Vége a WTCR és WRC szezonnak. Sajnos annyi időm nem volt nézni, mint amennyit terveztem. Felemás érzések vannak bennem mindkét szakág szempontjából.
WRC
A sportág, ahol a végén mindig a franciák nyernek. Anno Loeb, most Ogier. Talán a finnek voltak anno ennyire dominánsak, de ez a mostani mindent felülmúl. 15 éve nem nyert rajtuk kívül más nemzet. Számomra kicsit unalmas, tavaly reménykedtem, hogy megtörik a széria, idén Törökország után gondoltam, hogy most megvan Ogier. Aztán rutinból behúzta. Tanak és Neuville megint elidegeskedte. Az viszont látszik, hogy közel az őrségváltás. Elmúlt két évben Ogier összesen nyert 6 futamot, régebben általában ennyivel húzott be egy szezont.
Jövőre megint változik a felállás. Ogier hazatér, Citroen versenyzője lesz, ahol Lappi lesz a csapattársa. Ez amolyan jelképes dolog is, mivel gondolom Ogier egyik feladata a mentorálás lesz. Jó eséllyel Loeb is indul majd párszor (szezon pillanata volt, mikor a katalán ralit behúzta öt év után újra futamot nyerve.. Kíváncsi lennék egy teljesen szezonjára, három versenyből idén egy győzelem, egy pontszerzés (5. hely) és egy 14., de nyilatkozta, hogy teljes évet már nem vállal), érdekes csapat lesz. Lappi egyértelmű a jövő nagy csillaga lehet, jó kezekbe kerülhet. Év végén azért már jól ment a C3, (Loeb győzelem és Östberg dobogó), szóval gondolom Ogier okkal ment oda.
Többi csapat is alakul, Ford kicsit leeresztett, szerintem nekik holtszezon lesz (Suninen mellé szerintem Evans marad, de a brit képtelen folyamatos jó teljesítményre). Hyundai nálam homály, kétszer is nyerhettek volna, egyre közelebb a sikerhez az i20, de számomra Mikkelsen csalódás, Neuville meg fejben fárad el a végére. Toyota lehet szerintem majd a komoly tényező, idén csapatversenyt és öt futamot nyertek. Tanak-Latvala-Meeke trió talán a leggyorsabb és egyben a legőrültebb is. Egyéniben csak Tanaknak van reális esélye, de csapatot behúzhatják (van egy olyan érzésem, hogy erre mennek rá..).
WTCR
Végre egy minőségi szezon. Azért látszik, hogy még kik az uralkodók a sportágban. Két öreg csatázott a bajnoki címért (Tarquini és Müller), többiek azért próbáltak valamit tenni, de ez a két zseniről szólt idén. Müller annyira nem csipázom, örülök az olasz sikerének, de azért kis csalódást is érzek. Michelisz sokat szenvedett idén, de mikor minden klappolt, akkor dobogós helyek jöttek. Ebből kéne neki jövőre erőt meríteni. Aminek nagyon örülök, az Nagy Norbi ezüstérme szlovák ringről, ott megmutatta, hogyha az autó nem is veszi fel a versenyt a legjobbakkal, tehetsége bőven megvan ehhez a szinthez. 23 évesen majd kétszer olyan idős emberekkel szemben élete első szezonjában elhozott egy dobogót, óriási teljesítmény. A
Jövőre elvileg komoly mozgások várhatóak és egy még erősebb mezőny. Egyelőre még csak pár bejelentés van és elsősorban pletykák. Ami hivatalos, hogy jövőre új csapatban és új autóval indul Thed Björk. A Lynk & Co 03 egy kínai autó (azok gyártják, akiké a Volvo), elvileg eléggé patent kis gép. Csapattársa a Hyundaitól távozó Yvan Müller lesz, illetve a hondás Ehrlacher. Audi le is hozta a "keretét" jövőre, gyakorlatilag ugyanaz, mint idén. Jean-Karl Vernay volt idén az egyetlen, aki harcba tudott szállni a bajnoki címért, ettől azért több kell majd a csapattól. Shedden és Panis is valamit kell, hogy mutasson.
És most a pletykák, amiből van bőven.
- José Maria "Pechito" López, aki 2014-től három éven begyűjtötte a világbajnoki címeket, volt egy ilyen nyilatkozata: Egyértelműen érdekel a túraautós dolog. Tudom, egy nap vissza fogok térni Argentínába, de amíg csak lehet, szeretnék a mostani szinten maradni. Már nem vagyok fiatal, 35 éves, az LMP1-ben pedig nincs túl sok veterán. 150%-öt kell nyújtanom, hogy ezen a szinten lehessek. Jövőre még van szerződése, de nem elképzelhetetlen, hogy a Formula E kiesik a pikszisből. Az nem igazán megy az argentinnak, viszont a WTCR-ben rommá verte a mezőnyt. Biztos lenne neki hely, nem lennék meglepve, ha beszállna jövő év második felében egy-két hétvégére.
- López egykori csapattársa, Sebastien Loeb "elérhető". Raliban ugye max egy-két hétvége, ralikrosszból kiszáll Loeb csapata, így kvázi verseny nélkül marad Loeb. Év elején Dakar, utána 11 hónapig szabad. Ralis vonalról volt szó, de azt ő nem akarja, marad tehát a WTCR, amiben ott a Peugeot. Nyertek két futamot, Comte egyre jobban ment az év végén. Tehetséges ez tény, de kell oda is egy húzónév. Homola fizetős, helyére könnyedén bekerülhet Loeb. Ebbe a kocsiban van potenciál, év vége felé hozták a második helyeket, nem tartom elképzelhetetlennek.
- Néstor Girolami visszatérésére is van esély, hiszen a már említett kínai cég versenyzőt keres Björk, Müller és Ehrlacher mellé.
- Szó volt Andy Priaulx érkezéséről is, az nagyot szólna, de egyelőre elhallgattak ezek a pletykák. Elvileg szerződése van jövőre egy csapattal, meglátjuk mi lesz belőle. Augusto Farfus igazolását is belengették a Hyundaihoz, de ez is kérdéses. Nicky Catsburg viszont biztosnak tűnik, ő szintén dél-koreai márkával menne.
- Elvileg óriási az érdeklődés a jövő évi szezon iránt, felemelnék 30 főre a jelenlegi létszámot, még több sztár lehet, megkockáztatom, hogy minden idők legerősebb mezőnyével.