Jumbo-Visma & Soudal-Quick Step frissítésNem rémlik ilyen jellegű összeolvadás vagy transzfer, amely az elmúlt évekből ennyire megmozgatta volna a sportágat, gyakorlatilag egy napja csak erről van szó, egykori sztárok szólalnak fel, egészen ritka az, ami most történik. Szinte mindenki ellenzi az esetleges összeolvadást. Lefevere elvileg értesítette az összes dolgozóját és versenyzőjét, hogy még nincsen semmi konkrétum, nem kell idegeskedni.
Fontos megjegyezni, amit Bruyneel is mondott: a felvásárló kiléte számít. Ha a Jumbo vásárolja fel a QS-t, akkor mondjuk Evenepoel szabadol válthat csapatot. Ha fordítva történik, akkor akár Vingegaard vagy Roglic válthat szabadon. Azóta elvileg az Ineos már leült tárgyalni Evenepoellal, ugyanis a britek úgy tudják, hogy Evenepoel szabadon igazolható lesz.
Ez volt az első tény, amivel nem árt kezdeni, míg a második, hogy a
Wielerflits elemző portál pontos adatokat is megtudott, aminek lényege:
- a
két csapat júliusban kezdett el tárgyalni egymással- nem 2025-re tervezik az összeolvadást, hanem még 2024-ben
- ennek oka a Jumbo anyagi helyzete és nemzetközi megítélése (perek a cég ellen stb.)
- Plugge óriási költségvetést akar a csapatának
- akik bennfentesek, azt mondták, csak idő kérdése, mikor válik biztossá a tranzakció
Plugge és a Jumbo-Visma két dolog miatt sürgeti az összeolvadást:
- Ineos komolyan bepróbálkozott a QS-nél egy esetleges összeolvadásra korábban
- Nincsen megfelelő főszponzora a Jumbo-Vismának, egyre valószínűbb, hogy még idő előtt kiszáll a Jumbo (az idő előtt 2024 év végét jelenti)
A fúziót mind a Soudal, mind a Visma támogatja, teljes háttértámogatást élvez a befektetők részéről. Apróbb, de jelentős részletek továbbá:
- Lefevere pár hónapja bejelentette, hogy hátrébb akar lépni, 68 éves, sok neki ez, inkább lenne szimplán igazgatósági tag, míg a Visma pont ezt kínálja neki, nem kéne minden évben komplett költségvetést terveznie, csapatokat összeállítania, utaznia, szponzorokkal tárgyalnia
- Primoz Roglic iránt a Lidl-Trek, Movistar, Jayco és a Bahrain érdeklődik
- Plugge azt nyilatkozta egy holland lapnak a Vuelta alatt, hogy szilárd alapokon áll a csapat jövője, van egy tervük, amivel jobbak és nagyobbak lesznek, 2030-ig sportágban maradhatnánk (halk megjegyzés, Soudal elvileg 2030-ig készül szerepet betölteni)
Ettől függetlenül, vannak fenntartásaim, főleg Wielerflits elemzésével kapcsolatban, bár tény, hogy anno eltalálták az Ineos & Quick Step háttértárgyalásokat is, szóval van rá esély, hogy itt sem tévednek. Az biztos, hogy 2025-re nincs meg a pénze Pluggénak, de már lehet, hogy 2024 második felére sem, szóval, ha nem akarja, hogy a Jumbo-Visma következő szezon közben szétessen, akkor neki bizony igyekeznie kell. Azt pedig halkan teszem hozzá, hogy a Visma nem tudott még ilyen történelmi eredményekkel sem (véletlen lenne ilyen történelmi szezon...), egyetlen komoly befektetőt sem találni, kénytelen ehhez a módhoz folyamodni.