, hogy legyőzi őt. Mindezek ellenére a 2.50-es kolumbiai sikerben akkora értéket nem látok.

Amire lehet fogadok:
Kittel előrébb végez, mint Groenewegen (2.25): Ha jól helyezkedik a német, akkor ez megvan
Degenkolb előrébb végez, mint Matthews (1.83): Én az ausztrált továbbra sem tartom sprinternek. Degenkolb-nál viszont láttam még erőt bőven az első szakasz után is.

A Quick-Step sprint dominalasa varhato volt ilyen sorral, hibatlanul csinaljak amit kell egy ilyen szakasz vegen.

(Ezek a sik terepen 70 km/h-k eszmeletlen eredmenyek, igaz nem regota tekergetek meglehetosen amator szinten meg, de 45 fele meg nem mentem sik szakaszon sprintben, belegondolva is borzaszto a 70+... :D)

Én sem jutottam még 70 közelébe ilyen terepen (lehet akkor már a Katushánál tekernék  ;D), de elnézve mondjuk egy Kittel-féle edzést, azért ebbe nagyon hosszú évek profi munkája van. Ezért is bosszantó, mikor olyan tehetségek, mint Coquard vagy Bouhanni elkallódnak a semmibe, pedig érzékük lenne hozzá bőven, csak még több munka meg kitartás kéne. Azt még tegyük még hozzá, hogy minimálisan emelkedett a befutó és így jött össze ez Gaviriának.

Ha már gyorsaság, akkor pályaversenyzők és a legendásan hatalmas combú Robert Förstermann.
Könnyed napi edzései: https://www.youtube.com/watch?v=aOImvJOaGiY
És a bizonyos kenyérpirítós videó: https://www.youtube.com/watch?v=S4O5voOCqAQ

Olyan könnyedén ment 50-el az elején, hogy elszörnyülködöm.  ;D

Hali,

Greipel ennyire kiégett már, hogy meg sincs említve itt a fórumon? :D

Sajnos amióta nincs Eurosporton, egy bringás közvetítést sem láttam, egyáltalán nem vagyok már képben.

Ő már túl van pályafutása csúcsán, ez már tavaly is látszott, de azt még sok esetben tudta ellensúlyozni rutinjával. Felvezetője nyugdíjba ment (Henderson), másik segítője Sieberg sem fiatal már, ahogyan maga Greipel sem. 35 éves, ő sosem taktikai érzéke miatt nyert hajrákat, hanem a rendkívüli erejével. Ez az erő már elfogyott. Most arra gyúrtak, hogy átképzik őt egynapos menővé. Emiatt látható volt pár macskaköves versenyen is, de azért ezt a szakágat nem lehet 34-35 évesen megtanulni, ha nem ilyen izomzata az embernek.

Csapatánál már készülnek is a jövőre. A Mitchelton-Scott paradigmaváltásának köszönhető kegyvesztetté vált Caleb Ewan kerülhet a helyére. Én azt mondom, hogy még a másodvonalban elit lehet Greipel, ezért is nyer HC sprinteket, de a legmagasabb osztályban már egyre nehezebb lesz neki. Talán még egy szakasz összejöhet neki a Touron, de nem vennék rá mérget. Már itt az új hullám (Gaviria, Ewan, Groenewegen, Hodeg, Jakobsen, Mareczko stb.), akikkel még Kittellék is nehezen veszik fel a versenyt. Már teljesen új dinamikájúak a sprintek is, jóval fontosabbá vált a helyezkedés és taktikai érzék (és a csapat), mint a nyers erő. Kevésbé fog dominálni a Cipollini, Kristoff vagy Greipel által látott hajrázási módszer.

Nem a legélesebb a kés a fiókban eddig a Sky csapata. Minden komolyabb esélyes perc környékén maradt velük szemben a 35 km-es TTT-n. Azért egy 30-40, de 50 másodperccel is többet gondoltam.

Úgy állunk, hogy Dumoulin, Urán és Jungels áll eddig legjobban az összetett esélyesek közül. Nagy kérdés, hogy mennyire áldozza majd be Thomast a Sky, ha nem akkor, ő most nagyon jó helyzetben van. Dumoulin számomra talány, elvileg nem kéne bírnia a három hetet, egyelőre nem számolok vele. Urán ahogyan vártam hozza a kötelezőt, ő komoly problémát jelenthet mindenki számára. És akkor Jungels. Nem tudom, hogy mi a terve a Quick-Stepnek, de Jungels idén egyszer már volt top forma közelében, mégpedig az Liege-Bastogne-Liege győzelme alkalmából. Amúgy sem tartom őt klasszikus háromhetes menőnek (egyelőre), de elvileg annak készül. Remek alkalom, hogy bizonyítson, mert ott a pavés szakasz vasárnap, plusz a kronó, hegyből azért annyi nem lesz, talán top10 meglehet (esetleg top5?).

Quintanától én elbúcsúznék. Uránhoz képest másfél perc a hátránya, Froomehoz képest egy perc. Ehhez jön még az utolsó kronó, magyarán 3-4 percet kéne minimum ledolgoznia a hegyekben. Landa és Valverde jobb pozícióban. Megmondom őszintén, én a Movistarból nagyon örülnék egy jó Valverde szereplésnek, de nála elvileg nagyon játszik a vb és a Vuelta.

Nibali sem elveszett még, azonos idő gyakorlatilag Froome-Porte-Landa hármassal. Egyénin fog kapni, de azért 1-1,5 perc nem lesz vészes, ha azzal számolunk.

Amit várok az a vasárnap és Roubaix. Kicsit gonosz vagyok és nem szoktam ilyet kérni, de a verseny szempontjából jól jönne egy kis zord időjárás (egyelőre 26-27 fokot írnak és napsütést). Ha ez így marad, akkor hiába lesz sok a pavés szekció, akkora különbségek nem alakulnak majd ki. Sok függ ott majd a Bahrain-QS-Movistar hármasból. Nibali, Jungels és Valverde mind bírja ezeket, vannak jó segítőik is, ha bátrak, akkor helyzetbe hozhatják magukat.

És megint Gaviria. Első Giroján 4 szakasz, most pedig már kettőnél tart a Touron. 23 évesen csak Cavendish tudott így dominálni, de ő sem az első TdF-án. Pár éve írtam, hogy nagy sztár lesz a gyerek, de nem gondoltam, hogy ennyire hamar összejön a jóslat.

Tanítani való most is, ahogyan Richeze kihozta őt, majd 55-57km/órás tempóval ment olyan 400 métert az élen, hogy kevesen tudtak csak mögötte maradni, majd Gaviria 235-től robbantott, azt hittem hosszú lesz, de pályás múltja miatt megvan neki a kitartása. Ez volt anno Cavendish előnye is. Richeze sajnos már 35, de mondjuk a felvezetők olyan 36-38 éves korig kényelmesen elvannak. Talán még van benne 1-2 jó év, akkor viszont Gaviria bedarálhatja az egész mezőnyt minden évben. Ha már kettőnél megáll az se lesz piskóta, de szerintem még 1-2 szakaszgyőzelem benne van.

Sok sprintert láttam már, Cavendishnél mondtam azt, hogy ő tényleg erre született, de Gaviria szerintem túltesz rajta. A helyzetfelismerést, ütemérzéket nem igazán lehet tanítani és ebben ő elit. Amikor az argentin körön anno megverte idolját, akkor lehetett már látni, hogy itt egy zseni van születőben. Ja és a Quick-Step már 49 győzelemnél jár idén (ez azért borzasztóan bosszantó  ;D). Azt rebesgetik, hogy Hodeg ott lehet a Vueltán. Akkor ő is nyer 2-3 hajrát?  ;D

Kittel viszont borzalmas. Nekem azért ez elgondolkodtató, hogy Kristoff sem volt jó a Katushában az elmúlt években, Kittel sem, pedig új csapat és új remények. Valami nincsen ott rendben.

Nézegettem azért a Vuelta rajtlistáját is, sok név még nincsen, de nekem van egy olyan érzésem, hogy valamelyik fiatal (elsősorban Miguel Ángel López) vagy egy rutinos bringás, aki amúgy outsider lenne behúzza a versenyt. Nibali, Valverde és a többiek a vb-re való felkészülésnek használják, Quintana jó eséllyel el sem indul. Kíváncsi leszek Keldermannra meg Yatesre (és Chavesre). Nekem valahogy az jön le, hogy bizony meglepetés GT győztes lesz.

Arra alapozom ezt, hogy 2009-ben és 2013-ban nehezebb volt a vb pályája (Evans illetve Rui Costa nyertek) és akkor a Vuelta győztesek a következők voltak: Valverde és Horner. Utóbbi győzelme egyértelmű meglepetés volt, míg előbbi azért akkora nem, de ő sem volt klasszikus háromhetes menő. Mindkét versenyző amúgy kipihenten érkezett a Vueltára akkor, az volt az első háromhetesük. Elnézve a rajtlistát ez leginkább Keldermannra igaz.

Biztos indul majd egy-két rutinos róka, lehet érdemes lesz 40-100 közötti szorzókat nézni.

Emlékszem mennyire tetszett neked Gaviria 1-2 éve is már, írkáltál róla. Igazad lett.
Eddig nem tudtam nézni a Tourt, de a java még csak most jön majd jövő héttől. Jungelsről mit gondolsz? Csak azért kérdezem mert a Quickstep durván jó minden versenyen, pont most ne villantanának valamit? Csak az is kérdés hogy ki a versenyzőik közül:-)
És Dan Martin? Nem lehet a fekete ló? Bár kb. semmi komolyat nem vár tőle senki oddsszok alapján.

Jungels jó szereplésének én nagyon örülnék, de azért az nem járja, hogy a sík szakaszon üldözésben vesz részt, sprinteket vezet fel. Ez azért komolyan visszacsaphat a harmadik héten. Időfutam sem olyan hosszú, pedig írtam nála a top10-et, de azóta sem hagyják pihenni. Quick-Step ebből a szempontból nem jó, hogy sosem pihennek. Minden szakaszon mindenki dolgozik, nem fogják bírni. Azt sem értem, hogy Jungels mellé minek Alaphilippe, mivel a francia nem klasszikus hegyi segítő. Szerintem 1,5-2 hétig jó lesz a luxemburgi, aztán jön egy rossz nap és a vége a versenyének. Remélem nem lesz így, de az elmúlt napokban mutatott teljesítményéből is erre lehet következtetni.

Dan Martint én a QS-ben kedveltem meg, határtalan küzdeni akarása miatt. Elviekben az UAE-nél dolgoztak a legnagyobb problémáján, az időfutamon. Erre utalhat az is, hogy a romandiai egyhetesen 8. lett hegyi kronón és ott volt még két csapattársa is a legjobbak között (Durasek és Rui Costa). 1.39-et kaptak a TTT-n, ami helyett én olyan 2-3 percet gondoltam. Mindezt úgy, hogy konkrétan nulla specialista volt a csapatban (Kristoff, Ferrari, Atapuma.. viccnek is rossz  ;D).

Amikor hosszút nyitott a Mur de Bretagne-on (ahol három évvel ezelőtt második lett Vuillermoz mögött), akkor azt hittem a végére elkészül az erejével, mert nagyon jött Latour, de nem (érdekes, mindkétszer AG2R versenyzővel harcolt a győzelemért). Nagyon egyben van fejben. Ez látszik a mozgásán, hallgattam a szakasz utáni nyilatkozatát is, nem tűnt úgy, mint aki széthajtotta magát, sőt még poénkodott is. 1.44 van a top10-re, 9.00 a dobogóra. Nem azt mondom, hogy összetett esélyes, de ha megnézzük, hogy a Dauphinén 2.35 volt a hátránya összetettben Thomastól a végén, amiből 2.28-at a csapatidőfutamon szedett össze (8 mp még a prológon jött neki össze), akkor azért nem lenne meglepő egy jó helyezés tőle. Dauphinén a hegyekben a legjobb volt.

Nála két szűk keresztmetszet van:
- A már említett időfutam. Fejlődött benne, de 31 km utolsó előtti napon, ráadásul dimbes-dombos. Nehéz lesz. Tavaly 1 percet kapott majdnem Landától is. Most nem merek saccolni, mert ha a végén ilyenekkel kell harcolnia, mint Bardet, Landa vagy Urán, akkor bármi megtörténhet. 1 percet azért így is kioszthatnak neki.
- Vasárnapi pavés szakasz. Kicsit kutatnom kellett, mert emlékeimben nem nagyon él, hogy Martint macskakövön látom. Elvétve indult csak. A probléma az, hogy most ebből sok lesz vasárnap. Egy 59-60 kilós embernek azért ez nem tesz jót. Itt nagyon fontos a helyezkedés és az is, hogy ilyen etapokon legyen rutinod. Neki alig van. Ha elnéz valamit akárcsak egyszer is, elmehet rajta a Tourja. Froome is ráfázott erre 2014-ben, de látszólag lószart se tanult belőle, lehet ő is bajban lesz vasárnap.

Vasárnap este okosabbak leszünk. Jelenlegi 1,5 perc hátrány Thomasszal szemben ideálisnak mondható. Froome, Nibali, Landa és a többiek is látótávolságon belül (30-40 mp). Ha nem megy feljebb 1 percnél, akkor szerintem érdemes rakni a dobogót nála. 1,5-2 percet kéne ledolgoznia a hegyekben és megmondom őszintén, sok emelkedő fekszik neki.

Ha Bardet nem kapott volna a csütörtökön, akkor azt mondanám, hogy neki még jobban. Sok lejtmenet lesz, abban zseni a srác. Elvileg csak mechanikai probléma volt, ha ez így van és nem kap sokat vasárnap, akkor vele is számolnék. Mint ahogyan Warren Barquillal. Vele értelemszerűen csak top10 szempontjából, de az eléggé jól fizet. Lejtmenetet nagyon tudja, hegyekben is elit, jó felkészülése volt.

És akkor aki nekem sötét ló az Primoz Roglic. A síugróból lett bringás, aki legutóbbi három egyhetesét megnyerte (baszk, romandia és szlovén, ebből kettő WT). Időfutamban láthattuk már, hogy az egyik legjobb, főleg az 31 km-es fog neki kedvezni. Strade Bianchéra elvitték a legutóbbi két évben, tehát jól bírja a nem aszfaltozott versenyeket is. Ha nem csak egy hétig tud ott lenni a legjobbak között, akkor bizony jelenthet fejfájást a többieknek (tegnap is a legjobbakkal egy csoportban jött meg).

Tegnap volt rövid interjú Dan Martinnal, kérdezték a tegnapi szakaszról, hogy kedvez neki a befutó, mi a terv, és ott mondta, hogy persze, ha úgy alakul, megpróbálja (meg is próbálta  ;) ), viszont azt is mondta, hogy most a hosszabb hegyi menetekre edzett.
Azt a Poz által is említett etapot még hétvégén megvárom, aztán ha nem száll el, én valamilyen formában biztos teszek rá. Mondjuk nekem az egyik kedvencem.
Ami pedig Bardet-t illeti, én csöppet sem bízom benne most.

Nekem is kétségeim vannak Bardet teljesítményét illetően, ezért is várnék vele pár napot. Az volt a fura, hogy olvastam olyan infókat, miszerint a mechanikai hiba jelentkezésekor Vuillermoz rádiója elromlott, míg Latour kivette a fülest, pedig egyértelmű utasítást kaptak, hogy maradjanak hátra a kapitánynak. Egyikük sem tette, ha jól emlékszem ez Latour szempontjából már nem az első fegyelmezetlenség volt.

Azt is megkockáztatom, hogy valami nincsen rendben az AG2R-nél. Latour úgyis számolhatott, hogy jól ment egész tavasz folyamán, miért ne jöhetne össze neki egy szakaszgyőzelem. Lehet úgy gondolta, ha nincsen az első szakaszos lemaradása, akkor most egálba lennének a kapitánnyal. Mindenesetre az mérvadó, hogy amikor együtt érkeznek meg, mindig Latour az első ember az AG2R-ből, aki átmegy a célvonalon, utána lemaradva Bardet. Könnyedén megeshet, hogy valami viszály van köztük, amiről mi nem nagyon tudunk.

Tegnapi szakaszon volt kis izgalom (oldalszél és Martinék leszakadása), de végül megjött mindenki rendesen. Holnapra készülök, mai nappal annyira nem foglalkoznék, gondolom megint Gaviriáék küzdenek majd első helyért (2.50-es szorzó nagyon elszomorító rá).

Egyelőre az átigazolási piac nagyon csöndes, vannak pletykák, de közel sem indult úgy be, mint az elmúlt években (azért tavaly ilyenkor már volt 99%-ra vett transfer). Egyik pletyka melyet egy belga oldalon láttam és komoly alapja van, hogy a Quick-Step tovább erősíteni sorát, mégpedig Edvald Boasson Hagennel. Ő azért kiváló tempómenő, ráadásul pavén is elit (plusz sprintelni is tud). Idén annyira nem villogott, de elvileg belgák sportigazgatójának kifejezett kérésére érkezne (Brian Holm egykori csapatfőnöke is volt Hagennek).

Miért engedné el a Dimension Data Boasson Hagent? Elvileg a háttérben egy nagy üzlet van készülőben: Greg van Avermaet érkezne hozzájuk egy komplett segítői csapattal (Schar stb.). Erről anno olvastam több helyen is, de még nem ütötték nyélbe. Ha már BMC, akkor több francia lap is lehozta a mai nap, hogy Richie Porte elhagyja a csapatot. Aqua Blue-ba igazolna. Én is csak néztem, hogy kontinentális szintre? Az ír klubnál a World Tour a következő évre a célkitűzés és ennek fejében akarják felépíteni a csapatukat. Ha a BMC kiszáll (amire van esély), akkor ez meg is valósulhat.