Kerékpár fogadások

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában


Idézetet írta: firgabácsi Dátum augusztus 30, 2020, 14:18:20
Hát az jó lenne ha én jelen lennék a Touron, de én itthon leszek jelen a DEAC - Győr meccsen hamarosan. Azért az sem rossz, csak más műfaj  :D

Tour de Hongrie esetleg? ??? ;D

Idézetet írta: peshark Dátum augusztus 30, 2020, 15:01:06
Tour de Hongrie esetleg? ??? ;D

Na igen, utána rájöttem én hülye hogy ma volt a debreceni szakasz és még ki is tudtam volna menni :(
Ami pozitívum, jött Hirschi top3 25x-ért.


Sok ötletem nincs a holnapi, akarom mondani már mai szakaszra. Várhatóan sprint lesz, ezekre szeretek legkevésbé tippelni mert többnyire az a vége hogy kis oddszért buksz :D
Azért egy próbát teszek.

tipp: Mats Pedersen 1-3. helyen végez
odds: 4.85
iroda: tippmixpro

Várhatóan nem megy el szökés holnap, vagy legalábbis nem hiszem, hogy elengedik a sprinterek csapatai mert Bennett, Ewan, Nizzolo, Kristoff, Bol nyilván szakaszt akarnak nyerni.
Van pár emelkedő, de rövidek és nem is túl meredekek + főképpen a szakasz első felében vannak, ezeket a sprintereknek, főleg mondjuk Ewannek, Bennettnek ki kell bírni elvileg.
Azért gondolom Pedersen jó lehet egy dobogóra esetleg mert egyrészt igen jó formát mutatott az 1. szakaszon, másrészt van két elég jó, gyors felvezető embere, Theuns és Stuyven, harmadrészt több sprinternek is van némi gondja a felvezetéssel. Ewannek Gilbert és Degenkolb esett ki, Bennettnek nincs Lampaert és Stybar. Kristoff úgy gondolom nem fog még egyet nyerni, az első szakaszon aratott győzelmében szerepet játszottak a bukások is, ettől függetlenül nagyon szépen csinálta.
Nyilván fent említett két versenyző így is a favorit, azaz Bennett és Ewan, de nekem tetszik ez a majdnem 5x odds Pedersen dobogójára.
Ha nem sprint hanem esetleg mégis végig tud menni egy szökés akkor Trentin, Impey, Naesen vagy Mohoric a tippem a győztesre, de rájuk nem teszek most csak nehogy megbánjam  :)

Érdekesek ezek az északi sprinterek. Kristoff is ugye képes 200-400 méteren át tartani a sebesség, akár szembeszélben is, gyakorlatilag időjárástól függetlenül. Thor Hushovd is hasonló volt, míg Mads Pedersen egy kicsit más versenyző. A zord időjárást ő is kedveli, bírja a hosszabb hajrákat is, viszont nincs meg az a sebessége, mint Kristoffnak és a többieknek. Ezt a helyezkedéssel kompenzálja. Tökéletesen használja ki testi adottságait (kisebb, "elfér" a többiek között). Állóképessége neki is parádés, ezek a tulajdonságok teszik őt különlegessé. A furcsa az, hogy Stuyven és Theuns is papíron gyorsabb versenyző nála, mégis Pedersenért dolgoznak.

Sok versenyt néztem vissza vele kapcsolatban, kutattam róla, érdekelt a fejlődésének menete. Általában a dánoknál két út van:
- időfutamosként kezded és onnan majd váltasz, de a többségük megmarad kronósnak
- dombokat jobban bírod, aztán esetleg megpróbálkozol a GC-vel

Utóbbira példa Jakob Fuglsang, Bjarne Riis, Rolf Sorensen (vagy még a jó öreg Rasmussen), előbbire meg Jesper Skibby vagy Jakob Piil. Az volt az érdekes Pedersen kapcsán, hogy kiválóan kezdett kronósként, de már a korosztályában megmutatkozott a sebessége is, hiszen juniorként elverte Mathieu van der Poelt sprintben. Azért Pedersen a junior mezőnyben kiemelkedőnek számított, Paris-Roubaix-t nyert, vb-n volt második (van der Poel visszavágott), aztán hirtelen bekerült az u23-as mezőnybe, ahol nehéz volt eldönteni, mihez is kezdjen.

Azonban fokozatosan megmutatta tehetségét és ez csak a kezdet (fura ezt egy vb-győztesre írni). Az első Treknél töltött évében megnyerte a dán körversenyt. Mezőny nem volt kiemelkedő, talán ezért nem is figyeltünk. Majd a második évében egy szakaszgyőzelemmel kezdett Ausztráliában, de ami ennél is fontosabb volt: jött a Tirreno - Adriatico utolsó időfutama. Ez a szokásos 10 km-es táv a part mentén, ahol oldalszél van és ahol aznap nagyon rossz idő volt. Esett az idő, hideg volt és a 22 éves Pedersen a semmiből hozott egy 4. helyett (holtversenyben dobogót), megelőzte a Roglic - Froome - Thomas triót.

https://www.youtube.com/watch?v=L5PnNBOH1ZI

Majd pár héttel később következett egy hideg Flandriai körverseny, ahol mindenki Niki Terpstra győzelméről beszélt, miközben Pedersen 2. helyet ért el. Megint nem volt jó idő, de Pedersen bírta a körülményeket. Az első olyan hajrá a felnőttek között, ahol komoly mezőny volt és felfigyelhettünk rá, az a lengyel körverseny. Ackermann, Gaviria és a többiek között a jó helyezkedésével tudott 3. helyet szerezni.

Az biztos, ha rossz az idő, szembeszél van, esetleg dombosabb a sprint és van egy kis káosz, akkor oda kell figyelni Pedersenre, mert meglepetést okozhat. Tipikusan az a srác, akit nem szeretnél a hajrában a mezőny elejében tudni, mert akkor tuti csinál valami meglepetést. Egy Ewan vagy Bennett élből gyorsabb nála, viszont a kitartása az, amivel felveszi a versenyt a legjobbakkal.

Azért az mindent elmond: Mathieu van der Poel nem bírta a vb-n a hideget és az esőt, Wout van Aert veszélyesnek ítélte meg a hajrát a TdF első szakaszán, és Pedersen? Kétszer odaállt, egy győzelem és egy második hely. Pedersen nem az a világbajnok, akivel népszerűsítenéd a sportágat, ebben hasonlít Kristoffra.

Igaza volt a mai közvetítésben a kommentátoroknak, hogy Kristoff visszahúzódó, ami egyben azt is okozza, hogy közel sem akkora sztár, mint amire a teljesítménye predesztinálja. Azért az a 80 győzelem eléggé ütős, közte MSR, Flandria és rengeteg szakasz. Ő nincs annyit a médiában, mint Sagan, Matthews, van der Poel és a többiek, "eltűnt" az emberek elől. Egyfelől ez szerintem tök jó, másfelől meg szomorú, hogy igaza van Barabási Albert-Lászlónak, miszerint a sikerhez/hírnévhez jórészt kapcsolatok is kellenek, nem elég önmagában a kemény munka és a tehetség. Legjobb példa erre Richie Porte: kapcsolatok továbbra is megvannak, sikerek kevésbé, de ez nem jelent semmit...

Én a mai szakaszra amolyan vízválasztó tippet néztem ki. Valahogy nem érzem a bringa winner és top3 fogadásokat, h2h jobban megy, szóval mára még tettem egy utolsót, hátha ismétli magát a történelem: Viviani top3 5.50-ért. Ha jön, akkor folytatom, ha nem, akkor maradok egy-két h2h fogadásnál, de nem erőltetem annyira.

Viviani kapcsán arra jutottam:
- rengeteg a sérült vagy a kisebb zúzódásokkal küzdő rivális vagy rivális vonatához tartozó versenyző
- Caleb Ewan vonata Degenkolb és Gilbert kiesésével sokat gyengült, Kluge lehet kevés lesz
- Sam Bennett csapatánál a sárga trikó, valószínűleg a többiek egész nap dolgozni fognak, esetleg Morkov marad neki felvezetőnek, jobb esetben
- tavaly és az idei év: első kaotikus hajrá, ahol meglepő győzelem született, utána a második érdemi szakaszon Alaphilippe nyert egy szökés után, eddig stimmel mind a két év... tavaly az első nagyobb sprintet Viviani nyerte (de akkor ott volt neki egy QS...)
- az első sprintnél önmagához (és jelenlegi helyzetéhez) képest jó volt a 6. hely, eltűntek előle a segítői, nem tudták vinni neki a tempót, aztán bezárták, majd sokat kellett helyezkednie, hogy egyáltalán 6. legyen.

Ami miatt nem óriási a tét csak épp annyi, hogy az elmúlt napok veszteségeit annuláljam és minimális pluszba forduljak át, hogy ez a Laporte - Consonni - Viviani vonat mindössze hét szakaszt tolt le együtt! Ami ennél is durvább, hogy egyetlen egy felvezetés se volt benne, mivel a La Route d'Occitanie első szakaszán egy bukás miatt szétszakadt a mezőny és Viviani a végén egyedül nyitott hosszút, Coquard megelőzte, második etapon szimplán nem bírt összeállni a Cofidis, míg az MSR-en már el sem jutottak a hajráig.

Ugyanakkor Viviani kapcsán kicsit elfogult is vagyok, mert papíron ez a vonat a legjobb a mezőnyben, ami még versenyben van és semmi baja a versenyzőinek. A gondom még az, hogy nem igazán volt olyan sprinter a történelemben, aki miután elhagyta a Lefevere csapatát, érdemi teljesítményt tudott letenni az asztalra. Mintha átok ülne rajtuk.

Ami viszont fontos lehet a hajránál:
- Sisteron városába érve, az Avenue Jean Jaurés csak papíron tűnik széles útnak, ez egy keskeny útszakasz, ahol - ha lesz közönség - nem valószínű, hogy 2-3 vonat elférhet egymás mellett
- Nem lesz helye a csapatoknak sprintelni, rendkívül fontos lesz a helyezkedés
- Nem lesz oldalszél, esetleg kisebb szembeszél lehet, viszont ami érdekes, hogy az utolsó 4 km kicsit hullámzó. Nem veszésen, inkább itt jön ki az, hogy kinek mennyire erős a vonata, mert megfelelő tempó és helyezkedés kell végig.

Én 5.50-ért nem tudtam kihagyni, de nem ajánlom senkinek (idei teljesítménye alapján sem), akkor inkább a @firgabácsi által írt Pedersen, esetleg Kristoff, mert azért közel 3000 méter szintkülönbség lesz. Valószínűleg Sisteron időjárását annyian, mint ma, még sosem nézték.  ;D A befutóra 20-21 fok környékét mondanak, minimális szelet és felhős időt. Elvileg eső nem lesz.

Az elmúlt napok után inkább azt mondanám, hogy Viviani vagy 4. lesz, vagy ilyen 25. hely környéke, esetleg pont ma adja fel.  ;D


#1086 augusztus 31, 2020, 13:44:13, lunatik
Idézetet írta: firgabácsi Dátum augusztus 31, 2020, 00:03:39
tipp: Mats Pedersen 1-3. helyen végez
odds: 4.85
iroda: tippmixpro

friss interjuforditas Reddit-es forumbol:

Reporter: Are you ready for the sprint today?
Mads Pedersen: No unfortunately not, we are riding for Edward Theuns today.
R: Then what is your role?
Mads: To ride a leadout.
R: Is that because you did not win the first stage.
Mads: I don't know why. I guess every should get a chance.
R: But you believe in Theuns?
Mads: ... Yes


Meg nehany velemeny a dologgal kapcsolatban:
https://sport.tv2.dk/cykling/2020-08-31-skandale-ulogisk-og-forkert-eksperter-lamslaaede-over-mads-pedersens-udmelding

Ez alapján sok esély nem volt a tippre :D

Hatalmas gyozelem Atitol, szakasz es verseny gyozelem egyben, oriasi gratula :great: :great: :great: :great: :great: :great: :great: :great:

Valóban hatalmas siker! :ok: Mi pirosra tapsolhatjuk a tenyerünket; az új csapatánál pedig dörzsölhetik; hogy ez az; micsoda srácot igazoltunk! :)

Valter Ati sikere megnyitja vajon az utat neki a World Tour csapatba? Szép volt, remélem lesz este ismétlés az M4-en.

Valter Attila jelenleg is World Tour csapatban van, itt már leginkább az a kérdés, hogy a CCC-ből hová mehet majd tovább? Dariusz Miłek úgy döntött (CCC igazgatója), hogy idén végén távozik a gazdasági helyzet miatt a kerékpársportból. A csapat sportigazgatója, Jim Ochowicz azonban nagy túléló. Ő építette fel anno az első amerikai kerékpárcsapatot, ráadásul 2007-től volt a BMC vezetője is. Sok dolgot túlélt már, most is megy a szponzorok utáni hajkurászás, viszont ott az intő jel: Greg Van Avermaet távozott.

Pár napja nyilatkozott Ochowicz a belga Het Nieuwsbladnak, ahol elmondta, még mindig főszponzor után kutatnak. A licensz az adott a következő két évre is, viszont, ha nincs tőkeerős szponzor, akkor mehetnek vissza a második vonalba. Azért is kiemelten fontos, hogy a CCC jól szerepeljen a Tour de France-on, mert ez egy bemutató is számukra, hogy versenyképesek a legmagasabb szinten. Ezért kéne Zakarintól és Trentintől jó szereplés, ezért próbálkozott Schar a mai unalmas szakasz végén szökéssel. Atinak 2021-ig van szerződése velük, szóval a gond az lenne, ha a csapatához nem érkeznek nagy befektető (nem találnának Ochowiczék senkit), viszont jönne egy közepes támogató, amivel a pénzük nem lenne meg a WT-re, így viszont prokonti szint lehetne, amivel Atinak is kötelező lenne a visszalépés a második vonalba, hiszen kötné a szerződése.

Szintén aggodalomra ad okot, hogy a CCC-nél azt mondták a versenyzőknek, hogy szabadon keresgélhetnek csapatot. Hatan már alá is írtak jövőre...

Legyünk azonban pozitívak, Ati nagy tehetség, kiválóan ment, reméljük ez ki fog tartani és újból lesz Bodrogi Laci után egy kiváló versenyzőnk.  :beerchug:

A tegnapi adásban elhangzott, hogy Atinak már aláírt szerződése van egy World Tour csapathoz, ami nem a CCC :pimp:
A hivatalos bejelentés ideje még kérdéses, de azt mondták, hogy ezt szokás a Tour pihenőnapjain megtenni.

Idézetet írta: Latzka Dátum szeptember 02, 2020, 20:57:39
A tegnapi adásban elhangzott, hogy Atinak már aláírt szerződése van egy World Tour csapathoz, ami nem a CCC :pimp:
A hivatalos bejelentés ideje még kérdéses, de azt mondták, hogy ezt szokás a Tour pihenőnapjain megtenni.
Ezt nem tudtam, akkor úgy tűnik, hogy Ochowiczék nem éltek a következő évre szóló szerződésével és hagyták elmenni. Rendes tőlük.  :ok:

@peshark melyik szakaszra mentél ki végül?